Биографичната драма на Маргарете фон Трота е посветена на връзката между австрийската поетеса и писателка Ингеборг Бахман и швейцарския драматург и писател Макс Фриш.
Едновременното съществуване на любовта и подозрението е най-дълбоката неизказана истина в новия филм на фон Трота и нейната най-голяма сила е способността на режисьорката да изведе този парадокс в отношенията между мъжете и жените. Творбата е номинирана за „Златна мечка“ на Берлинале 2023.
🎯 МАРГАРЕТЕ ФОН ТРОТА 🎬 Легендарната германска режисьорка е родена през 1942 година в Берлин. След като завършва Мюнхенското училище по драма, започва да работи за различни немски театри. През 1972 година получава наградата на Германската критика за ролята си във филма на Фолкер Шльондорф „Strohfeuer“. „Изгубената чест на Катарина Блум“ (1975) е режисьорският ú дебют, заснет заедно с тогавашния ú съпруг Шльондорф (с когото живеят между 1971 и 1991 година). Кариерата ú е белязана от куп награди, превърнали я в най-успешната жена режисьор в Германия. Сред тях са наградите на УНИЦЕФ и СИГНИС за „Роза Люксембург“, както и „Златен лъв” и наградата на ФИПРЕССИ за „Оловно време“. Номинирана е за „Златна мечка” и печели приза OCIC – Специално поощрение за „Чиста лудост“. С номинация за „Златна мечка“ е и най-новият ѝ филм „Ингеборг Бахман – пътуване в пустинята“
КРОСот Джеймс Патерсън„Кралят на бестселърите!“Пъблишърс УиклиВече и на голям екран! Гледайте в кината от 9 ноември! От Форум Филм България.„Крос“ е романът, по който е направен филмът „Детектив Алекс Крос“, чиято премиера предстои в кината на 9 ноември 2012 г. След „Завръщането на Паяка“ и „Целуни момичетата“ това е поредният филмиран бестселър на най-продавания автор в световен мащаб – Джеймс Патерсън. Патерсън несъмнено е „Кралят на бестселърите“. Тази година отново оглави класацията на авторитетното списание Форбс за най-печеливш автор в света. Приходите му до момента са 94 милиона долара, като 34 от тях е спечелил само в периода 2010-2012 година.Обем: 272 стр.Цена: 12,95 лв.ISBN 978-954-26-0630-7Очаквайте в книжарниците на 2 ноември 2012 г.Отзиви за книгата:„Патерсън е отново неотразим! Феновете знаят, че Крос ще оцелее, но на каква цена?“Пъблишърс Уикли„Действието се развива със светкавична скорост и Патерсън успява да ни завладее със запазената си марка на писане – силни емоции и невероятното напрежение да очакваме неочакваното.“Буклист„Патерсън е написал страхотен роман! Не можете да го пропуснете...“Букпейдж„Поредният хит на световноизвестния майстор на трилъра! След толкова успешни романи Крос продължава да държи читателите в напрежение...“Уърлд Литрича ... още »
Често впечатляващите трейлъри ви подлъгват в кино салона, където гледате скучен и слаб филм. Колкото и да не ми се иска да звуча тенденциозно или да изпадам в крайности, но трейлърите, които представят някое филмово заглавие са лъжа, е поне донякъде.Обратното е голяма рядкост, но също се случва – непохватните и аматьорски трейлъри понякога крият зад себе си силни продукции. Разбира се, оптималният вариант е еднакво добро ниво на филма и трейлъра му.Защо обаче наблюдаваме толкова много несъответствия между качеството на заглавието и краткото му представяне? Не е ли това единствената задача на трейлъра като изразна форма – да ни даде точна представа за съдържанието и стила на филма?Всъщност не. Трейлърите целят предимно да ви привлекат в салона, без значение дали вие сте зрителят, който наистина се интересува от съответното заглавие. Отново, за да не звуча тенденциозно (и с риск да ви досадя малко), пояснявам, че това не е абсолютна истина за всички филми, нито пък е напълно негативен ефект, но сигурно вече ви е ясно, че не трябва да се доверявате на всичко, което виждате. Трейлърите се раждат през далечната 1913 година и преминават през различни форми и основни стилове, но не се променят фундаментално.Любопитно е, че в самото си начало те са били излъчвани след филма, а не преди него. Тази практика се оказва неуспешна, тъй като всички зрители напускат киното след края на прожекцията. В наши дни не можем да избягаме толкова лесно от тях. Трейлърите са в кино салоните, по телевизията, в интернет, на DVD изданията на филмите, в мобилните приложения, свързани с кино…Но да се върнем на основния въпрос – защо и как ни лъжат трейлърите? По същността си, те са рекламен материал и точно както рекламите, трябва да представят продукта в най-добрата му светлина. Ако разполагат с наистина добър продукт, нещата са много прости, но ако това, което трябва да се рекламира не е толкова впечатляващо само по себе си, то трябва да започне да изглежда такова.Динамичният монтаж на разнообразни кадри, добавянето на епична музика и многократното споменаване на всички звезди, които участват във филма, са сравнително лесен начин за привличане на зрителя, дори самото заглавие да не е особено силно.Но когато отидете да гледате филма, ви прави впечатление, че разнообразието на сцени, което сте видели в трейлъра, изчерпва въображението и таланта на оператора и режисьора, грабващата музика изобщо не присъства в саундтрака, а известният актьор, чието изпълнение сте искали да видите, се появява на екрана за една-две минути.Сигурна съм, че сте изпадали в подобна ситуация поне веднъж. Поне веднъж. Дори да следите внимателно филмовата сцена и да отсявате качествените продукции от плоското масово забавление, можете да повторите тази грешка. Не е трудно да се подлъжете по трейлър, особено ако го гледате в киното.Времето и обстановката, в която се прожектират трейлърите, са особено подходящи за задържане на вниманието на зрителя. Представете си как сте се настанили удобно в киното, нямате търпение да се отпуснете и да гледате филма. В този момент единственият обект, който занимава съзнанието ви е екранът. Огромният кино екран в напълно тъмното помещение.Липсата на странични дразнители (за удобство на обяснението, изключваме от числото на дразнителите децата, които се тъпчат с чипс, пуканки, тиквено семе, варена царевица или каквото друго се сетите) е както причината за поглъщащата сила на киното, така и за объркващата природа на трейлърите.Не са рядкост и случаите, в които в трейлъра на някой филм присъстват сцени, които не могат да бъдат видяни в самия него. Не се оплаквам от допълнителното съдържание, особено ако става дума за някои любим франчайз, но наличието на такива кадри отново може да изгради грешна представа за самия филм.Не искам да ви настройвам негативно, а по-скоро да споделя личните си виждания за грешните очаквания, които ни създават трейлърите. Те могат да бъдат и изключително впечатляващи и да отразяват реалистично качествата на съответния им филм. Не всички трейлъри обаче са такива. Кой знае, може някой ден да станат.А дотогава, трейлърът е лъжа.от Калина Иванова ... още »
Малко по-рано този месец стартираха снимките на криминалния филм “Десет” (“Ten”), чиито еклектичен актьорски състав е предвождан от екшън-звездата Арнолд Шварценегер, който след като се оттегли от губернаторския пост на щата Калифорния започна отново активно да се снима в игрални продукции. За режисьор на екшън-трилъра беше избран създателя на “Улични крале” и “Черни дни” Дейвид Айър, а от студиото Open Road Films описват проекта като осъвременена версия на романа на Агата Кристи, “Десет малки индианци”.В момента, снимачния екип на “Десет” работи в щата Джорджия и именно от там идва и първата официална снимка от снимачната площадка, която разкрива визията на персонажа на Арнолд Шварценегер, чието име е Джон “Брийчър” Уортън.Екранни партньори на Шварценегер са Сам Уортингтън, Малин Акерман, Оливия Уилямс, Терънс Хауърд, Джо Манганиело и Харолд Периньо, а по думите на режисьора Дейвид Айър филма ще притежава стилистиката на хитовите полицейски ленти “Тренировъчен ден” и “Жега”. Любопитно е да се отбележи, че именно Айър написа сценария на “Тренировъчен ден” (за ролята си в този филм Дензъл Уошингтън бе награден с “Оскар” за главна роля).Дейвид Айър: “Хората ще се изненадат когато видят Арнолд Шварценегер в “Десет”. Става дума за един невероятен персонаж, който наистина изпъква и прави впечатление. В много отношения ролята е необичайна за него, но точно това привлече и двама ни към този проект. Арнолд е в този период от кариерата си, в който не се страхува да експериментира с ролите. Брийчър е доста по-сложен герой отколкото изглежда на пръв поглед и се радвам, че Арнолд се съгласи да го изиграе.”В центъра на сюжета на “Десет” е елитен отряд от Агенцията за борба с наркотиците (DEA), който работи върху най-сложните случаи и се изправя срещу най-опасните наркотрафиканти. Специализирайки се в светкавични акции, агентите от DEA (сред които е и героя на Шварценегер Джон “Брийчър” Уортън) откриват склад с пари и наркотици в една от тайните квартири на известен наркокартел.На пръв поглед изглежда, че това е поредната рутинна операция за залавяне на стока преди тя да стигне до улиците, но всъщност се оказва че става дума за планиран обир на пари в брой в който са замесени всички членове на екипа. След като успяват да скрият милиони долари без да бъдат заподозрени от началниците си те смятат че са се измъкнали и тайната им не е била разкрита.Но всичко се променя когато членовете на отряда започват да умират един по един и никой не знае кой точно стои зад покушенията.Отделеният от студиото Open Road Films бюджет за “Десет” се равнява на 40 милиона долара, а екипа на режисьора Дейвид Айър ще работи в щатите Калифорния, Кънектикът и Ню Йорк. За Арнолд Шварценегер криминалната лента е третия игрален филм (след “Последна битка” и “Гробницата”), по който той работи тази година. Очевидно е, че Шварценегер все още има желание да участва в екшън-продукции и поредното потвърждение за това е разпространената малко по-рано днес новина, че той отново ще се превъплъти в култовата си роля на Конан варварина в предстоящата лента “Легендата за Конан”.За момента обаче вниманието на актьора е насочено към “Десет” и по думите му ролята на Джон “Брийчър” Уортън “е една от най-интересните в кариерата ми”.Снимките на екшън-трилъра ще приключат до края на следващия месец, а световната му премиера ще се състои в средата на 2013-та година. ... още »
“...нашият майор напет,стиснал верен пистолет...”Валери ПетровДжеймс Бонд, агент 007, навърши 50 години. Е, той не е майор, а флотски командор, но е все тъй напет. Петдесет години е дълъг период. Знаят го четиримата от Ролинг Стоунс, знае го и Джеймс Бонд, неустрашимият служител на Нейно Величество британската кралица. SKYFALL е най-новата му поредица приключения, в която годините натежават, колкото и да им се съпротивлява. Отдавна излязъл извън контрола на своя създател (писателя Йан Флеминг), оперативният работник от MI 6 започва да яде пердах, по-млади и по-напористи противници му създават трудности, стрелбата му с верния Валтер ППК 7, 65 не е толкова прецизна колкото преди, а пък и патроните му често привършват в неподходящ момент. Към тези закономерни промени в ежедневието на британския шпионин се добавя и фактът, че той е прострелян от своята сътрудничка по заповед на началничката си М. Нашият герой има всички основания да не бъде доволен. Командорът е изморен, ядосан и огорчен. До такава степен, че започва да пие бира. (Оставям почитателите да открият за коя марка става дума). Едно нафукано хлапе му се присмива, че по пижама и с компютъра си, за половин ден може да направи повече бели отколкото Бонд за цялата си кариера. Всичко това доближава агент 007 до положението на датския принц Хамлет, който не може да открие отговорите на много въпроси. Излишно е да изненадваме читателя с това, че патриотизмът и лоялността се оказват по-силни от всички деструктивни емоции.В историите с Джеймс Бонд не по-малко интересен е неговият опонент. И, ако в годините на Студената Война той беше съветски шпионин, по-късно с разведряването на международната обстановка - маниак борещ се за световно господство, а в последно време - медиен магнат или търговец на наркотици, този път Бонд се изправя срещу свой бивш колега, превърнал се в кибер терорист. Раул Силва (великолепен Хавиер Бардем) храни силна омраза и ненавист към бившата си шефка М и към MI 6 по причини, които го сродяват с Бонд. За подсилване на отрицателния му образ са добавени русолява коса, придаваща му вид на проскубана улична котка и хомосексуална ориентация. Бонд и Силва се сблъскват многократно, нанасяйки сериозни материални щети на движима и недвижима собственост за радост на зрителите. Феновете на британския агент ще открият всички познати елементи, но представени по различен начин. В SKYFALL момичетата с убийствен сексапил са само колкото да се отбележи присъствието им, неизбежна гарнитура от шпионската история и в никакъв случай важен елемент от разказа. Те са по-скоро красив детайл от пейзажа, върху който е приятно да задържиш погледа. Специалните разузнавателни средства (иначе казано “джаджите”) предоставени на командора от един твърде млад Q са сравнително малко и не са вдъхновени от последните постижения на дигиталната революция. По отношение на любимия си коктейл с мартини Бонд е необичайно непретенциозен. Иначе остава верен на любимата си марка часовници и елегантните костюми, а знаменитото лаконично представяне Бонд, Джеймс Бонд не излиза от неговата уста. Режисьорът Сам Мендес очевидно се забавлява с това да размесва кодовете и традициите в кино франчайза за Бонд отправяйки предизвикателство към почитателите на персонажа с известна доза самоирония.SKYFALL е повратен момент в Бондианата. Той подготвя феновете за известни кадрови промени в офиса на MI 6 за следващите издания. Не бих се изненадал, и ако Даниел Крейг е за последно в ролята на агент 007. Той остава, според мнението ми, най-сполучливото екранно превъплъщение на героя на Флеминг от шестимата актьори осигурили петдесетгодишнината на юбиляра. Същевременно филма е и закачливо намигване към предишните истории на Бонд, което не може да не доведе познавачите до екстаз. Един от лайт мотивите на SKYFALL, е че старите методи понякога са най-добрите. Филмовото повествование е завръщане към класическия добър стар шпионски трилър, поддържащ равновесие между емоции и екшън. Хладнокръвният убиец Бонд е комплексен персонаж, изтъкан от вътрешни противоречия, носещ с достойнство, подобно на самурай, съдбовната тежест на дълга си, макар и не дотам приятен. Познавам добре поредицата за Джеймс Бонд и мога да твърдя, че SKYFALL е сред най-добрите истории за легендарния шпионин (за да не я определя като най-добрата). А това не може да бъде единак, нали пет десетилетия безсмъртие са отличен повод за честване след феновете.dalt ... още »
През летния сезон на 2014-та година по световните киноекрани ще се завърти продължението на ансамбловия комиксов екшън “Х-Мен: Първа Вълна”, който донесе на създателите си приходи в световен мащаб от над 350 милиона долара. Официалното заглавие на предстоящата лента е “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” и още преди да бъде завършен сценария й от компанията 20th Century Fox оповестиха, че създателя на “Първа Вълна” Матю Вон отново ще седне на режисьорския стол.Името на Вон се свързваше с продукцията в продължение на повече от една година и той работеше активно по разработването на сценария. Имайки в предвид приличното представяне на “Х-Мен: Първа Вълна” в бокс офиса не бе изненадващо, че от 20th Century Fox искат да запазят Матю Вон като режисьор и продуцент на подготвяното продължение.Но само преди няколко часа беше изненадващо оповестено, че Вон се е оттеглил от продукцията и в момента от студиото са фокусирани върху това да намерят нов режисьор възможно най-бързо. Не се знае точно кое е подтикнало англичанина да слезе от режисьорския стол (първоначалните слухове са за сериозни разногласия между него и началството на 20th Century Fox), но това което е вече потвърдено е че основния кандидат за овакантената от него позиция е Брайън Сингър.Сингър, разбира се, е човека който даде старта на поредицата “Х-Мен” през 2000-та година и режисира първото продължение три години по-късно. В ролята си на продуцент той беше неотметна част от разработването и заснемането на останалите части от франчайза и затова няма да бъде изненадващо, ако именно той поеме режисурата на “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще”.Официално, от 20th Century Fox все още не са се спрели на режисьор за мащабния проект и освен Брайън Сингър се споменават имената на режисьори като Джон Мур (предстоящия “Умирай трудно: Денят настъпи”), Марк Стивън Джонсън (“Призрачен ездач”) и Джо Карнахан (“Димящи аса”). Имайки в предвид, че снимките на “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” ще стартират в началото на следващата година очакванията са, че в най-скоро време (до две-три седмици) ще стане ясно кой ще бъде новия режисьор на филма.Изненадващото напускане на Матю Вон не оказа влияние на актьорския състав и както бе оповестено преди няколко месеца познатите от предишната част Джеймс Макавой, Майкъл Фасбендер и Дженифър Лоурънс отново ще се превъплътят в ролите на мутантите Чарлс Ксавие/Професор Х, Ерик Леншър/Магнито и Рейвън Даркхолм/Мистик. Има слухове, че някои от актьорите от първите две части (сред които Хали Бери, Ана Пакуин, Патрик Стюарт и Фамке Янсен) също ще се появят в новото продължение, но за момента това не е потвърдено от 20th Century Fox.Сценарият на “Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” черпи вдъхновение от комикса със същото заглавие, а сюжета ще включва пътуване във времето и представянето на два различни свята - дистопично бъдеще в което управляват роботи, които преследват и убиват мутантите и минало в което е извършено покушение, чиито последици са довели до оформянето на това мрачно бъдеще.Продукцията ще разполага с бюджет от над 100 милиона долара и тя ще бъде първата част от поредицата, която ще се разпространява в триизмерен формат. В следващите няколко седмици ще стане ясно не само кой ще заеме мястото на оттеглилия се режисьор Матю Вон, но и кои актьори ще партнират на вече потвърдените Джеймс Макавой, Майкъл Фасбендер и Дженифър Лоурънс.“Х-Мен: Дни на изминалото бъдеще” ще тръгне по кината от 18-ти юли, 2014-та година. ... още »
Холивудската екшън звезда Жан-Клод Ван Дам бе удостоен с бронзова статуя в столицата на родната си Белгия. Актьорът от "Кървав спорт" присъства на церемонията в Брюксел заедно с майка си Елиана и баща си Южен.Събитието бе посетено и от стотици негови верни фенове. В интервю легендата каза, че е радостен и признателен за паметника, който го изобразява в бойна стойка, предава БГНЕС."Белгия ми се отплаща. Но не за друго, а за мечтата ми. Така че когато хората идват тук, ще виждат не Жан-Клод Ван Дам, а човека от улицата, който вярваше в нещо. Искам тази статуя да символизира именно това", категоричен бе актьорът. ... още »
Елизабет Тейлър оглавява съставения от сп. „Форбс” списък на знаменити личности, чиито доходи след смъртта им възлизат на десетки и даже стотици милиони долари, предаде ИТАР-ТАСС.Според публикувания рейтинг наследниците на легендарната холивудска актриса са получили през миналата година от нейно име 210 млн. долара.Тейлър почина през март 2011 г. на възраст 79-години. „Форбс” отбелязва, че по-голямата част от тази сума идва от търг за разпродажба на бижута и аксесоари на актрисата, а останалата част - от хонорари за филмите й и от продажби на нейния фирмен парфюм.На второ място е починалият през 2009 г. Майкъл Джексън, чиито „доходи” за миналата година са 149 млн. долара. Трети е починалият през 1977 г. Елвис Пресли, чиито наследници са се сдобили през 2011 г. с 55 млн. долара.Сред първите десет от списъка на „Форбс” са още авторът на комикси и анимационни филми Чарли Браун, „кралят на регето” Боб Марли, актрисата Мерилин Монро, както и физикът Алберт Айнщайн с 10 млн. долара, обобщава БТА. Критерий за включване в списъка е натрупаната през годината сума да надхвърля 5 млн. долара, посочва ИТАР-ТАСС. ... още »
Актьорът Тимъти Спол („Речта на Краля") ще се превъплъти в образа на художника Джоузеф Уилям Търнър.Режисьор на лентата ще бъде Майк Лей. Самият Лей оповести намерението си за филм, посветен на великия художник, още преди няколко години, но детайли около него излизат едва сега. Характерно за британеца е, че работи винаги тихо и в тайна.Лей, който оглави журито на тазгодишния фестивал Берлинале, е споделял публично, че за него Търнър е изключителен „кинематографичен обект". „Става дума за много интересен характер. Лондончанин, говорещ с акцента кокни, който се завръзва за корабна мачта (вероятно анекдот), само за да може да изобрази върху платното бурята.. Начинът, по който той е виждал света, по който го е възпиремал и увековечавал, е много вдъхновяващ за тема на филм" - разказва актьорът Тимъти Спол.От The Playlist предполагат, че лентата ще се снима частично в Италия и ще разказва основно за депресията, в която изпада художникът след смъртта на баща си, който е бил бръснар. По това време „художникът на светлината", както го наричат, е на 54 години (самият Спол е на 55 години).Животът на художника не е бил тема на пълнометражен филм досега, въпреки че през 1974 г. Thames Television излъчват лиричен документален разказ за него, озаглавен с последните думи, които се предполага, че е изрекъл, преди да издъхне: "The Sun Is God." ... още »