дизайнер на продукцията Денис Гаснър се труди заедно с Уейц да изградят цялостната концепция за всичко – от оксфордските колежи до снежната пустош на далечния север, родина на бронираните мечки; от култивирания Лондон на Г-жа Колтър до суматохата на северното пристанище Тролесънд и ледения палат на краля на мечките Рагнар Стурлусон и Болвангар, където Лира открива отвлечените деца.
Гаснър и неговия екип, оглавен от художествените директори Ричърд Джонсън, Андрю Никълсън и Крис Лоуи, сценичния декоратор Ана Пинок, отговорника по реквизита и мениджъра на сценичните конструкции Андрю Евънс се грижат да вдъхнат живот на богатия свят от книгата.
За да създаде Джордън Колидж, Гаснър използва фасадите на съществуващи постройки в Оксфорд, Гийнуич и Чатам, създавайки интериора в Shepperton Studios. Изработени са множество варианти на енигматичното устройство, наречено алетиометър – златен компас. „Това е наистина емоционален предмет. Историята на времето е уникална от гледна точка на еволюцията, затова искахме да създадем магически предмет, който да принадлежи на своето време.”, описва го Гаснър. „Той е единно цяло от съставящите го елементи. Много от хората в екипа ми работиха върху системата му от символи, как работи и как Лира го използва. Превърна се в малка част от пъзъла. Пътя, който трябваше да извървим с този проект бе да намерим подходящия елемент във всеки случай.”
Предметите първо се моделират чрез компютър, след това изработват от смола, на машина, изрязваща 3D-модела по компютърно зададание. След това моделът се почиства, гравира, ецва с киселина и боядисва в зависимост от детайла.
Броните на мечките са създадени по подобен начин – след самите мечки и за техните брони се изработват макети в цял ръст, които след това да бъдат компютърно сканирани.
Подобни макети са направени и за всички духове. Единствено при духовете-кучета са използвани обучени животни.
Номинираната с Oscar® Рут Майерс, чиято кариера включва „Поверително от Ел Ей” и „Ема” работи с режисьора Крис Уейц и Денис Гаснсър по създаването на костюмите, които трябва да са от една страна да са непознати и да се вписват в света на Лира. „Рисувахме, боядисвахме и щамповахме тъканите, които използвахме, за да станат неповторими. Обсъждахме джипсъните, искахме да им дадем етнически облик, усещане, че идват от различни места. В случая на Г-жа Колтър, обсъждахме, кое е най-бляскавото време, в което би могла да съществува и се спряхме на кино-епохата от 30-те и 40-те. Костюмите еволюираха.”
Гримът и прическите са поверени на Питър Кинг, награден с Oscar® за работата си за продукцията на New Line Cinema „Властелинът на пръстените”, добре оборудван да придаде най-добрия вид на героите от различните паралелни светове.