След Кристоф Ламбер и Том Круз, сред секс-символите на световния екран, дойде ред на Киану Рийвс да подхване самурайски меч, да облече кимоно и да се включи в най-новия холивудски блокбастър за екзотичните рицари.
Не става дума за брутално навлизане в рафинирания японски фолклор, а за римейк на един от класиците на японското кино (едноименният чернобял филм на Кенджи Мизогучи от 1941), разказващ за съдбата на останалите без покровител 47 самураи, търсещи отмъщение и справедливост. Легендата впечатлява и до ден днешен, защото засяга вечни морални стойности като чест, лоялност, дълг и достойнство.
В средновековен контекст понятието ронин означава самурай останал без господар. Доблестният боец приема това определение като упрек за некадърност и неспособност да изпълни професионалните си задълженията. В киното, типичен пример за статус на ронин са персонажите от “Седемте самураи” (1954), а в по-широк аспект - desperados- ите от уестърните.
3-D-разказът на дебютанта в пълнометражното кино Карл Ринч е многопластов, многопосочен и ефикасен, но в никакъв случай не е разпилян. Историята пестеливо преплита сцени от класически самурайски филми с фантастични елементи, за да се превърне във философска притча за доброто и злото. На историята не са чужди елементи, привнесени от англосаксонските легенди, включително и тази за митичния меч “Екскалибур”, както и такива, идващи от шекспировите драми.
Подобно на герой от антична гръцка драма, главният герой Кай (Киану Рийвс) е носител на трагична неизбежност. Бездомно селско сираче, той е осиновен от местния велможа и години по-късно, благодарение на амбицията и смелостта си става част от елитарната каста на самураите. В силно йерархизираното феодално общество, той знае, че любовта му с Асано, дъщерята на неговия благодетел, е обречена, но приема съдбата си с примирение и достойнство.
Екзотичната красавица Мицуки (Ринко Кикучи) е вещицата, която безскрупулно си проправя път към властта и е драматургичният противник на Кай. Техният сблъсък е неизбежен и само необичайните фехтовални умения на младия мъж позволяват на справедливостта да възтържествува.
Противно на класическите самурайски филми, зрителите няма да станат свидетели на реки от кръв и фонтани червена течност, заливащи екрана, бълвани от нечии прерязани аорти. Авторите дават възможност на най-широка аудитория да се отдаде на поетичния разказ и да вкуси от очарованието и екзотиката на “47 Ронини”.
Разказът е изпълнен със символи и препратки, които ще задоволят и най-взискателната публика. С префинената си естетика и изчистено изображение, филмът е незабравимо потапяне в света на японските средновековни гравюри, а триизмерното изображение допринася безусловно за визуалната радост на зрителя, независимо от неговата културна принадлежност.
Киану Рийвс се завръща на голям екран в зрелищния приключенски 3D екшън 47 РОНИНИ 26.07.2013, 10:46 | Press Release
Едно от най-очакваните кинозаглавия на 2013 година ще отвори вратите към внушителния свят на Изтока, където в неравна битка за справедливост шепа безстрашни самураи ще променят хода на историята. "47 РОНИНИ" пресъздава древна японска легенда, която екипът на филма представя с впечатляващи 3D ефекти, съчетани с брилянтната игра на Киану Рийвс и част от най-известните японски актьори.
Зрелищното 3D приключение ще направи зрителите част от разтърсващ сюжет, в който минало и настояще ще се сблъскат титанично, за да определят бъдещето на един народ.
След като коварен феодал убива господаря им и завладява земите им, 47 самураи без водач поемат по пътя на отмъщението и се заклеват да върнат честта на народа си. Прогонени от домовете си и разпръснати надлъж и нашир, смелите ронини търсят помощта на Кай (Киану Рийвс) – мелез, който тe самите са обрекли на заточение. Заедно те тръгват на поход, в който ще попаднат в свирепия свят на митични чудовища, променящи облика си магьосници и чудати страшилища. В тази битка заточеният поробен изгнаник става тяхното най-страшно оръжие. Той ще се превърне в герой, вдъхновил шепата бунтовници да превземат вечността.
Филмът "47 РОНИНИ" е дело на режисьора Карл Ринч („Дарбата“), а продуценти са Скот Стабър („Приятелю, Тед”, „Самоличност на аванта”), Памела Абди („Самоличност на аванта”) и Ерик Маклауд („Мистър и мисис Смит”, поредицата „Остин Пауърс”). Редом до Киану Рийвс („Матрицата”) на голям екран застават японските актьори Ринко Кикучи („Огненият пръстен”), Хироюки Санада („Час Пик 3”), Кари-Хироюки Тагава („Планетата на маймуните”), Таданобу Асава („ТОР: Богът на гръмотевиците”) и Того Игава („Мемоарите на една гейша”, „Последният самурай”).
47 РОНИНИ идва на 3D в кината у нас едновременно със световната си премиера на 27 декември.
Преди няколко месеца приключиха снимките на екшъна с Киану Рийвс, “47 ронини”, който се очертава като един от най-рискованите проекти на компанията Юнивърсъл Пикчърс. Действието на филма, който е копродукция между САЩ и Япония, се развива през 18-ти век, а сюжета разказва за група самураи, които отмъщават за смъртта на учителя си, и после извършват ритуално самоубийство.
Първата информация за “47 ронини” се появи през 2008-ма година, но едва в края на 2010-та бе дадена зелена светлина за снимки. Режисурата на филма беше поверена на дебютанта Карл Ринш, а отпуснатия бюджет от Юнивърсъл Пикчърс се равняваше на 175 милиона долара. Именно заради тази огромна сума и избора на дебютант за режисьор, лентата си спечели славата на един от най-рисковите проекти на студиото.
Друг фактор, който може да повлияе на бокс офиса е и факта, че с изключение на Киану Рийвс, целия основен актьорски екип на “47 ронини” е съставен от непознати на широката публика японски актьори. Въпреки всичко това обаче, от Юнивърсъл Пикчърс заявиха, че очакванията им са за добри приходи от прожекциите в Япония и Европа.
Първоначалните планове на студиото бяха триизмерния филм да тръгне по кината в края на този месец ноември, но малко по-рано днес беше оповестено, че световната премиера е била отложена за 8-ми февруари, следващата година. Като причини за промяната се изтъкват нуждата от заснемането на допълнителни сцени (които според източници близки до проекта ще увеличат бюджета до 200 милиона долара) и невъзможността да бъде направен трейлър със завършени ефекти, който да се прожектира през силния летен киносезон и да привлече вниманието на по-голям брой зрители.
Киану Рийвс: “Още преди да започнем снимките бяхме наясно, че “47 ронини” ще бъде един огромен риск за всички ни. Филмът не е продължение и не разказва история която се развива в Лос Анджелес или Ню Йорк. Но аз смятам, че той ще допадне на феновете на този жанр и се надявам, че добрите отзиви на публиката ще генерират по-голям интерес.”
Единственият друг филм, чиято премиера също ще се състои на 8-ми февруари, следващата година, е “Safe Haven” (базиран на едноименния роман на Никълъс Спaркс), който обаче няма да бъде сериозна конкуренция на “47 ронини”, тъй като е насочен главно към женската аудитория.
През предстоящите летни месеци, режисьора Карл Ринш ще заснеме допълнителните сцени и очакванията са, че рекламната кампания на “47 ронини” ще стартира с пълна сила през есента.