🚀🌿 Пригответе се за изпълнен с екшън петък с две вълнуващи премиери в Cine Grand! 🎬 Годзила x Конг: Новата империя – Станете свидетел на върховния сблъсък на титани, докато Годзила и Конг се бият в епична битка, разкривайки мистерии, които обхващат целия Остров на черепа и извън него. 🌍 Героите на джунглата 2: Около света – Впуснете се в стоплящо сърцето анимационно приключение с Героите на джунглата, докато те се състезават с времето, за да спасят дома си от мистериозна заплаха, като ги отведете на пътешествие по света, пълно с вълнение и приятелство. Не пропускайте вълнението! Присъединете се към нас за тези невероятни представяния и изживейте кинематографичната магия в най-добрия й вид! 🍿🎉
🌟✨ Търсите идеалното място за вашето специално събитие? Не търсете повече! От конференции до интимни събирания, ние предлагаме ексклузивни пространства за събития, съобразени с вашите нужди. ✨ Нашият специализиран екип е тук, за да ви подкрепя на всяка стъпка от пътя. ✨ Отдайте се на специално изработени опции от менюто, предназначени да зарадват всички гости. ✨ Просторните зали гарантират, че всеки ще се почувства включен в празника! Нека превърнем вашето събитие в незабравимо преживяване. Свържете се с нас днес! 🎉📆🎥
Сюжетът на комедийният екшън "Нежна полиция", описван като комбинация между “Внедрени в час” и “Ченгета в резерв”, разказва за обтегнатите отношения между винаги изнервена агентка на ФБР (Сандра Бълок) и полицайка от Бостън (Мелиса Маккарти), разчитаща на необикновени методи за разкриване на престъпленията. Премиера в България: 05.04.2013Нецензуриран трейлър >> ... още »
Известни личности и роми заживяват заедно на екранСъвсем скоро Нова ТВ ще предложи на зрителите един интересен социален експеримент, който ще провокира и ще разсмива. „Шатра” е името на най-новия реалити формат, който ще стартира в ефира на Нова ТВ, а уникалното в него е, че ще събере под един покрив известни български личности с четири големи ромски фамилии. „Шатра” ще забавлява зрителите, като в същото време ще разкрива начина на живот на ромите в България, неговата пъстрота, простота, веселие и проблеми. В рамките на няколко дни БГ звезди ще трябва да живеят в ромската общност, като се съобразяват с правилата, обичаите и реда в семейството Първите, които ще влязат в „Шатра“, са попмузикантът и артист Любо от „Те“, режисьорът, сценарист и актьор Андрей Слабаков и ко-водещата в „На кафе“ Диляна Маринова-Джуджи. Реалити форматът ще поднесе много необичайни и комични ситуации, музика, танци, напрежение, драматични моменти и не на последно място, ще разкрие могат ли известните личности да живеят с ромските си домакини под един покрив и на какво могат да се научат един друг.Продуцент на предаването е продуцентска къща „Паприка Латино“ („X Factor”, „Черешката на тортата”, „Фермер търси жена”). За първи път „Шатра” се излъчва в Румъния, където постига изключителен успех, а след това в Сърбия. Какво ще се случи, когато четири ромски фамилии посрещнат българските звезди, какво ще вземат един от друг – чаша сол или чаша захар, предстои да разберем скоро с „Шатра” по Нова ТВ.Интересни факти за ромската Нова година:• Вечерта на 13-ти срещу 14-ти се събира цялото ромско семейство. Приготвят се птица с ориз или с кисело зеле, баници, баклави, правят се и сарми. • По-младите целуват ръка на по-възрастните и искат прошка. • Стопанинът разчупва питката, в която има паричка и едва след това сядат около трапезата. • Вярва се, че през нощта идва Банго Васил, закрилникът на ромите.• На сутринта децата обикалят съседските къщи и сурвакат за здраве, благополучие, късмет, плодородие. Вярва се, че от тяхната благословия и "лек крак" зависят щастието и късметът.• На 14-ти януари за ромите е много важно какъв човек ще влезе пръв в къщата им. Смята се, че такава ще бъде и цялата Нова година. ... още »
Кришнан Гуру-Мърти (Канал 4): Поздравления за филма. Защо искаше да направиш филм за робството. С желанието да направиш уестърн ли дойде тази идея?Куентин Тарантино (КТ): Винаги съм искал да изследвам робството в някой филм. Винаги съм искал да го изследвам, но причината, която ме накара да допра химикала в листа е да дам на афро-американските мъже – уестърн герой. Да им дам един готин фолклорен герой, който има възможността да си отмъсти – кръв за кръвта.КГМ: И това е момента с отмъщението. То необходимо ли е за историята?КТ: За тази история, в която разказвам за бялата расистка класа, извършваща геноцид – да, отмъщението е важно – то е причината, поради което го правя. Вместо просто да разкажа нещата по исторически, където това се е случило, онова се е случило и т.н.КГМ: Значи не можеш да бъдеш изненадан от противоречията, които филма предизвиква?КТ: Не мисля, че изобщо може да се направи филм за робството в Америка, който да не е противоречив.КГМ: Много ли си разочарован от някои от отзивите. Примерно на Спайк Лий ... ?КТ: Няма как да съм по-доволен от отзивите за този филм. Те са фантастични.КГМ: Предполагам, че това дава добра гласност за филма ...КТ: Не, не, не, не. Създава се един добър дебат. Аз съм отговорен за това, че хората говорят за робството в Америка по начин, по който не са го правили от 30 години.КГМ: Но би трябвало да си загрижен за това, че филма ти може да се отдели от останалата ти кариера като филм скастрен от много повече хора.КТ: Не е скастрен от повече хора. Това, което казваш не е точно.КГМ: Аз не казвам, че е. Просто питам, дали си загрижен?КТ: Сега точно не говоря за филма. Казвам, че в момента се води диалог между хората относно робството, а това не се е случвало скоро. Това е тема, за която хората се страхуват да говорят. А сега, заради този филм, хората не се страхуват да говорят за робството. Те говорят. Някой е харесал филма и пише рецензия. Особено днес с Интернета, всеки който иска може да говори публично. Това не е било възможно преди. Така че сега някой харесва филма и пише рецензия за него. В коментарите се виждат хора, който не го харесват – и те нападат автора. Някои хора, които не харесват филма правят блог за това, а други, които го харесват – ги нападат в коментарите. Това е диалог.КГМ: Нека да те питам относно насилието. Знаеш, всеки знае, че ти правиш филми с насилие и харесваш филмите с насилие. Защо обичаш да правиш филми с насилие?КТ: Ммм ... Не знам, това е все едно да питаш Джъд Апатоу: „Защо обичаш да правиш комедии?”КГМ: Наслаждаваш се много на това? Или просто ти харесва? Или ...КТ: Това е ... мисля, че това е добро кино. Считам го за добро кино. Стоиш в киносалона, където тези сцени с пречистващо насилие се развиват. Говоря за пречистващото насилие. Има два вида насилие в този филм. Бруталността, насилието върху робите. Никой в Америка не е третирал тази тема в такава степен, в каквато аз го правя. Показвам, че в Америка е имало два холокоста. Това е единият от тях. В киното, вече сме се занимавали с холокоста на американските индианци. Но не сме се занимавали с гибелните аспекти на търговията с роби. Моят филм показва това. А след това идва пречистващото насилие на Джанго, който си отмъщава – кръв за кръвта.КГМ: За това ли мислиш, че хората обичат да гледат жестоки филми – хора, който по никакъв начин не са жестоки или извратени, но за тях е приемливо да отидат на кино и да се наслаждават на насилието.КТ: Ами да, това е филм. Това е фантазия. Това е фантазия – а не истински живот. Това е фантазия. Отиваш на кино и я гледаш. Все едно да отидеш на кино и да гледаш кунг-фу филм, в който един човек напада други 100 в даден ресторант. Това е развлечение!КГМ: Но защо си толкова сигурен, че няма връзка между това човек да се наслаждава на филмовото насилие и това – да се наслаждава на действителното насилие?КТ: Не искам ... няма да ти кажа, защо съм толкова сигурен. Не ми задавай подобен въпрос – няма да се хвана на въдицата ти. Отказвам въпроса ти.КГМ: Защо?КТ: Защото отказвам въпроса ти. Аз не съм ти роб и ти не си ми господар. Не можеш да ме караш да играя по свирката ти. Не съм маймуна.КГМ: Не мога да те накарам да отговориш на каквото и да е. Просто ти задавам интересен въпрос.КТ: А аз казвам ... аз отказвам да ти отговоря.КГМ: Добре, аз просто те питах защо. Няма проблем. Но виж сега, Джейми Фокс казва: „Не можем да обърнем гърбовете си и да кажем, че насилието във филмите, че всичко това което правим ...КТ: Тогава трябва да говориш с Джейми Фокс относно това. А мисля, че той е някъде тук, така че можеш да го направиш!КГМ: С удоволствие бих го направил, но ... интересно е, че вие имате различно мнение по въпроса, а аз просто искам да изследвам тези мнения.КТ: Аз пък не искам! Защото съм тук да продам филма си. Това е реклама за филма – нека не бъркаме нещата.КГМ: Значи ти не искаш да говорим за нищо сериозно?КТ: Не искам да говоря за това, за което ти искаш да говорим. Не искам да говоря за последиците от насилието в киното. Не искам ... причината, поради която не искам да говоря за това е, че вече съм казал всичко каквото имам да казвам по въпроса. Ако някой се интересува от мнението ми по въпроса – може да провери в Гугъл и да види всичко което съм казал през последните 20 години по въпроса. Не съм променил мнението си ни най-малко.КГМ: Не, но не си се аргументирал достатъчно добре.КТ: Работата ми не е да се аргументирам.КГМ: Не, но моята работа е да се опитам и да те накарам да го направиш.КТ: А аз ти затварям плювалника!КГМ: Това е изцяло твое ... това е изцяло твое право.КТ: Това е реклама за филма ми.КГМ: Да, но моята работа включва и това да се опитам да изследвам сериозни теми.КТ: Ами ... аз те приканвам да изследваш сериозни теми, но не и неща, за които вече безброй пъти съм говорил.КГМ: Ами ... насилието заема толкова голяма част във филмите ти и това е една приятна част от филмите ти за много хора. Точно поради тази причина отварям тази тема. Защото както знаеш, сега се намираме в много деликатен момент. Вице-президента се обръща към хората от филмовата индустрия, относно насилието в отговор на ...КТ: И ти знаеш какво е мнението ми по въпроса.КГМ: А то е, че няма връзка между нещата.КТ: Да.КГМ: Но ти не си казал защо мислиш, че няма връзка.КТ: Не е твоя работа какво си мисля аз!КГМ: Ами ... моя работа е да те попитам защо мислиш така, защото ...КТ: А аз казвам не! Затварям ти устата.КГМ: Но ти имаш отговорност като кинотворец, разбира се, да обясниш защо ...КТ: Не, нямам никаква отговорност към теб да обяснявам нещо, което не искам.КГМ: Не към мен, но към публиката, към твоите фенове. Нали знаеш, хората, които се интересуват от това което правиш.КТ: Те знаят, те са наясно с мнението ми. Обяснил съм го вече. Обяснил съм и точно това, за което ти говориш. Просто няма да го кажа за теб.КГМ: Защо?КТ: Защото не искам, защото вече съм го правил. Говорил съм по този въпрос много пъти през последните 20 години. Просто отказвам да се повтарям отново и отново само защото ти искаш да го направя за теб и за твоето предаване. И за вашия рейтинг.КГМ: Ами не, не е за нашия рейтинг. Става въпрос ...КТ: Да, точно за това става въпрос. Става въпрос за това аз да кажа тези неща за теб, за твоето шоу – това шоу, точно тук и сега.КГМ: Ами виж, това е ново предаване, не е филмово предаване, така че разискваме сериозни теми. Това е разликата.КТ: Точно така. Но ти искаш от мен да направя това, което вече съм правил преди и аз отказвам.КГМ: Добре. Това си е твое право. Нека да те питам нещо друго. Наскоро, в интервю за Плейбой, ти каза, че филмовите режисьори не стават по-добри с годините. Ти ставаш ли по-добър с годините?КТ: Смятам, че не стават по-добри, когато остареят. Мисля, че все още съм в добро състояние ... надявам се. Хората трябва да определят това. Нали?КГМ: Аз се наслаждавам на филмите ти, вероятно няма да ми повярваш. Просто ми е интересно какво мислиш ... КТ: Имам усещането, че ... правенето на филми ... режисьорите са като боксьорите. Те имат своето време. Надявам се, че аз съм от вярната страна от времето ми. Но в определен момент, боксьора започва да губи.КГМ: И въпроса е да разбереш кога този момент е дошъл.КТ: Да, въпроса е да знаеш кога да оставиш ръкавиците. Или в моя случай – мегафона.КГМ: Куентин Тарантино, благодаря ти много.КТ: И аз благодаря.превод: Стефан ДимовВидео-интервюто можете да видите ТУК ... още »
Веднага след премиерата на “Джурасик парк 3” през 2001-ва година започнаха да се носят слухове за евентуална четвърта част от успешната поредица на Стивън Спилбърг. От компанията Юнивърсъл Пикчърс нееднократно заявяваха, че се правят планове за направата на още един филм за гигантските динозаври, но в продължение на десет години проекта не набираше скорост и много наблюдатели сметнаха, че най-вероятно няма да се стигне до снимки.Едва през летния сезон на 2011-та година Стивън Спилбърг зарадва феновете на поредицата като оповести официално, че “Джурасик парк 4” ще бъде направен и че филма ще даде изцяло нов старт на франчайза. През изминалите близо две години по лентата работеха няколко сценаристи, а продуцентката Катлийн Кенеди (“Изкуствен интелект”) сподели, че не се бърза с разработването на проекта за да може да се получи възможно най-добрия финален резултат.Още преди близо дванадесет месеца Стивън Спилбърг заяви, че няма намерение да режисира “Джурасик парк 4”, но все пак изяви надежда, че филма ще бъде готов до 2015-та година. За негова радост и за радост на почитателите на поредицата от Юнивърсъл Пикчърс обявиха в официално изявление, че дълго подготвяната четвърта част ще се завърти по световните киноекрани от 13-ти юни, 2014-та година. Новината дойде изненадващо и в интернет веднага започна да се спекулира относно кой ще бъде режисьора на амбициозния проект.Първите имена, които бяха споменати са тези на създателя на “Джуманджи” Джо Джонстън (който режисира и третия “Джурасик парк”) и Джей Джей Ейбръмс (“Стар Трек”). Ейбръмс вече е работил със Стивън Спилбърг върху “Супер 8” и според последните слухове той е основния кандидат за режисьорската позиция. За момента обаче, от Юнивърсъл Пикчърс отказват да коментират въпроса за режисурата на “Джурасик парк 4”.Заедно с оповестяването на премиерната дата от студиото заявиха, че приключенската лента ще се разпространява в триизмерен формат и Спилбърг ще надзирава снимките в ролята си на изпълнителен продуцент. Имайки в предвид, че “Джурасик парк 4” ще тръгне по кината през следващата година снимките на продукцията се очакват да стартират още в самото начало на тазгодишния летен сезон. Това означава, че кастингите за главни роли вече са започнали и до няколко седмици ще стане ясно и името на човека, който ще седне на режисьорския стол. Последната версия на сценария на “Джурасик парк 4” бе написана от съпружеското дуо Рик Джафа и Аманда Силвър, чиито най-известен филм до момента е научнофантастичния “Възходът на планетата на маймуните”. Смята се, че именно техния сценарий ще бъде използван по време на снимките. Стивън Спилбърг и Катлийн Кенеди продуцират заедно с Колин Уилсън (“Гладиатор”) и Джералд Молън (“Специален доклад”), а за снимките ще бъдат похарчени над 100 милиона долара. Все още не се знае дали ще бъдат използвани триизмерни камери или ще се разчита на компютърно конвертиране по време на пост-продукцията.За момента “Джурасик парк 4” е единствения студиен филм, чиято премиера е насрочена за 13-ти юни, 2014-та година. Основни конкуренти на динозавърската лента ще бъдат “Как да си тренираш дракон 2” и “Трансформърс 4” (отново продукция на Спилбърг), които тръгват по кината съответно от 20-ти и 27-ми юни.В най-добрия случай до един месец ще бъде разпространена повече информация за четвъртия “Джурасик парк”. ... още »
В Лос Анджелес на пищна церемония бяха раздадени 70-те филмови и телевизионни награди “Златен глобус”. На церемонията с водещи Ейми Полър и Тина Фей гилдията на чуждестранните журналисти в Холивуд разкри имената на победителите, сред които се откроиха политическия трилър “Арго“ и мюзикъла “Клетниците“. Лентата на Бен Афлек спечели “Златен глобус” в категорията “Най-добра драма”, а самия Афлек се пребори с имена като Стивън Спилбърг и Анг Лий и бе награден за своята режисура. Съвсем очаквано Даниел Дей-Луис беше отличен за изпълнението си на 16-тия президент на Съединените щати в историческата драма “Линкълн“, а Ан Хатауей спечели в категорията “Най-добра поддържаща актриса” благодарение на ролята си в “Клетниците“.Уестърнът “Джанго без окови“ получи призове за “Най-добър сценарий” и “Най-добър поддържащ актьор”, а от студиото Пиксар отново ликуваха тъй като последното им творение “Храбро сърце” получи “Златен глобус” за “Най-добър анимационен филм”.Ето и наградените:Най-добра драма:“Арго“ – режисьор Бен АфлекНай-добра комедия или мюзикъл:“Клетниците“ – режисьор Том ХупърНай-добър актьор в драматичен филм:Даниел Дей-Луис - “Линкълн“Най-добър актьор в комедия или мюзикъл:Хю Джакман - “Клетниците“Най-добра актриса в драматичен филм:Джесика Частайн - “30 минути след полунощ“Най-добра актриса в комедия или мюзикъл:Дженифър Лоурънс - “Наръчник на оптимиста“Най-добър поддържащ актьор:Кристоф Валц – “Джанго без окови“Най-добра поддържаща актриса:Ан Хатауей - “Клетниците“Най-добър режисьор:Бен Афлек - “Арго“Най-добър сценарий:Кунтин Тарантино - “Джанго без окови“Най-добра оригинална музика:Майкъл Дана - “Животът на Пи“Най-добра оригинална песен:“007 координати: Скайфол” - “Skyfall“, дело на певицата АделНай-добър чуждоезичен филм:“Любов“ – АвстрияНай-добър анимационен филм:“Храбро сърце“ – режисьор Марк Андрюс ... още »
Годината е 1949. Надписът Холивудланд се извисява гордо над Лос Анджелис, град в който гангстери, съдии и полицаи вечерят заедно на една маса в изискани ресторанти, несмущавани от медии. Ситуацията е абсурдна и гротескова. Жителите са свикнали с корупцията на властниците и всички знаят, че Мики Коен е престъпник, който контролира хазарта, проституцията и нелегалния трафик. Всички знаят също, че той е недосегаем и тихичко се молят да не кръстосат пътя му, или този на неговите сподвижници, които не се боят да бъдат арестувани. В тази тягостна обстановка, градът очаква своя спасител. И той се появява в лицето на сержант Джон О’Мара – ветеран от наскоро завършилата война. На фона на повсеместната корупция, неговото почти скандално поведение в защита на закона, привлича вниманието на един от висшите полицейски началници. Той му възлага задачата да неутрализира гангстерската мрежата и постави Мики Коен (все по-амбициозен мегаломан) на подсъдимата скамейка. Мисията е неофициална и нелегална, тъй като законът се оказва пречка за нейното изпълнение. Офицерът О’Мара подбира петима надеждни колеги, които оставят полицейските си значки вкъщи и започват войната срещу организираната престъпност.Гангстерски отдел се нарежда достойно сред заглавия като Недосегаемите, Поверително от Ел Ей, Мълхоланд Фолс и Белязаният (имам предвид версията на Хауърд Хоукс от 1932). С ясно подчертан вкус към автентичната атмосфера, с елегантните костюми, шлиферите, широките панталони, меките шапки и ретро-автомобилите, филмът може да се окачестви като film noir chic. Към това определение бих добавил и ключови думи като бруталност, мускули и гилзи. Сценарната формула, остава вярна на клишетата на жанра и предлага история, в която е изтрита границата между добрите и лошите. Подобни филми не са в състояние да изненадат публиката с нови решения, но това, което е представено на екрана е приятно и естетически изпипано до най-дребния детайл. Без особено усилие, зрителят може да предвиди загубите в жива сила от двете страни на фронтовата линия и развоя на действието. В условията на конвенционална история (вдъхновена от реални факти!!!) доближаваща се до комикс, филмът разчита на забележителен кастинг, в който познатите и задължителни реплики се произнасят от едрокалибрени актьори като Джош Бролин (все по-популярен с годините), Шон Пен (все по-добър с годините), Райън Гослинг (за който годините не са проблем) или Ник Нолти (все по-обемист с годините). Гангстерски отдел е кинопродукт, който има труден път до екрана. Дни преди премиерата му в САЩ, фикцията се слива с реалността - подобно на бандата на Мики Коен, психопат открива огън с автоматично оръжие в препълнен киносалон. Трагедията е почти точно копие на филмовата сцена. Реакцията на обществеността е бурна и дискусиите разгарят тлеещи страсти. По етични причини сцената (най-добрата според всички участници в създаването на филма) отпада и екипът се събира отново на снимачната площадка, за да заснеме отново възлов за разказа епизод (полицаите попадат в засада). Става дума за отсъстващата престрелка в Граумановия китайски театър (култово кинаджийско място, отстоящо на стотина метра от Dolby Theatre, където се провежда церемонията за връчване на Оскарите). Замяната не се чувства на екрана и кръпки няма, но с нетърпение очаквам DVD-версията на филма, която би трябвало да представи липсващия откъс. Очакванията ми са големи и интересът ми е продиктуван от ефектната финална престрелка между полицаи и бандити, където виртуозен монтаж съчетава каданс, специални ефекти и гледни точки. Въпреки привкуса на déjà vu, разказът е структуриран с динамика, която не отегчава. Без да навлиза в дълбоки философски разсъждения за взаимоотношенията между правда, правораздаване и закон, филмът рисува в полуромантичен стил галерия доблестни персонажи, за които понятия като достойнство, чест и дълг не са абстрактни думи от средновековен роман. и които, подобно на герои от уестърн, събуждат възторг и уважение.dalt ... още »
Едуард Ножиците от „Едуард ножиците” (1990)Голяма коса, черни дрехи и свръх-остри ръце, които биха направили бъркотия от всяко водно легло. Героят от мрачната лента на Тим Бъртън има уникален външен вид и също така въвежда самотния тъжен поглед като модна тенденция. Но без лъскавите ръце-ножици, външността нямаше да проработи по същия начин.Шон от „Шон от мъртвите” (2004)Шон (Саймън Пег) - продавачът на дребно, превърнал се в отличен убиец на зомбита вдъхна собствен живот на униформата си. Комбинацията от бяла риза с къс ръкав, вратовръзката и обърканото изражение е външност, която много хора са имали в даден момент от живота си. Беше нужно само добавянето на бухалка за крикет, епидемия от зомбита и доста кърваво червено за трансформацията в символ, който се разпознава моментално.Скитникът от „Скитникът” (1915)Дори и да не сте гледали нито един филм на Чаплин в живота си, няма начин да не познавате най-известното му творение. Той е толкова вплетен в цялата поп култура, че самият образ за раздърпания скитник с бомбето, мустака и бастуна почти е вградено в съзнанието ни по рождение. Най-голямата икона на нямото кино и звезда в редица филми на Чаплин. Скитникът е доказателство за способността на киното да създава свои собствени легенди.Ханибал Лектър от „Мълчанието на агнетата” (1991)Съществува ли по-нехуманна комбинация от намордник и усмирителна риза? Ако дивия втренчен поглед не е достатъчен, за да ви въведе в характера на Ханибал Лектър, тези два елемента определено ще го направят. Дори само от облеклото си, Лектър изглежда като човек, който с удоволствие ще изтръгне гръкляна ви със зъби.Граф Орлок от „Носферату” (1922)Образът на Макс Шрек като кръвопиеца от „Носферату” е останал в историята. Покрит изцяло в задушаващо черно, с големи протягащи се нокти и странни уши като на орки. Може да е просто Дракула с друго име, но все пак – Орлок остава в историята като един от най-убедителните и тревожни кръвопийци на големия екран. Кой знае какви ужасии скрива голямото черно палто ...Раул Дюл от „Страх и омраза в Лас Вегас” (1998)Джони Деп не просто изиграва алтер-егото на Хънтър С. Томпсън в адаптацията на Тери Гилиъм по „Страх и омраза в Лас Вегас” – Деп се превръща в него. Джони използва различни дрехи от гардероба на самия Томпсън, включително хавайски ризи и якета. Подпомогнат от една шапка, цигаре и Бенисио Дел Торо, Деп пренася цветущата персона на Томпсън на големия екран, а ние все още не сме го забравили.Лорънс Арабски от „Лорънс арабски” (1962)Няма много мъже, които могат да носят заслепителна бяла роба, докато яздят камила в пустинята. Също така няма много мъже, които изглеждат като Питър О’Тул. Както и да го погледнете, той е красив мъж, разкрасен още повече от това ослепяващо облекло. Епичен костюм за наистина епичен филм.Убиецът с лице на дух от „Писък” (1996)Когато „Писък” тръгна по кината през 1996, хората го чувстваха като нова порода слашър филм. Лентата е едновременно страшна и находчива, а убиецът й в черна роба е блестящ образец за отличен костюмен дизайн, който превръща филма в един от най-паметните за годината. А маската от „Писък” се превръща в иконна на момента.Чудовището на Франкенщайн от „Булката на Франкенщайн” (1935)Огромните чисто черни ботуши и прашния черен костюм на внушителното чудовище изиграно от Борис Карлоф в „Булката на Франкенщайн” все още изглеждат плашещи. Издокаран в поразителен грим – съшит череп и болтове във врата – това е една от най-паметните външности в историята на филмите на ужаси.Терминаторът от „Терминатор 2” (1991)Облеченият в кожа Т-800 на Арнолд Шварценегер е вечен образ от най-експлозивния блокбъстър на 1991. Дрехите, ботушите и мотоциклета (всичките взети от бара за рокери в една незабравима сцена) са здрави, заплашителни и идеални за пътуващ във времето робот. Реално погледнато, една машина не би трябвало да се нуждае от слънчеви очила, но когато Т-800 ги кара да изглеждат толкова готини, защо пък не?Безименният от „За шепа долари” (1964)Никой мъж в историята не е носил пончо по толкова заплашителен начин. А е нужно нещо специално, което да накара почното да не изглежда леко глуповато, но Клинт Истууд определено го притежава. Трилогията за доларите не би била същата без гардероба на Безименния мъж.Маверик от „Топ Гън” (1986)Летателен костюм, авиаторски тъмни очила и каска са нещата, които превърнаха Том Круз в Маверик – своенравния ас от „Топ Гън”. Ако някога сте си мечтаели да бъдете пилот – почти със сигурност сте си представяли нещо като Маверик – излъчващ увереност, компетентност и немалка доза арогантност.Джон Шафт от „Шафт” (1971)Частният детектив на Ричард Раундтрий, който получава всички мадами в „Шафт” е в самата същина на 70-те. Коженото яке и полото отбелязват Джон Шафт като човек, с когото не трябва да се бъзикате.Бил Кътинг от „Бандите на Ню Йорк” (2002)Отчасти – възвишено конте, отчасти – едва прикрито въплъщение на яростта – уличния господар – психопат на Даниъл Дей-Луис от „Бандите на Ню Йорк” придава изцяло нов образ на касапите. Обикновено, жестокостта и изтънченото шивачество не си пасват толкова добре.Алекс ДеЛарж от „Портокал с часовников механизъм” (1971)Ако свръх-жестокият обичащ Бетховен герой на Малкълм Макдауъл не изглеждаше така, сякаш ще те изкорми във всеки един момент, облеклото му би стояло нелепо. Носейки бомбе, стара риза, тиранти, очертание на скротума и ботуши, Алекс и неговите друзя си проправят път в кино историята.Джон МакКлейн от „Умирай трудно” (1988)Само истинските мачовци могат да носят потници. Разбира се, бельото не е направено да издържа на суровите условия при битка с терористи, но това не му пречи да изглежда добре. В случая – Уилис накара белия потник да изглежда мъжествен. Точка.Капитан Джак Спароу от „Карибски пирати” (2003-2011) Отчасти – Кийт Ричардс, отчасти – Черната Брада, Капитан Джак Спароу се е превърнал в титуляр за детските партита по целия свят, откакто за пръв път се появи в "Проклятието на Черната перла". Той накара пиратите да изглеждат опасни и сексапилни – неустоима комбинация.Джим Старк от „Бунтовник без Кауза” (1955)Едноцветно червено яке, бяла тениска и дънки – толкова просто и същевременно – толкова ефективно. Вероятно е нужен Джеймс Дийн, за да накара една обикновена селекция да изглежда толкова поразителна, както го прави в „Бунтовник без Кауза” и влиза в историята на Холивуд. Външност, която е копирана многократно, но никога със същия ефект.Джулс Уинфилд от „Криминале” (1994)Невероятно е колко добре могат да изглеждат добре ушито черно сако, бяла риза и черна вратовръзка в правилните ръце. Комбинацията от манталитета на Самюел Джаксън и необикновената режисура на Куентин Тарантино правят Джулс звездата на „Криминале”.Момичето от „Проклетите седем години” (1955)Мерилин Монро се опитва да задържи роклята си в един от най-издръжливите кадри на киното. Дори да не сте гледали „Проклетите Седем Години”, вие сте запознати с този момент и това облекло, вплетени в поп културата от 1955 насам. А роклята ... каква рокля само.Клеопатра от „Клеопатра” (1963)Както подхожда за един плашещо скъп филм, носител на много награди, египетската кралица на Елизабет Тейлър излъчва упадък с всеки един костюм. И въпреки всичките си скандални костюми, екстравагантния грим и прическа са тези, които най-дълго са останали в съзнанието ни. Тези обилно гримирани очи са копирани безброй пъти.Ви от „V като вендета” (2005)С плоска шапка, отличителна маска на Гай Фоукс, наметало и ножове стилето, Ви изглежда наистина стилно. Вероятно дори, един от най-добре облечените (анти)герои в историята на киното.Булката от „Убий Бил-част 1” (2003)Образът на Ума Търман, облечена в костюм подобен на пчеличка (базиран на костюма на Брус Лий от „Играта на смъртта”) профучава през екрана, оставяйки следа от кърваво отмъщение. Подобно облекло обикновено не би изглеждало толкова добре, но в случая – цялата екипировка изисква вниманието ни.Жокерът от „Черният рицар” (2008)Изпълнението на Хийт Леджър в „Черният Рицар” вече се счита за легендарно. То е перфектно завършено от неговото скандално облекло. Използвайки по-ранни филмови и комиксови варианти на Жокера, лилавия костюм и жилетката се движат по средата между изкусното и ненормалното.Холи Голайтли от „Закуска в Тифани” (1961)Най-паметната роля на Одри Хепбърн - Холи Голайтли е една от най-стилните жени, които са се появявали на големия екран. Семпла, елегантна и красива, комбинацията от очертаваща фигурата черна рокля на Живанши, голямо цигаре, перлено колие и огромни черни очила е вечна. Тази външност продължава да влияе на елегантните дами и днес.Пичът от „Големият Лебовски” (1998)Уютни панталони, отпусната жилетка, v-образна тениска, коктейл Бял руснак и тъмни очила – това са нещата, които правят една икона. „Големият Лебовски” е преминал отвъд сферите на култовите филми и се е превърнал в религия. А пича продължава да вдъхновява легиони от фенове да ходят по стъпките му.totalfilmпревод – Стефан Димов ... още »