Награденият с „Emmy” Хенри Брахъм работи с Крис Уейц, за да фокусира обширните пейзажи, без да губи връзка с личностната психология във всяка сцена.
Уейц се доверява на Майкъл Финк и неговия VFX-продуцент Сюзън Маклауд, с чиято помощ трябва да установи комплексните нужди на филма от ефекти. По проекта работят основни три студиа за визуалниефекти - Cinesite и Framestore CFC в Англия и Rhythm & Hues в САЩ. От началото до крайния монтаж, техните екипи създават по 40 кадъра с ефекти седмично.
„Най-голямото предизвикателство бяха множеството масови сцени с различни герои хора и духове”, разказва Уейц. „Нямаше как тези сцени да се заснемат с животни, тъй като духовете не се държат точно като животни – те са неразделна част от човека, който съпътстват.”
Двама от главните герои са най-честите елементи, обект на специални ефекти – духът на Лира, който приема различни форми, характерно за детските духове и бронираният полярен мечок Лорек Бирнисон.
Подобно на героя Лорек Бирнисон, неговото изпълнение е не по-малко важно. „Това не е полярна мечка, а брониран мечок, който носи доспехи и говори.”, отбелязва Финк. „Докато анимирахме всяка негова телесна част, мускули, мимики, дори движенията на козината, трябваше да съответстват точно на героя в конкретникя момент.”
В процеса на работа по продукцията, Финк и неговият екип се съсредоточават основно върху най-важното в дигиталните герои – тяхната игра. „Те трябваше да са толкова добри, колкото хората-актьори във филма.”, обяснява Финк. „Забравете за технологичната част – козината, броните, белезите, калта под ноктите, най-важният аспект бе да се пресъздадат техните емоции.”