Струващият над 100 милиона долара приключенски епос “Помпей” се пребори с историческата лента на Джордж Клуни “Пазители на Наследството” и застана на лидерската позиция в българската бокс офис класация. За първия си уикенд по родните киноекрани (21-23 февруари) премиерната 3D-продукция с Кийфър Съдърланд и Емили Браунинг успя да привлече малко над 13 хиляди зрители и натрупа общо 138 584 лева. Сравненията с филми като “Гладиатор” и “Върхът на Данте”, приличната предварителна реклама и факта, че става дума за скъп триизмерен приключенски филм с голям брой прожекции на ден са определено основните фактори, които допринесоха за стабилния бокс офис старт на “Помпей”. Лентата на Пол Андерсън едва ли ще се превърне в един от най-успешните филми на годината, но съдейки по стартовите приходи крайните резултати със сигурност ще бъдат задоволителни (за заглавие, което не е част от вече изградена поредица). В Съединените щати и по-голямата част от Европа “Помпей” беше засенчен от все по-силно представящия се “LEGO: Филмът”, но българската публика рядко се влияе от чуждите предпочитания и в този случай родния афинитет към приключенско-историческите заглавия надделя. Очакванията са, че до края на тази седмица приходите на “Помпей” ще надминат границата от 200 хиляди лева.Българската комедийна драма “Живи легенди” заема втора позиция в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 86 738 лева. Режисираната от Ники Илиев лента се върти по кината от десет дни насам и за този период от време е натрупала общо 269 421 лева. Само за изминалата една седмица “Живи легенди” е добавил към актива си допълнителни над 120 хиляди лева и по всичко изглежда, че границата от 500 хиляди лева ще бъде достигната до две седмици. Силната конкуренция ще попречи на филма да се превърне в хит от ранга на “Операция - Шменти капели” и “TILT”, но все пак представянето му ще бъде сметнато за напълно успешно (особено като се има предвид, че става дума за оригинална лента, която се прожектира единствено в 2D-формат). До десет дни “Живи легенди” ще покрие вложените в направата му 400 хиляди лева.Третото място е заето от премиерния “Пазители на Наследството”, който за първия си уикенд на българска почва (21-23 февруари) е вкарал в касите на кината 45 169 лева – скромен стартов резултат, който е обаче е напълно очакван за заглавие, което по принцип е насочено към по-възрастната публика. Историческата тема и еклектичния актьорски състав са без съмнение основните притегателни сили на “Пазители на Наследството” и въпреки че филма на Джордж Клуни остана в сянката на далеч по-рекламирания “Помпей” той има шанса да набере малко повече скорост през следващата една седмица. От състоялата се преди 18 дни световна премиера досега “Пазители на Наследството” е натрупал общо 84 256 960 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 75 милиона долара.Анимацията “Крадци на ядки” застава на четвърта позиция в класацията, със спечелени за пет седмици по кината 384 710 лева. Тъй като не става дума за продукт на могъщата холивудска машина първоначалните очаквания относно бокс офис представянето на 3D-лентата не бяха особено големи. Въпреки конкуренцията обаче “Крадци на ядки” стартира с прилични за подобно заглавие приходи и по всичко изглежда, че ще приключи похода си по родните киноекрани със сума от близо половин милион лева. В световен мащаб канадско-корейската анимация е спечелила 65 милиона долара при бюджет от около 40 милиона.Романтичната драма на Акива Голдсман “Зимна приказка в Ню Йорк“ е на пето място в родния топ 10, като за изминалите десет дни от премиерата си лентата е натрупала общо 90 982 лева. Имайки предвид жанра към който филма принадлежи предварителните очаквания относно финансовите постъпления не бяха големи и досегашното представяне на родна почва не прави особено впечатление. “Зимна приказка в Ню Йорк“ няма шанс да бъде запомнен с нещо отличително по отношение на бокс офиса и в най-добрия случай ще бъде свален от екраните с приходи от около 200 хиляди лева.Шестата позиция е заета от “LEGO: Филмът”, който се превърна в един от най-големите тазгодишни хитове в САЩ и Англия, но не успя да предизвика силно раздвижване сред българската публика. Триизмерната лента се прожектира на родна почва от три седмици насам и за този период от време е вкарала в касите на кината 95 428 лева. Що се отнася до България играчките LEGO бяха най-известни през 90-те години и намалялата им популярност тези дни определено изигра негативна роля в представянето на анимацията. Липсата на голям зрителски интерес най-вероятно ще попречи на “LEGO: Филмът” да се добере до границата от 200 хиляди лева. За сметка на това филма на Фил Лорд и Крис Милър вече е натрупал в световен мащаб близо 300 милиона долара.“Робокоп” е на седмо място в класацията, със спечелени за три седмици 235 928 лева. Въпреки че е високобюджетен римейк на популярен филм от 80-те години новия “Робокоп” тръгна по кината без особени претенции и досегашното му представяне отговаря напълно на предварителни очаквания. Подобно на скъпите екшън-ленти “Непобедимите” и “Бойни кораби” филма на Хосе Падиля няма да бъде счетен за финансов провал в България, но и няма да бъде запомнен като един от големите хитове на годината. По всичко изглежда, че “Робокоп” ще бъде свален от екраните с приходи от около 300-350 хиляди лева.Осмата позиция е за шпионския екшън на Кенет Брана “Джак Райън: Теория на хаоса”. Филмът с Крис Пайн се върти по кината от близо един месец насам и до момента е натрупал общо 291 885 лева. Липсата на триизмерни прожекции определено оказа влияние на приходите, но въпреки не особено впечатляващото си представяне “Теория на хаоса” подобри постижението на предишния филм от поредицата за Джак Райън (носещ името “Всички страхове”) и до няколко дни ще надмине границата от 300 хиляди лева. Общо по света “Джак Райън: Теория на хаоса” е спечелил 127 милиона долара.Триизмерният “Легендата за Херкулес” застава на предпоследното девето място, със спечелени за шест седмици 549 151 лева. В Щатите и по-голямата част от света “Легендата за Херкулес” бе на практика игнориран от зрителите, но родната публика бе далеч по-благосклонна и лентата достигна границата от половин милион лева за по-малко от един месец. Подобно на скорошния римейк на “Конан варварина” режисирания от Рени Харлин филм беше счетен за финансово разочарование по света, но от друга страна се превърна в съвсем приличен хит в България. Ако бъде задържан на екран още две седмици “Легендата за Херкулес” ще успее да надмине границата от 600 хиляди лева.“Академия за вампири” е десети в класацията, със спечелени за десет дни 53 089 лева. За разлика от “Легендата за Херкулес” филмовата адаптация на романа “Академия за вампири” регистрира слаби постъпления както в Съединените щати, така и в България. Лентата на Марк Уотърс е поредното доказателство, че популярността на дадена книга сред читателите по света не е автоматична гаранция за успех в бокс офиса. “Академия за вампири” няма шанс да набере повече скорост в следващите дни и ще се нареди до скорошните младежки филмови адаптации “Скитница”, “Красиви създания” и “Реликвите на смъртните”, които също регистрираха слаби финансови постъпления в България и САЩ. До момента по света “Академия за вампири” е спечелил едва 17 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 30 милиона долара. ... още »
С приходите си от близо половин милиард долара в световен мащаб “Шрек” сложи началото на един от най-популярните и доходоносни анимационни франчайзи в историята на киното. Оригиналната лента от 2001-ва година беше последвана от три директни продължения, които от своя страна вдъхновиха голям брой късометражни филми, комикси, видеоигри, атракции и не на последно място изненадващия анимационен хит “Котаракът в чизми”.Четвъртата част на “Шрек”, озаглавена “Шрек завинаги”, се завъртя по българските и световни киноекрани през лятото на 2010-та година. Въпреки приходите по-ниските приходи в Съединените щати тези на предишните заглавия от поредицата лентата на Майк Мичъл се представи достойно в по-голямата част от света и натрупа общо 752 милиона долара.В продължение на няколко години се смяташе, че “Шрек завинаги” е последната пълнометражна лента за зеленото чудовище и неговите приятели, но малко по-рано днес президента на студиото DreamWorks Animation Джефри Катценбърг зарадва феновете като обяви, че предстои да бъде направен пети филм от поредицата.Ето какво заяви Катценбърг по време на интервю за Fox Business Network:“Обичаме да отделяме достатъчно време за почивка, но можете да бъдете сигурни, че ще направим още една част на “Шрек”. Не сме приключи с тези филми и най-важното – историята на Шрек все още не е приключила.”Катценбърг не разкри повече детайли за “Шрек 5”, но очакванията са, че Майк Майърс, Камерън Диас и Еди Мърфи ще дадат отново гласовете си на тримата главни персонажи Шрек, Магарето и Фиона. Проектът все още няма режисьор и за момента не се знае дали е започнала работата по сценария.Смята се, че до няколко месеца ще бъде оповестена по-конкретна информация за подготвяната пета част. ... още »
Създадени през 1969, филмите виждат бял свят едва след 20 години. „Чучулиги на конец” на Менцел печели Златна мечка в Берлин през 1990Водещият словашки режисьор Мартин Шулик ще представи лично документалният си филм „25 от 60-те или Чехословашката нова вълна”Чехословашката нова вълна е филмов феномен, преобърнал значението на седмото изкуство не само в страната, но и в цяла Източна Европа. Това се група филмови режисьори, творили в бивша Чехословакия през 60-те години на ХХ век – време на промяна на социализма към по-свободно отношение в изкуството и известно „отпускане” на цензурата. Тогава се раждат филмите от чехословашката нова вълна - критични и оригинални по своему, някои от тях повлияни от други подобни течения в изкуството на Европа от този период, други - намират последователи с иновативната си форма. Сред авторите, започнали своята кинокариера по това време, са Милош Форман, Евалд Шорм, Ян Немец, Иржи Менцел, Вера Хитилова, Иван Пасер, Ярослав Папоушек, Яромил Иреш, Войтех Ясни, Юрай Херц от Чехия, както и Щефан Ухер, Ян Кадар, Елмар Клос, Юрай Якубиско, Душан Ханак, Ело Хавета от Словакия. Дългият импровизиран диалог, черният, на моменти абсурден хумор и изпълнението на ролите от непрофесионалисти са характерните черти на киното от Новата вълна. В тези филми темите са обикновено за любовта или за изкривените морални ценности, които се налагат в социалистическото общество. В програмата, включена в рубрката на Дома на киното „Светът на киното“, организирана с подкрепата на Чешкия център и Посолството на Словакия, са включени 8 филма, завършени през 1969 година и веднага забранени заради смелите си творчески и смислови послания.„322” (1969)Стартът е на 28 февруари със специален гост знаменитият словашки режисьор Душан Ханак, който ще получи Наградата на София на Столичната община и ще представи лично своя филм „322” (1969). Това е игралният му дебют, забранен в Чехословакия веднага след заснемането му. Тайно филмът е представен на фестивала за млади режисьори Манхайм-Хайделберг, където получава голямата награда.Ханак завършва в Прага прочутото училище FAMU през 1965 година. Започва да снима поредица късометражни филми за филмово студио „Koliba” в Братислава. След „322”, Ханак режисира пълнометражният документален филм „Картини от стария свят” („Pictures of the Old World”, 1972), който включва философски разсъждения за това какво се крие под идеята за „един истински живот” – тема от дебютния му филм. Умело заобикаляйки постулатите на комунистическия режим, затегнал хватката си в края на 60-те години, Ханак използва темите във филма си на едно универсално, общочовешко ниво на разсъждения. Независимо от оценките, филмът бързо е прибран във филмотечните складове, след кратък живот на екран. И въпреки отношението на властите, следващият му филм „Розови сънища” („Rosy Dreams”, 1976) също привлича положителни отзиви, а „Аз обичам, ти обичаш” („I Love, You Love”, 1980) му донася „Сребърна мечка” за най-добър режисьор на 39-ото Берлинале.Специалната програма „Чехословашката Нова вълна. 1969. Забранените филми” стартира с филма на Душан Ханак „322”. Това е дълбоко психологическа и екзистенциална драма не само за болестта на отделния индивид, а и на цялото общество. Йозеф Лауко е готвач на средна възраст, болен от рак в последен стадий. Той живее с капризната си бивша съпруга. „Чучулиги на конец” (1969)Докато мъчително чака прогнозата за болестта си, Лауко преосмисля живота си, пита се дали е живял достатъчно пълноценно и доколко е бил истински във взаимоотношенията с хората около себе си. Един ден получава обаждане от болницата, от където му съобщават, че имат свободно легло. Лауко осъзнава, че краят му е близо, но с това започва все по-ясно да си дава сметка и какво представлява животът на другите.Иржи Менцел, един от най-значимите световни режисьори, принадлежащи към поколeнието на Новата вълна в Чехословакия, ще представим с филма „Чучулиги на конец” (1969). Заради критично отношение към комунистическия режим, той е забранен за разпространение на голям екран до 1990 г. На режисьора е наложена и забрана да прави кино до 1974 г. Филмът е разказ за потиснатата доброта на хора, заточени в трудов лагер, които се борят с всички сили да запазят човешкото си достойнство. Фокусът е върху две малки групи – мъже и жени. Те всички са затворници заради „ужасното престъпление”, че са дръзнали да потърсят липсващата си половинка. Въпреки спречкванията помежду им, понякога се появява и малко романтика. Но от време на време тайнствена черна кола откарва по някой член на групата и той никога повече не се връща…Едновременно смешна и тъжна, изпълнена с много горчивина, сатира и алегории, историята в „Чучулиги на конец” е вдъхновена от преживяванията на писателя Бохумил Храбал в стоманолеярния завод в Кладно. Надеждата и безнадежността, хуморът и сериозността се преплитат в мозайка от съдбите на отделните герои, свързани чрез вярата и любовта, доброто и неунищожимата човечност. След излизането си на екран през 1990 г., „Чучулиги на конец” е отличен с Наградата на ФИПРЕССИ и „Златна мечка” на кинофестивала в Берлин.При тазгодишното си гостуване на СФФ легендата на чешкото кино Иржи Менцел ще представи и най-новия си филм „Донжуановците”, като ще бъде удостоен и със званието „Доктор Хонорис Кауза” на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов”.„Човекът от крематориума” (1969)„Човекът от крематориума” („The Cremator”, 1969) на Юрай Херц ни пренася в края на 30-те години на ХХ век, на фона на политическата радикализация в Европа и по-специално упадъка на първата Чехословашка република и създаването на протектората на Чехия и Моравия, под върховенството на нацистка Германия. Главният герой във филма - Карл Копфръкингл, работи в един от пражките крематориуми. Той е обсебен от работата си и вярва, че не просто кремира телата на мъртвите, но и освобождава душите им. Докато войската на нацистите настъпва към границата на Чехословакия, Карл се отдава изцяло на манията си и започва да се държи като неуравновесен човек.„Празник в ботаническата градина” (1969) e игралният дебют на Ело Хавета – ярък и изпипан до последния детайл филм, приказна история на границата между фантазията и реалността за нуждата от чудеса в живота. Кинотворбата е вдъхновена от картините на наивистите, френския импресионизъм и нямата кинокомедия. В него се откриват и мотиви от традициите на Западна Словакия.„Празник в ботаническата градина” (1969)Сюжетът е мозайка, изградена от историите на Мария и Пиер. Мария е съдържател на кръчма. Отново и отново тя се опитва да заведе пред олтара бащата на нейните осем дъщери. Още със своето пристигане Пиер нарушава спокойствието на винарското село Бабиндол, като същевременно показва на неговите жители как истински да се радват на живота.Критиката определя филма като „фойерверк от прекрасни цветове, горещо чувство и музика, която продължава да звучи в нас и след изтичането на финалните надписи”. През 1969 г. „Празник в ботаническата градина” печели Голямата награда на филмовия фестивал в Манхайм. Краткият житейски път на Ело Хавета (1938 - 1975) му дава възможност да снима само още един пълнометражен филм – „Lalie polné” („Field Lilies”, 1972).През 1969 г. Яромил Иреш прави великолепна екранизация на романа на Милан Кундера „Шегата”, като двамата с Кундера работят заедно над сценария. След дълги години Лудвик Ян се завръща в родния си град, за да се срещне с репортерката Хелена Земанкова. Тя иска да направи репортаж с традиционни фолклорни тържества, а той – да си отмъсти. Хелена не подозира, че интереса на Лудвик не е предизвикан от нейната повяхваща красота, а от снимката на съпруга й в табакерата. Преди петнайсет години Павел Земанек е бил състудент на Лудвик във факултета, председател на училищната организация на ЧКП и най-добър приятел. В онези дни Лудвик получава от своята съученичка и любима Маркета писмо, пълно с патетични фрази и оптимизъм. Той й отговаря с иронични думи, написани върху картичка, които завършва с изречението: Да живее Троцки! Шегата не е разбрана и благодарение на Павел Лудвик е изключен от партията, от училището и се озовава във военен трудов лагер, във военен затвор и за три години в мините. Лудвик иска да отмъсти на Павел за съсипания живот, като прелъсти съпругата му. В наетия апартамент Лудвик спечелва любовта на Хелена, но с отвращение отхвърля нейните ласки, когато разбира, че бракът й от години е само формалност. Хелена прави опит за самоубийство, което е толкова жалко, колкото и мечтаното отмъщение на Лудвик...„Птици, сираци и луди” (1969)Още първите филми на Юрай Якубиско го нареждат сред водещите имена на новата вълна. „Птици, сираци и луди” (1969) е сред забранените заглавия до 1991 г. По поетичен и сюрреалистичен начин кинотворбата разказва за любовта на двама бедни млади хора Юрик и Андрей към безумната Марта. И тримата остават сираци по време на войната. Живеят сред развалините на разрушена от бомбардировките църква в центъра на града, изпълнена със странни предмети. Около тях има и непрекъснато чуруликащи весели птички. Йорик е уличен музикант, Андрей – фотограф, а Марта просто живее и не знае кого от двамата да избере. Филмът е чудесна метафора за любовта, ненавистта, смъртта и свободата.След „Птици, сираци и луди” Юрай Якубиско е лишен от възможността да снима в продължение на 15 години. Въпреки цензурата, филмът е удостоен с три международни отличия – „Златна сирена”“ в Соренто през 1969 г., втора награда за режисура на фестивала за фантастични филми в Авориаз, Франция през 1973 г. и „Кристален глобус” на кинофестивала в Карлови Вари през 2008 г.Юрай Якубиско се завръща окончателно в киното през 1979 г. с „Направи къща, засади дърво”. В много от своите филми („Седя на клона и ми е добре” - 1989, „По-добре богат и здрав, отколкото беден и болен” - 1992, „Батори” - 2008) той се обръща към различни периоди от историята на Чехия и Чехословакия. През 2000 г. филмовата критика го обявява за най-добрия словашки режисьор на ХХ век. Преподава в Пражката киноакадемия, а през 2005 г. оглавява журито на конкурса „Перспективи” на Московския кинофестивал.Действието в „Прахосана неделя” (1969) на Драхомира Виханова се развива в неделя сутринта. Църковните камбани приканват хората на литургия, но самотният войник Арношт все още спи в неприветливата си стая в казармата. Той се събужда бавно и лека-полека се настройва за света и скучния неделен ден. Зарежда пистолета си, насочвайки го в главата и в устата си, без да стреля. Докато преосмисля решението си, в паметта му изникват мисли и спомени за случки с фриволни дами и много пиене. Арношт има връзка с три руси жени. Две от тях са възрастни. Едната е стройна, грациозна и малко сдържана, а другата сладострастна и властна. Третата е малко момиче, с което той обича да разговаря. „Прахосана неделя” (1969)Докато се забавлява със стрелба по накацалите по покрива гълъби, през далекогледа си той изведнъж вижда две момичета, които са опънали палатки на територията на армията, и си правят слънчеви бани голи до кръста. Арношт е изпратен да разследва случая. По-късно той слиза и до града, където се напива… При завръщането си в казармата, потиснат и самотен, Арношт започва да мисли за самоубийството като изход от своя безрадостен живот. Игралният дебют на една от най-изявените чешки документалистки Драхомира Виханова трябва да изчака две десетилетия след заснемането си, за да се срещне със зрителите.„Погребални церемонии” (1969) на Зденек Сирови е кинобалада за престъплението и наказанието, която ни връща към дните на колективизацията в Чехословакия през 50-те години на ХХ век. Матилде се прибира в родното си село за погребението на своя съпруг – кулак. Заради този факт преди много години двамата са прогонени да живеят другаде. Матилде обаче не е посрещната дружелюбно. На повърхността изплуват стари прояви на несправедливост и престъпления, които са оставили дълбок отпечатък у мнозина. Въпреки трудностите, вдовицата настоява за правото си да изпрати съпруга си по последния му път именно в селото им. Погребението се превръща в символ на противопоставянето на селяните на комунистическия режим. „Погребални церемонии” (1969)Режисьорът Зденек Сирови заснема тази остра драма, напомняща класическа трагедия, по едноименния роман на Ева Кантуркова. Филмът не е допуснат до голям екран, защото „напада политиката на Чехословашката комунистическа партия по време на колективизацията”.Специално събитие в рамките на 18-ия София Филм Фест ще бъде представянето на документалния филм „25 от 60-те или Чехословашката нова вълна” на водещия словашки режисьор Мартин Шулик, който ще бъде гост на фестивала. Ето какво казва той за филма си в специално интервю за СФФ: „Нашият проект се състои от 4 части. Първата съдържа портретите на режисьорите, които говорят за работата си през 60-те години. Това са монолози, които наричам автопортрети. Втората съдържа филми за режисьори, които са вече покойници. Третата говори за филмите от този период в хронология и ги разполага в социален и творчески контекст. „25 от 60-те” показва достиженията на Чехословашката нова вълна по отношение на киноестетиката. Опитахме се да подберем творби с новаторска форма и съдържание. Имахме желание да представим режисьори от различни поколения, както и различни творчески процеси... В Чехословашката нова вълна ме привлича нейното морално послание. Режисьорите не се опитват да създадат комерсиален продукт, а търсят нови творчески начини за изразяване. Те експериментират с филма. Всеки от тях има усещането, че може да повлияе на обществото, да му помогне да се хуманизира.”Филмите от програмата „Чехословашка нова вълна. 1969. Забранените филми” се показват с ВХОД СВОБОДЕН за ученици, студенти и пенсионери! ... още »
От парапланерист до активист – такива са мъжете в най-новия турски сериал на Нова „Цвете от изтока”, който зрителите на медията могат да следят всеки делничен ден от 11.30 ч.Главната мъжка роля в поредицата е поверена на Серхат Тутумлуер, когото българските зрители познават и като Синан от "Другите отчаяни съпруги" (турската версия на популярния американски сериал). Въпреки че основно е театрален актьор, талантът му се откроява на телевизионния екран и в игралното кино.Признание за него е и наградата за най-добър актьор на Истанбулския международен филмов фестивал преди няколко години. Извън професионалните ангажименти, признава, че предпочита да стои далеч от медиите и да пази в тайна живота на семейството си – съпругата и малкия му син. Въпреки това обаче от публиката не остават скрити неговите хобита и интереси – Серхат е влюбен в гмуркането и парапланеризма, а така също и в класическата музика и джаза. Още един от най-известните турски актьори и режисьори се откроява в „Цвете от изтока”. Това е Ахмет Мюмтаз Сойсал, който миналата година добави към многобройните си награди и своя първи международен приз – за най-добър актьор на първия фестивал на ислямските филми, състоял се в Казан, Татаристан. Сойсал има зад гърба си над 30 игрални филма и участия в театрални постановки. За разлика от колегата си Серхат, Ахмет е изявен активист. Миналата година той бе сред най-активните участници в протестите срещу застрояването на парка Гези в Истанбул и дори оглави делегацията от 11 видни представители на турската общественост, която изложи исканията на протестиращите пред премиера Реджеп Ердоган.За съжаление обаче, активната му гражданска позиция е съпроводена с разочарования в личния живот. След 5-годишен брак, сключен специално на датата 07.07.2007 година, за да му донесе късмет, Сойсар се разведе с втората си съпруга – доста по-младата от него Айчин Инджи, която го напусна заради нова връзка.Какво се случва с екранните им образи в сериала „Цвете от изтока”?Как ще се развият отношенията между двете сестри – Сахра и Нил? Тяхната история зрителите на Нова могат да следят с епизодите на сериала – всеки делничен ден от 11.30 ч. по Нова. ... още »
„Дневниците на КЪРТИЦАТА 2” ще показва най-интересните моменти от изминалите епизоди на риалититоВаско Мавриков се впуска в ново предизвикателство и става част от екипа на втория сезон на най-мащабното риалити шоу. Той е новия водещ на дневните епизоди на риалити формата - „Дневниците на КЪРТИЦАТА 2”, където зрителите ще могат да видят най-интересните моменти от живите предавания и дейли епизодите на „КЪРТИЦАТА 2: Разтърсване”.“Дневниците на КЪРТИЦАТА 2” ще се излъчва всеки делник от 15:00 до 15:30 часа и ще бъде своеобразна новинарска емисия, която събира най-горещите събития в Базата на Къртицата и коментари от участници и известни личности. В „Дневниците на КЪРТИЦАТА 2” зрителите на TV7 ще имат възможност първи да видят изгонените участници, като екип на предаването ще посреща елиминираният в петък и ще улавя първите му емоции. В предаването ще се прави обзор на най-интересните моменти от изминалите епизоди на шоуто.Още от първия епизод на „Дневниците на КЪРТИЦАТА 2” Васко Мавриков ще се гмурне в дебрите на най-мащабното риалити, като изпробва лично специалните костюми, с които участниците започнаха състезанието си в понеделник. Водещият ще покаже и най-атрактивните моменти от представянето на участниците и влизането им в Базата още днес, 25 февруари само по TV7.Очаквайте „Дневниците на КЪРТИЦАТА 2” от 25 февруари всеки делничен ден от 15:00 до 15:30 часа само по TV7. ... още »
Приземяване по глава в полупразен басейн и боядисване на косата с темперна боя са сред най-колоритните пакости на известния изпълнител„На голямата сцена човек трябва да бъде като децата – емоционален, честен и открит. Затова, когато застана срещу тях, ще се държа приятелски и с необходимото уважение”, с това обещание Любо Киров поема предизвикателството да участва в „Големите надежди”. От 12 март един от най-известните и утвърдени поп изпълнители и текстописци у нас ще се изправи пред най-талантливите пеещи деца на България. За да се приготви за срещата си с малките претенденти, самият Любо се върна назад в детството, за да си припомни едни от най-ярките моменти. Сред най-запомнящите се истории е… приземяване по глава в полупразен басейн пред блока в родния Плевен.Свикнали с ежедневните му пакости обаче, никой от приятелите му не се хванал на това изпълнение и не му повярвали, че падането било наистина болезнено и сериозно. Белите му не стигат дотук – няколко години по-късно, с момчетата от училищната банда, боядисват косите си в цветовете на дъгата с темперна боя. Резултатът – някогашните квартални доброволци за спазване на обществения ред ги арестували и наказали с измиване на косите с маркуч и строго порицание.Сред най-колоритните му спомени попадат и опитите му да си направи сам емблематичното лазерно оръжие от „Междузвездни войни“. Любо, който и до днес е запален фен на фантастичната сага, редовно влизал в ролята на джедай и макар на ужким, борил тъмните сили. Днес изпълнителят признава, че, макар и пораснал, не спира да прави бели. Вярва, че именно по този начин успява да съхрани детското в себе си и да го предаде на публиката. Дали няма да измислят някоя пакост с младите таланти от шоуто, ще остане изненада до старта на „Големите надежди” на 12 март, 20.00 ч. по Нова. Предстои да разберем и кои ще бъдат другите му колеги в шоуто. Междувременно, всички, които обичат да се забавляват и искат да станат част от публиката на „Големите надежди”, могат да заявят своето желание, като се обадят на телефон 0885 613 363.„Големите надежди” – 12 март, 20.00 ч. по Нова ... още »
Евелин Костова и Фънки с ключови роли в новия седми сезон на сериалаХитовата комедийна драма „Столичани в повече” се завръща на 5 март от 21:30 ч. в ефира на bTV с нов седми сезон. Темите за властта, за неработещата правна система, за здравната система, както и несъстоятелността на политическата класа като цяло, ще бъдат в основата на новите сюжетните линии в сезона. Заедно с тях, фокусът ще бъде върху проблематиката на младите хора в днешно време, тяхната психология, техните въжделения, тяхното разграничаване от поколението на родителите им и тяхното разбиране за любовта.След като Рангел Чеканов и Славка Бурова успяха да влязат в листата на новосформираната партия „Елит” за новите парламентарни избори, то сега напрежението на улицата ескалира и поставя под въпрос бъдещето на новия парламент. Скандалите стават неизменна част от ежедневието на Рангел и Славка, които са изправени пред ново предизвикателство- направата на нов закон, свързан с демографската криза. Какви емоции предизвиква сред хората приемането на новия закон и какъв ще е изходът, това са въпроси, които ще бъдат отворени в края на сезона.Ситуацията около Пацо, арестуван като Константин, все повече се заплита след като той изчерпва всички законни пътища за разкриването на истината около неговото задържане. Появата на адвоката на Пацо, който се оказва подставено лице на Константин, ще повлияе на развоя на събитията и ще постави Пацо пред нови изпитания.Как ще реагират неговите съкилийници, сред които е и героят на Димитър Ковачев - Фънки, какви мерки ще предприемат неговите стари приятели, Йордан и Гълъбина, която в края на миналия сезон се върна при Рангел, и ще успее ли Пацо да излезе от затвора, зрителите на bTV ще разберат тази пролет.Нова любовна история за пореден път ще се вмъкне в семейство Лютови. В края на миналия сезон зрителите видяха как Йовка се завърна при Спас, заедно с Кипър. В този сезон Андрей Лютов, потиснат и изоставен от безследно изчезналата в предния сезон Дарина, ще се впусне в дълбините на любовта, като главен „виновник” за това ще се окаже появата на героинята на Евелин Костова, позната на зрителите на bTV от сериала „Къде е Маги?”След изгонването му от църквата, отец Григорий започва да проповядва и „лекува” хората. Заедно с Ганчо започват обща търговия, която, обаче, ще му „струва” скъпо. ... още »
Освен обявената по-рано премиера на трети сезон на хитовия „Шерлок”, който стартира на 7 март, базовият канал AXN започва излъчването на приключенския екшън от 2011 „Спартак: Боговете на арената” също от 7 март, но от 22:40. Преди Спартак да порази първия си противник, на арената е имало много други гладиатори, преминали портите върху пясъка и кръвта. Сериалът разказва историята на първия шампион от Школата на Батиат - Ганик, във време с много повече жестокост и безскрупулност от това на Спартак. Хронологията ще бъде спазена с продължението „Спартак: Кръв и пясък”, което ще заеме мястото на „Боговете” на 28 март. Проницателен и задълбочен разказ за живота на най-известния гладиатор в историята на човечеството, Спартак е откъснат от родната си земя и жената, която обича и е осъден в бруталния свят на напоената с кръв арена, където жестоките убийства са забавление от най-висока класа.Но не всички битки се водят на пясъка. Коварството, корупцията и интимните удоволствия постоянно ще изправят Спартак пред изпитания. Спартак трябва да се бие за да оцелее, да се сприятели с враговете си и да бъде дипломатичен в този нов за него свят на корупция, насилие, секс и славолюбие. Той ще бъде привлечен от властта и измъчван от желанието за мъст. Но неговата страст ще му даде сили да преодолее всяко препятствие, в тази модерна и лишена от морални задръжки приказка за смърт, чест и издръжливост. За да оцелее, Спартак трябва да стане нещо повече от мъж. Повече от гладиатор. Той трябва да стане легенда!С участието на неподражаемата Джуди Денч, всеки вторник от 19:35, зрителите на AXN White могат да се насладят на английския сериал от 2007 г. „Кранфорд”, в който на фокус е един малък град пред прага на новото време. През 1842. Кранфорд е място, подвластно на етикета, обичаите и най-вече на дамите. Място, в което има всичко и всичко е на мястото си. Но Кранфорт също е една общност на прага на големи промени. Железницата идва, разцепвайки с линиите си градовете и донасяйки със себе си вълна от мигриращи работници, които заплашват сигурността и закона. Ще могат ли жителите на Кранфорд да се справят с разпадането на света, който познават? Докато някои се страхуват от промените, други ги намират романтични и вълнуващи. Кой ще прегърне възможностите, които предлага модерният живот?От 25 март, всеки вторник от 20:10 ч. още една драма от Великобритания от 2012 „Краят на парада”, ще зарадва дамите, в края на най-женския месец в годината.Ребека Хол и така популярният напоследък Бенедикт Къмбърбач /”Шерлок”/ са в главните роли на тази история за един разрушителен любовен триъгълник, по време на отмиращата епоха на крал Едуард VII и Първата световна война.Докато комфорните години под управлението на крал Едуард VII отстъпват бързо пред хаоса и разрухата, английският аристократ Кристофър Тийтдженс се озовава женен за Силвия - красива но зла представителка на висшето общество, която е бременна с дете, което може да е, но може и да не е негово. Кристофър е твърдо решен да бъде лоялен към съпругата си въпреки съмненията, които храни към нейния морал, но животът му се променя в деня, в който среща младата и смела суфражетка Валънтайн Уанъп. Кристофър е привлечен моментално от нея, но подвластен на ценностите на епохата си, той няма право да се развете със съпругата си, дори след като тя го изоставя заради последния си любовник...От 3 март, всеки понеделник от 22:05, AXN Black стартира излъчването на френската екшън-комедия от 2012 г. „До краен предел”. Създаден от френския режисьор и продуцент Люк Бесон, сериалът е един от първите проекти на Бесон в телевизията, като този път е не само продуцент, но и сценарист. Плотът проследява историята на Винсент Либерати /в ролята Винсент Елбаз/, агент от „Вътрешна сигурност”, който страда от неизлечима болест и приема предложението на мистериозна тайна, организация да изпълни изключително сложна мисия. Успехът на мисията ще му осигури достъп до експериментално лечение. В процеса Винсент ще се сближи с темпераментната си дъщеря-тийнейджър Лола, бившата си жена Александра и вечно подозрителната си сестра-полицай Жулиет. ... още »