КАСКАДЬОРЪТ НА ДЕЙВИД ЛИЙЧ И РАЙЪН ГОСЛИНГ ПРЕОБРЪЩА ПРЕДСТАВИТЕ И ПОСТАВЯ РЕКОРДИ
Каскадьорът Логан Холадей подобри световния рекорд на Адам Кърли и екипа на „Казино Роял“
Каскадьорите са невъзпятите герои на киното, но много рядко попадат в светлините на прожектора. От този петък, 26 април, обаче това ще се промени с експлозивната екшън комедия Каскадьорът, която по изключително оригинален и забавен начин отдава напълно заслужена почит на трудолюбивия и недооценен екип от хора, които често рискуват живота си, за да създадат спиращия дъха спектакъл, който ни държи на ръба на седалките пред големия екран.
Каскадьорът е дело на бившия каскадьор Дейвид Лийч, режисьор на екшън хитовете Джон Уик, Атомна блондинка, Дедпул 2, Бързи и яростни: Хобс и Шоу, и е с участието на неотразимите звезди Райън Гослинг и Емили Блънт. В ексклузивно видео зад кадър тримата ни отвеждат на снимачната площадка на филма, разкривайки подробности за създаването на продукцията и за една от невероятните каскади, с която Логан Холадей подобрява световния рекорд на „Гинес“ за най-много преобръщания с автомобил.
Дейвид Лийч споделя: С Каскадьорът отдавам почит на моите корени като каскадьор. Искахме да създадем екшън, верен на духа на общността на каскадьорите, като включим техники, които са се превърнали в изгубено изкуство. Преобръщането с автомобил е класическа каскада и беше задължителна за тази продукция. И тъй като правехме филм, почитащ работата на каскадьорите, ние не просто искахме да реализираме преобръщане, а си поставихме за цел да счупим рекорди. Логан го изпълни безупречно и демонстрира защо се откроява в общността на каскадьорите.
Вдъхновен от едноименната популярна ТВ поредица от 80-те, Каскадьорът разказва за Колт Сивърс (Гослинг) – белязан от битки каскадьор, който година след като излиза от бизнеса, за да се съсредоточи както върху физическото, така и върху психическото си здраве, е призован обратно в служба, когато звезда на високобюджетен филм — режисиран от бившата му изгора Джоди Морено (Блънт) – изчезва безследно. Докато безмилостният продуцент на продукцията (Хана Уодингам) прави всичко възможно да запази изчезването на звездата Том Райдър (Арън Тейлър-Джонсън) в тайна от студиото и медиите, Колт изпълнява най-грандиозните и опасни каскади във филма, опитвайки се (с ограничен успех) да спечели отново благоволението на Джоди. Но докато мистерията около изчезналата звезда се задълбочава, Колт ще се окаже впримчен в зловещ криминален заговор, който ще го тласне към ръба на падане, по-опасно от всяка каскада. Какво би могло да не се обърка? Режисьор на Каскадьорът е Дейвид Лийч (Атомна блондинка, Дедпул 2, Бързи и яростни: Хобс и Шоу, Убийствен влак), а сценарият е на Дрю Пиърс (Бързи и яростни: Хобс и Шоу). В главните роли са Райън Гослинг, Емили Блънт, Арън Тейлър-Джонсън, Уинстън Дюк, Хана Уодингам и Стефани Шу. Продуценти са Кели Макормък, Дейвид Лийч, Райън Гослинг, Гаймон Касиди.
Каскадьорът скача в кината, 4DX и IMAX от този петък, 26 април.
Премиера в България: 15.02.2013В “Умирай трудно: Денят настъпи” Джон Маклейн освобождава сина си от руски затвор и двамата се превръщат в най-издирваните мъже в страната. По петите им тръгват полицейски части и членове на престъпни организации. ... още »
Търсачите на антики Алън Хаф и Тон Джоунс прекосяват Америка на шир и длъж във вълнуващия нов сезон на "Търсачи на антики". Сериите от третия сезон стартират в събота, 19 януари, от 20.00 ч. по Discovery Channel. От тундрата на Аляска до хавайските тропици, двамата денонощно търсят предмети с колекционерска стойност. В САЩ се организират търгове, на които се разпродават над 10 хиляди изоставени предмета ежедневно. Предметите са потенциална златна мина за тези, които изкарват прехраната си с лов на непотърсени вещи без обявена собственост. Предаването „Търсачи на антики” проследява двaма от най-добрите в занаята - Клинтън "Тон" Джоунс, експерт по исторически оръжия и стара валута и Алън Хаф, второ поколение търговец на антики. Двамата водят зрителите през процеса на наддаване и печелене на търгове на изоставени стоки, оценяване на предмети и продажба на най-доходоносните и интересни плячки на експерти и колекционери. Сред откритията в новия, трети сезон на „Търсачи на антики” са спортно оборудване, класически аркадни игри, оръжия от Гражданската война, старинна каляска и дори вуду скрин - предмети, от които Тон и Алън се надяват да осъществят добра печалба. Търговете не са шега работа, включват елемент на хазарт и жестока конкуренция. ... още »
Филм на седмицатаАЛИСALICE (1990)ПРЕМИЕРА – 3 февруари, неделя, 21:15Досадна, разглезена жена (Мия Фароу), забогатяла след брака с богаташ, се опитва да открие себе си и планира немислимото - извънбрачна връзка. С участието на Уилям ХъртКОМЕДИЯ// IMDB рейтинг: 6.5Номинация за “Оскар” за най-добър сценарийОМЪЖЕНА ЗА МАФИЯТАMARRIED TO THE MOB (1993)10 февруари, неделя, 21:15 Съпругата на гангстер (Мишел Пфайфър) мрази начина си на живот, но получава шанс да го промени, когато мъжът й е убит – ако мафията в Лонг Айлънд и ФБР й позволят. КОМЕДИЯ// IMDB рейтинг: 6.9Номинация за „Оскар“: най-добра поддържаща мъжка роля – Дийн СтокуелДЖОJOE (1970)ПРЕМИЕРА – 17 февруари, неделя, 21:15Денис Патрик, Питър Бойл и Сюзън Сарандън са в главните роли в тази трогателна драма за двама нетипични приятели, които имат шокираща, жестока дилема. ДРАМА// IMDB рейтинг: 6.8Номинация за “Оскар” за най-добър сценарийШЕСТ СТЕПЕНИ НА РАЗДЕЛЕНИЕТО SIX DEGREES OF SEPARATION (1993)ПРЕМИЕРА – 24 февруари, неделя, 21:15Когато състрадателните търговци на произведения на изкуството от Манхатън Стокард Чанинг и Доналд Съдърланд прибират млад мъж (Уил Смит), който е намушкан с нож в Сентръл Парк, животът им се преобръща. КОМЕДИЯ/ДРАМА//IMDB рейтинг: 6.9Номинация за „Оскар“: най-добра поддържаща женска роля – Стокард ЧанингТреска за ОскариВ подготовката за тазгодишната церемония, ако имате тежка треска за Оскари, канал MGM предлага перфектното лекарство. От 31 януари всеки четвъртък в рубриката „Под прожекторите“ ще бъдат представяни по два филма, получили признание в различни категории. MGM и Оскари – перфектната комбинация.31 януари, четвъртък – най-добра актриса:ХАНА И НЕЙНИТЕ СЕСТРИ (1986) Хана е перфектната домакиня, отказала се от кариерата си, за да се посвети на семейството. Когато се появява бившият й съпруг- хипохондрик, нещата започват да се променят.КОМЕДИЯ// Уди Алън, Майкъл Кейн, Мия Фароу Носител на 3 награди „Оскар“: най-добър актьор, най-добра актриса, най-добър сценарий, както и на 4 номинации.СЛАДКАТА ИРМА (1963)Действието се развива в известния парижки квартал с червените фенери. В тази хитова комедия с режисьор Били Уайлдър полицай-новобранец планира да запази една проститутка изцяло за себе си. КОМЕДИЯ// Шърли Маклейн, Джак Лемън„Оскар“ за най-добра оригинална музика; 2 номинации, включително и за най-добра женска роля - Шърли Маклейн.7 февруари, четвъртък – най-добър актьор:ЗЛАТОТО НА УЛИ (1997) Самотен пчелар (Питър Фонда) преживява мъка и опасности, опитвайки се да предпази застрашеното си семейство.ДРАМА// Питър Фонда, Патриша Ричардсън, Джесика БийлНоминация за най-добър актьор – Питър ФондаОБРАТ НА СЪДБАТА (1990) Пресъздаване на скандала с Клаус Фон Бюлоу, в който аристократът бе обвинен в опит за убийство на съпругата си, като предизвиква изпадането й в кома.ДРАМА// Глен Клоуз, Джеръми Айрънс Носител на „Оскар“: най-добър актьор – Джеръми Айрънс14 февруари, четвъртък – най-добър режисьор:РЕСТОРАНТЪТ НА АЛИС (1969) Проникновена история по действителен случай за измъкването на Арло Гътри от набора на войници за войната във Виетнам по време на антивоенното движение през 60-те години. КОМЕДИЯ// Арло Гътри, Пат Куин Номинация за най-добър режисьор.ПРЕСТЪПЛЕНИЯ И ПРЕГРЕШЕНИЯ (1989) Любовницата на офталмолог заплашва да разкрие връзката им пред съпругата му, докато женен режисьор ухажва привлекателна дама.КОМЕДИЯ/ДРАМА // Уди Алън, Мартин ЛандауНоминации за най-добър режисьор, най-добър сценарий, най-добра поддържаща мъжка роля21 февруари, четвъртък – най-добър филм:УЕСТСАЙДСКА ИСТОРИЯ (1961)Този наелектризиращ мюзикъл пренася неостаряващата трагедия на Ромео и Жулиета в бедните квартали на Ню Йорк през 50-те.МЮЗИКЪЛ// Натали Ууд, Ричард Беймер, Ръс Тамблин, Джордж ЧакирисНосител на 10 „Оскар“-а, включително най-добър филм.ТОМ ДЖОУНС (1963)Изключително одухотворен мъж преживява поредица от нещастни събития през 18 в. в Англия, докато се опитва да натрупа състояние и да спечели сърцето на прекрасната Софи Уестърн.КОМЕДИЯ// Албърт Фини, Сузана ЙоркНосител на 4 „Оскар“-а, включително за най-добър филм. Плюс още 6 номинации.Други премиери през февруариПОСЛЕДНИЯТ ШАНС НА ГРЕЙС КУИГЛИ (1985)КОМЕДИЯ// Катрин Хепбърн, Ник НолтиХРОНИКИ НА ЛЮБОВТА (2003)РОМАНТИЧЕН/ДРАМА // Терънс Хауърд, Робин ГивънсЛЕДЕН БЛУС (2006)КРИМИНАЛЕН// Чад Алън, Себастиан СпенсПАРКЪР КЕЙН (1990)ЕКШЪН// Джеф ФейхиКУКЛЕН ДОМ (1973)ДРАМА// Клер Блум, Антъни ХопкинсВ ЛАПИТЕ НА УБИЕЦА (1992)КРИМИНАЛЕН// Жаклин СмитЗАВРЪЩАНЕТО НА ВЕЛИКОЛЕПНАТА СЕДМОРКА (1966)УЕСТЪРН// Юл Бринър, Робърт ФулърПОНЯКОГА ТЕ СЕ ЗАВРЪЩАТ (1991)УЖАСИ// Тим Матисън ... още »
Футболната звезда ще придружи талантливите финалисти в конкурса за римейк на филм в 60 секундиБългарският футболист Димитър Бербатов ще бъде специален гост на един от най-големите европейски кино форуми за годината – THE JAMESON EMPIRE AWARDS. Големите награди на EMPIREMAGAZINE се връчват всяка година и отразяват мнението на читателите на най-популярното кино списание на планетата. Димитър Бербатов ще премине по червения килим в компанията на някои от най-големите имена на световното кино на 24 март 2013.Присъствието на един от най-популярните български спортисти на бляскавата церемония в Лондон съвсем не е случайно. Димитър Бербатов е ревностен почитател на доброто кино, а създадената преди 5 години фондация „Димитър Бербатов“ е символ на традиционната подкрепа за млади таланти в сферите на изкуството, спорта и науката. Списание EMPIRE и Jameson Irish Whiskey неизменно обръщат специално внимание на прохождащите кино творци от целия свят и един от акцентите на предстоящото събитие е конкурсът за римейк на филм в 60 секунди - Jameson Empire Done in 60 Seconds. Това е фантастична възможност на няколко забележителни таланта да се докоснат до големите звезди на киното като Гари Олдман, Тим Бъртън, Мерил Стрийп и десетки от най-известните представители на кино индустрията, които форумът събира всяка година. Димитър Бербатов ще придружи българските финалисти в петото издание на атрактивното кино състезание. Любители на киното от 17 държави, сред които Япония, Индия, Чили и България, вече работят по своите късометражни филмови проекти. Целта е да впечатлят журито в конкурса и да достигнат именно до бляскавата церемония по връчването на наградите на списание Емпайър на 24 март 2013 г.Напомняме, че през миналата година именно България успя да намери място сред петте финалиста в надпреварата. Тогава Мелина Елина Бондокова и Росен Илиев се срещнаха със своя идол Тим Бъртън, чийто „Едуард ножиците“ бе послужил за основа на техния едноминутен шедьовър.Времето за участие в конкурса тази година вече изтича. Остават броени дни, в които желаещите да се борят за място на финала в Лондон, редом с Димитър Бербатов, трябва да ни изпратят своите едноминутни филмови интерпретации. За целта участниците трябва да посетят www.jamesonempirediss.com. Крайният срок за участие е20януари, 2013. Световният финал в Лондон ще се проведе на 22 март, а най-добрите пет филма ще достигнат до звездната церемония по връчването на наградите на списание Емпайър в неделя, 24 март. ... още »
През лятото на 2012-та година лентата с Том Круз “Рок завинаги” не успя да се превърне в хит сред българската публика, но с премиерата на последния си филм “Джак Ричър” холивудската звезда опроверга критиците си и доказа, че все още може да пълни киносалоните. Екшън-трилъра на Кристофър Макуори стартира българското си представяне с доста прилични приходи и сега, три седмици след премиерата си, филма набра допълнителна скорост и от второто място се изкачи на лидерската позиция. За изминалия уикенд “Джак Ричър” e спечелил допълнителни 63 697 лева, с които успя да измести от първото място триизмерното фентъзи “Хобит: Неочаквано пътешествие”, което бе на върха на родния бокс офис в продължение на един месец. Предишният екшън-проект на Том Круз, “Мисията невъзможна: Режим Фантом”, се превърна в един от хитовете на 2011-та година в България и по всичко изглежда, че “Джак Ричър” също ще бъде причислен към стабилните бокс офис успехи на актьора. Филмът не се превърна в голям хит по света, но очевидно доста български зрители са го харесали и дори го превърнаха в достойна конкуренция на триизмерния и силно рекламиран блокбастър “Хобит”. От премиерата си досега “Джак Ричър” е натрупал общо 557 748 лева – резултат, който доказва, че не само триизмерни продукции и продължения могат да надминават границата от половин милион лева за по-малко от един месец. До момента по света продукцията на Парамаунт Пикчърс е спечелила 153,383,499 долара.Лидерът от изминалите четири седмици, “Хобит: Неочаквано пътешествие”, сега заема втората позиция в български бокс офис. За изминалите пет седмици режисирания от Питър Джаксън филм е натрупал общо 1 954 701 лева и само след няколко дни ще се присъедини към заглавия като “Аватар“, “Мисия Лондон“, “Карибски пирати: В непознати води“ и четвъртия “Ледена епоха”, които могат да се похвалят с финансови постъпления от над 2 милиона лева. Действието на “Неочаквано пътешествие” се развива в същата вселена от трилогията “Властелинът на пръстените“ и именно тази връзка между лентите изигра важна роля в борбата за зрители през изминалия един месец. Франчайзът “Властелинът на пръстените“ се радва на огромна популярност в България и неговото споменаване определено помогна на “Неочаквано пътешествие” да привлече вниманието на тези зрители, които не са толкова запознати с творчеството на писателя Дж. Р. Р. Толкин, но за сметка на това са гледали трите игрални продукции на Питър Джаксън за приключенията на хобита Фродо.Родната публика винаги е била привличана от скъпите приключенско-фантастични продукции в триизмерен формат и досегашното представяне на “Хобит” само потвърждава това. В световен мащаб филма вече е натрупал 888 милиона долара.“Търсенето на Немо 3D” е на трето място в класацията със спечелени за две седмици по кината 143 091 лева. Тъй като става дума за триизмерна версия на миналия през 2003-та година по кината “Търсенето на Немо” първоначалните очаквания не бяха кой знае колко големи и беше ясно, че лентата няма да се нареди сред най-големите анимационни хитове от изминалите дванадесет месеца. Все пак, “Търсенето на Немо 3D” се представя достойно за вече гледано заглавие и не бе изместен от заетото преди една седмица трето място. Триизмерните анимации почти винаги се радват на голям интерес от страна на родната публика и “Търсенето на Немо 3D” определено печели от това.Филмът е едно от най-известните заглавия от каталога на студиото Пиксар и този факт със сигурност е спомогнал за привличането на приличен брой зрители в кината. Много от малките български деца не са имали възможност да гледат лентата в кината през 2003-та година и триизмерното издание се превърна в идеалната възможност за техните родители да ги запознаят с една от най-успешните анимирани продукции на всички времена. До една седмица “Търсенето на Немо 3D” ще надмине границата от 200 хиляди лева.Филмът на Анг Лий “Животът на Пи” застава на четвърта позиция, като за един месец в България е натрупал 285 061 лева. Триизмерната продукция с бюджет от над 120 милиона долара беше един от най-големите кинорискове на 2012-та година най-вече заради факта, че не става дума за масивно рекламиран холивудски блокбастър с големи звезди. В крайна сметка “Животът на Пи” намери своята публика и вече може да се похвали със световни приходи от над 450 милиона долара. Що се отнася до България, филма тръгна по кината без да бъде предшестван от силна реклама, но въпреки това стартира с прилични за подобна продукция приходи и спечеленото до момента може да бъде определено като задоволително.“Животът на Пи” не може да се конкурира със заглавия като “Хобит: Неочаквано пътешествие”, но за оригинален филм тръгнал по кината без много шум той се представя напълно достойно.Анимацията “Чудната петорка” заема пето място в класацията. За седем седмици по родните киноекрани 3D-лентата е натрупала общо 909 763 лева – сума, която надвишава многократно първоначалните очаквания. В Съединените щати “Чудната петорка” не се превърна в очаквания хит, но българската публика отново доказа, че не се влияе от представянето на филмите в другите държави и превърна лентата в една от най-печелившите оригинални продукции на 2012-та година. Коледната тематика също помогна на триизмерната анимация да привлече повече зрители в края на миналия месец.Веднага след премиерата си “Чудната петорка” се изправи срещу последната част от поредицата “Здрач”, но дори и този филм не успя да засенчи анимираната лента на режисьора Питър Рамзи. Ако бъде задържана на голям екран поне още три седмици продукцията с бюджет от 140 милиона долара ще надмине границата от един милион лева приходи.Драмата по истински случай ”Невъзможното” е на шеста позиция със спечелени за три седмици 103 375 лева. Филмът с Наоми Уотс пристигна в България без никакви претенции за големи финансови постъпления и затова спечеленото до момента, макар и на пръв поглед скромно, може да бъде сметнато за прилично. Въпреки че е в сянката на няколко по-големи заглавия ”Невъзможното” се представя в България доста по-добре отколкото в САЩ, където мина по кината почти незабелязано.Ясно, е че няма да става дума за голям хит, но имайки в предвид обстоятелствата и конкуренцията представянето на ”Невъзможното” по българските киноекрани е задоволително.”На Рим с любов”, дело на сценарист-режисьора Уди Алън, застава на седмо място като за един месец е спечелил общо 140 491 лева. Винаги се е смятало, че българския зрител се интересува най-вече от комерсиално кино, но постигнатото от лентата на Алън доказва, че дори малки независими ленти, които са изправени пред гигантски холивудски блокбастъри също могат да вкарват приличен брой хора в кината.В случая над 18 хиляди зрители са посетили прожекция на ”На Рим с любов” и натрупаното от филма до момента е напълно задоволително за заглавие от този род, което не може да разчита на силна реклама. о две седмици продукцията на Уди Алън ще достигне границата от 200 хиляди лева.”Арго” заема осма позиция в класацията със спечелени за шест седмици 115 937 лева. Политическият трилър на Бен Афлек се изкачва с една позиция нагоре, което най-вероятно се дължи на честото споменаване на лентата във връзка с наградите “Оскар“ и “Златен глобус“. Въпреки, че е един от основните претенденти за множество филмови награди ”Арго” не е от типа филми, които вкарват голям брой българи в кината и поради тази причина досегашното му скромно представяне едва ли е изненада за някого. Важно е да се отбележи, че и в останалите европейски държави приходите на лентата са също сравнително скромни.Филмът все пак се задържа сравнително дълго в родния топ 10 и зрителите, които си падат по подобни заглавия без съмнение вече са го гледали на голям екран. Досегашните световни приходи на ”Арго” се равняват на малко над 167 милиона долара, като по-голямата част от тази сума идва от американските киносалони.Комедията с Кевин Джеймс и Салма Хайек ”Тежка категория” е на предпоследната девета позиция в класацията. От състоялата се преди седем седмици премиера досега филма е натрупал общо 157 233 лева – сравнително скромен резултат, който обаче е напълно очакван за подобно комедийно заглавие. Непретенциозни комедии като ”Тежка категория” имат своята публика в България, но както при драмите и хорърите тази публика е ясно изразена и ограничена. Освен ако не става дума за вече изградена поредица е много трудно за чисто комедийна продукция, която не разчита на силна предварителна реклама, да натрупа сериозни приходи в България.Имайки в предвид скромните очаквания ”Тежка категория” няма да бъде счетен за бокс офис провал, но представянето му определено не изпъква на фона на постигнатото от няколко други студийни заглавия в топ 10.Десети е “007 координати: Скайфол”, който отбелязва увеличение в посещаемостта от 21 процента и се завръща отново в топ 10. За изминалите дванадесет седмици от премиерата си 23-я филм от култовата шпионска поредица е спечелил 1 212 800 лева, което го превръща в най-успешното Бонд-заглавие в България. “Скайфол” е един от малкото филми от изминалата година, които оправдаха напълно предварителните очаквания и се превърнаха в големи хитове както в САЩ, така и в Европа.Общите световни приходи на продукцията с Даниел Крейг се равняват на 1,032,966,261 долара, а от студиото зад проекта вече разработват и следващия филм от световноизвестния франчайз. ... още »
В първите месеци на 2010-та година се появи новината, че продуцентската компания на Майкъл Бей, Platinum Dunes, е закупила филмов сценарий озаглавен “Heatseekers”, чиито сюжет разказва за бивш военен пилот, който се присъединява към екип въздушни пирати от Банкок. Продукцията беше описвана като комбинация между “Десантна зона” и “Критична точка”, а студиото Парамаунт Пикчърс изяви желание да разпространява готовия филм по света.Първоначалната информация беше, че самия Майкъл Бей най-вероятно ще поеме режисурата на екстремния екшън-трилър, но това бе бързо опровергано тъй като през 2010-та той беше зает с третата част на “Трансформърс” и разработваше нискобюджетния си проект “Кръв и пот”. От Парамаунт Пикчърс потвърдиха, че Бей със сигурност ще продуцира “Heatseekers”, но не коментираха кой ще бъде режисьора на филма.В продължение на повече от две години нямаше нови детайли относно статута на проекта, но малко по-рано днес сайта на Hollywood Reporter съобщи, че от Парамаунт са дали зелена светлина за снимки и продуцентите вече са избрали човека, който ще седне на режисьорския стол.Все още няма оповестена точна дата за старта на снимачния процес, но за сметка на това беше разкрито, че създателя на руския хит “Нощна стража” Тимур Бекмамбетов ще поеме режисурата. Точно както продуцента Майкъл Бей, Бекмамбетов има изграден кинематографичен стил, който е лесно разпознаваем от киноманите. Руско-казахстанския режисьор е работил по няколко високобюджетни американски продукции сред които се открояват екшъна с Анджелина Джоли “Неуловим” и миналогодишния “Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири”.Бекмамбетов вече е подписал договора за режисура на “Heatseekers” и в момента работи със сценариста Скот Фрейзър (“The Numbers Station”) по пренаписването на някои от сцените в сценария. Преди няколко месеца се появи информацията, че Бекмамбетов е изявил желание да режисира “Неуловим 2”, но сега изглежда, че приоритет за него е единствено “Heatseekers”. Детайлна информация за сюжета на екшън-трилъра все още няма и за момента единственото което се знае е, че в центъра на историята ще бъде бивш военен пилот, който се присъединява към екип от въздушни пирати, чиито план е да извършат дързък и изключително опасен обир от една от най-високите сгради на света.Майкъл Бей ще продуцира “Heatseekers” заедно с Брадли Фулър (“Стопаджията”), Андрю Форм (“Петък 13-ти”) и Крис Моргън (“Бързи и яростни: Удар в Рио”), а кастингите за главни роли ще започнат до няколко седмици.До лятото на тази година се очаква да стане ясно кога точно ще стартират снимките на екстремния екшън-трилър. ... още »
На 8-и януари (вторник) бяха обявени за 33-ти път номинациите за тазгодишните филмови антинагради – „Златната малинка“. Последният филм от поредицата „Здрач” поведе стремглаво с цели 11 номинации, а зад него застанаха „Браво, момчето ми” с 8 и „Бойни кораби” със 7.Преди да разберем победителите на 23 февруари (ден преди обявяването на "Оскарите"), нека направим обзор в няколко категории на по-интересните факти от 33-годишната история на „Златните малинки“.История:„Златните малинки“ са създадени от Джон Джей Би. Уилсън (копирайтър и публицист) през 1981. Уилсън обикновено бил домакин на вечерни партита с шведска маса в нощта на "Оскарите", провеждани в къщата му в Лос Анджелис. След като гледал двойна прожекция на филмите – „Не мога да спра музиката” и „Ксанаду” – на Уилсън му дошла идея. На едно от тези партита, след 53-тите награди на Американската Академия, Уилсън поканил група приятели в хола си и им заръчал да гласуват за най-слабите филми и изпълнения в киното през съответната година. Това била и първата церемония за „Златна малинка“. Импровизираното събитие минало добре, а на следващата седмица, Уилсън изкарал официално съобщение за церемонията, което е отпечатано в няколко местни вестници. Los Angelis Daily News също споменали събитието. На първата церемония присъствали около 30 човека. На втората – около 70, а на третата, повече от 140 човека. Четвъртите "Златни малинки" вече били отразени от CNN и други големи мрежи. С течение на времето, Уилсън осъзнал, че премествайки церемонията точно преди "Оскарите" ще доведе до по-голямо медийно отразяване.„Осъзнахме, че не можем да се състезаваме с "Оскарите", но ако провеждаме предната вечер, когато медиите от цял свят са тук и търсят какво да правят – можем да наваксаме доста добре” – казва Уилсън пред BBC.Името на наградите – „Златна малинка“ (Golden Raspberry) идва от изразът на английски – „blowing a raspberry”, който означава да издадеш звук с устни и език (пбббт) – виж тук - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Blowing_a_raspberry.ogvНастоящи категории:Най-слаб актьорНай-слаба актрисаНай-слаб поддържащ актьорНай-слаба поддържаща актрисаНай-слаба екранна двойка / актьорски ансамбълНай-слаб сценарийНай-слаба режисураНай-слаб филмНай-слабо продължение, римейк, предистория или отклонениеЗакрити категории:Най-слаба оригинална песенНай-слаба изгряваща звездаНай-слаба музикаНай-слаби визуални ефектиСпециални категории (според годината)Най-слаб сценарий за филм, спечелил над 100 милиона долара – „Туистър” (1996)Най-слабо и безразсъдно незачитане на човешкия живот и обществената собственост – „Въздушен конвой” (1997)Най-лоша тенденция на годината (1998) – 58-годишни мъже ухажват 28-годишни жени)Най-банален филм насочен към тийнейджърите – „Jackass: Кретените” (2002)Най-лошо извинение за съществуващ филм – „Котката с шапка” (2003)Най-отегчителни мишени на пресата (2005) – Том Круз, Кейти Холмс, Канапето на Опра Уинфри, Айфеловата Кула и „Бебето на Том”Най-лошо извинение за семейно забавление – „Беда на колела” (2006)Най-лошо извинение за филм на ужасите – „Знам кой ме уби” (2007)Най-лоша злоупотреба с 3D – „Последният повелител на въздуха” (2010)Най-големи изненади:Въпреки че същността на тези награди е по-скоро пародийна и не им се обръща голямо внимание, ние все пак ще покажем някои от „несправедливостите” в историята на Малинките.Стенли Кубрик за „Сиянието”Безспорно, най-голямата изненада в историята на Златните малинки се случва още през първото честване на наградите. Стенли Кубрик получава номинация за най-слаб режисьор на „Сиянието” – масово считан днес като един от най-въздействащите филми на всички времена. Влиянието на филма върху зрителя може да се сравни с нещо като преживян шок – събитие, което оставя трайна следа в съзнанието на човек и е много трудно да бъде описано адекватно. Когато „Сиянието” излиза по екраните обаче, отзивите за филма са съвсем различни – предимно противоречиви. Филмът не получава нито една номинация от голям фестивал, тръгва зле в бокс офиса и е счетен от Стивън Кинг (автора на оригиналния роман) като лоша адаптация на книгата си.Кинг казва, че „Кубрик е човек, който мисли прекалено много, но чувства прекалено малко”. Освен Кубрик, Шели Дювал също получава номинация за най-слаба актриса. Независимо от причините за тези номинации, както и да ги погледнем – те са просто абсурдни.трейлър Брайън Де Палма за „Белязаният”Три години след „Сиянието”, друг велик режисьор – Брайън Де Палма, получава срамната номинация за своята класика – „Белязаният”. Колкото и налудничаво да звучи – това е факт. Гангстерският епос за кубинския наркобарон – Тони Монтана, отдавна се е превърнал в част от световната поп култура, присъства в редица елитни филмови класации и се тачи като един от най-почитаните гангстерски филми на всички времена. След премиерата му – отзивите са смесени – докато някои признават дързостта и реалистичността на филма, отделяща го от жанровите клишета, други го обвиняват в прекомерен излишък от насилие, лош език и помпозност.На премиерата на филма присъстват редица известни личности от света на изкуството и шоубизнеса. Писателите Кърт Вонегът и Джон Ъвринг напускат салона (заедно с много други хора), в знак на отвращение след известната сцена с резачката, а актьорът Дъстин Хофман заспива по време на прожекцията. По средата на филма, Мартин Скорсезе се обръща към една от звездите на филма – Стивън Бауер и му казва:„Момчета, вие сте страхотни – но се подгответе, защото от Холивуд ще го намразят ... защото става въпрос за тях.”Това не е нито първата, нито последната номинация за „Златна малинка“ за Брайън Де Палма. Режисьорът получава още 5 номинации - през 81-ва, 85-та, две през 91-ва (за продуцент и режисьор на „Кладата на Суетата”) и 2001-ва.Анди и Лана Уашовски за „Матрицата: Презареждане” и „Матрицата: Революции”Освен, че са едни от най-незаслужено пренебрегнатите филмови творци, Анди и Лана Уашовски (по-известни преди като Братята Уашовски) получават позорната номинация за най-слаба режисура на втория и третия филм от тяхната трилогия. Разбира се – всички сме срещали глупавите клишетата, че „вторият и третият филм залагат единствено на ефектите” и дрън дрън дрън ... и да - никой не може да отрече, че първата „Матрица” се извисява високо над другите, но това далече не ги прави автоматично слаби – напротив. Цялата трилогия, заедно с „Аниматрицата” и игрите по филмите са една органична и адекватна цялост.Брад Пит и Том Круз за „Интервю с вампир”Още един филм, считан за класика днес попада в категориите на „Златните малинки“, а именно – „Интервю с вампир”, където двете звезди – Брад Пит и Том Круз не само са номинирани, но и получават награда за най-слаба екранна двойка. Срамота, след като филма е нещо като сбъднато желание на мнозина фенове да видят Круз и Пит в един филм. Отличаващ се с брилянтната сценография на Данте Ферети (с номинация за "Оскар" и награда БАФТА за филма) и пленително повествование, „Интервю с Вампир” на Нийл Джордан е лента, в която трудно могат да се намерят каквито и да е кусури.видео ето и списък с останалите незаслужени номинации според нас:Оливър Стоун с номинация за най-слаб режисьор на „Обратен Завой” (1997)Джо Естерхаз и Том Хедли с номинация за най-слаби сценаристи на „Флашданс” (1983)Дейвид Кьоп, Стивън Зейлиън и Робърт Тауни с номинация за най-слаби сценаристи на „Невъзможна мисия” (1996)Майкъл Дъглас с номинация за най-слаб актьор в „Първичен Инстинкт” (1992)Куентин Тарантино с номинация за най-слаб поддържащ актьор в „От здрач до зори” (1996)Харви Кайтел с номинация за най-слаба поддържаща роля в „Последното изкушение на Христос” (1988)„Катерачът” (1993) с номинация за най-слаб филм„Последният екшън герой” (1993) с номинация за най-слаб филмДжон Траволта с номинация за най-слаб актьор в „Парола риба меч” (2001)Леонардо Ди Каприо с номинация за най-слаб актьор в „Плажът” (2000)„Баща мечта” (1999) с номинация за най-слаб филмДжордж Лукас с номинация за най-слаб сценарий на „Уилоу” (1988)Деми Мур с награда за най-слаба актриса в „Редник Джейн” (1997)Най-(не)почитани звезди от „Златните малинки“Силвестър СталоунЕкшън легендата е абсолют фаворит на Малинките за всички времена с общо 30 номинации – 10 от които спечелени (в категории за актьор, режисьор, сценарист и продуцент). Връх взимат наградата за най-слаб актьор на десетилетието (80-те) през 1990-та и най-слаб актьор на 20-ти век през 2000-та.Мадона и Кевин КостнърВъпреки че са далеч от Слай, Мадона и Кевин Костнър делят второто място с убедителните 16 номинации. Докато певицата-актриса печели цели 9 награди (включително най-слаба актриса на 20-ти век през 2000-та година), актьор-сценарист-режисьор-продуцентът Кевин Костнър спечелва „само” 6 от номинациите.Адам Сандлър – 15 номинации (5 спечелени)Еди Мърфи – 13 номинации (5 спечелени, включително – най-слаб актьор на десетилетието през 2010)Бо Дерек – 11 номинации (6 спечелени)Джон Траволта – 10 номинации (3 спечелени)Деми Мур – 9 номинации (4 спечелени)Шарън Стоун – 9 номинации (3 спечелени)Бърт Рейнолдс – 9 номинации (2 спечелени)Стивън Сегал – 9 номинации (1 спечелена) – това са единствените номинации и награда в кариерата на СегалБен Афлек – 8 номинации (2 спечелени)Дженифър Лопез – 8 (2 спечелени)Роб Шнайдер – 8 (1 спечелена)Най-(не)почитани филми от „Златните малинки“Стриптизьорки (1995) – 15 номинации (8 спечелени, включително награда за най-лош филм на десетилетиетоТрудна свалка (2003) – 13 номинации (7 спечелени, включително награда за най-лоша комедия за първите 25 години от създаването на „Златните малинки“)Джак и Джил (2010) – 12 номинации (10 спечелени)Бойно Поле Земя (2000) – 11 номинации (9 спечелени, включително награда за най-лоша драма за първите 25 години от създаването на „Златните малинки“ и най-лош филм на десетилетието)Знам кой ме уби (2007) – 11 номинации (9 спечелени)Здрач: Зазоряване част 2 (2012) – 11 номинации (наградите предстоят)An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn (1998) – 10 номинации (5 награди)Интересни факти:- Стойността на всяка една награда обикновено е 4 долара и 97 цента.- Първият човек, който изисква наградата си е Бил Козби през 1988 (7 години след създаването на наградите). Козби печели 3 награди – за най-слаб филм, сценарий и актьор (за „Leonard Part 6”)- Първият човек, който се появява на церемонията и приема лично наградата си е Пол Верховен през 1996 за филма си „Стриптизьорки”. Публиката два пъти се изправя на крака и ръкопляска на Верховен, след като той им казва, че е прогонен от Холандия, защото е бил прекалено „болен, извратен и противен”. Верховен приема наградите с усмивка.- През 1998, сценаристът Брайън Хелгеланд приема наградата си за най-слаб сценарий на „Месия на Бъдещето”. В същия уийкенд, Хелгеланд спечелва и "Оскар" за сценария на „Поверително от Ел Ей” и казва, че иска да сложи 2-те награди една до друга, за да му напомнят за абсурдната природа на Холивуд- През 2010, Сандра Бълок печели 2 Малинки за „Луда по Стийв”. На следващата вечер, Бълок печели "Оскар" за най-добра женска роля в „Невидима зона”.- През 2010, сценаристът на „Бойно Поле Земя” –Джей Дейвид Шапиро се появява на церемонията за да приеме наградата на „Бойно Поле Земя” за най-лош филм на десетилетието. По време на речта си, той цитира ревю за филма от New York Times: „Бойно поле змя разказва за изчезването на човешката раса и след като гледах филма съм твърдо за това.”- Ал Пачино, считан за един от най-великите актьори на всички времена, носител на "Оскар" и още 7 номинации, всъщност има 2 "Златни малинки" (за „Джак и Джил” – където играе себе си) и още 3 номинации (за „Революция”, „Трудна свалка” и „88 Минути”/„Праведно убийство”) - Марлон Брандо и Лорънс Оливие също имат "Златни малинки". Брандо за най-добра поддържаща роля в „Островът на Д-р Моро” (+ още 3 номинации). Лорънс Оливие има две награди – за поддържаща роля в „Джаз певецът” и главна роля в „Инчхон”.Сред другите големи артисти, номинирани и/или награждавани със "Златни малинки" са:Робърт Де НироДжак НикълсънНатали ПортманРобърт РедфордОрсън УелсАнтъни Хопкинс Ралф ФайнсКристофър УокънЧарлтън ХестънЕлизабет ТейлърАнтъни КуинДжейн ФондаУилям ДефоУди ХарелсънРалф ФайнсДжеймс ФранкоРобърт ДювалДжон ВойтУма ТърманШон КонъриФорест УитакърУинона РайдърРобин УилямсАлек БолдуинНикълъс КейджМ. Найт ШаямаланБен КингслиДаян КийтънРоберто БениниТом КрузНикол КидманФей ДънауейМайкъл КейнДжесика ЛангДжулия РобъртсПитър О’ТулКърк ДъгласРичард ДрайфусШон ПенМики РуркПенелопе КрузДани ДеВитоот Стефан Димов ... още »
Всеки четвъртък от 21.00 ч. по TLC ще станем свидетели на шокиращи любовни истории с фатален край Двама са малко, а трима – цяла тълпа, когато единият от групата е убиец. Смъртоносни връзки по TLC разказва реални истории за любов и ревност, приключили ужасно погрешно. Новото предаване по TLC, което стартира в четвъртък, 17 януари, от 21.00 ч., пресъздава сюжети от любовни връзки с фатален край на реални хора от САЩ. Всеки епизод на Смъртоносни връзки ни прави свидетели на две лични истории, близки по съдържание до класическата гръцка трагедия. Любовни триъгълници, които завършват печално, неприлични флиртове на работното място, водещи до грубости в служебния склад и двойки от група за изучаване на Библията, изкушени да извършат най-смъртния грях, са само част от историите, които ще видим в телевизионната поредица. В допълнение към двете истории, всеки епизод е придружен и от коментари от екип криминалисти и разкази от първо лице на приятелите и семействата на жертвите. Понякога чувствата могат да се превърнат в желание за убийство. Макар да звучи невероятно, TLC показва наяве колко опасни могат да бъдат романтичните изживявания в епизодите от поредицата Смъртоносни връзки. Сюзън Лучи, любима актриса от телевизионния екран и водещ на сериите на новото предаване по TLC, ни очаква този четвъртък от 21.00 ч. ... още »