Ако всички създания в един музей може магически да оживеят, значи всичко е възможно. Ако нещо се оказва невъзможно, на помощ идва екипът за визуални ефекти, чийто дигитални вълшебства създават почти половината от Нощ в музея: Тайната на гробницата.
Един от най-зашеметяващите сцени във филма се случва в рамките на литография от известния холандски художник Морис Корнелис Ешер, популярен със своите вдъхновени от математиката дърворезби и литографии, показващи невероятни конструкции и изследващи безкрайността.
Леви и сценаристите са искали да вземат някои от установените методи от предишните филми и да ги изведат до ново ниво. Те създават сцената, където Лари, Теди и Ланселот попадат в една от литографиите на Ешер – „Относителност", и я превръщат във вероятно най-уникалната сцена с преследване в кино история. Това е състезание през нереален свят, с множество равнини, три нива на гравитацията и безкрайни възможности.
Леви казва: „Ешер е създал литографии, рисунки и произведения на изкуството, в които разбирането за гравитация и измерение дават пълна свобода на идеите ни. „Относителност" може би най-известната му картина, в която има три различни равнини на гравитацията, обединени в една динамична вселена, която работи със свои собствени закони и правила, нямащи нищо общо с нашата реалност." За да се улесни разделянето на последователността на сцената, художникът на продукцията Мартин Уист изгражда 3-D модел, който картографира геометрията и архитектурата на творбата. Леви и неговите ръководители на отдели организират дузина брейнсторминг сесии в продължение на няколко месеца, за да изработят динамиката, а след това и да изградят предварителна груба анимационен версия на това, което ще се случи във филма. Леви си спомня: „Минахме през най-малко половин дузина версии преди да финализираме сцената кадър по кадър. Трябваше да разкажем историята по свеж, динамичен начин, не чак толкова сложно, че публиката да се изгуби. В преследване, което е изпълнено с толкова технически елементи, едно от предизвикателствата бе зрителя да не губи от поглед за какво става въпрос в самата сцена. Заснемането изискваше много време, силна концентрация и отдаденост, но мисля, че резултатите си струват всички тези усилия. Публиката ще се потопи в пътешествие, каквото никога досега не е изживявала."
Номинираният за три награди Оскар (Аз, роботът, Жива стомана, Железен човек 3) отговорник по визуални ефекти Ерик Наш е работил върху много големи продукции, но и той не крие възхищението си: „Никога не съм виждал нещо подобно. Когато за първи път прочетох сценария, сцената в картината на Ешер наистина се открояваше като нещо, което крие много потенциал. Сигурен съм, че публика ще оцени визията на преследването като невиждано досега."
|