Всеки филмов фен мечтае за това – да отиде на кино, за да бъде изненадан, да бъде шокиран и въобще да преживее неща, които едва ли ще му се случат в реалния живот. Обиграното око нa един кинофен е свикнало с маймунджилъците на сценаристите, които вече трябва да положат много усилия, за да ни изненадат и да останем с отворена уста след някой драматичен обрат в повествованието. Все още има такива, които успяват. Дадена филмова изненада е добра, когато може да бъде събрана в едно изречение. Ето най-яките от тях, но се чувствайте предупредени за наличието на спойлери. Някои от тези моменти са стари, но златни…
Злокобен остров – когато се разбира, че героят на Леонардо ди Каприо всъщност е пациент в болницата, а не американски маршал.
Бягай! – когато Роуз отказва да даде на Крис ключовете на колата и той най-после разбира в каква расистка схема се е забъркал.
La La Land – когато в един въображаем монтаж са показани Миа и Себастиан да живеят щастливо, но после се връщаме към реалността, в която тя всъщност е с друг житейски спътник.
Обичайните заподозрени – Когато Дейв Куян започва да навързва нещата и прозрява всички изречени лъжи, но е твърде късно - Кайзер Созе е избягал.
Бог от машината – когато Ава заключва Кейлъб в къщата и след това избягва с хеликоптера, който е изпратен за него.
Тъмното дете – когато 9-годишната Естер се оказва всъщност, че е 33 годишен убиец.
Престиж – когато Робърт разбира, че двама близнаци са се редували да живеят живота на неговия съперник – Алфред Борден.
Убийство в Ориент Експрес – когато се оказва, че буквално ВСИЧКИ са убиецът във влака.
Изкупление – когато Брайъни лъже за своето извинение към Сесилия и Роби, защото тя е твърде уплашена, за да застане срещу тях, а те в последствие умират и това никога не се случва.
Седем души – когато се разкрива миналото на Бен, в което той е убил седем човека, заради това, че използва телефон, докато кара автомобила си.
Американски психар – когато Патрик отива в апартамента на Пол в деня след убийствата, предполагайки, че навсякъде ще има кръв, но мястото блести от чистота.
Интерстелар – когато Ман лъже, че на планетата, на която е заложник е годна за човешки живот и се опитва да убие Купър, за да прикрие тайната си.
Предимствата да бъдеш аутсайдер – когато Чарли разбира, че леля му сексуално се е възползвала от него, когато той е бил дете.
От другата страна – когато Колин си мисли, че всичко може да му се размине в тоя живот, но е изненадващо застрелян от друг герой от филма.
The Boy – когато порцелановата кукла на Брамс е размазана и тогава изведнъж се появява мъж, пръкващ се от стените на къщата. Така разбираме, как Брамс е оцелял при пожара преди 20 години.
Камшичен удар – когато Флетчър устройва своеобразна музикална засада на Андрю на сцената, заради това, че той е свидетелствал срещу него.
Черен лебед – когато Нина си мисли, че е убила Лили, но по-късно на сцената разбира, че тя всъщност е намушкала себе си. Играта на играчките 2 – когато Стинки Пийт се оказва злодея и се опитва да попречи на Уди да избяга.
The Visit – когато майката забелязва през видеочата, че възрастните хора, при които са отседнали децата ѝ всъщност не са техни баба и дядо, а избягали от лудница пациенти.
Психо – когато се разбира, че майката на Норман Бейтс е всъщност мъртва, а той през цялото време се е предрешавал като нея.
Реката на тайните – когато Дейв поема вината за убийството на Кейти, мислейки, че така ще спаси собствения си живот, но Джими го убива в крайна сметка и така се разбира кой е истинският убиец. Мементо – когато Леонард разбира, че Теди твърде вероятно е убиецът, който той издирва през цялото това време.
Филмите за Хари Потър– когато Хари научава, че Снейп го е пазил всячески от Волдемор до момента на смъртта си, заради любовта към майка му.
Всичко, всичко – когато Мади разбира, че тя никога не е имала генетичното заболяване, което я принуждава да не напуска къщата си през целия си живот и майка ѝ я е лъгала.
Боен клуб – когато главният герой Тейлър Дърден се оказва просто фрагмент от въображението на разказвача.