Биографичната драма на Маргарете фон Трота е посветена на връзката между австрийската поетеса и писателка Ингеборг Бахман и швейцарския драматург и писател Макс Фриш.
Едновременното съществуване на любовта и подозрението е най-дълбоката неизказана истина в новия филм на фон Трота и нейната най-голяма сила е способността на режисьорката да изведе този парадокс в отношенията между мъжете и жените. Творбата е номинирана за „Златна мечка“ на Берлинале 2023.
🎯 МАРГАРЕТЕ ФОН ТРОТА 🎬 Легендарната германска режисьорка е родена през 1942 година в Берлин. След като завършва Мюнхенското училище по драма, започва да работи за различни немски театри. През 1972 година получава наградата на Германската критика за ролята си във филма на Фолкер Шльондорф „Strohfeuer“. „Изгубената чест на Катарина Блум“ (1975) е режисьорският ú дебют, заснет заедно с тогавашния ú съпруг Шльондорф (с когото живеят между 1971 и 1991 година). Кариерата ú е белязана от куп награди, превърнали я в най-успешната жена режисьор в Германия. Сред тях са наградите на УНИЦЕФ и СИГНИС за „Роза Люксембург“, както и „Златен лъв” и наградата на ФИПРЕССИ за „Оловно време“. Номинирана е за „Златна мечка” и печели приза OCIC – Специално поощрение за „Чиста лудост“. С номинация за „Златна мечка“ е и най-новият ѝ филм „Ингеборг Бахман – пътуване в пустинята“
Нещата във вселената на ловците на духове се заплитат. Докато режисьорът Пол Фейг работи по женския римейк на оригиналната комедия от 90-те, стана ясно, че от създадената от режисьора Айвън Райтман и актьора и сценарист Дан Акройд компания Гоуст Корп разработва проект с участието на Чанинг Тейтъм и Крис Прат, който също е вдъхновен от „Ловци на духове”. Идеята на Райтмън и Акройд е да развият постепенно призрачната вселена и ако филмът излезе сполучлив, ще бъде заснет и трети, който ще обедини екипите от проекта на Фейг (Мелиса Маккарти, Кристин Уиг, Лелси Джоунс и Кейт Маккинън) и от този с участието на тандема Тейтъм-Прат. Носят се слухове, че вторият филм ще бъде режисиран от Антъни и Джо Русо. ... още »
Кой би предположил, че един от най-желаните актьори на планетата си има двойник! Сега, след като стана ясно, че Бенедикт Къмбърбач („Игра на кодове”) вече не само не е свободен, но ще става и баща, по-младите му почитателки ще могат да насочат погледите си към 16-годишния Тайлър Мичъл. Младежът има вече 19 999 последователи в Инстаграм, а не е известен с друго, освен с това, че пуска там свои селфита, наподобяващи Къмбърбач. Мичъл живее в Норуич, Англия, където вече го спирали по улиците, за да го разпитат за „бъдещите му творчески планове”. Самият двойник не смята, че прилича толкова на британския актьор, но очевидно няма нищо против лесно спечелената слава. ... още »
Люк Евънс от „Хобитът” ще застане редом до Ема Уотсън в „Красавицата и Звяра” в ролята на Гастон. Освен от филма на Питър Джаксън, Евънс е известен и с участията си в екшъна „Бързи и яростни 6” и като Дракула в „Dracula”. Новият му персонаж Гастон е „красив, но арогантен злосторник”. Дан Стивънс, който игра няколко сезона в „Абатството Дауънтън” ролята на Матю Кроули, но се оттегли от него, за да се посвети на киното, пък ще бъде Звяра. Той ще плени, а после и ухажва героинята на Уотсън, както знаем от сюжета на приказката. Снимките под режисурата на Бил Кондън ще започнат тази година, макар все още да няма обявена официална дата за това. ... още »
Триизмерният анимационен жанр продължава да регистрира големи финансови постъпления в България. Приключенската анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо” се пребори с пет премиерни заглавия и за трета поредна седмица оглавява родната бокс офис класация. За изминалият уикенд (6-8 март) новите приключения на Спонджбоб са вкарали в касите на кината 96 934 лева, а общите приходи от състоялата се преди три седмици премиера се равняват на напълно задоволителните 688 557 лева.Спадът в посещаемостта вече се усеща, но въпреки това “Гъба на сухо” има шанса да завърши с по-добри резултати от тези на най-големия миналогодишен анимационен хит “Пингвините от Мадагаскар” (1 378 762 лева). В най-добрия случай до седмица и половина лентата ще може да се похвали с приходи от над един милион лева. В световен мащаб “Гъба на сухо” е натрупал 259 056 571 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиона долара.Втори в класацията е шпионския екшън “Kingsman: Тайните служби”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време филма на Матю Вон е спечелил 470 510 лева, което определено е прилично постижение за нетриизмерно заглавие с по-високо възрастово ограничение. “Kingsman” вече надмина постиженията на “Шут в г*за” и “Х-Мен: Първа Вълна” и официално е най-касовия режисьорски проект на Матю Вон в България.След няколко дни филма ще надмине границата от половин милион лева. До момента по света “Kingsman” е натрупал 248 356 226 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 130 милиона долара.Триизмиерната фантастика с Хю Джакман “Чапи” застава на трета позиция в класацията. За първия си уикенд на българска почва (6-8 март) филма на Нийл Бломкамп е вкарал в касите на кината 52 822 лева, което е скромно, но не и изненадващо постижение за оригинално фантастично заглавие, което не се прожектира в триизмерен формат и което е изправено пред сериозна конкуренция.Предварителният зрителски интерес не бе особено голям и в резултат на това “Чапи” стартира с по-слаби приходи от тези на предишните два филма на Бломкамп “Сектор 9” (55 813 лева) и “Елизиум” (76 998 лева). Лентата остава и зад гърба на предишния “роботски” филм на Хю Джакман “Жива стомана” (74 869 лева). Ясно е, че “Чапи” няма да се нареди сред големите хитове на 2015-та година, но все пак лентата ще има сили да премине границата от 200 хиляди лева.Еротичната драма “Петдесет нюанса сиво” заема четвърто място, със спечелени за близо един месец 1 392 387 лева. Силно дискутираната лента оправда напълно очакванията по отношение на бокс офиса и през месец декември със сигурност ще заема едно от челните места в класацията на най-касовите тазгодишни заглавия в България. До момента близо 180 хиляди зрители са гледали “Петдесет нюанса сиво” в кината и още тази седмица филма ще може да се похвали с приходи от над 1.5 милиона лева. От състоялата се на 13-ти февруари премиера досега, филма на Саманта Джонсън е натрупал в световен мащаб 527 664 325 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от над 100 милиона долара.Петата позиция е заето от военната драма “Американски снайперист”, която тръгна по родните кина преди десет дни. За този период от време филма на Клинт Истууд е спечелил 209 439 лева, което е без съмнение прилично постижение за оригинална нетриизмерна военна продукция с по-късна българска премиера. Големият медиен шум около номинациите за “Оскар” и изненадващия успех на “Американски снайперист” в северноамериканския бокс офис определено имат заслуга за задоволителното представяне в България. Досегашните приходи на лентата с Брадли Купър не се различават особено от тези на миналогодишния “Ярост” (220 209 лева за близо две седмици по кината) и няма да бъде изненадващо ако границата от половин милион лева бъде достигната.Премиерната екшън-лента “Трасьори” е на шесто място в класацията. За първия си уикенд в България (6-8 март) филма с Тайлър Лаутнър е вкарал в касите на кината 32 366 лева, което е по-слабо постижение от това на “Спешна пратка” (39 838 лева) и предишната екшън-продукция на Лаутнър “Отвлечен” (37 857 лева). “Трасьори” тръгна по българските и световни киноекрани без много шум и едва ли през следващите седмици ще бъде забелязано по-значително увеличение в зрителската посещаемост. Лентата няма големи претенции и по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша.Противоречивата българска продукция “Дякон Левски” застава на седма позиция, със спечелени за три седмици 267 033 лева. След силния си дебют драмата на Максим Генчев бе споходена от значителен спад в посещаемостта и въпреки по-добрите стартови приходи от тези на хита “Операция - Шменти капели” историческата лента няма шанс да повтори силното представяне на комедията с Влади Въргала. Едва ли през следващите две седмици “Дякон Левски” ще привлече по-значителен брой зрители в кината и по всичко изглежда, че границата от половин милион лева няма да бъде достигната.Екшън-фантастиката “Пътят на Юпитер” заема осмо място, като за пет седмици по кината е натрупала общо 785 481 лева. Амбициозната лента на Уашовски бе на практика пренебрегната от американския зрител, но за сметка на това българската публика бе далеч по-благосклонна.“Пътят на Юпитер” е вече най-успешния филм на Уашовски в България и по всичко изглежда, че крайните му приходи ще се равняват на около 840 хиляди лева. Общите световни приходи до момента са 152 120 352 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от над 230 милиона долара.Австралийската драма “Търсачът” е на девета позиция. За десет дни в България лентата на Ръсел Кроу е спечелила 69 154 лева, което е скромно и очаквано постижение за слабо дискутирано оригинално заглавие, което е насочено към по-възрастната публика.Предварителните очаквания не бяха особено големи и “Търсачът” се представя по-слабо от предишните две ленти с Кроу “Зимна приказка в Ню Йорк“ (90 982 лева за десет дни) и “Ной 3D” (973 427 лева за десет дни). До една седмица “Търсачът” ще премине границата от 100 хиляди лева.Режисираният от Анджелина Джоли “Несломен” заема десето място, със спечелени за десет дни 56 831. Подобно на “Търсачът”, филма на Джоли тръгна по кината без голям предварителен шум (за разлика от САЩ) и затова не е изненадващо, че приходите до момента не правят особено впечатление. “Несломен” се представя по-слабо от скорошните ленти за Втората световна война “Игра на кодове” и “Ярост” и едва ли през следващата седмица ще бъде отбелязан по-голям зрителски интерес. Преди да бъде свален от екраните филма ще премине границата от 100 хиляди лева, но като цяло представянето му няма да бъде запомнено с нещо отличително. Общо по света “Несломен” е спечелил 161 432 522 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 100 милиона. ... още »
В първия си сериозен телевизионен проект след премираното си с „Еми” участие в „Рокфелер Плаза 30” Алек Болдуин ще играе ролята на Джо Бърн – милиардер брокер на недвижимо имущество, филантроп и местна знаменитост, който е подтикнат да влезе в политиката, когато заради трагедия трябва да замени кмета на Ню Йорк на поста му. Сериалът ще бъде разработен от Юнивърсъл и HBO и все още няма заглавие. По сценария му работи журналистът Уелс Тауър, а Болдуин ще бъде и изпълнителен продуцент заедно с Кари Брокоу. Най-вероятно снимките ще започнат през септември, а дотогава трябва да бъде намерен и режисьор на пилотния епизод. Създателите на бъдещото шоу искат да направят смесица от „Къща от карти” и по-забавните епизоди на „Семейство Сопрано”. Идеята за сериала е зряла в главата на Болдуин в продължение на 9 години, но заради участието си в „Рокфелер Плаза 30” осъществяването й започва едва сега. ... още »
Пресконференцията по повод следващия филм в поредицата за Джеймс Бонд – „Spectre”, беше през декември миналата година, Даниел Крейг потвърди участието си в него и голяма част от актьорския състав, привикан от режисьора Сам Мендес, вече е известен. Сега официалната страница в Туитър на филма оповести, че Стефани Сигман се присъединява към Ралф Файнс (М), Бен Уишоу (Кю), Наоми Харис (Мънипени), Кристоф Валц (Оберхаузен), Моника Белучи (Лучия Шара) и Леа Сейду (Маделин Суон). Малко известната Сигман (“Miss Balla”) ще е в ролята на Естрела. Не е ясно тя дали ще е приятелка или враг на Бонд. Единственото, което знаем със сигурност е, че „кодирано съобщение от миналото на Бонд го праща по петите на зловеща организация. Докато М се опитва да спаси тайните служби от закриване под натиска на политиците, Бонд разкрива един след друг пластове на измама, за да стигне до зловещата истина зад фасадата на организацията „Spectre”. ... още »
Преди малко повече от половин година се появи новината, че сценариста на “Трансформърс: Тъмната страна на Луната” Ерън Крюгер е започнал да работи по сюжета на игрална версия на анимацията от 1941-ва година “Дъмбо”. Бъдещата продукция ще комбинира компютърно-генерирани персонажи и истински актьори, а бюджета за снимки и реклама ще бъде отпуснат от студиото Уолт Дисни.Също както класическата анимация игралния “Дъмбо” ще разказва историята на малък цирков слон, чиито големи уши са често подигравани от останалите. Проектът е приоритетен за Уолт Дисни и според наблюдатели той има реалния шанс да повтори силното представяне на филми като “Алиса в страната на чудесата 3D” и “Господарка на злото” (също продукции на Дисни, които черпят вдъхновение от популярни сред широката публика истории).Сценарият на Ерън Крюгер е вече напълно завършен и преди броени часове от студиото оповестиха името на човека, който ще поеме режисурата.Официален източник от Дисни разкри, че на режисьорския стол на “Дъмбо” ще седне създателя на “Батман” и “Бийтълджус” Тим Бъртън. Изборът на Бъртън не е съвсем изненадващ, тъй като именно той стои зад вече споменатия глобален хит на Уолт Дисни “Алиса в страната на чудесата 3D”.Снимките на “Дъмбо” се очаква да започнат до една година, а според информация от Wall Street Journal познатата история за малкия слон с големите уши ще бъде съпътствана на екран от преживяванията на обикновено американско семейство. Все още няма избрани актьори за главните роли и преди да се насочи към този проект Тим Бъртън първо трябва да приключи с работата си по фантастичната лента “Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children” (чиито снимки протичат в момента).Бюджетът на “Дъмбо” със сигурност ще надвишава сумата от 100 милиона долара и очакванията са, че подобно на “Алиса в страната на чудесата 3D” филма ще се разпространява в триизмерен и IMAX формат. Освен сценарист на проекта Ерън Крюгер е също така и продуцент, в партньорство с Джъстин Спрингър (“Забвение”).В най-добрият случай до няколко месеца ще стане ясно кои актьори ще изиграят главните роли в игралния “Дъмбо”.Филмът все още не разполага с премиерна дата, но според слуховете намерението на Уолт Дисни е той да бъде напълно завършен до края на 2017-та година. ... още »
На лице е първата снимка от „The Free State of Jones”, която ни показва Матю Макконъхи на бойното поле. Драмата, чието действие се развива по време на Гражданската война в Америка, е режисирана от Гари Рос и разказва за Нютън Найт, който повежда своите съграждани от Джоунс Каунти, щата Мисисипи на бунт, целящ отцепването им от Конфедерацията на Южните щати. Найт е историческа фигура, която се жени за освободена робиня и благодарение на това става изключително важна фигура в малкия окръг, в който живее. Според историческите извори Найт е едновременно герой и престъпник, но ние залагаме на тезата, че филмът ще го представи по-скоро в положителна страна. Сценарият е черпил информация от различни източници, включително от книгата на сина на Найт. ... още »