В коварните и блатисти гори, които обхващат така наречената „зелена граница“ между Беларус и Полша, бежанците от Близкия Изток и Африка, опитващи се да достигнат до Европейския съюз, попадат в капана на геополитическата криза, цинично предизвикана от беларуския диктатор Александър Лукашенко. В опит да провокират Европа, бежанците са примамени към границата от пропаганда, обещаваща лесно преминаване към Европейския съюз. В тази невидима война, животът на Юлия, начинаеща активистка, отказала се от удобния живот, се преплита с този на Ян, млад граничар, и на едно сирийско семейство.
30 години след "Европа, Европа", новият филм на трикратно номинираната за Оскар Агнешка Холанд "Зелена граница" отваря очите ни, говори на сърцето ни и ни предизвикава да се замислим за моралните избори, пред които обикновените хора са изправени всеки ден.
След като прекара изминалата година работейки върху дълго подготвяния криминален трилър “Кръв и пот” хитмейкъра Майкъл Бей отново обръща поглед към вселената на “Трансформърс”. Всеки един от досегашните три филма от фантастичната поредица се представи по-добре от предшественика си в световния бокс офис и напълно очаквано от студиото Парамаунт Пикчърс заявиха, че ще бъде направена още една част. Все още неозаглавения “Трансформърс 4” ще тръгне по българските киноекрани през лятото на 2014-та година, а освен режисьор Майкъл Бей ще бъде и продуцент заедно със Стивън Спилбърг.Бъдещият блокбастър ще разчита на съвсем нов актьорски състав, но по думите на Бей действието ще се развива в същата вселена от предишните три филма.За изпълнители на две от главните роли бяха избрани номинирания за “Оскар” Марк Уолбърг и младия актьор Джак Рейнър за когото това ще бъде първо участие в голям холивудски филм. Майкъл Бей уверява, че въпреки радикалните промени в актьорския състав любимите роботи на феновете Оптимус Прайм и Бъмбълби ще бъдат отново едни от централните персонажи в подготвяната лента.Преди броени дни се появи информацията, че героя на Джош Дюамел от първите три части, капитан Уилям Ленъкс, може да се появи за кратко в “Трансформърс 4” и ще служи като “връзка” между сюжетните линии на филмите. За момента участието на Дюамел не е потвърдено, но за сметка на това преди няколко часа беше разпространена нова информация за статута на четвъртата част и нейния сюжет.В публикувано в интернет изявление от филмовия офис на щата Мичиган разкриха, че част от снимките на “Трансформърс 4” ще протекат в град Детройт и продукцията ще влее в местната икономика над 80 милиона долара. Заедно с това беше оповестена и първата информация за сюжета на мащабния филм.В основен катализатор на случващото се във филма се превръщат действията на група бизнесмени и учени от различни краища на света, които се опитват да разкрият всички тайни на роботите-трансформъри с надеждата, че по този начин ще ускорят развитието на земните компютърни технологии.Според последните слухове основния злодей в “Трансформърс 4” ще бъде гигантския робот Юникрон, който беше представен за първи път в анимационния филм “Трансформърс” от 1986-та година. Персонажът се отличава с неизмеримия си размер и с възможността да се трансформира в механична планета и ако информацията за появата му в “Трансформърс 4” е вярна то той ще бъде най-сложното и мащабно компютърно творение в историята на киното. Освен в Детройт (където бяха заснети и няколко сцени от “Трансформърс 3”) екипа на четвъртата част ще работи в Калифорния, Лондон, Чикаго и Китай. 20-годишния Джак Рейнър ще се превъплъти в ролята на млад автомобилен състезател, а героя на Марк Уолбърг ще бъде бащата на момичето, което се среща с героя на Рейнър. Все още не се знае коя актриса ще се превъплъти в главната женска роля.За “Трансформърс 4” Майкъл Бей и екипа му ще разполагат с бюджет от над 170 милиона долара, а за снимките отново ще бъдат използвани триизмерни камери. Снимачният период (стартиращ в края на пролетта) ще трае пет месеца и по множеството сцени с визуални ефекти ще работят отново двете компании Digital Domain и Industrial Light & Magic. В следващите няколко седмици се очаква да стане ясно кои актьори ще партнират на вече потвърдените Джак Рейнър и Марк Уолбърг.Българската и световна премиера на триизмерния “Трансформърс 4” ще бъде на 29-ти юни, 2014-та година. ... още »
Потенциалът е продукцията да бъде гледана от близо 600 милиона зрители, които ще следят драматичните обрати на три наречия на испанския език.До безпрецедентната сделка за България се стигна, след като световният дистрибутор на сериала "Под прикритие" - "Ню Филмс Интернешънъл", с посредничеството на "Лайънс Гейт", договори със "Сони" разпространението на пазара на Латинска Америка на трите сезона на продукцията. Третият сезон на практика е откупен (на зелено) преди реализацията и излъчването му. Сериалът ще върви по канала на "Сони" - AXN. "Под прикритие" вече е програмиран за излъчване в Бразилия, а дублажът на епизодите е направен в студио в Маями."Сделката е без прецедент за българската филмова индустрия. Такъв пробив не е правен досега за сериал от Централна и Източна Европа, коментира програмният директор на БНТ Севда Шишманова. "БНТ показа международен стандарт на работа с избора на продуцентска компания, с избора на един изключително добър проект, селектиран от широка комисия от филмови експерти и с нивото на реализация от страна на „Камера” и студия „Екран”. БНТ доказа, че този модел е работещ и постигна резултат като продуцент и мениджмънт, който показва капацитета на обществената телевизия”."Смятам, че присъствието на героите от сериала ще допадне на зрителите в Латинска Америка, тъй като ние също сме южна нация и емоциите ни са доста близки", коментира продуцентът Димитър Митовски и обобщи: "Целият екип се е борил за това - този филм да има възможно най-голямо разпространение навсякъде по света." "Ню Филмс Интернешънъл" инвестира в маркетинга на сериала и международното му представяне. "Под прикритие" се търгува в пакет с редица мегапродукции на "Лайънс Гейт". БНТ вече финансира производството на четвърти сезон. ... още »
Владислав Карамфилов, по познат като Влади Въргала играе важна роля в новия независим български филм „Фатален грях: Убий ме, ако искаш”.Лентата все още се снима, като неин режисьор е специалистът по специални ефекти и музикални видеоклипове Георги Врабчев.Сред сценаристите пък е Ники Станчев, който играеше в „Стъклен дом”, а сега ще влезе в главната роля в лентата. Плановете са „Фатален грях” да прерасне в трилогия, като жанрът на филма е смесица от еротика, трилър и научна фантастика.Вече е записан и видеоклип към песен от първия филм от поредицата и в него зрителите могат да видят каква ще бъде ролята на Влади Въргала.Песента носи името на филма, което в оригинал ще остане на английски език - Fatal Sin, а групата, която стои зад нея, е MoonRain с вокали Александър Атанасов и Дороти Такева.Сюжетът на "Убий ме, ако искаш" се върти около двама рок музиканти, мистериозен сериен убиец и няколко объркани топченгета, а действието се развива през 2026 г. ... още »
На 16.03 (събота) отвори врати първото кино Арена 5D в търговския център Bulgaria Mall. Не се питайте какво е 5D кино, просто го преживейте. Впуснете се в приключението, усетете повея на вятъра, ароматите, водните пръски и забавното люлеене в 5D залата до кино Арена Делукс.Местата са само 12, а преживяването с приятели е истинска забава, изпълнена със смях и викове. Кино Арена 5D e за любителите на различното и за търсачи на силни усещания. Потопете се в едно качествено различно изживяване, като изберете някой от следните филми:„Какво става с полюса””Дракула””Свърталище на духове”„Извънземно сафари”„Гробницата на фараона”„Снежна гонка“Филмите са с продължителност до 15 минути и са подходящи за малки и големи зрители.Билети се купуват на касите на киното.За повече информация на www.kinoarena.com ... още »
В програмата на СОФИЯ ФИЛМ ФЕСТ 2013 за 20 мартФренско-германо-белгийската копродукция „Пиле със сливи”, от 16.00 в Дома на киното. Действието се развива в Техеран през 1958 г. Насър Али Хан е най-известният цигулар в страната. Когато любимият му инструмент е счупен, той не намира друг подходящ, с който да го замени. Животът без музика му се струва непоносим.Документалната премиера „Оркестърът на София” на Росен Елезов, от 20.30 в Дома на киното. Филмът е посветен на 50-годишнината от създаването на легендарния „Оркестър София” и ни връща към атмосферата на култовите за 60-те и 70-те години на миналия век места, разказвайки за пионерите на българската поп, рок и джаз музика.Най-новият филм на Уес Андерсън „Царството на пълнолунието”, от 21.00 в кино „Люмиер”. Разказ за трепетите на първата любов в Нова Англия през 1965 г. Сиракът Сам е изпратен на летен лагер за скаути, а Сузи живее със семейството си в къщата с фара и мечтае да избяга. Двамата се отправят към остров, който наричат Царството на пълнолунието. ... още »
Напълно очаквано високобюджетния триизмерен филм на Сам Рейми “Оз: Великият и могъщият” продължава да доминира в България и за втора поредна седмица е на върха на родната бокс офис класация. Приключенското фентъзи се прожектира по родните киноекрани от близо половин месец и вече може да се похвали с приходи от над половин милион лева.“Оз: Великият и могъщият” е точно от този тип игрални заглавия, които са най-посещавани от българската публика и липсата на сериозна конкуренция през изминалата седмица улесни 3D-продукцията в борбата й за зрители. За единадесет дни в България лентата с Джеймс Франко и Мила Кунис е натрупала общо 514 731 лева и по всичко изглежда, че е само въпрос на време преди границата от един милион лева да бъде достигната. Една от основните причини стоящи зад доброто представяне на “Оз: Великият и могъщият” е факта, че за разлика от заглавия като “Умирай трудно: Денят настъпи” филма е насочен към зрителите от всички възрасти и обединява в себе си елементи, които се харесват както на детската така и на по-възрастната публика.Предварителната рекламна кампания беше достатъчна за да запали интереса на публиката и в комбинация с големия брой прожекции на ден и афинитета на българина към триизмерните ленти успеха на “Оз Великият и могъщият” беше на практика гарантиран. Филмът се радва на добри постъпления и в останалата част от света – до момента общите му световни приходи се равняват на 283,760,044 долара. “Кръв за кръв” е на втора позиция в класацията със спечелени за две седмици 78 793 лева. Филмът с Колин Феръл и Доминик Купър се изкачва с една позиция нагоре, но отново остава в сянката на значително по-комерсиалния и рекламиран “Оз: Великият и могъщият”. Екшън-трилърите като “Кръв за кръв”, които не са част от изграден франчайз, рядко трупат големи приходи в България и в повечето случаи биват засенчени от големите блокбастъри (в случая “Умирай трудно: Денят настъпи” и вече споменатия “Оз Великият и могъщият”).Похвално е, че филма на Нийлс Арден Оплев се изкачи до втората позиция (и със сигурност ще надмине границата от 100 хиляди лева), но като цяло представянето му няма да се различава особено от това на другите представители на жанра. В световен мащаб “Кръв за кръв” разочарова с приходите си и до момента е спечелил малко над 10 милиона долара.Третото място е заето от “Умирай трудно: Денят настъпи”, който за пет седмици по родните киноекрани е натрупал общо 655 011 лева. Лентата на Джон Мур започва (очаквано) да губи позиции, но това едва ли е вече от значение тъй като приходите до момента я превръщат в най-успешната част от целия франчайз “Умирай трудно”. Границата от един милион лева няма да бъде достигната, но за разлика от колегите си Силвестър Сталоун и Арнолд Шварценегер Брус Уилис доказа, че все още може да пълни киносалоните и “Денят настъпи” се нареди сред най-добре представящите се не-триизмерни филми на сезона.В САЩ филма не оправда очакванията по отношение на бокс офиса, но приходите му от останалите държави (над 200 милиона долара) го превърнаха в сравнително приличен хит. Що се отнася до България “Денят настъпи” ще приключи представянето си с приходи от около 730 хиляди лева.“От 21 нагоре” е на четвърта позиция в класацията със спечелени за три седмици 134 133 лева. Комедията пристигна в България почти незабелязано, но все пак успя да намери своята публика и до момента е вкарала в кината над 18 хиляди зрители. Бокс офис представянето на младежките комедии е доста непредсказуемо и често се е случвало очаквани представители на този жанр да се провалят сред масовата публика.“От 21 нагоре” не влиза в графата “силно рекламирани и очаквани филми” и затова досегашното му представяне, макар и скромно на общия фон, може да бъде сметнато за задоволително. Преди да бъде свален от екран филма на Скот Мур ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.Анимацията “Таласъми ООД 3D” е на пето място като за пет седмици в България е натрупала общо 187 668 лева. Продукцията е триизмерна версия на хита от 2001-ва година и спечеленото до момента отговаря напълно на предварителните очаквания. Вече гледаните заглавия, които се преиздават в 3D-формат никога не регистрират огромни финансови постъпления и що се отнася до България приходите на тези ленти са винаги в рамките на 150-250 хиляди лева. “Таласъми ООД 3D” не е изключение и цялостното му представяне няма да се различава от това на другите подобни заглавия, които се завъртяха по родните киноекрани през изминалите две години. До седмица и половина анимационната лента ще надмина границата от 200 хиляди лева.Новият филм на Стивън Содърбърг “Странични ефекти” застава на шеста позиция в класацията. За изминалия уикенд премиерния психологически трилър с Джуд Лоу е спечелил 15 611 лева, което е определено слаб, но не и изненадващ старт за заглавие от този жанр. Освен, че трилърите рядко привличат голяма публика “Странични ефекти” тръгна по кината и в момент в който вниманието на повечето зрители е насочено основно към триизмерния хит “Оз: Великият и могъщият”. Въпреки познатия на широката публика актьорски състав филма на Содърбърг едва ли ще набере голяма скорост в следващите седмици и ще се нареди до заглавията, които минават почти незабелязано по кината.“Така е на 40” е на седмо място със спечелени за първия уикенд 15 553 лева. Комедията на Джъд Апатоу пристигна с известно закъснение в България, но дори и да беше тръгнала по кината паралелно с американската си премиера нямаше да регистрира по-големи приходи. Въпреки участието на Мегън Фокс и множеството си пиперливи моменти “Така е на 40” не е насочен към тийнейджърската публика и това само по себе си намалява значително шансовете му за успех по родните киноекрани.Филмът пристигна в България без много шум и ще привлече в кината най-големите почитатели на този тип комедии, но няма шанс да регистрира големи финансови постъпления. Комедиите все пак са най-непредсказуеми и има шанс “Така е на 40” да набере малко повече скорост през следващите две седмици. В световен мащаб филма с Пол Ръд и Лесли Ман е спечелил 85 милиона долара при бюджет от 35 милиона. Британската комедия “Давам им година” заема осма позиция като за две седмици е натрупал общо 55 034 лева. Лентата на режисьора Дан Мейзър е поредното комедийно заглавие от изминалите няколко месеца, което пристигна в България без силна рекламна кампания и остана в сянката на по-големите продукции в афиша. Това, разбира се, не е изненадващо тъй като романтичните комедии почти никога не изпъкват с огромните си постижения в българския бокс офис.Предварителните очаквания бяха минимални и имайки предвид това спечеленото до момента от “Давам им година” (макар и бледнеещо на общия фон) може да бъде определено като прилично. Ако бъде задържан достатъчно дълго на екран филма с Роуз Бърн ще успее да достигне сумата от 150 хиляди лева.Драмата “Анна Каренина” е на девето място в класацията със спечелени за три седмици 94 080 лева. Поредното заглавие в тазседмичния топ 10, което няма да бъде запомнено като голям бокс офис успех “Анна Каренина” не успя да привлече повече зрители въпреки множеството си номинации за различни филмови награди. Похвално е, че родните дистрибутори рискуват с подобна костюмна драма, но тукашната публика никога не е изпитвала силен интерес към тези заглавия и повечето представители на този жанр са се проваляли в България. “Анна Каренина” ще надмине границата от 100 хиляди лева до една седмица (което ще е достойно постижение за романтична драма), но като цяло представянето му ще остане засенчено от филми като петия “Умирай трудно” и “Оз Великият и могъщият”.Последната десета позиция е за триизмерния “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, който за осем седмици в България е спечелил общо 1 252 846 лева. Филмът на Томи Уиркола надмина предварителните очаквания и намери място сред най-печелившите филми сдобили се с киноразпространение в България. Триизмерното кино е най-предпочитано от родната публика и със сигурност може да се каже, че голяма част от успеха на “Ловци на вещици” се дължи именно на факта, че филма се прожектира в 3D-формат. Предварителната рекламна кампания беше достатъчно успешна и лентата с Джеръми Ренър достигна границата от един милион лева за по-малко от един месец. “Ловци на вещици” се радва на приличен успех и в останалата част от света. Световните приходи на приключенското фентъзи се равняват на над 205 милиона долара (при бюджет от 50 милиона), а от студиото Парамаунт Пикчърс оповестиха, че вече се подготвя и продължение. ... още »
Режисираният от Сам Мендес “007 координати: Скайфол” надмина всички предварителни очаквания и се превърна в най-печелившия филм от половинвековната поредица за британския агент Джеймс Бонд. Лентата с Даниел Крейг и Хавиер Бардем натрупа в световен мащаб над един милиард долара и продуцентите побързаха да оповестят, че ще бъдат направени поне още два филма за Бонд в които Крейг ще изпълни главната роля. Преди няколко седмици беше съобщено, че по сценария на предстоящия “Бонд 24” ще работи номинирания за “Оскар” Джон Логан (“Гладиатор”), а очакванията бяха, че Сам Мендес отново ще седне на режисьорския стол. От студиото Metro-Goldwyn-Mayer уточниха, че за разлика от предишните части от франчайза (които разполагаха с няколко сценаристи) по оформянето на сюжета на новия филм ще работи единствено Джон Логан. Малко след избора на Логан се появи изненадващата новина, че поради множеството си ангажименти в театъра Сам Мендес е отказал да поеме режисурата на “Бонд 24”.Отказа на Мендес не повлия на подготвителната работа по лентата и продуцентите увериха, че до няколко месеца ще намерят нов режисьор. Първоначалните очаквания бяха, че снимките на “Бонд 24” ще стартират през есента на тази година, а готовия филм ще се завърти по световните киноекрани още в края на 2014-та.Но сега по всичко изглежда, че феновете на агент 007 ще трябва да почакат малко повече. Преди броени часове новия началник на Metro-Goldwyn-Mayer Гари Барбър оповести по време на разговор с инвеститори, че все още неозаглавения “Бонд 24” ще тръгне по кината след около три години.Барбър: “Много е вълнуващо да се работи по тази поредица и се надяваме, че в най-скоро време ще можем да оповестим името на режисьора на новия филм. В момента разработваме сценария и работим в близко сътрудничество с нашите партньори. Надяваме се, че филма ще бъде готов за разпространение до три години.”Барбър потвърди, че Даниел Крейг е подписал договор за участие в още два филма от поредицата и допълни, че не се бърза с разработването на “Бонд 24” тъй като “целта е да се направи възможно най-добрия филм”. Идеята за сюжета на предстоящата лента е на вече оттеглилия се Сам Мендес и сценариста Джон Логан, а очакванията са, че към вече потвърдения Даниел Крейг ще се присъединят отново Бен Уишоу, Ралф Файнс и Наоми Харис.В най-добрия случай след избора на нов режисьор ще стане ясно и кога точно ще се състои световната премиера на “Бонд 24”. ... още »
Френският режисьор Мишел Гондри работи отдавна над филм, който всички очакваме. Става дума за адаптацията на романа на Борис Виан от 1947 г. „Пяната на дните" („L'Écume des jours").Във вече завършената лента участват Одри Тоту и Ромен Дюри в ролите на Колин и Клое, чиято поетична и магическа любов е застрашена, когато в белия дроб на Клое пониква водна лилия.Колин среща случайно младата Клое, която е живото въплъщение на песен на Дюк Елингтън. Двамата сключват брак и след като Клое се разболява, Колин трябва да работи на куп места във фантастичен Париж, за да осигури пари за лечението й.Над сценария Гондри работи заедно с Люк Боси. Романът на Виан вече е бил адаптиран за голям екран. Това се случва през 1968 г. с френската лента с английско заглавие „Spray of the Days", и през 2001 г. с японския филм „Chloe".Режисьорът на шедьоври като „Блясъкът на чистия ум" и „Науката за съня" екранизира една от най-трогателните и сюрреалистични модерни любовни истории. Лентата ще излезе официално в Европа на 24 април. ... още »