ERZA Cosplay се присъединява към журито на косплей конкурса, който тази година праща двама участници в Япония
Актьорът и комик Дан Фоглър (Dan Fogler), познат от хитовия фентъзи спиноф „Фантастични животни“ („Fantastic Beasts“) – предистория на книжната и филмова поредица за Хари Потър, идва в България на 6 и 7 юли като специален гост на Aniventure Comic Con. Актьорът ще има собствен панел на главната сцена на фестивала, както и няколко часа на разположение за автографи и снимки с феновете си в България. Освен с образа на Джейкъб Ковалски (Jacob Kowalski), Дан впечатлява и с участието си в сериалите „The Walking Dead“ и „The Offer“, филмите „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Kung Fu Panda“ и много други. Към него ще се присъедини и едно от най-популярните имена в косплей културата – ERZA Cosplay от Германия. Тя ще бъде част от международното жури на дългоочаквания косплей конкурс, който тази година ще даде невероятната възможност на двама косплейъри да спечелят участие в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония!
По всичко личи, че програмата на тазгодишното издание на Aniventure Comic Con ще бъде пълна с изненади и вдъхновяващи артисти. Освен среща с Рос Марканд („The Walking Dead“, „Avengers: Infinity War“, „Avengers: Endgame“, „Invincible“, „What If…?“), феновете ще могат да се запознаят лично и с актьора Дан Фоглър. Преди да стане част от „Магьосническият свят“ на Дж. К. Роулинг с ролята си във филмите „Фантастични животни и къде да ги намерим“, „Фантастични животни: Престъпленията на Гринделвалд“ и „Фантастични животни: Тайните на Дъмбълдор“, Дан прави своя дебют на Бродуей като Уилям Барфи в пиесата „The 25th Annual Putnam County Spelling Bee“. Това му носи награда „Тони“ за „Най-добър актьор в мюзикъл“ през 2015 година. Звездата му започва да грее все по-ярко, а успехите и предложенията за участия в големи холивудски продукции не спират. Така, днес Дан Фоглър се подписва в редица сериали и филми като „The Walking Dead“, „Тhe Оffer“, „The Goldbergs“, „Hannibal“, „The Good Wife“, „Man Up!“, „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Take Me Home Tonight“ и още много други. Запомнящият се глас на актьора озвучава и хитовия анимационен филм „Kung Fu Panda“, където си партнира с Джак Блек и Джеки Чан, а заедно със Стийв Карел и Джим Кери стоят зад гласовете в „Horton Hears A Who!“. Наред с всички тези фантастични роли, Фоглър пише и режисира пиеси и филми. Билетите за среща с актьора вече са налични и в ограничено количество в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Вълнуващите гости на Aniventure Comic Con не спират дотук. Специално от Германия пристига един от най-популярните и уважавани косплей артисти в света – ERZA Cosplay. Като майстор златар, Erza развива креативността и усета си за дизайн до съвършенство. Това я прави един от най-популярните Armor cosplayers в света. Голямата броня е нейният отличителен белег, а работата ѝ в косплей общността за последните 20 години я отвежда в редица страни като съдия и организатор на множество състезания. Ето защо е истинска привилегия да посрещнем ERZA Cosplay като част от журито в косплей конкурса на Aniventure Comic Con. Регистрационната форма за участие в ревюто, което и тази година ще се проведе в различни категории, е отворена. Всеки, желаещ да се включи в надпреварата, може да го направи, като попълни нужните формуляри до 16 юни. Голямата изненада тази година е, че конкурсът ще излъчи двама представители от България, които ще участват в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония! Наред с тази извънредно добра новина, организаторите напомнят на всички фенове на популярната култура, че текат записвания за състезанието по K-POP и AMV (Anime Music Videos). Отворена е регистрацията и за манга конкурса на тема „Носталгия“, а всички любители на рисуването могат да кандидатстват със своите творби на тема „Отражения“.
Няма да липсва и богато разнообразие от работилници, лекции и панели с гост- звезди, легендарни художници от света на комиксите, демонстрации и прожекции, гейминг турнири с големи награди и oще много други атрактивни зони и участници. Повече подробности очаквайте скоро!
АNIVENTURE COMIC CON 2024 се провежда с генералната подкрепа на Ozone, A1, Coca-Cola, Nescafe 3in1.
Двудневни, еднодневни, ULTRA и MEET&GREET билети за Aniventure Comic Con 2024 могат да бъдат закупени от https://www.comiccon.bg или в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Повече информация и актуални новини за събитието следете на: https://www.facebook.com/comiccon.bg https://instagram.com/comiccon.bg https://www.tiktok.com/@comicconbg https://www.comiccon.bg http://aniventure.net/bg/ https://www.facebook.com/nakamabg https://www.instagram.com/nakamabg
Първият филм от трилогията „Хобит”, който излезе на 14 декември в 3D, IMAX 3D, Real 3D и новият HFR 3D формат, стана и най-касовата у нас екранизация по роман на Дж. Р.Р.Толкин до сега. В сравнение с предишната трилогия на легендарния режисьор – „Властелинът на пръстените” - “Хобит: Неочаквано пътешествие” реализира значително по-високи приходи съответно от „Здругата на пръстена” със 79%, от „Двете кули” с 98% и с 60% от „Завръщането на краля”.С приходи от 449 465 лв. и 43 2018 зрители само за 3 дни “Хобит: Неочаквано пътешествие” безапелационно оглави родния бокс офис тази седмица и убедително зае мястото на най-касовата премиера за 2012 г. През изминалия уикенд близо 75% от всички хора в киносалоните у нас са гледали екранизацията на Питър Джаксън. С резултатите само от първите три дни “Хобит: Неочаквано пътешествие” влезе и в челната петица на най-касовите кино премиери в България за всички времена. В САЩ „Хобит: Неочаквано пътешествие” също постави рекорд за най-касова декемврийска премиера и с приходи от 84, 78 млн. долара застана на челна позиция в седмичната кино класация. За първия уикенд по световните кино екрани филмът спечели общо 222,975 млн. долара.„Хобит: Неочаквано пътешествие” е първият филм от трилогията, подготвяна от Питър Джаксън по едноименната книга на Дж .Р.Р. Толкин. Следващата продукция „Хобит: Пущинакът на Смог” е с премиерна дата 13 декември 2013 г., а „Хобит: До там и обратно” ще излезе на голям екран през юли 2014 г. ... още »
“Поредният ергенски запой” се превърна в един от най-големите хитове в България за 2011-та година и от киноразпространението по света донесе на създателите си приходи от над половин милиард долара. Още преди премиерата на комедията от студиото Уорнър Брос оповестиха, че се подготвя и трети филм за несполуките на главните герои Фил, Дъг, Стю и Алън. Третата продукция ще сложи официален край на успешната поредица, а за неин режисьор беше привлечен отново създателя на предишните две части, Тод Филипс.Първоначално имаше разногласия между актьорите и продуцентите относно хонорарите за участие, но в крайна сметка от Уорнър Брос успяха да съберат за трети път звездите от първите две ленти Брадли Купър, Зак Галифанакис, Джъстин Барта и Ед Хелмс. Снимките на “Прощалният ергенски запой” приключиха преди един месец, а готовия филм ще се завърти по българските и световни киноекрани в началото на следващото лято.Като част от рекламната кампания от Уорнър Брос разпространиха преди няколко часа първите официални снимки от филма, на които могат да бъдат видени четиримата главни герои в Лас Вегас и актьора-комедиант Кен Джонг, който се завръща отново в ролята на мистър Чау. Слуховете за сюжета на “Прощалният ергенски запой” бяха многобройни и едва преди няколко седмици беше разкрито, че историята ще се фокусира върху опитите на Фил, Дъг и Стю да освободят Алън от психиатрична клиника. В скорошно интервю режисьора Тод Филипс разкри, че “Алън е изпаднал в криза заради смъртта на баща си” и именно неговите проблеми поставят приятелите му в центъра на бурна ситуация, която ги отвежда в няколко различни града – Лос Анджелес, Лас Вегас и Тихуана.По думите на Филипс, третият филм на “Последният ергенски запой” е “възможно най-добрия завършек на поредицата”.Филипс: “Двамата с Крейг Мейзин (ко-сценариста на филма) започнахме да обсъждаме третия филм още преди да свършим с работата по първото продължение. Знаехме, че “Последният ергенски запой” ще бъде трилогия и искахме да приключим всичко по-най-добрия и паметен начин. Разбира се, не мога да говоря за сюжета в детайли и затова нека просто кажа, че след като изгледат филма хората ще искат да го гледат още веднъж. Мисля, че ще успеем да изненадаме много зрители.”Освен вече споменатите актьори в “Прощалният ергенски запой” участват още Хедър Греъм, Джефри Тамбор, Джейми Чънг, Джон Гудман и Майк Ейпс.За снимките на филма бяха похарчени 85 милиона долара, а освен сценарист и режисьор Тод Филипс е и продуцент в партньорство с Дан Голдбърг (“Космически забивки”).Световната премиера на “Последният ергенски запой 3” ще се състои на 24-ти май, 2013-а година, а българска се очаква да бъде на 31-ви май, 2013-а година. ... още »
Преди една година стана ясно, че се подготвя четвърта част от хитовия франчайз “Трансформърс”, а през този месец септември беше съобщено, че успешната комедия на Сет Макфарлан “Приятелю, Тед” ще се сдобие с директно продължение. Общото между двете бъдещи продукции е участието на Марк Уолбърг, който продължава да бъде един от най-заетите и търсени изпълнители в Холивуд.Официално, номинираният за “Оскар” актьор се присъедини към “Трансформърс 4” в началото на миналия месец, а участието му в “Приятелю, Тед 2” бе потвърдено от продуцентите преди няколко седмици.Третата част на “Трансформърс” се превърна в един от най-успешните филми на всички времена, а тазгодишния “Приятелю, Тед” натрупа половин милиард долара от световното си киноразпространение. Имайки в предвид тези резултати, очакванията към подготвяните продължения на двата филма са големи и работата по сценариите им протича в момента с пълна сила. В “Трансформърс 4” Марк Уолбърг ще изпълни една от главните мъжки роли, а в “Приятелю, Тед 2” той ще се превъплъти за втори път в образа на Джон Бенет, чиито най-добър приятел е циничното и устато плюшено мече Тед. Информацията за двете продукции е в повечето случаи непотвърдена и както може да се очаква режисьорите, актьорите и продуцентите отказват да говорят в детайли за статута им.Единственото което Майкъл Бей уточни е, че “Трансформърс 4” ще разчита на изцяло нов актьорски състав, но въпреки това действието на филма ще се развива в познатата от предишните три части вселена. Бей отново ще бъде и продуцент на лентата заедно със Стивън Спилбърг. От своя страна създателя на “Приятелю, Тед”, Сет Макфарлан, сподели, че във втората част приключенията на главните герои Тед и Джон ще бъдат “по-епични” и намекна, че действието на филма може да се развива в няколко различни града. До момента Марк Уолбърг не коментираше двете продукции, но сега, по време на интервю по повод предстоящата премиера на последния му филм “Broken City” (“Пречупен град”), той поговори накратко за техния статут.По време на разговора Уолбърг разкри, че снимките на “Трансформърс 4” ще стартират през месец май догодина и ако всичко протече по план работата по “Приятелю, Тед 2” ще започне веднага след това.Относно епоса на Майкъл Бей, Уолбърг заяви:“С Майкъл се разбираме прекрасно. Наскоро приключихме с работата си върху “Болка и изгода” и преживяването беше невероятно. Той е като машина, работи непрекъснато, и мисля, че успяхме да направим един много интересен филм. Разговорът за “Трансформърс” започна когато той ме попита преди няколко месеца дали бих искал да участвам в четвъртата част. Попитах го какво точно има в предвид и когато ми обясни аз веднага се съгласих. Ролята ми в този филм ще бъде най-трудната в кариерата ми и ще ми предостави възможността да правя неща, които никога не съм правил. Ще започнем снимките през месец май, а самия филм ще бъде много по-различен от останалите. Говорих и със Стивън Спилбърг и знам, че двамата с Майкъл са подготвили нещо невиждано досега. "Трансформърс 4” е единствения филм с мое участие, който децата ми очакват с нетърпение. Това прави нещата още по-вълнуващи за мен.”Колкото до “Приятелю, Тед 2”, Уолбърг сподели:“Веднага след като приключа с “Трансформърс 4” ще започнем да снимаме “Приятелю, Тед 2”. Това ще бъде в най-добрия случай. Знам, че вече работят по сценария и всъщност в момента водим преговори със студиото. Най-хубавото нещо е, че идеите на Сет (Макфарлан) за продължението са просто удивителни. Той идва от света на телевизията и знае как да разказва истории по начин, който не може да не те впечатли. Знае и как да задвижва нещата бързо. Аз се опитвам да направя продължението на “Италианска афера” от десет години насам, а той вече осигури всичко за “Приятелю, Тед 2”. Филмът ще бъде много по-забавен от първия и ще скандализира още повече хора.”За “Трансформърс 4” екипа на Майкъл Бей ще разполага с бюджет от над 170 милиона долара, а за снимките ще бъдат използвани триизмерни камери. Българската премиера на научнофантастичния екшън е насрочена за 29-ти юни, 2014-та година.Що се отнася до “Приятелю, Тед 2”, очакванията са, че към Марк Уолбърг ще се присъедини отново Мила Кунис, която в оригинала изигра ролята на приятелката на главния герой, Лори Колинс. От студиото Юнивърсъл Пикчърс се надяват филма да бъде напълно завършен до края на 2014-та година. Все още не е определена точната премиерна дата. ... още »
3D ефектите са повече от зрелищни, актьорската игра е на високо ниво, а срещите с напълно нови персонажи и вече добре познати остават завинаги в съзнанието. Иначе казано, задължително гледайте „Хобит: Неочаквано пътешествие”.– novinal.comКаквото и да напиша за филма, ще е малко. Като с магическа пръчка Питър Джаксън ще ви въвлече в едно незабравимо и със сигурност, неповторимо приключение, от което ще искате още и още, и още, докато ви заболи главата, докато ви отекат очите и докато юмруците ви посинеят от стискане. Емоциите, които съпътстват "Хобит: Неочаквано пътешествие", са пъстроцветни и нестихващи. Лентата ви хипнотизира и ви запраща в самото сърце на вселената на Толкин, където приключението е гарантирано. Трите часа с Билбо и компания ще минат неусетно, а след като напуснете киносалона ще бъдете повече от готови за битка срещу силите на мрака, а в съзнанието ви ще кънти песента на джуджетата, преди да тръгнат на път.– Георги Тотев, div.bgЛюбителите на приключения, фентъзи и епични панорами няма как да не останат доволни - Джаксън не е пестил никоя от своите "запазени марки": от зашеметяващите природни картини на Нова Зеландия, през изкусните битки с мечове и внушителните масовки, до мечовете от легендите, магьосничествата и несресаните от векове бради. Саундтракът е страхотен, особено въздействаща е изпятата от джуджетата в началото песен Misty Mountains. Песни в творчеството на Толкин има много, в предишната трилогия те бяха неглижирани заради много действие - тук очевидно ще им бъде отдадено подобаващо внимание.– Анита Димитрова, СЕГАИзмежду по-лекият му тон и цяло десетилетие на подобрение в дигиталните филмови техники, в историята има достатъчно новости, които да задоволят повечето фенове.– Боб Мондело, NPR„Хобит: Неочаквано пътешествие” се превръща в това, което е замислено да бъде – не просто предистория, изрязана от същия плат, а свое собствено, индивидуално нещо.– Стивън Уити, Newark Star-LedgerЗатрупва ни с достатъчно наслада за очите и екшън сцени, с които да задоволи феновете. Освен това, във филма има повече хумор от трите „Властелина”.– Лу Луменик, New York PostПленителен, зрелищен и технически дързък – накратко, всичко което очаквате от един филм на Питър Джаксън.– Матю Лейланд, TotalfilmЕпичен, грандиозен и емоционално затрогващ, като предните филми. Едно вълнуващо, занимателно и завладяващо пътешествие.– Родриго Перес, The PlaylistОще веднъж, Джаксън доказва, че вещо улавя тона и усещането на Средната земя, а филма ни повежда по познати пътеки, където срещаме някои от старите ни приятели.– Джей Стоун, Canada.com ... още »
Както през почти всяка от последните 45 години, така и през 46-тата от началото на режисьорската си кариера, очилатият чудак радва почитателите си с новата лента „На Рим с любов”.Ако заглавието ви се струва тривиално, не сте единствени. Дори самия Алън споделя, че го ненавижда, но то се налага като трети последен избор, след като предните два („Bob Decameron” и „Nero Fiddled”) са посрещнати с объркване. Миналата година, автора ни поднесе магическия „Полунощ в Париж”, широко считан за един от най-добрите филми в кариерата му, а това допълнително вдигна очакванията за новата му лента. Още повече, предвид участието на любимците Джеси Айзенбърг, Елън Пейдж, Алек Болдуин и самият Алън (който не се е мяркал пред камерата от 2006 насам). Както и локацията – Рим. Още след излизането на трейлъра обаче, на всички ни стана ясно, че „На Рим с любов” далеч няма да се нареди в списъка на „по-добрите” филми на Уди. Нито ще се състезава за големите награди, нито ще получи масовото одобрение на критиците. Нито ще достигне приходите на „Полунощ в Париж”. Въпреки това, Алън изобщо не се интересува от гореспоменатите неща. Чистото доказателството ще откриете в самия филм – разнороден, шумен, повърхностен и все пак забавен по алънски. И предвид многото си недостатъци, няма как да не бъдем благодарни, че през 2012 (и дори 2013), ние гледаме нови филми на Уди Алън. Малко след подобаващото начало със случайно запознанство и кратко показване на останалите герои, Алън ни представя и себе си, пътуващ със самолет с жена си към Рим.Във филма, е в ролята на нетрадиционен оперен режисьор на име Джери, който също така е атеист и има страх от летене. И, въпреки че сме се нагледали достатъчно на героите, които Уди играе във филмите си (а те не са особено различни един от друг), той някак ни липсваше. Безспирното му бърборене, изпълнено с патос, енергия, ирония и песимизъм, съчетано с духовитото му ръкомахане напред-назад. Последния път, когато сме го гледали на екрана бе през 2006 като магьосника Сплендини в мистериозната му комедия – „Сензация”. Мога да кажа, че екранното присъствие на Уди и щурите идеи, с които ни залива героят му определено е един от големите плюсове на филма.Докато почти във всеки един момент от „На Рим с любов” можем да усетим, че гледаме филм на Уди, тук има и някои различия от повечето му филми с много герои. Различните истории са си просто различни истории, вместо да се преплитат една с друга или поне да имат големи допирни точки. Една от историите в случая дори сякаш идва от друг филм. Тази с Роберто Бенини и героя му – обикновения гражданин – Леополдо Писанело, който за известно време се превръща в местна знаменитост и живота му се променя коренно.В тази част на филма, Алън прокарва идеята за известността и това колко абсурдна, преходна и безумна е тя. Но всичко това няма нищо общо с целия филм. От това твърдение може да се направи цял един филм, но по необясними причини, сценарист-режисьора е решил просто да го включи в един от сегментите си.Изборът на Роберто Бенини за тази роля би бил много по-подходящ ако ставаше въпрос за късометражен филм. По начина, по който е, Бенини някак си бързо започва да ни досажда. От друга страна пък, Елън Пейдж с героинята си Моника (която Болдуин така забавно и открито презира) е доста интересна. Много по-различна и цветуща от това, което сме свикнали да виждаме. Пейдж изглежда по уверена и говори с голямо вдъхновение, като същевременно не преиграва. Трябва да отбележим сцената, в която тя разказва на Джак (Джеси Айзенбърг) за сексуалните си преживявания.Интересно е и актьорското дуо - Алек Болдуин и Джеси Айзенбърг в ролите на утвърден архитект на почивка в Рим и студент по архитектура, който живее там. Също така, това е и най-странната част от целия филм. Докато в началото, Джон (Алек Болдуин) е действителен герой, в последствие, той все повече се превръща във въображаем събеседник на Джак (Джеси Айзенбърг). На моменти дори изглежда, сякаш Джеси Айзенбърг е самия Алек Болдуин на младини, а епизодите с двамата са просто един вид разходка из спомените на успешния архитект. Всичко това е доста объркващо и някак си недоразвито – сякаш режисьора е тръгнал в една посока с героя на Болдуин, а след това е направил обратен завой. Или пък просто си прави някакъв бъзик със зрителите.Най-интересният и жизнерадостен сегмент от филма със сигурност е този с Джанкарло – погребален агент с невероятен глас, който обаче може да се проявява само под душа. Авангардният Джери (Уди Алън) разпознава таланта и не след дълго поставя няколко големи оперни представления, в които Джанкарло пее на сцената и участва в действието ... докато е под душа. Неслучайно, за ролята е избран италианския тенор – Фабио Армилиато – един от най почитаните гласове на международната оперна сцена.Има само едно нещо, по-лошо от слаб филм – слаб филм, който възприема себе си на сериозно и се мисли за нещо повече, от това което е. И въпреки че новото произведение на Алън не е нито лошо, нито добро, то поне със сигурност не се прави на нещо което не е. Всичките му странности, плюсове и недостатъци са такива, каквито Алън е искал да бъдат.Останалото е дадено на зрителите – да преценят, дали да дебнат всеки момент, който не им допадне и да го критикуват остро или просто да се отпуснат спокойно в салона и да се забавляват на филма.от Стефан Димов ... още »
В тази статия ще честваме работата на дигитални художници, скулптори, концептуални артисти и много други, работещи в сферата на ефектите, като ви покажем любимите ни компютърно-генерирани моменти в игралното кино.Визуалните 3D ефекти в киното се развиват с големи темпове от началото си през 80-те. Изкуството на създаването на реалистично-изглеждаща околна среда, чудовища, същества и сгради продължава да ни впечатлява. Много филми днес разчитат на творческия талант на компании за специални ефекти като ILM (Industrial Light & Magic) и Weta Digital, за да подобрят качеството на филмите си с помощта на очарователни компютърни изображения.Джурасик парк (1993)Режисьор: Стивън СпилбъргВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Най-накрая виждаме жив динозавър от плът и кръв, а Спилбърг изцежда всяка стотна от този момент.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PJlmYh27MHgВероятно това е един от най-очакваните кадри в историята на киното, разкриващи нещо голямо. ILM сканират различни части от модел на брахинозавър, за да създадат формата му посредством мрежа от геометрични фигури. Използва се различен софтуер за кожата на съществата (SOCK: Surface Original with Continuous sKin: разработена за „Терминатор 2”) и друг за създаването на ефект на мускулите, под кожата (Envelope). Alias PowerAnimator и Softimage Creative Envinroment 2.0 също участват в анимирането на създанията. „Джурасик парк” съвсем основателно печели "Оскар" за визуални ефекти и се превръща в един от най-успешните филми във финансово отношение.Аватар (2009)Режисьор: Джеймс КамерънВизуални ефекти: ILM и WetaСцената: Дървото на клана Оматикая е унищожено от Администрацията по развитието на ресурситеhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=77Px_1MWOPMВероятно, това е най-сложната сцена с визуални ефекти създавана някога. Толкова сложна, че за създаването си, тя се нуждае от комбинираната работна ръка на най-добрите компании за Визуални Ефекти на планетата. ILM се заемат с бойните кораби: Dragon Assault Ship и совалката Valkyrie.Като оставим настрана кадрите на актьорите, който са реално заснети, всичко е компютърно генерирано: бойни кораби, снаряди, пушек, вода, огън, армия от фотореалистични виртуални създания и едно гигантско дърво, създадено от 20 милиона многоъгълни форми и 1,2 милиона листа. Детайлните експлозии също са компютърно генерирани. И на всичкото отгоре, това е направено в 3D. И, въпреки че филма е продукт на два големи екипа, работещи по различни сцени на разстояние 10 000 километра помежду си, разлика не може да бъде усетена. Независимо какво мислите за опуса на Камерън, сцената с разрушаването на голямото дърво на Оматикая е нещо грандиозно. Нова летва за визуалните ефекти.Властелинът на пръстените: Двете кули (2002)Режисьор: Питър ДжаксънВизуални ефекти: WetaСцената: Пълното представяне на Ам-Гълhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=f0Krx0ozjJAЗа точното създаване на творението на Толкин: Ам-Гъл се правят повече от 1000 рисунки. Това е първия път, когато изпълнението на актьор и дигиталната анимация се комбинират в едно, за да създадат компютърно-генериран герой, който да изглежда като реален. Модела на главата на Ам-Гъл съдържа над 400 многоъгълни форми, повечето от които са квадрати. При заснемането са използвани 64 контролни точки, с който изпълнението на Анди Серкис е анимирано.Първоначално, актьорът Анди Серкис трябва просто да озвучи героя, но след като стават свидетели на удивителните му лицеви изражения, екипът на Weta променя подхода си. Те решават да зачеркнат първоначалния си модел и вместо това, да заснемат изпълнението на Анди с технологията motion capture. Това е монументален момент в историята на компютърно-генерирания образ. По-късно, Серкис работи по същия начин в „Кинг Конг” (отново на Питър Джаксън) и „Възходът на планетата на маймуните”.Терминатор 2 (1991)Режисьор:Джеймс КамерънВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Бягство от болницата: T-1000 разкрива структурата си от течен металhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=A9Hfp0MI3OMЕфектите, използвани в „Терминатор 2” са били най-амбициозни за времето си. Въпреки че компютърно-анимираните сцени възлизат общо на 5 минути екранно време, те отнемат 10 месеца работа на екип от 35 аниматора, техници и артисти. За да направят компютърния модел на лицето на T-1000, ILM използват технология за лазерно сканиране, наречена Cyberscan.Те пускат лазерни лъчи по лицето на Робърт Патрик и използват видео камери, за да създадат 3D база данни. Отличителната походка и тичане на Робърт също са записани и изучавани много щателно, за да T-1000 бъде направен максимално реалистичен. Без никаква изненада, екипът печели "Оскар" за Най-Добри Визуални Ефекти през 1992.Трон (1982)Режисьор: Стивън ЛисбергерВизуални ефекти: MAGIСцената: Първи поглед към светлинните моториhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-3ODe9mqoDEВъпреки че първият „Трон” не се представя особено добре в бокс офиса, благодарение на „Блейд Рънър” и „Извънземното”, не можем да отречем, че филма е повратна точка в използването на компютърни визуални ефекти. Може би „Трон” не изглежда особено добре днес, но продукцията му бележи първия път, когато компютърно-генерирани изображения се използват до такава степен в игрален филм. MAGI използва процес наречен SynthaVision, за да създаде компютърната графика за филма.Процесът си служи с прости геометрични форми, който компютъра разпознава като твърди обекти с плътност. Променяйки размера и количеството на тези форми, MAGI изграждат ограничена разновидност от три-измерни модели, които могат да бъдат анимирани лесно. Интересен е факта, че „Трон” е дисквалифициран от надпреварата за Визуални ефекти през 1982, защото употребата на компютър при филмиране е зачитано като мамене.Матрицата (1999)Режисьор: Анди и Лана (Лари) УашовскиВизуални ефекти: Manex Visual EffectsСцената: Нео избягва куршуми от агентhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KNrSNcaYiZgНе само, че това е едно от най-великите научно-фантастични произведения, но точно тази сцена се прославя в цялата филмова индустрия с използваните специални ефекти. Ефектът „bullet-time” е симулация в реално време, която показва даден обект (например летящ куршум) от променяща се гледна точка в забавен кадър. Методът, използван за създаването на този ефект е технически разширена версия на стара фотографска техника, известна като time-slice (разрязване на времето).При тази техника, голям брой фотоапарати се поставят около даден обект и се снима почти едновременно. Когато поредицата от кадри се гледа, зрителя вижда дву-измерни времеви отрязъци на три-измерен момент. Нищо чудно, че екипът на „Матрицата” печели "Оскар" за визуални ефекти.Кинг Конг (2005)Режисьор: Питър ДжаксънВизуални ефекти: WetaСцената: Гигантската горила се изправя срещу три мощни Тиранозавъра, за да предпази Анhttp://www.youtube.com/watch?v=ZYZsJYZVt5gНе сме сигурни защо един, а още повече три Тиранозавъра биха тръгнали да ядат Наоми Уотс. Надали ще ги нахрани особено много. Това е без значение в случая. Конг трябва да предотврати изяждането на новата си приятелка от динозаврите в тази 10-минутна сцена, наситена с компютърна-анимация.Weta удвояват капацитета на работната си техника и наемат с 25 процента повече хора от обикновено, за да направят „Кинг Конг”. Екипът използва Maya, RenderMan и Shake за козината на горилата. След като Ан (Наоми Уотс) бива подмятана напред назад, Weta подсигурява и дигитален дубльор за тези сцени.Пърл Харбър (2001)Режисьор: Майкъл БейВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Детайлно пресъздаване на смразяващата атака на Япония над военноморската база на САЩ.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1e6h9h7ky0EС измъчен сценарий, отрупана актьорска игра, бомбастично темпо и безчувствени исторически неточности ... единствената причина, поради която си струва да гледаме „Пърл Харбър” е пресъздаването на скандалната атака от 1941 г. Колкото и да е трудно за вярване, в сцената има само четири кадъра, който са изцяло компютърно генерирани. Два от тях са с експлозията на бойния кораб: USS Arizona, за усъвършенстването на които са били нужни четири месеца постоянна работа.ILM използват комбинация от софтуер за сцената с атаката, включително AliasStudio, Maya, Softimage и патентования от тях: Zeno. За да се придържа към реалистичното изображение, супервайзора на визуалните ефекти: Eric Brevig написва нов софтуер, който да създаде нужното количество пушек. И докато това е един ужасен филм, не можем да не аплодираме наистина брилянтните компютърни ефекти.Чудовищно (2008)Режисьор: Мат РийвсВизуални ефекти: Double NegativeСцената: Одраната глава на Статуята на свободата се спуска между небостъргачите и се приземява на една улица в опасна близост до героите.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RkFcHUvyJ-kНевероятен пример за смесването на екшън с камера от ръка и качествени компютърни ефекти. Най-ужасяващата сцена се случва рано във филма, когато главата на Статуята на Свободата се приземява на една улица, изстреляна от непозната и невидима сила. Видима в цял кадър за няколко секунди, главата е създадена от изключително детайлен 3D модел с прецизно текстуриране (добавяне на детайли, повърхност и цвят към модела). Съчетанието на гения на Джей Джей Ейбрамс и невероятни ефекти е рецепта за успех.Лабиринт (1986)Режисьор: Джим ХенсънВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic) и Optical Film EffectsСцената: В началните надписи виждаме героя на Дейвид Бауи: Джаред, Краля на Гоблините като сова.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kVD-X0eqB2wМоже да не изглежда особено впечатляващо днес, но през 1986 година, тази компютърна сова предизвиква голям шум и вълнение сред киноманите. Това е първия опит за създаването на реалистично компютърно-генерирано животно. И ние смятаме, че екипите на ILM и Optical Film Effects са се справили много добре.По-известен с уменията си в кукловодството (които също са използвани добре в този филм) Джим Хенсън, помага в създаването на компютърно-генерирани герои, които в последствие ще заменят куклите. За дизайна е отговорен Бил Кройер. Той анимира летящата сова. Спокойно можем да кажем, че това създание е първото изцяло компютърно анимирано животно, а това начало ще запази своето влияние в света на компютърно-генерираните образи в киното.Властелинът на пръстените: Завръщането на краля (2003)Режисьор: Питър ДжаксънВизуални ефекти: WetaСцената: Битката на полетата на Минас Тиритhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KFTc-HUM6aUБездната (1989)Режисьор: Джеймс КамерънВизуални ефекти: Steve Johnson’s XFX, Inc.Сцената: Подводният екип се среща лице в лице с извънземна водна форма на животhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xNLtPLFECNwТрансформърс 3 (2011)Режисьор: Майкъл БейВизуални ефекти: ILM (Industrial Light & Magic)Сцената: Роботът Driller вилнее из града и нанася огромни поражения.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j1ANitMGGhwГенезис (2010)Режисьор: Кристофър НоланВизуални ефекти: Double NegativeСцената: Ариадне добива увереност в съня си и сгъва Париж в куб.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Zz80yYvnWg4Спайдър-мен 3 (2007)Режисьор: Сам РеймиВизуални ефекти: SPIСцената: Флинт Марко се натъква на площадка за експериментиране с елементарни частици и там се превръща в непобедимия Пясъчен човек.http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rXOa5bWFRKwГладиатор (2000)Режисьор: Ридли СкотВизуални ефекти: Mill Farm LtdСцената: Максимус се бие до смърт в компютърно пресъздадения Колизеумhttp://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=s66zFW3nogUcreativebloq.comпревод: Стефан Димов ... още »
Фантастичната драма поредица „Гимназия „Тауър” („Tower Prep”) ще направи премиерата си в българския ефир на 29 декември по bTV Cinema. Сериалът ще се излъчва всеки уикенд от 10:00 часа с повторения от 20:00 часа.Йън е бунтовнически настроен тийнейджър, който наскоро е отстранен от училище. Скоро след това той се събужда в мистериозно ново училище без да има представа как се е озовал там или къде се намира. Самото учебно заведение е специализирано в откриването на „уникалния потенциал” на всеки от учениците. Докато се опитва да си изясни ситуацията, в която е попаднал, Йън се сприятелява със Си Джей, Гейб и Суки. Заедно те започват разследване на мистериите в училището и търсят начин да избягат.В ролите зрителите на bTV Cinema ще видят Дрю Ван Акер, Елис Гатиен, Раян Пинкстън, Даяна Лиу, Ричард Хармън и др. Създател на „Гимназия „Тауър” е Пол Дини. ... още »
От 21-ви декември, всеки петък, Discovery Channel ще ни покаже истински местопрестъпления. Без режисура и специални ефекти."Наистина от местопрестъплението" ще ни въвлече в реалния свят на криминалните престъпления, които трябват да бъдат разкрити, за да се получи възмездие. Истински случки, шокиращи кадри и висок професионализъм.Всеки петък от 23:00ч по Discovery ChannelНаистина от местопрестъплението / Премиера"Наистина от местопрестъплението" съчетава криминалните мистерии с истински престъпления. Петият сезон на поредицата се съсредоточава върху реални убийства, привлекли световното внимание. Всеки епизод представя едно криминално разследване, отвежда ни на местопрестъплението и ни дава възможност сами да направим оценка за случая.Чрез възстановки, свидетелски показания и разговори със следователи, програмата дава различни версии за престъпленията. Сред случаите, представени този месец е убийството на 18-годишно момиче, избягало от дома си. Дали ДНК тестовете ще помогнат на следователите да открият убиеца й?От петък, 21 декември в 23:00 ч. ... още »