20th Century ще направи филм по книгата на Кендар Блейк "Три тъмни корони" (Three Dark Crowns). От студията съобщиха, че вече се работи по сценария. Продукцията би трябвало да бъде трилогия. Книгата беше публикувана през септември миналата година и е разказва историята на тризначки, родени в едно кралство, които израстват като непримирими врагове. Само една от тях ще седне на трона, но за тази цел, трябва да погуби другите две сестри. Въпреки, че момичетата са родени с равни права към короната, всяка една от тях е обладава магия. Мирабела владее елементалиите и може да удави в пламъци всичко, само с едно щракване на пръстите. Катарина е отровител, но тя може да погълне и най-страшните отрови, без дори да я заболи стомах. Арсиноя е натуралист и казва, че владее способността да накара най-пурпурната роза да разцъфти и всеки лъв да й се гали като коте. Но за да стане една от тях кралица, трябва нещо повече от рождено право. Всяка сестра трябва да се бори за короната. И това не е само игра, която може да бъде загубена, това е въпрос на живот и смърт. В нощта, в която сестрите навършват 16 год., битката започва. ... още »
Напоследък всички говорят за „Трейнспотинг“, но не за оня позабравен шедьовър, а за дългоочакваното продължения на този култов филм, чиято премиера беше наскоро, и, в който има талантливо българско участие. Много време мина откакто тази лента завладя завинаги сетивата ни и оттогава киното съвсем се е променило, и честно казано на такива филми гледаме с нескрита носталгия. За да си припомним незабравимия филм, нека ви представим някои факти за „Трейнспотинг“, които вероятно не знаете.Продуцентите трябвало да изрежат една от секс сцените между Кели Макдоналд и Юън Макгрегър с двайсет секунди специално за американската версия, защото героинята на актрисата - Даян се „наслаждавала прекалено много“ на правенето на любов. Имало тревоги, че това би скандализирало щатската публика. Авторът на книгата Ървин Уелш първоначално не бил никак убеден, че е нужно творбата му да бъде адаптирана на филм. В крайна сметка, той се появява в камео роля във филма. Той играе Мики Форесттър, наркопласьорът, който дава на Рентън съдбоносните опиум свещички. Преди да се заеме с написването на сценария, Джон Ходж е бил лекар, който се занимавал с наркозависими и ползвал опита си в писането на сцените – като например тази, в която наркоманите открадват телевизора на възрастен човек.Юън Макгрегър е първият избор за ролята на Ренттън и това се случва много преди да започне продукцията. Всички били впечатлени от неговото изпълнение в предходния филм на Дани Бойл – черната шотландска комедия „Плитък гроб“, чиито сценарий също е на Ходж.Макгрегър отслабнал с над десет килограма, за да се подготви за ролята, както и обръснал главата си. Теглото изгубил най-вече като спрял изцяло алкохола и млечните продукти. Той също така прочел много книги за ефекта на хероина, както и се срещал с бивши наркомани от Глазгоу, които му показали как се подготвя за инжектиране хероина, използвайки лъжица и гликоза на прах.Актьорът даже обмислял да се инжектира с наркотика, за да може „по-добре да разбере образа“, но в крайна сметка се отказал. Робърт Карлайл казва, че изиграл героя си Бегби като прикрит гей и неговите избухвания и проява на насилие били начин да потисне това признание в себе си. Ървин Уелш потвърждава, че създал героя с неясна сексуалност и бил съгласен със интерпретацията на актьора. Първият избор на Дани Бойл за ролята на Бегби бил бъдещия актьор от сериала „Доктор Кой“ Кристофър Еклестън, тъй като той много приличал на образа описан в книгата.Въпреки че изглеждат отвратително, екскрементите в известната филмова сцена, озаглавена - „най-противната тоалетна в Шотландия“, били направени от шоколадов мус и всъщност миришели твърде приятно. Целият филм е заснет за седем седмици и половина и има бюджет от един милион и половина британски лири.Вместо да имат изискани каравани и кетъринг, хората от екипа трябвало да се разположат в изоставена цигарена фабрика в Глазгоу. Легендарният „избери живота“ монолог бил първоначално плануван да се случи по средата на филма, но Бойл и Ходж били затруднени да изберат подходящо въведение във филма, затова го преместили съвсем в началото. А известната първа сцена, в която Рентън бяга по улиците на Единбург, била вдъхновена от видеото на песента „Саботаж“ на Бисти Бойс, режисирано от Спайк Джонз. Дани Бойл познавал лично много от музикантите, чиято музика се чува в саундтрака на „Трейнспотинг“ – като например Праймъл Фиър и Иги Поп, с които е близък приятел.Екипът заработвал по около седемстотин паунда на седмица според Дани Бойл.Графикът на Юън Макгрегър бил много натоварен, той имал само един почивен ден през целия снимачен период.Заради ниския бюджет от един и половина милиона паунда, повечето от сцените били заснети само с един дубъл. Едно от изключенията е сцената, в която Рентън е блъснат от кола. Тя отнела два часа и двайсет дубъла, за да се заснеме. На снимачната площадка имало и медицинска сестра, която непрекъснато проверявала състоянието на актьора.Дистрибуторите на филма от Полиграм били много стиснати с продукционния бюджет, но пък разпределили 800 000 лири за промоцията и рекламата на филма- една от най-големите бюджетни диспропорции по онова време.Всичко това обаче се отплатило твърде добре и култовият нискобюджетен филм събира в крайна сметка близо 48 милиона британски лири от разпространението си по света, което е близо 50 пъти повече от вложените средства в него.ДАС ... още »
Новият трейлър от "Откритието" (The Discovery) е вече факт. Той ни показва достатъчно, за да успеем да си обясним за какво всъщност става дума в лентата. А това, до някаква степен, означава още изнервяща образност и дори повече въпроси, без отговор. Филмът е жесток сам по себе си. Представете си, че учените докажат съществуването на живот след смъртта?! Няма ли това да доведе до вълна самоубийства, за да могат хората да се отърват от тегобите на настоящата реалност? Как би изглеждал един евентуален свят, съществуващ отвъд оковите на материята? Въпроси като тези и още стотици хиляди други, чиито отговор може единствено отделният индивид да даде сам на себе си, са поставени на първи план в "Откритието". Ние ви предлагаме да видите новия трейлър и Робърт Редфорд, който умира, за да достигне отвъд границите на смъртта. Актьорският състав включва още Джейсън Сегел и Руни Мара. ... още »
Entertainment Weekly съобщиха, че актрисата Мишел Родригес ще влезе в ролята на Гелда в новата лента на Робърт Родригез - "Алита: Бойният ангел" (Alita: Battle Angel). Филмът е адаптация по мангата на Юкито Киширо. Гелда е киборг, който Алита смята по някакъв начин за свой господар. Тя е ключова фигура от миналото й. Героинята на Родригес е позната с проява на съчувствие и изключителни бойни умения. Актьорският състав включва още Кристофър Валц, номинираната за "Оскар" Махершала Али, Джаки Ърл Хейли, Ед Скрейн и актрисата, която ще играе главната роля - Роса Саласар. ... още »
Носителката на "Оскар" Чарлийз Терон става Atomic Blonde. Това е новото заглавие на предстоящия трилър, познат под старото си заглавие като "Най-студеният град" (The Coldest City). Режисиран от Дейвид Лийч, по адаптирания сценарий на Кърт Джонстад, "Атомик блонд" (Atomic Blonde). Той е базиран по графичния роман на Oni Press, създаден от писателя Антъни Джонсън и илюстратора Сам Харт. Дебютът на лентата ще е в рамките на фестивала SXSW, който започва на 12 март 2017 г. "Атомик блонд" е смразяващ екшън-трилър, който разказва за най-смъртоносната мисия на MI6 - убийство чрез бомба с часовников механизъм. Тя тихичко си тиктака, поставена някъде из града, докато предизвиква обриви у предателите. Перлата в короната на тайните служби е агент Лорейн Броутън, която е не само шпионин, но и чувствена, дива, склонна да разгърне целия си потенциал, за да остане жива, в невъзможната си мисия. Изпратена сама в Берлин, за да достави безценно досие от дестабилизирания град, тя си партнира с агента под прикритие Дейвид Пърсифал (Джеймс Макавой), за да успее в най-смъртоносната игра на шпионите. В "Атомик блонд" участват още Джон Гудман, Тил Швайгър, Еди Марсън, София Бутела и Тоби Джоунс. ... още »
Два нови плаката от "Дух в броня" ни показват Скарлет Йохансон и Гейшата - роботът, който видяхме в трейлъра. Филмът е базиран на мангата от Масамуне Широ, публикувана за първи път през 1989 год. и последвалата анимация, през 1995 год. Историята разказва за отряд, който действа срещу кибер тероризъм и работи в близко бъдеще. Познат е като секция 9. В това бъдеще повечето хора имат някакви кибер подобрения, но Майора (Йохансон) е отишла малко по-далече - цялото й тяло е роботизирано. Ето и официалния синопсис:"Дух в броня", разказва историята на Майора - специален агент, единствен по рода си хибрид между робот и човек, която е водач на елитния отряд Секция 9. Отдадена на каузата да спре най-опасните престъпници и екстремисти, Секция 9 се сблъсква с враг, чиято единствена цел е да заличи постиженията на Hanka Robotic в кибер технологиите."На първия плакат виждаме Майора, в нейния костюм, изскачаща от прозорец, заедно с оръжието си - огледална сцена от скорошния трейлър. Специалната екипировка я кара да изглежда невидима. На втория плакат се вижда близък поглед - анфас на роботизираната Гейша, която също видяхме в трейлъра. Както знаете, нейното лице се отваря. Доста зловещо. Във връзка с двата нови постера беше публикувана и чисто нова снимка, на която виждаме Мейджър на мотор. ... още »
20th Century Fox пуснаха пролог от предстоящия филм "Пришълецът: Завет", чиито снимки започнаха преди броени дни. Прологът представя екипажа на мисията, който се събира за последна вечеря, преди да отиде в крио сън. Действието се случва на борда на "Завет", колонизаторски кораб, поел към далечна галактика, за да установи човешка колония на планета, подобна на Земята. Основната част от екипажа (основно двойки) и техния андроид, Уолтър, се радват на последната си вечеря заедно. Прологът е замислен от Ридли Скот и 3AM, режисиран от Люк Скот и продуциран от RSA Films. ... още »
Кои са всички членове на журито?Филмовата дива Дебора Кара Ънгър е родена на 12 май 1966 година, в Британска Колумбия, Канада, в семейството на ядрен физик и гинеколог. Тя е първият канадски гражданин, приет да учи в Австралийския национален институт по драматични изкуства, преди това подготовката й е с философия и икономика в университета Виктория.Една от първите й роли след завършване на Националния институт по драматични изкуства в Австралия през 1988 година е в награждаваната телевизионна драма „Банкок-Хилтън” (1989), където се включва редом с Никол Кидман и Денхолм Елиът. Първата й роля в киното е във филма „Кървава клетва” (1990) на режисьора Стивън Уолис, след която следват много успешни екранни превъплъщения във филмите „Шепоти в мрака” (1994) на Кристофър Кроу, „Докато ти не се появи” (1991) и в „Шотландски боец 3: Магьосникът” (1994). По това време чаровната актриса е много търсена и за участие в телевизионни поредици, сред които популярния сериал на HBO – „Хотелска стая” (1993) на режисьора Джеймс Синьорели и в медицинската драма „State of Emergency” (1994).Канадската актриса признава, че обожава да се явява на прослушвания за нови роли, независимо, че понякога се случва да не получи конкретната роля, но по този начин се е срещнала и е успяла да пробва майсторството си редом със звезди като Робърт Де Ниро, Ал Пачино, Даниел Дей-Луис, Том Круз. Дебора смята ролята си в култовия „Катастрофа” (1996) на Дейвид Кроненбърг за много вълнуваща за нея като личност, като човек. По време на снимките на хитовия трилър „Играта” (1997) на Дейвид Финчър, който ще бъде представен от нея лично на София Филм Фест, тя скача в кофа за боклук, в която има живи плъхове и чупи кост на крака си. Когато не е на снимачната площадка, Дебора разделя своето време между Ванкувър, Лос Анжелис и Берлин. Дебора Кара Ънгър има във филмографията си над 65 филмови и телевизионни роли и е работила с режисьори като Дейвид Финчър, Ищван Сабо, Дейвид Кроненбърг, Норман Джуисън.Останалите членове на журито са Кристи Пую (Румъния), режисьор, президент на журито, Манфред Шмит (Германия), филмов експерт, Елица Петкова (Германия-България), режисьор, и Анжела Недялкова (България), актриса.Президент на Международното жури за първи и втори филми на София Филм Фест през 2017 година е румънският режисьор Кристи Пую. Той е роден в Букурещ през 1967 година, учи рисуване във Висшето училище по визуални изкуства в Женева. По време на следването си прави няколко късометражни и документални филма, а след завръщането си в Румъния продължава да рисува, като снима и първия си филм – „Стока и мангизи” (2001), последван от късометражния „Цигари и пакет кафе”, отличен със „Златна мечка” в категорията си на Берлинале 2004. През следващата година се появява творбата, превърнала се в символ за новото румънско кино - „Смъртта на г-н Лазареску” (2005). Представен като проект на София Мийтингс през 2004 година, филмът има своята премиера в Кан и получава голямата награда на конкурсната програма „Особен поглед”, шест награди от фестивала в Трансилвания, както и специалните награди на журито в Чикаго, Копенхаген и много други отличия. Следващият филм на Кристи Пую „Аврора” (2010) отново имаше световната си премиера в рамките на „Особен поглед” в Кан, след което получи престижни международни награди от различни форуми, между които Висбаден и Карлови Вари, където филмът печели наградата в конкурса „East of the West”. „Сиераневада” е най-новата творба на Пую, която той ще представи пред публиката в София. Филмът привлече вниманието на зрители и специалисти в Основния конкурс в Кан 2016, получи наградите за най-добър филм и най-добър режисьор от Чикаго 2016, приза за най-добър сценарий от International Cinephile Sociaty Awards, както и наградата за най-добра операторска работа от фестивала в Минск 2016. Манфред Шмид е филмов експерт, роден и получил образованието си в Германия. От 1969 до 1981 година работи към Берлинския театър „Максим Горки”, като това е стъпка в кариерата му, последвала седемгодишен период, посветен изцяло на свободна практика работа като автор и съветник по драматургия. През този период Манфред Шмид завършва кореспондентски курсове в Института за литература в Лайпциг. През 1988 година той започва да работи като съветник по сценарно и драматургично писане, а също и като автор на документални филми за една от най-активните по това време германски киностудии - DEFA. В годините между 1990 и 1992 е заместник-главен редактор в DEFA. Малко преди да бъде избран на позицията изпълнителен директор на MDM (Medienförderung GmbH), за която работи като такъв от 1998 до 2016 година, уважaваният киноекспет е работил като заместник-програмен директор на отдела за култура и наука в MDR - Mitteldeutscher Rundfunk. Манфред Шмид е член на Европейската филмова академия, Kuratorium Förderverein Deutscher Kinderfilm, член е също и на консултативния съвет на „Script EAST” и Консултативния съвет на Sam Spiegel International Film Lab. Отличената с Голямата награда в Международния конкурс на 20-ия София Филм Фест за филма й „Жалейка” Елица Петкова е родена през 1983 година във Велико Търново. През 2009 завършва магистратура по философия и японистика в Дюселдорф. Паралелно с това прави филми с първоначален фокус върху критична документалистика. През 2011 година е приета кинорежисура в Немската Филмова– и Телевизионна Академия в Берлин. Още късометражните й творби „Mein Sohn” (2013) и „Nabelschnur” (2015), на които е сценарист и режисьор, й носят фестивален успех и награди. През 2015 филмът й „Abwesend” е поканен в състезателната селекция Cinéfondation на фестивала в Кан. Първият й пълнометражен филм „Жалейка” (2016) участва в състезателната програма Generation 14+ на Berlinale, където е номиниран за най-добър дебют (Best First Feature) сред всички секции на фестивала и получава Special Mention от международното жури. „Жалейка” е носител на голямата награда „София град на киното“ на 20-ото издание на София Филм Фест, последвана от още награди и множество международни фестивални участия.Анжела Недялкова, която участва в продължението на „Трейнспотинг” – „Т2” на Дани Бойл, също ще оценява филмите от Международния конкурс на 21-ия СФФ. Дебютът й в киното е във филма на Камен Калев „Източни пиеси” през 2009 година. Следва ролята й в партньорство с Ованес Торосян във филма на Константин Божанов „Аве” от 2011. Анжела участва и във филмите „Шестият ден” на Владислав Радев, „Българска рапсодия” („Пътят към Коста дел Маресме”) на Иван Ничев, „Досието Петров” на режисьора Георги Балабанов, в телевизионния сериал „Връзки”. В „Райската стая“ (2015) на Йоост ван Хинкел Анжела изпълнява ролята на българката Женя, за която получава Почетен диплом от журито на 20-ия София Филм Фест. „Райската стая” е холандското предложение за „Оскар” за чуждоезичен филм за 2016 година. ... още »