|
АРТИСТ
|
Адам Маккей ще режисира филм за Дик Чейни, чийто снимки ще стартират през пролетта на следващата година ,за да може проектът да е готов за разпространение в края на 2017-а. Сценаристът и режисьор и партньорите му от Гари Санчес – Уил Фарел и Кевин Месик ще продуцират филма заедно с Брад Пит, Дийди Гарнър и Джеръми Клайнър. Идеята на Маккей е да проследи възхода на бившия президент на Халибърн в политиката като член на Републиканската партия и кулминацията на кариерата му като вицепрезидент на Джордж У. Буш. Проектът все още няма заглавие, нито известни актьори, които ще участват в него. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
След обявените номинации за наградите „Независим дух“ стана ясно, че „Лунна светлина“ и „Американски мед“ имат най-много – по шест. След тях се нареждат „Манчестър край морето“ с пет, „Free in Deed”, „Джаки” и „Други хора” са с по четири. Въпреки че наградите са само за американски филми, Изабел Юпер от френския филм „Тя“ също се сдоби с номинация. Наградите ще бъдат раздадени на 25 февруари 2017 г. Ето и пълният списък с номинираните:НАЙ-ДОБЪР ФИЛМ“Американски мед”“Chronic”“Джаки”“Манчестър край морето”“Лунна светлина” НАЙ-ДОБЪР РЕЖИСЬОРАндреа Арнолд, “Американски мед”Бари Дженкинс, “Лунна светлина”Пабло Лараин, “Джаки”Джеф Никълс, “Обич”Кели Райхард, “Certain Women” НАЙ-ДОБЪР ДЕБЮТЕН ФИЛМ“Детството на един водач”“Припадъците”“Други хора”“Швейцарско войниче”“Вещицата” НАЙ-ДОБРА АКТРИСААнет Бенинг, “Жените на 20 век”Изабел Юпер, “Тя”Саша Лейн, “Американски мед”Рут Нега, “Обич”Натали Портман, “Джаки” НАЙ-ДОБЪР АКТЬОРКейси Афлек, “Манчестър край морето”Дейвид Хеърууд, “Free In Deed”Виго Мортенсен, “Капитан Фантастик”Джеси Племънс, “Други хора”Тим Рот, “Chronic” НАЙ-ДОБРА ПОДДЪРЖАЩА АКТРИСАЕдуина Финдли, “Free In Deed”Паулина Гарсия, “Малки мъже”Лили Гладстоун, “Certain Women”Райли Кио, “Американски мед”Моли Шанън, “Други хора” НАЙ-ДОБЪР ПОДДЪРЖАЩ АКТЬОРРалф Файнс, “Голямото плискане”Бен Фостър, “На всяка цена”Лукас Хеджис, “Манчестър край морето”Шая Лабьоф, “Американски мед”Крейг Робинсън, “Морис от Америка” НАЙ-ДОБЪР СЦЕНАРИЙ“Лунна светлина”“Манчестър край морето”“Жените на 20 век”“Малки мъже”“На всяка цена” НАЙ-ДОБЪР ДЕБЮТЕН СЦЕНАРИЙ“Вещицата”“Други хора”“Бари”“Jean of the Joneses”“Кристин” НАЙ-ДОБЪР ОПЕРАТОР“Free In Deed”“Детството на един водач”“The Eyes of My Mother”“Лунна светлина”“Американски мед“ НАЙ-ДОБЪР МОНТАЖ“Швейцарско войниче”“Манчестър край морето”“Лунна светлина”“На всяка цена”“Джаки” НАГРАДА „РОБЪРТ ОЛТМАН“ ЗА РЕЖИСЬОР, КАСТИНГ РЕЖИСЬОР И АКТЬОРСКИ АНСАМБЪЛ“Лунна светлина” НАГРАДА „ДЖОН КАСАВЕТИС“ ЗА НАЙ-ДОБЪР ФИЛМ, ЗАСНЕТ С ПО-МАЛКО ОТ 500 000 ДОЛАРА“Free In Deed”“Hunter Gatherer”“Lovesong”“Nakom”“Spa Night” НАЙ-ДОБЪР ДОКУМЕНТАЛЕН ФИЛМ“13th”“Cameraperson”“I Am Not Your Negro”“O.J.: Made in America”“Sonita”“Under the Sun” НАЙ-ДОБЪР МЕЖДУНАРОДЕН ФИЛМ“Aquarius” (Бразилия)“Chevalier” (Гърция)“My Golden Days” (Франция)“Тони Ердман” (Германия и Румъния)“Under the Shadow” (Иран и Великобритания) 20-А ГОДИШНА НАГРАДА ПИАДЖЕТ ЗА ПРОДУЦЕНТЛиза КйерулфДжордана МордликМелъди С. Рошър & Крийг Шилович 23-А ГОДИШНА НАГРАДА КИЙЛ „ПОГЛЕД КЪМ НЕГО“Андрю Ан, режисьор на “Spa Night”Клеър Каре, режисьорка на “Embers”Анна Роуз Холмър, режисьорка на “The Fits”Ингрид Юнгерман, режисьорка на “Women Who Kill” 22-А ГОДИШНА НАГРАДА „ПО-ИСТИНСКО ОТ ИЗМИСЛИЦА“Кристи Джейкъбсън, режисьорка на “Solitary”Сара Йордено, режисьорка на “Kiki”Нанфу Уанг, режисьор на “Hooligan Sparrow” ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Дори 12 години след края на „Приятели“ Дженифър Анистън обича да гледа повторения на епизодите на сериала. „Просто не мога да не ги гледам – споделя тя. – Първо се опитвам да се сетя кой епизод е това. След това, някъде по средата си казвам: „Ама това не го помня!“ Просто носталгията ме повлича.“ 47-годишната актриса също така споделя, че нито тя, нито който и да е от колегите й Кортни Кокс, Матю Пери, Лиза Кудроу, Дейвид Шуимър и Мат Лебланк харесват заглавната песен. „Никой не е фен на песента. Също така смятахме, че е малко странно да танцуваш насред фонтан. Обаче го направихме, защото ни казаха.“ Сега Анистън би искала да се пробва и като режисьор. Да видим какъв проект ще избере. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Райън Куглър очевидно не е приключил със събирането на актьорски състав около „Черната пантера“ на Марвел с участието на Чадуик Боузман в главната роля. Сега обаче стана ясно и че Анджела Басет се е присъединила към актьорския състав. Тя ще е Рамонда – майката на Ти’чала (Боузман). Както вече знаем, освен тях двамата във филма ще видим Майкъл Б. Джордан, Форест Уитакър, Лупита Нионго, Данаи Гурира, Даниъл Калуя, Уинстън Дюк и Флорънс Касумба. Куглър довършва сценария заедно с Джо Робърт Коул и се готви да започне снимките в началото на следващата година. Премиерата е насрочена за зимата на 2018 г. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Президентът на Програмния отдел на ЕйчБиО – Кейси Блойс, потвърди, че се водят преговори с Джордж Р. Р. Мартин за спин оф сериал по „Игра на тронове“. Те все още са в началото си и няма нищо окончателно. „Имаме идеи, които можем да проследим и развием в сериал, но не очаквайте от мен да посоча която и да е и да ви кажа: „Тази ще развием.“ Става дума за предисторията на това, което гледаме в „Игра на тронове“ и Джордж Р. Р. Мартин вече сподели, че има хиляди бележки, които могат да бъдат превърнати в книги, а и сериали. Що се отнася до това колко епизода би имал един подобен сериал, Блойс не се ограничава с бройка: „Ще направим колкото се може повече.“ ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
„Пристрастен съм към опознаването на американската политическа система – споделя Джон Мадън по повод новия си филм „Мис Слоун“. – Всеки, който не е запознат с нея, вероятно е объркан от неясните закони около притежанието на оръжие.“ „Мис Слоун“ ни запознава с интелигентната и безскрупулна лобистка Елизабет Слоун (Джесика Частейн), която се изправя срещу най-големия си и също толкова безскрупулен враг в кариерата си – оръжейната индустрия. „Елизабет е жена, която е известна с влиянието си и силата си в среда, доминирана от мъже – обяснява режисьорът. – Тя няма личен живот и в процеса на последната си задача осъзнава в какво се е превърнала.“ ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Романите на Франк Хърбърт от поредицата „Дюн“ са били препъни камък за не един режисьор през годините – Алехандро Ходорковски не получи разрешение да ги филмира, Дейвид Линч беше разочарован от телевизионния минисериал и прочее. Сега обаче от Леджъндери Ентъртейнмънт са решили да дадат още един шанс на фантастиката да оживее на малкия екран като са закупили правата за филмирането на първия роман от поредицата. Най-вероятно те ще го трансформират в ТВ проект, макар че договорът съдържа клауза и за игрален филм.„Дюн“ е научно-фантастичен роман от Франк Хърбърт, издаден през 1965 г. Счита се за един от най-добрите научно-фантастични романи на всички времена. Действието в романа се развива в далечното бъдеще. Поредицата за Дюн съдържа шест книги: „Дюн“, „Месията на Дюн“, „Децата на Дюн“, „Бог-Император на Дюн“, „Еретиците на Дюн“, „Дюн: Домът на ордена“.След смъртта на писателя, синът му от Брайън Хърбърт и Кевин Андерсън продължават поредицата с редица книги, запознаващи читателите със света на Дюн преди първата книга „Дюн“. Книгите са създадени на основата на подробни бележки, останали от Франк Хърбърт. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Въпреки че е трудно да се установят точните личности, които се крият зад пиратството, изникват ясни разлики между дейността в отделни страни в Западна Европа. Основните отправни точки са дефиниране на проблема, методите, чрез които да се води борба с пиратството, ефектите от превенцията и наказателните мерки. Още през 2009 год., редица европейски страни прокараха доста строги законопроекти срещу незаконното сваляне на авторска информация от мрежата, но това разбуни духовете, тъй като в голяма степен, според противниците, те бяха в разрез със свободата на гражданите и анонимността в нета. И докато за Западна Европа, мерките се оказаха успешни в голямата си част, то в Източна Европа кампаниите, относно ограничаване на пиратството претърпяха почти пълен неуспех. Съгласно анализатори, маркетинговите усилия за популяризиране на филми и музика не отговарят на възможностите за достъп до продуктите в по-бедните държави от Източна Европа. И това не е свързано само с неспособността на средния човек да плаща да интелектуални права. До голяма степен проблемът се корени в липсата на алтернатива за заплащане на услугата/продукта. В страните от Източна Европа е доста по-трудно да бъде получен бърз и евтин достъп до дигитални продукти, както например до платформата Netflix. Съгласно анкета, проведена сред гражданите от по-бедните страни в евросъюза, голяма част от тях са склонни да си плащат за законно теглене на информация от тракери, тъй като, за да свалят от вече съществуващите такива, те заплащат и по-висок трафик, което прави нещата реципрочни. Желанието на развитите страни и натиска от американските производители, да бъде ограничено пиратското теглене на информация, не взима под внимание един основен проблем, а именно липсата на алтернативни начини потребителите да получат желания продукт. В тази връзка през 2009 беше създаден европейският орган за надзор над пиратското теглене от интернет, но той има нулева успеваемост при разпространение на интелектуални материали като поезия или книги. В Германия този орган е основан още през 1984 год. и е финансиран от асоциацията на филмовите дейци и развива агресивна дейност. Част от нея беше и кампанията, проведена през 2003 год., под надслов "Пиратите са престъпници!". Слогани като този бяха отчетени като екстремни и скоро организацията смекчи езика. Разследванията бяха водени от бивши полицаи, детективи и правни експерти, които даваха случаите на прокурор и се явяваха като свидетели по делата. Оказа се, че страна като Германия няма ресурс, за да контролира проблема, а вместо това ангажира правните фирми, специализирани в тракинг дейност и защита на авторски права. Това проработи ефективно, защото и самите фирми, занимаващи се с това извършваха своята дейност повече от акуратно. Според изследвания на анализатори, филмовите и музикалните студиа, които разпространяват своите продукти по целия свят изобщо не взимат под внимание аудиторията извън богатите държави. Това е една от водещите причини, пиратството в тази страни да бъде по-скоро предмет на предлагане на цена и достъп, отколкото на реално престъпление. Съгласно резултатите, изведени от проучването, за да се постигне повече ефективност в "проблемните зони", трябва да има една достъпна, ниска цена, която повечето хора да са склонни да плащат, отколкото даденият продукт да се предложи на цената, на която се купува в държави като САЩ и Германия, Франция, а мнозинството хора да "пиратстват". Точно тук идва сблъсъкът между корпорациите и крайният потребител от бедните страни. Припомняме, че едва през 2011 година Apple най-накрая разшири своя iTunes магазин за филми и музика за бившите 12 социалистически страни. Това се случи 8 години след дебюта му в САЩ. Но той стартира и все още продължава да предлага един доста ограничен избор, цените са значително по-високи, в сравнение с приходите на средностатистическия западноевропеец, а това отблъсква потребителите. За сравнение - средната цена за нов рилийз на ДВД през 2014 год. е била 15.54 евро във Франция и 13.90 евро в Германия, срещу 12.00 евро за филм на 6 месеца, в страни като България или Чехия. Спрямо местната покупателна способност, това прави продуктът доста по-възможен за потребителите от Франция и Германия. Докато филми от независимо кино или продукции, различни от тези на Холивудските корпорации е почти невъзможно да се намерят на друго място, освен в пиратските тракери. Проблемът остава в основата си и изглежда, че трудно ще бъде решен, но самите артисти вече предлагат алтернативи, като пускат новите си продукции директно в платформи като youtube или социалните мрежи, където може да се гледат дори лайв стриймове. Greyklock ... още »
|
|