Биографичната драма на Маргарете фон Трота е посветена на връзката между австрийската поетеса и писателка Ингеборг Бахман и швейцарския драматург и писател Макс Фриш.
Едновременното съществуване на любовта и подозрението е най-дълбоката неизказана истина в новия филм на фон Трота и нейната най-голяма сила е способността на режисьорката да изведе този парадокс в отношенията между мъжете и жените. Творбата е номинирана за „Златна мечка“ на Берлинале 2023.
🎯 МАРГАРЕТЕ ФОН ТРОТА 🎬 Легендарната германска режисьорка е родена през 1942 година в Берлин. След като завършва Мюнхенското училище по драма, започва да работи за различни немски театри. През 1972 година получава наградата на Германската критика за ролята си във филма на Фолкер Шльондорф „Strohfeuer“. „Изгубената чест на Катарина Блум“ (1975) е режисьорският ú дебют, заснет заедно с тогавашния ú съпруг Шльондорф (с когото живеят между 1971 и 1991 година). Кариерата ú е белязана от куп награди, превърнали я в най-успешната жена режисьор в Германия. Сред тях са наградите на УНИЦЕФ и СИГНИС за „Роза Люксембург“, както и „Златен лъв” и наградата на ФИПРЕССИ за „Оловно време“. Номинирана е за „Златна мечка” и печели приза OCIC – Специално поощрение за „Чиста лудост“. С номинация за „Златна мечка“ е и най-новият ѝ филм „Ингеборг Бахман – пътуване в пустинята“
В кръшни танци с кубинеца Раул ще се хвърли Миодраг Иванов в утрешния епизод на „Аз обичам България”. Освен да танцува, известният като „поразяващата уста” шоумен ще има и мисията да помага на отбора на Юлиан Константинов да стигне до поредната победа.Негови съотборници ще бъдат едни от най-успешните български изпълнители – Графа и Рут Колева. Буйният темперамент на Андрей Слабаков пък ще се сблъска с тибетското спокойствие на Коцето Калки и музикалната двойка Дони и Нети. От къде България е взаимствала националния си девиз „Съединението прави силата”?Кой е българинът, поставил световен рекорд за най-много забъркани коктейли, и кой наш сънародник е дал въздушната възглавница на света? Участниците ще трябва да познаят още на колко е равен един чоперек и кой е българският еквивалент на турския тулум и египетската зукра. Зрителите ще открият и една неподозирана дарба на Рут – умението й да чете, говори и пее на обратно.„Аз обичам България” – този петък, 11 май, от 21.00 ч. по Нова ТВ ... още »
Звездата от “Лице назаем” и “Скалата” Никълъс Кейдж ще изпълни главната отрицателна роля във филма “Wild Side” (“Дива страна”), чиито снимки се очакват да стартират в края на месец юли, тази година. Актьорът вече е подписал официалния договор за участие, а негови екранни партньори ще бъдат познатия от екстремното шоу “Jackass: Кретените”, Джони Ноксвил, и младата английска актриса от предстоящия “Черният рицар: Възраждане”, Джуно Темпъл.В “Wild Side” Темпъл ще се превъплъти в ролята на Лайла Бел Клайд – кралица на красотата от Ню Орлиънс, която отмъква откраднати от безмилостния убиец Одел диаманти и се насочва към провинциалните части на Америка. С тези свои действия, Лайла се превръща в бегълка преследвана не само от Одел, но и от полицейските служби и от самоуверен телевизионен репортер.Никълъс Кейдж ще изпълни ролята на Одел, а Джони Ноксвил ще бъде в ролята на амбициозния репортер. На режисьорският стол на “Wild Side” ще седне създателя на тазгодишния трилър “Без дъх”, Джеси Багет.Багет: “Още в самото начало бях сигурен, че искам да превърна “Wild Side” в един истински “road movie”. Сценарият ми предоставя страхотна възможност да създам един филм в който главните герои са постоянно в движение и в неведение относно това какво предстои да им се случи. Преди около две години гледах “Назад във времето” с Кайли Травис, който е добър пример за “road movie”, и тогава си казах, че искам да режисирам подобен филм. Надявам се, че с “Wild Side” ще успея да постигна тази своя цел.”Вече завършеният сценарий на “Wild Side” е написан от Стефания Москато, за която това е втори общ проект с Джеси Багет след вече споменатия “Без дъх”, а до две седмици ще бъде оповестено и кои актьори ще се появят на екран редом до Никълъс Кейдж, Джони Ноксвил и Джуно Темпъл.Бюджетът за екшън-трилъра няма да надвишава сумата от 20 милиона долара, а снимките ще стартират на 23-ти юли в щата Луизиана.Световната премиера на “Wild Side” ще се състои през пролетта на следващата година. Точната дата все още не е определена. ... още »
Преди повече от половин година, сценарист-режисьора Куентин Тарантино започна да снима дълго подготвяния си уестърн “Джанго без окови”. Продукцията е вдъхновена от спагети-уестърните от 60-те и 70-те години на миналия век, и по-конкретно творбите на режисьора Серджо Леоне, а за изпълнител на главната роля бе избран носителя на “Оскар”, Джейми Фокс.Първоначалното желание на Тарантино бе главната роля да бъде изпълнена от звездата Уил Смит, но актьора бе принуден да се оттегли от проекта поради натоварения си график. Привличането на още известни имена обаче не приключи и не след дълго към “Джанго без окови” се присъединиха едни от най-търсените актьори в Холивуд сред които Леонардо Ди Каприо, Джоузеф Гордън-Левит, Кърт Ръсел, Кристоф Валц, Самюел Л. Джаксън и Кери Уошингтън. Но въпреки добрия си актьорски състав и талантливия екип зад камерата, проекта на Куентин Тарантино се сблъска с доста проблеми, от които свързани с внезапното напускане на няколко актьори.Джоузеф Гордън-Левит се оттегли от продукцията след като снимките вече бяха започнали, комика Джона Хил стори същото миналата година, а Кевин Костнър, който трябваше да изпълни една от отрицателните роли, се отказа от проекта само няколко дни след участието му бе потвърдено от продуцентите. А малко по-рано днес се появи и новината, че други двама актьори, чиито участия вече бяха потвърдени, са се оттеглили от “Джанго без окови”.Кърт Ръсел, който си сътрудничи с Куентин Тарантино върху “Бибрутално 1: Разходка Смърт”, бе избран лично от режисьора в края на миналата година да замени напусналия Кевин Костнър и да изиграе ролята на садистичния и безмилостен надзирател на плантация, Ейс Уди. Преди няколко часа обаче, от сайта variety.com съобщиха че Ръсел също е напуснал проекта, но не разкриха каква е причината за това негово решение. Според неофициален източник близък до проекта, актьора е имал доста разногласия с Куентин Тарантино и често е заявявал, че “филма не притежава атмосферата на истински уестърн”. Според същия източник, именно тези фактори са допринесли за напускането на Ръсел и тъй като снимачния период е вече в разгара си и няма време за нови кастинги, Тарантино е бил принуден да премахне изцяло персонажа Ейс Уди от сценария.Важно е да се отбележи, че информацията относно причините за напускането на актьора (и решението на режисьора да премахне персонажа му) все още не е потвърдена от студиото The Weinstein Company.Заедно с новината за напускането на Кърт Ръсел бе оповестено и, че звездата от “Борат” Саша Барън Коен, който трябваше да изпълни една от поддържащите роли в “Джанго без окови”, също няма да бъде част от продукцията. Коен сам потвърди информацията и заяви, че протичащото в момента международно прес-турне за най-новия му филм “Диктаторът” е причината за оттеглянето му от лентата на Куентин Тарантино.Въпреки напускането на Кърт Ръсел и Саша Барън Коен, снимачния период на “Джанго без окови” продължава по план и очакванията са, че работата по продукцията ще приключи официално до един месец.Сценарият на уестърна е написан от Куентин Тарантино, който освен това е и продуцент на лентата. Бюджетът за направата на филма се равнява на около 70 милиона долара, а в момента снимките протичат в щата Луизиана.“Джанго без окови” ще тръгне по българските киноекрани от 18-ти януари, следващата година. ... още »
Организаторите на най-големия български фестивал за късометражно кино - “В Двореца” обявиха международното жури, което ще оценява състезателните му програми. В състава му са отличеният със Сребърна мечка от Берлинале '2010 за изключително художествено постижение в операторското майсторство Павел Костомаров, Санна Килонен - селекционер и програматор на един от най-старите и значими европейски фестивали за късометражно кино Tampere Film Festival, българката Снежина Латев – мултидисциплинарен визуален артист и арт директор във VH1 - Ню Йорк, сръбският журналист Владан Петкович, а също Фират Ючел – основател на едно от водещите турски киносписания и член на международната асоциация на филмовите критици (ФИПРЕССИ).Междувременно “В Двореца” обяви и селектираните заглавия за международната и националната състезателни програми. Десетият фестивал ще представи 134 филми от България и света, разпределени в категориите игрално, документално, анимационно и експериментално кино. Програмата включва голям процент европейски заглавия, като абсолютен рекордьор е Германия с 23 филми, следвана от Испания (15) и Великобритания (14). Българските филми са 18 на брой – 6 игрални, 6 документални и 6 анимационни. Повече от половината от състезаващите се филми са премиерни за България, като 34 ще имат своята световна премиера на МФКК “В Двореца”.Жури “В Двореца” '2012:Владан Петкович е кореспондент за Балканския регион за Screen International и Cineuropa - едни от най-големите в Европа онлайн-платформи с новини от света на киното и информация за филмовата индустрия. Освен филмов критик, членуващ във “Федеора” и журналист, Владан е и програматор на Международния фестивал за късометражно кино в Баня Лука, Босна и Херцеговина. “Чувал съм много добри неща за фестивала “В Двореца”, а и никога преди не съм бил в България. Фестивалът се случва през лятото, край брега на Черно море и съм сигурен, че ще прекарам страхотно!”Като оператор Павел Костомаров е работил върху множество филмови продукции, включително със знаковите руски режисьори Сергей Лозница, Виталий Мански и Алексей Учител. Носител на множество награди, за работата си във филма „Как прекарах това лято“ на реж. Алексей Попогребски е удостоен със „Сребърна мечка“ от Берлинале '2010, категория „Операторско майсторство“. През октомви 2010 г. той става първият носител на наградата на Франческо Мициано „За специален принос към световната кинематография“. В рамките на международния фестивал “В Двореца” за първи път в България ще бъде представен и документалният филм на режисьорския тандем Костомаров – Александър Расторгуев “Аз те обичам”, отличен на фестивалите в Карлови Вари и Ротердам.Санна Килонен е член на селекционния комитет и програматор на един от Топ 3 на европейските форуми за късометражно кино – Тампере Филм Фестивал. Фестивалите, на които е била са повече от 30, като в рамките на българския “В Двореца” Санна ще представи и специална селекция от най-добрите финландски късометражни филми от последните две години. “За мен винаги е било интересно да посещавам фестивали за късометражно кино, на които не съм била преди това. Освен това, като член на журито, имаш възможност да дискутираш филми наистина в дълбочина и сериозно, което винаги е предизвикателство. Възможност за културен обмен, личностно израстване и нови знания.“Българската следа в международното жури “В Двореца” е Снежина Латев, която през 2003-та завършва колежа по дизайн в Роуд Айлънд, за да се озове две години по-късно в телевизионната Мека на поп-музиката – централата на VH-1 в Ню Йорк. Днес Снежина е On-Air старши дизайнер и арт директор на телевизионния канал с успешна самостоятелна практика в областта на визуалните изкуства. “Обичам България, обичам да бъда в България и винаги търся повод, за да пътувам до България. Това пътуване специално ще ми предостави възможността да гледам хубави филми и срещна страхотни хора. С един куршум – два заека.“Фират Ючел е основател на едно от водещите турски списания за кино - „Altyazi”. Като член на ФИПРЕССИ е бил в журито на множество големи фестивали – в Истанбул, Ротердам, Братислава. Няколко години оглавява комисията за късометражно кино в турската асоциация на филмовите критици SIYAD. “Винаги съм приемал късия формат като самостоятелна медия със собствен наратив и естетика. Това е основната причина поради която приех поканата да бъда жури „В Двореца” – да споделя своите идеи и получа впечатления от това как късометражните филми се възприемат в България.” „В Двореца“ между 29 юни и 07 юли 2012г. в Балчик и Варна ... още »
Медийният конгломерат Уолт Дисни започна годината с печалба от 1,143 милиарда долара през първото тримесечие, което представлява увеличение от 21% в сравнение с първите три месеца на миналата година, въпреки гръмовния провал на филма "Джон Картър".Приходите на компанията през същия период са били 9,629 милиарда, което е с 6% повече в сравнение със същия период на 2011 г. Провалът на научнофантастичния филм "Джон Картър", който бе пуснат по световните екрани в средата на март, причини на компанията загуби около 200 милиона долара. Това доведе до оставката на президента на киностудията Ричард Рос. "През последните 15 години имах шанса да работя с невероятно талантливи хора за най-обичаната марка в света", заяви Рос в имейл до екипите на студията. "Не мисля, че ролята на президент вече ще е професионалната роля, която ми подхожда. Затова взех трудното решение да подам оставка от този пост, която влиза в сила веднага", подчерта още Ричард Рос.Сюжетът на "Джон Картър: Между два свята" е по класическия роман на Едгар Райс Бъроуз, увлекателните приключения в който са били вдъхновение за много филмови творци и в миналото, и в наши дни.Филмът разказва историята на уморения от войни бивш капитан Джон Картър (Тейлър Кич), който необяснимо как е транспортиран до Марс и там против волята си се озовава замесен в конфликт с епични мащаби сред жителите на планетата, между които Тарс Таркас (Уилям Дефо) и пленителната принцеса Дежа Торис (Лин Колинс).Редактор: Десислава Симова ... още »
Адвокатът на Джон Траволта съобщи за внесена втора жалба в Лос Анджелис, която го обвинява в сексуална агресия. Защитникът на актьора окачестви жалбата като "също толкова абсурдна и смешна", колкото първата.В понеделник говорител на актьора съобщи за първото оплакване, внесено от масажист, искащ от актьора два милиона долара заради сексуално посегателство в хотел в Бевърли Хилс. Тогава говорителят определи искането като "неоснователна лъжа". Според оплакването през януари звездата от "Треска в събота вечер" и "Криминале" е опитал сексуален контакт с масажиста, нает за сеанс на цена 2000 долара на час.Мартин Сингър, адвокат на Траволта, посочи, че втората жалба с подобно обвинение е била депозирана в съда в Ел Ей от същия адвокат от Пасадена, който е депозирал първата. Но жертвата и в този случай остава неидентифицирана, пише БГНЕС."Втората жалба е анонимна и е също толкова абсурдна и смешна като първата", заяви адвокатът. Той си обяснява втората жалба с факта, че първата няма как да издържи в съда, тъй като, ако се вярва на обвиненията, Джон Траволта трябва да е бил едновременно в Атланта и в Бевърли Хилс."Медиите съобщиха за присъствието на Траволта в Атланта, където работи върху филм" в същия момент предполагаемата агресия е станала в хотел в Бевърли Хилс", допълни адвокатът. ... още »
Отлаганият дълго време проект на Майли Сайръс - комедията "LOL", бе прожектиран в само 105 кина и събра едва 46 500 долара, съобщи известен американски таблоид.Това прави по грубо 440 долара на киносалон или цената на iPad2 преди облагането му с данъци.Лайънсгейт - студиото, което разпространява "LOL", не пожела да оповести данни за приходите на филма.Майли Сайръс засне лентата през 2010 година.. Проектът е базиран на популярен френски филм, носещ същото име. В него са включени откровени дискусии на сексуална тематика между Майли и нейната майка, изиграна от Деми Мур, пише БГНЕС."Наистина мислех, че проектът ще бъде универсален. Обикновено тийнейджърските филми са страшни или вампирски. Но никога не са реалистични. Тази история не бе мръснишка и в никакъв случай глупава", отбеляза Лиса Азуелос - режисьор на екранния провал. ... още »
Себастиан Лаутнeр е германския продуцент на филма на Борис Десподов и Андрей Паунов „Три сестри и Андрей” и на новия им проект „Мексикански експрес”, който спечели „Оскар” за визуални ефекти за филма „Изобретението на Хюго” на Мартин Скорсезе.Себастиан Лаутнер създава анимационни светове, които съчетават реалност с фикция. 34-годишният продуцент на визуални ефекти от немската компания Pixomondo е носител на Оскар за визуални ефекти през 2012 г. за работата си по филма „Изобретението на Хюго” на режисьора Мартин Скорсезе, адаптация на едноименната книга за деца. През 2008 г. Себастиан Лаутнер беше ко-продуцент на германско-българската анимация „ТРИ СЕСТРИ И АНДРЕЙ” на Борис Десподов и Андрей Паунов, спечелила множество награди, включително Наградата Jameson за най-добър късоментажен филм на София Филм Фест през 2009. Той е и един от ко-продуцентите в новият пълнометражен проект на Паунов и Десподов „МЕКСИКАНСКИ ЕКСПРЕС”Г-н Лаутнер, спечелването на "Оскар" във филмовата индустрия се смята за върховно постижение в кариерата. От началото на тази година, Вие и Вашите колеги също сте част от този знаменит клуб. Какво се промени след "Оскара"?За нашата компания това означава преди всичко повече работа. Получаваме много повече оферти, както за филми, така и за реклами. Ние получаваме предложения от продуцентски компании, които не са знаели за нас, но сега след "Оскара" се интересуват от работа с Pixomondo. Всеки очаква качеството на нашата работа по техните проекти да съответства на качеството на „Изобретението на Хюго”. В това отношение аз трябва винаги да пояснявам, че трябва да се разглежда връзката между бюджета и времето, прекарано по един проект. Не всеки има на разположение бюджета на Мартин Скорсезе. В личен план сега имам повече запитвания за провеждане на семинари или работа по проекти. Но трябва да ви уверя, че както аз, така и мойте колеги сме здраво стъпили на земята и нищо не се е променило в начина, по който работим, защото нещата и до сега са били успешни.Дайте ни поглед зад кулисите: Какво е да работиш с режисьора Мартин Скорсезе?Имахме двама супервайзери на специални ефекти, които бяха постоянно с г-н Скорсезе на снимачната площадка. Те вече бяха работили с него по филма „Злокобен остров”, както и по някои други проекти, така че чувството на взаимно доверие вече бе установено. Това беше първия 3D стереоскопичен филм на г-н Скорсезе, така че той беше изключително отворен за предложения за това как да заснемат сцените. Половината от филма или общо 62 минути се състои от сцени, които или са с добавени специални ефекти, или с напълно компютърно генерирани кадри. Девет от офисите на Pixomondo по целия свят участваха в производството, а аз управлявам нашия офис в Берлин. Ние бяхме отговорни за едни от най-сложните сцени във филма. В Берлин не работихме директно с г-н Скорсезе, а чрез нашите двама супервайзери по специални ефекти, които от своя страна винаги бяха в пряк контакт с него. Забавното е, че дъщеря му е най-големият ни критик и застъпник. Тя вероятно е на възраст около дванадесет години. Когато тя хареса нещо, г-н Скорсезе също го харесваше. И тя винаги знаеше точно кои части на филма идват и от кой от офисите на Pixomondo. Тя винаги искаше да види повече от нас, в БерлинВие сте продуцент на визуални ефекти и оглавявате офиса Pixomondo в Берлин. Какви бяха Вашите задължения в този голям проект? Продуцентът на визуални ефекти управлява екипа, работещ по проекта, заедно с супервайзера на специални ефекти. Супервайзерът на специални ефекти е нещо като режисьор на ефектите. За разлика от него продуцентът по визуални ефекти събира целия екип от специалисти и след това е отговорен за работата им и че всичко е направено правилно. Този човек води преговорите с партьорите и е отговорен за екипа, дали се работи по график и в рамките на бюджета. Така че, преди всичко аз се грижа за организационните задачи.След завършване на гимназия, първо учите бизнес администрация и след това постъпихте във Филмовата академия на провинция Баден-Вюртемберг. Днес произвеждате визуални ефекти за филми. Какво е общото между всичко това?Винаги съм искал да работя във филмовата индустрия и за да го постигна, ми бяха препоръчали първо да завърша бакалавърска степен бизнес-администрация. За да ви приемат във Филмовата академия, трябва да имате определен брой на стажове в компании от филмовата индустрия и сте придобили някакъв професионален опит, поне за година-две. И докато бях на стаж в различни филмови компании се уверих, че има смисъл да се учи бизнес администрация, тъй като винаги е добре да се знае малко за управление на бизнеса и как да правят изчисления и планове.Pixomondo е немска компания с пет офиса в Германия и международни представителства в Европа, Северна Америка и Китай. Какво е мястото на Германия на международния пазар за цифрово редактиране на изображения и специални ефекти?Едно нещо трябва да е ясно - Германия направи огромна крачка напред и сега е сред световния елит в тази област. Нашият основен конкурент e Scanline, те бяха номинирани за "Оскар" за визуални ефекти за работата им във филма „Hereafter”. През 2010 г. Pixomondo работи по филма „Железният човек 2”, който също беше номиниран за "Оскар" за визуални ефекти. Това означава, че през годините ние наистина печелим позиции на върха. Pixomondo в момента е една от двадесетте най-добри компании за ефекти в света.През 2006 г. получихте награда от Фондация Робърт Бош за Германо-Българската анимация „ТРИ СЕСТРИ И АНДРЕЙ”. Какви са Вашите спомени от този проект?Този анимационен филм наистина проправи пътя за бъдещата ми кариера. И преди това бях работил по анимационни проекти, но след „Три сестри и Андрей” се съсредоточих много по-интензивно върху анимацията. Филмът като всяка международна копродукция е голямо предизвикателство, и това ми даде възможност да събера опит, който в крайна сметка ме докара в Pixomondo. Филмът беше трамплинът за по-късната ми кариера.Също така ние с Борис и Андрей работим заедно по един друг техен проект „МЕКСИКАНСКИ ЕКСПРЕС”, който е много амбициозен проект, съчетаващ игрално кино и анимация и е изпълнен с множество специални ефекти. Във филма планираме да има холивудски актьор, а ефектите ще се правят от същият екип който е работил по „Изобретението на Хюго”. Когато показах сценария на колегите си в компанията, всички бяха очаровани хумора и невероятните им идеи. Това е проект със световен потенциал и качества!Какво следва за Вас след "Оскара"?Сега имаме огромна купчина от големи холивудски хитове на масата, проекти които са ни изпратили оферти и част от които ние вече сме приели. В Европа и Германия ние определено ще играем още по-голяма роля в големите продукции със специални ефекти. Миналата година ние направихме ефектите за филма на Ларс фон Триер „МЕЛАНХОЛИЯ”, който спечели Европейските филмови награди. Това, което мога да кажа е, че целия втори сезон на "Игра на тронове” в момента е в процес на финализиране от нас в Pixomondo. Той е изключително популярен телевизионен сериал, подобен на "Властелинът на пръстените". Както разбира се, и копродукцията с България „МЕКСИКАНСКИ ЕКСПРЕС”. ... още »