Биографичната драма на Маргарете фон Трота е посветена на връзката между австрийската поетеса и писателка Ингеборг Бахман и швейцарския драматург и писател Макс Фриш.
Едновременното съществуване на любовта и подозрението е най-дълбоката неизказана истина в новия филм на фон Трота и нейната най-голяма сила е способността на режисьорката да изведе този парадокс в отношенията между мъжете и жените. Творбата е номинирана за „Златна мечка“ на Берлинале 2023.
🎯 МАРГАРЕТЕ ФОН ТРОТА 🎬 Легендарната германска режисьорка е родена през 1942 година в Берлин. След като завършва Мюнхенското училище по драма, започва да работи за различни немски театри. През 1972 година получава наградата на Германската критика за ролята си във филма на Фолкер Шльондорф „Strohfeuer“. „Изгубената чест на Катарина Блум“ (1975) е режисьорският ú дебют, заснет заедно с тогавашния ú съпруг Шльондорф (с когото живеят между 1971 и 1991 година). Кариерата ú е белязана от куп награди, превърнали я в най-успешната жена режисьор в Германия. Сред тях са наградите на УНИЦЕФ и СИГНИС за „Роза Люксембург“, както и „Златен лъв” и наградата на ФИПРЕССИ за „Оловно време“. Номинирана е за „Златна мечка” и печели приза OCIC – Специално поощрение за „Чиста лудост“. С номинация за „Златна мечка“ е и най-новият ѝ филм „Ингеборг Бахман – пътуване в пустинята“
Вчера „Игра на тронове“ спечели 12 награди „Еми“ и докато от ЕйчБиО твърдят, че въпреки че сериалът ще приключи след осмия си сезон, нито спинофи, нито продължения не са изключени. През 2014 г. авторът на литературния първообраз Джордж Р. Р. Мартин беше споменал дори игрален филм. А сега има идея за друго. „Имам хиляди страници за предисторията на „Игра на тронове“ и продължавам да я развивам,“ каза той вчера по време на церемонията. Той обаче допълни, че има да напише още две книги, а и сериалът има още два, макар и кратки сезона, така че да не бързаме със заключения. ... още »
Седмица и нещо след като „Джурасик свят“ превзе световния боксофис миналото лято, от Юнивърсъл потвърдиха продължение на хита. След това се доуточни, че ще гледаме трилогия, като вторият филм от нея ще излезе на 22 юни 2018 г. Режисьорът Х. А. Байона наскоро застана начело на проекта, но режисьорът на първия – Колин Тревъроу, все още е важна част от екипа на филма. Докато рекламира новия си филм „A Monsters Calls“ Байона потвърди любопитен факт за „Джурасик парк 2“. Бюджетът на заглавието ще е 260 млн. долара. Първият филм беше заснет „само“ за 110 млн. долара. ... още »
Слуховете около осъществяването на игрална версия на „Имението Даунтън“ се засилват след като един от актьорите потвърди, че Маги Смит ще участва в него. Преди известно време самата 81-годишна актриса беше споделила, че няма смята за невъзможно да участва в игрален филм, защото героинята й ще трябва да е на 100 години в него. Но по време на събитие на БАФТА в Лос Анджелис през изминалия уикенд Майкъл Фокс, който е в ролята на добронамерения камериер Анди Паркър в сериала, каза, че евентуално участие на Смит в игрален филм ще бъде добре за самия филм. „Без нея, но с участието на всички останали актьори също ще се получи добър филм. Но нейното участие със сигурност му поставя печат за високо качество.“ Създателят на сериала – Джулиън Фелоус, също потвърди, че не само той, но и голяма част от актьорите също са навити за игрална версия. ... още »
„Невестата“ по пиесата на Фредерико Гарсиа Лорка - драматургична игра между актьорите и поезия с дизайна на музиката и звукаЧаст от интервюто на Паула Ортиз пред Cineuropa, за филма „Невестата“, в кината от 23 септември, разпространява България Филм ВижънСлед успеха си с дебюта като режисьор на филма “Chrysalis" (Какавида), Паула Ортиз режисира „Невестата“/ La Novia, драма базирана по известната пиеса „Кървава сватба“ на Фредерико Гарсиа Лорка. Ортиз, която жонглира умело с работата като режисьор, сценарист, продуцент и като лектор в университет представя тази трагедия по изключително дързък начин - силни характери и пустинни пейзажи наситени с емоционална интензивност.„Невестата“ има препратки с предишния Ви филм “Chrysalis" (Какавида) и още веднъж на преден план излиза света на женствеността и пустинните пейзажи, филмът има същата естетика като част от “Chrysalis", в който участва Марибел Верду или греша?Паула Ортиз: Местата, на които се заснеха филмите не са едни и същи, но определено е този вид пустинен свят. Неизбежно е, пейзажът го имам в съзнанието ми и във въображението ми: Аз съм от Сарагоса и съм израстнала в пустинята. Мисля, че суровата красота и нуждата за оцеляване в пустинята има определена стойност на етични, естетически и емоционални нива. Опитността в киното се придобива от пътуването, което сме предприели да преминем през ландшафта, елементите на природата и твърдата структура на земята, атмосферата и материалите. И двата филма са свързани чрез този свят, а също и в света на жените, чрез идентичността им. Лорка, който изгражда женските светове и имаше ясен поглед върху този тип характер е направил нещо по-смело, отколкото това, което направих в първия си филм - той създава герои, които, освен че имат митични и божествени идентичностти, имат силите на сътворението и унищожението. Това е не само по-деликатна или по-чувствителна вселена, а нещо, което би могло да се дължи на женствеността, тези характери са по-скоро по-противоречиви, интуитивни. За добро или за зло те таят цялото си желание, цялата си любов и всичката си омраза. Те са огромни, а овладяването на такива характери беше привилегия за мен.Това ли е причината, "Невестата" да има такъв буен тон?Паула Ортиз: Това е трагедия и правилата на трагедията изискват поток от усещания и емоции, които са много дълбоки, докато се стигне до катарзис, шок за душата, дори разрив, както казват гърците. За да се постигне това, казано чрез езика на киното, те трябва да бъдат по-интензивни, когато се изгражда филма и това са самите правила, които диктуват силния емоционален тон, за да може края да доведе до размишления за морала. За да можете да управлявате това, трябва да апелирате за пътешествие на бруталните усещания и това е, което ние се опитахме да направим с всичко, което имахме на разположение.Кое гарантира, че тона във филма няма да излезе извън контрол?Паула Ортиз: Тонът във филма е най-важен - никой няма да забележи, ако тонът изчезне преди финала на снимките, но когато хората видят филма, ще забележат, че липсва. Когато те са въвлечени в този сложен тон, трябва да се внимава да не стане глуповат или преувеличен, това беше най-големия ни страх при подготовката, дали актьорите и екипа, ще могат да се изградят един естетически, визуален и звуков свят. Човек никога не може да е сигурен. Често казвам: не знам дали някога ще направя отново такъв филм, толкова е трудно, бих го направила, само ако се потопя в друга трагедия, в класически текст като този, защото е изключително рисковано. Но ако искате да се изгради трагедия равностойна на гъцките пиеси, каквито са на Шекспир или на Лорка, в наши дни постановката трябва да се изиграе на всичките им различни езици. Ето защо „Невестата“ е със силна и изразителна структура с цвят, светлина, пейзажи, текстури, обекти и дизайн... Имаше и драматургична игра между актьорите и поезия с дизайна на музиката и звука, което се проявява във филма като нереални и символични елементи.Можем ли да сравним Вашия филм с ястие с неочакван и отличителен вкус?Паула Ортиз: Абсолютно. Аз съм наясно с факта, че това е постоянно движение по острието на ножа - това е хазарт и има голям шанс за повечето хора, ако са успяли да се въвлекат в историята на филма, а ако не - то те ще бъдат отхвърлени.От къде почерпихте вдъхновение за тази бъркотия?Паула Ортиз: Чета пиесите на Лорка от 15 годишна и за мен са атавистични и хипнотизиращи - не е интелектуална причината, а по-скоро страст. Учих испански език и литература, и тези текстове ме вълнуват, защото съм прекарала много време с тях. А защо да не напиша сценарий по един такъв текст, който може да бъде силно въздействащ на големия екран? Понякога в нашето кино ги издигаме до почти свещено ниво – защо да не им придам форма както го правят във филмовата индустрия в другите страни? ... още »
Снощи бяха раздадени 86-ите годишни телевизионни награди „Еми“. Сред очакваните победители беше сериалът „Игра на тронове“, който се сдоби с 38-ата под ред статуетка. С това той се превърна в най-награждаваният сериал в историята на наградите, като задмина досегашния шампион „Фрейзър“. Джулия Луис-Драйфус за пети пореден път бе наградена за ролята си във „Вице“, а Маги Смит като Вдовстващата графиня в „Имението Даунтън“ – за трети. Сред изненадите на вечерта беше наградата на Татяна Маслани, която до момента беше недооценена за изпълнението си в „Тъмното дете“ и на Рами Малек за “Mr. Robot”. Ето и пълният списък на наградените:Най-добър драматичен сериал„Американците“„По-добре извикате Саул“„Имението Даунтън“„Игра на тронове“„Вътрешна сигурност“„Къща от карти“„Mr. Robot“ Най-добър актьор в драматичен сериалКайл Чандлър, „Bloodline“Рами Малек, „Mr. Robot“Боб Оденкърк, „По-добре извикате Саул“Матю Рис, „Американците“Лийв Шрайбър, „Рей Донован“Кевин Спейси, „Къща от карти“ Най-добра актриса в драматичен сериалКлеър Дейнс, „Вътрешна сигурност“Виола Дейвис, „Как да ни се размине за убийство“Тараджи П. Хенсън, „Империя“Татяна Маслани, „Тъмното дете“Кери Ръсел, „Американците“Робин Райт, „Къща от карти“ Най-добър поддържащ актьор в драматичен сериалДжонатан Банкс, „По-добре извикате Саул“Бен Менделсън, „Bloodline“Питър Динклейдж, „Игра на тронове“Кит Херингтън, „Игра на тронове“Майкъл Кели, „Къща от карти“Джон Войт, „Рей Донован“ Най-добра поддържаща актриса в драматичен сериалМоура Тиърни, „The Affair“Маги Смит, „Имението Даунтън“Лена Хеди, „Игра на тронове“Емилия Кларк, „Игра на тронове“Мейси Уилямс, „Игра на тронове“Констанс Цимър, „Нереално“ Най-добър комедиен сериал„black-ish“„Master of None“„Модерно семейство“„Силициевата долина“„Transparent“„Unbreakable Kimmy Schmidt“„Вице“ Най-добър актьор в комедиен сериалАнтъни Андерсън, „black-ish“Азис Анзари, „Master of None“Уил Форте, „Последният човек на земята“Уилям Х. Мейси, „Безсрамници“Tомас Мидълдич, „Силициевата долина“Джефри Тамбор, „Transparent“ Най-добра актриса в комедиен сериалЕли Кемпър, „Unbreakable Kimmy Schmidt“Джулия Луис-Драйфус, „Вице“Лори Меткалф, „Отделение за специални грижи“Трейси Елис Рос, „black-ish“Ейми Шумър, „Inside Amy Schumer“Лили Томлин, „Grace & Frankie“ Най-добър поддържащ актьор в комедиен сериалЛуи Андерсън, „Baskets“Андре Броер, „Бруклински полицаи“Кийгън-Майкъл Кей, „Key & Peele“Тай Бърел, „Модерно семейство“Тайтъс Бърджис, „Unbreakable Kimmy Schmidt“Тони Хейл, „Вице“Мат Уолш, „Вице“ Най-добра поддържаща актриса в комедиен сериалНийси Наш, „Отделение за специални грижи“Алисън Джани, „Mom“Кейт Маккинън, Сатърдей Найт ЛайвДжудит Лайт, „Transparent“Габи Хофман, „Transparent“Анна Члъмски, „Вице“ Най-добър лимитиран сериал„American Crime“„Фарго“„Нощният мениджър“„The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“„Roots“ Най-добър актьор в лимитиран сериал или филмБрайън Кранстън, „До край“Бенедикт Къмбърбач, „Шерлок: Ужасяващата булка“Идрис Елба, „Лутър“Куба Гудинг Мл., „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Том Хидълстън, „Нощният мениджър“Кортни Б. Ванс, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“ Най-добра актриса в лимитиран сериал или филмКирстен Дънст, „Фарго“Фелисити Хъфман, „American Crime“Одра Макдоналд, „Lady Day at Emerson's Bar and Grill“Сара Поулсън, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Лили Тейлър, „American Crime“Кери Уошингтън, „Confirmation“ Най-добър поддържащ актьор в лимитиран сериал или филмДжеси Пемънс, „Фарго“Бокийм Удбайн, „Фарго“Хю Лори, „Нощният мениджър“Стърлинг К. Браун, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Дейвид Шуимър, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Джон Траволта, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“ Най-добра поддържаща актриса в лимитиран сериал или филмМелиса Лео, „До край“Реджина Кинг, „American Crime“Сара Поулсън, „Зловеща семейна история: Хотел“Кати Бейтс, „Зловеща семейна история: Хотел“Джейн Смарт, „Фарго“Оливия Коулман, „Нощният мениджър“Най-добър гостуващ актьор в драматичен сериалХанк Азария, „Рей Донован“Макс фон Сюдов, „Игра на тронове“Рег И. Кати, „Къща от карти“Махершала Али, „Къща от карти“Пол Спаркс, „Къща от карти“Майкъл Дж. Фокс, „Добрата съпруга“Най-добър гостуващ актьор в комедиен сериалПитър Сколари, „Момичета“Боб Нюхарт, „Теорията за големия взрив“Трейси Морган, „Сатърдей найт лайв“Лари Дейвид, „Сатърдей найт лайв“Брадли Уитфорд, „Transparent“Мартин Мъл, „Вице“Най-добра гостуваща актриса в комедиен сериалТина Фей & Ейми Полър, „Сатърдей найт лайв“Мелиса Макарти, „Сатърдей найт лайв“Ейми Шумър, „Сатърдей найт лайв“Кристин Барански, „Теорията за големия взрив“Лори Меткаф, „Теорията за големия взрив“Мелора Хардин, „Transparent“Най-добра гостуваща актриса в драматичен сериалМарго Мартиндейл, „The Americans“Лори Меткаф, „Horace And Pete“Моли Паркър, „Къща от карти“Елън Бърстин, „Къща от карти“Алисън Джани, „Господарите на секса“Кари Престън, „Добрата съпруга“ Най-добър ТВ филм„A Very Murray Christmas“„До край“„Confirmation“„Лутър“„Шерлок: Ужасяващата булка“ Най-добро варайъти ТВ шоу„Jimmy Kimmel Live!“„Last Week Tonight“ с Джон Оливър„The Late Late Show“ с Джеймс Кордън„Real Time“ с Бил Мейхър„The Tonight Show“ с Джими Фалън Най-добра реалити програма„The Amazing Race“„American Ninja Warrior“„Dancing with the Stars“„Project Runway“„Top Chef“„The Voice“ ... още »
Комедията „Кой е баща ти?“ (“Who's Your Daddy? / Bastards”) с участието на Оуен Уилсън, Ед Хелмс и Глен Клоуз се сдоби с първи трейлър, който ни показва какво можем да очакваме от нея. Проектът, за който вече сме ви информирали, ни среща с двама братя, които години наре живеят с идеята, че баща им е бил герой ,докато майка им не им споделя, че няма представа кой е бил той. Те се впускат в търсене и се срещат с поредица от потенциални бащи. Сред тях са Дж. К. Симънс и Тери Брадшоу, които разказват не особено приятни спомени за майката на двамата. ... още »
Документалният проект на Леонардо Ди Каприо, посветен на световните климатични промени – „Преди потопа“ (“Before The Flood”), ще има своята европейска премиера на предстоящия филмов фестивал в Лондон. На 15 октомври зрителите в английската столица ще могат да го изгледат в секцията „Специални прожекции“. Режисьор на документалната творба е Фишър Стивънс. В нея Лео обикаля планетата, за да се среща със световни лидери, учени и експерти по въпросите за глобалното затопляне и да търси практически разрешения на предизвикателствата, пред които сме поставени. Той е и продуцент на „Преди потопа“. ... още »
Сред номинираните за най-добро режисьорско откритие на Европейската филмова академия тази година е и българката Светла Цоцоркова. Нейният дебютен игрален филм „Жажда“ ще се съревновава за наградата на международната филмова критика ФИПРЕСИ. Наградите ще бъдат раздадени във Вроцлав, Полша на 10 декември. Останалите претенденти са „Кучета“ (“Caini”), копродукция на Румъния, Франция, България и Катар на румънеца Богдан Чирика, „Либман“ (“Liebmann”) на немския режисьор Жул Херман, израелско-френската копродукция „Пясъчна буря“ (“Sufat Chol”) на Елите Зехер, „Най-щастливият ден в живота на Оли Маки“ (“Hymyileva Mies”), копродукция между Финландия, Германия и Швеция на финландеца Юхо Куосманен. ... още »