Любимецът на милиони зрители д-р Грегъри Хаус се завръща в ефира на Нова ТВ с дългоочаквания и премиерен за България осми сезон на „Д-р Хаус”.Все така брутално откровен и язвителен, но и безупречен в диагнозите си, той ще продължава да разгадава медицински мистерии и да спасява човешки животи от 06 февруари, от понеделник до сряда, 20.00 ч.Отличеният с девет награди само в първия си сезон турски сериал „Езел” ще превземе ефира на Диема Фемили от 02 февруари. Историята на търсещия отмъщение Езел, зрителите ще могат да следят всеки четвъртък и петък от 22.00 ч. След като бе силно анонсиран по Нова ТВ чрез излъчване на първите епизоди, най-скъпата турска продукция ще намери своето място в програмата на нишовия Диема Фемили, дом на най-добрите турски сериали.Какво обаче предстои за ексцентричния доктор в най-новия 8-ми сезон на поредицата? Минали са няколко месеца, след като Хаус нахлу с колата си в дневната на Къди в последния епизод на седми сезон. Сега той излежава присъда в изправителния център в източен Ню Джърси под зоркото наблюдение на полицейски надзирател. В първия епизод на осми сезон Хаус ще бъде сериозно заплашен от лидера на затворническата банда и едновременно с това ще трябва да намери креативен начин да излекува затворник с необикновени симптоми. Впоследствие престоят му там ще бъде прекъснат от спешен медицински случай, който ще го върне отново в университетската болница "Принстън Плейнсбъроу". Хаус ще открие, че обстановката и йерархията в отдела за диагностика значително са се променили в негово отсъствие. При необичайното си завръщане ексцентричният доктор е принуден да въведе нови методи на управление и да се справи с промените в екипа си.В разгадаването на медицинските мистерии ще му помагат две нови попълнения в лицето на д-р Чи Парк (Шарлийн Йи) и чаровната д-р Джесика Адамс (Одет Анабел), с която Хаус се запознава в затвора. Участието си в сериала продължават и неврологът д-р Ерик Форман (Омар Епс), пластичният хирург д-р Крис Тауб (Питър Джейкъбсън), хирургът д-р Робърт Чейс (Джес Спенсър), както и довереникът и добър приятел на Хаус – д-р Джеймс Уилсън (Робърт Шон Ленард).Според изданието на „Книгата на Гинес” за 2012 г., „Д-р Хаус” е обявен за най-популярния телевизионен сериал в света. Той е гледан от зашеметяващите 81,8 млн. души в 66 държави. Впечатляващ е и списъкът с отличия, който поредицата е получила през годините – 5 награди Еми, включително награда за създателя и изпълнителен продуцент Дейвид Шор за сценарий, 25 номинации за Еми, сред които 4 за най-добър драматичен сериал и шест за Хю Лори (най-добра главна роля в драматичен сериал), две отличия "Златен глобус" за Хю Лори (най-добър актьор в телевизионен сериал) и две награди на Гилдията на телевизионните актьори отново за него (най-добра мъжка роля в драматичен сериал), номинация на Гилдията на телевизионните актьори, три номинации за Златен глобус за най-добра телевизионна драма, три номинации за най-добър драматичен сериал на Националната асоциация за съдействие на напредъка на цветнокожите и две награди на асоциацията за Омар Епс (най-добра поддържаща роля в драматичен сериал). Сериалът е отличен от Американския филмов институт като една от телевизионните програми на годината, носител е на наградата "Пийбоди" за най-доброто от електронните медии, както и на три поредни награди на публиката за любима телевизионна драма, две награди на публиката за Хю Лори и две награди на Гилдията на сценаристите за епизодична драма. ... още »
Звездната двойка Брад Пит и Анджелина Джоли не позволявали на децата си да четат клюките за тях в интернет, предаде КРОСС.Двамата установили контрол върху компютрите на отрочетата си, за да не им позволят да търсят информация за тях в световната мрежа.Джоли и Пит били твърдо решени шестте им деца да не разберат нищо за живота им като звезди. Затова загриженият татко променил настройките на компютрите на всяко едно от тях, за да е сигурен, че те ще останат в неведение.Пред германското издание „Билд" Пит заяви, че имената им са блокирани на компютрите на всички деца и те не могат да търсят информация в Гугъл за майка си и баща си. Той призна, че двамата с Джоли също не четат информации за себе си онлайн. ... още »
"Beasts of the Southern Wild" и "The House I Live In" са филмите, които спечелиха големите награди на кино фестивала Sundance, което най-вероятно ще ги направи любими за почитателите на независимото кино през 2012 г.Лентата "Beasts of the Southern Wild" на режисьора Бен Зейтлин получи наградата на журито за най-добър драматичен филм, както и за кинематография. Историята ни пренася в бедна Луизиана и разказва поетичната история на силната връзка между баща и дъщеря.Най-добрият документален филм „The House I Live In" е само един от многото документални ленти, които бяха посветени на темата за борещата се Америка. Творбата проследява продължителната война на САЩ с наркотиците и критикува американската политика за борбата с тях, съдебната система, затворите и тяхното отражение на малцинствата. „Войната с наркотиците е ужасен белег за Америка", сподели режисьорът Юджийн Джареки.Освен отличията на журито публиката също гласува за своите фаворити. Наградата на публиката за най-добър драматичен филм отиде при „The Surrogate" с участието на Хелън Хънт и Джон Хоукс. Лентата, базирана на живота на поета и журналист Марк О'Брайън, получи една от „най-високо платените" награди на фестивала - източници твърдят, че става въпрос за 6 млн. долара. С микса от комедия и драма филмът може да се окаже един от най-големите американски независими хитове тази година. „Любовта е пътешествие, това е", каза режисьоръг Бен Люин, цитирайки реплика от филма.След отличените филми са още „The Invisible War", „Love Free or Die" и „Ai Weiwei: Never Sorry", посветена на китайския артист и активист, който миналата година прекара в затвора 81 дни. Режисьорът направи снимка на публиката, когато получи наградата, и обеща, че ще я изпрати на артиста, който не присъства на фестивала, за да не „ядоса" отново властите в Китай.Sundance, зад който стои Sundance Institute for filmmaking на Робърт Редфорд, е най-големият американски фестивал за независимо кино. Победителите от фестивала се превръщат в най-популярните и обсъждани филми в средите на независимото кино. ... още »
Забавни плакати на любими филми :-)Hannibal – I want ears!Full Petal Jacket (make love not war)BellBoy III28 Wees Later – Wee Twenty Eight No EscapeBoo Boo’s Revenge – Yogi BearConceptions – The FertilizerDie Hard – Live Free or Die HardDOLT – Every Dog Has His DayTrash of the TitansX-Ray ... още »
Страховит номер изправи на нокти публиката по време на същинските кастинги на предаването “България търси талант” по bTV. Зрителите в студиото се отдръпнаха от местата си, а към тях се присъедини и Хилда Казасян, която подобно на тях не издържа на гледката и избяга далеч от масата на журито.Хората от снимачния екип също леко се стъписаха, но в крайна сметка проявиха професионализъм и продължиха работа.Интересните номера не спряха с това и журито бе изненадано от човек, който играе билярд по най-нетрадиционния начин, представян някога на сцената на формата Got Talent. Приятна изненада за Маги, Хилда и Любо се оказаха и няколкото художници, осмелили се да се явят на сцената на най-успешното шоу за 2010г.Устрем към сцената на „България търси талант” има и от страна на млади танцьори и танцови формации, които споделят, че имено това е мястото и предаването, в което те имат възможност да се изявят и да покажат силата на родния талант.Едни от най-изумителните танцьори сред близо 40-те танцови групи и участници в изминалите три снимачни дни са на крехката възраст от 8 - 10 годишна възраст.Любителите на музиката също не са малко. Млад българин, който работи и живее в чужбина, шашна журито с умението си да композира на момента, създавайки уникални музикални форми.Забавните моменти в шоуто продължиха с една дама, представила себе си като екстрасенска, която чисти радиация. Уменията й останаха загадка, тъй като радиация в района на снимките нямаше, но дамата беше твърдо решена да докаже какви способности има и направи здравна картина на правителството. От какво страдат родните министри ще стане ясно след старта на предаването скоро по bTV. По време на снимачните дни се разбра, и че екипът на предаването е подготвил изненада за следващия етап от снимките. Талантите ще бъдат оценявани от една от най-обичаните български актриси, която ще се присъедини към журито по време на последната фаза от кастингите. ... още »
Андрю, Мат и Стив са тийнейджъри, всеки със своите личностни качества. Всеки от тях се сблъсква с предизвикателствата в гимназията – да създават нови приятелства, да изследват новите страни на техния непрекъснато променящ се живот. Далеч от съвършени, те са малко опасни и безразсъдни. Ти можеше да си на тяхно място. Както мнозина от нас, така и те са обсебени от отразяването на живот си, без значение колко е банален или както е в техния случай – необикновен. Андрю, Мат и Стив попадат на нещо невероятно. В резултат на откритието си, те придобиват мощни телекинетични способности или на езика на комиксите – суперсили. Сега, те могат да правят всичко. Способни са да преместват предмети с мисъл, да смачкат автомобил само със силата на волята. Превръщат в реалност най-голямата човешка мечта….като се научват да летят. После нещата стават злокобни. Какво ще направиш ако се случи на теб? На какво ли ще си способен?Именно тези въпроси поставя „Хроники”, филм , какъвто не сте гледали досега. Това е филм за супер герои, без супер герои. На пръв поглед принадлежи на жанра на P-O-V филмите, но обръща нормите му с главата надолу. Той е особен, но разбираем, заснет творчески, богат на визуални ефекти, но здраво стъпил в границите на реалността.И така, какво би направил ако добиеш свръхчовешки способности? Би ли отлетял на борба със злодеите, облечен в специален костюм? Ако си тийнеййднжър, вероятният отговор ще е „Разбира се, че не!” Ще си спретнеш купон като се пошегуваш за тяхна сметка и вероятно ще отмъстиш на тези, които са ти сторили зло. Може би тези способности ще проявят някои от не толкова благородните ти качества. Или по-лошо.„В повечето разкази суперсилите основно се използват от доброто и злото, но в реалността, те се отнасят към потребността. А когато си тийнейджър е потребно да си щастлив. Би ти се искало да се забавляваш с тези способности.”, обяснява Джош Транк, за който филма бележи режисьорския му дебют. Историята е много земна. Това не е фентъзи филм, а разказ за младежи. Става въпрос за реалистичен образ на тийнейджъри, а не за окарикатуряване на младежта. Животът им е всичко друго, но не и съвършен. Ние влизаме в света им и разбираме с какви предизвикателства трябва да се справят, много преди да им се случи нещо необичайно.”, разказва Транк.Според мен „Хроники” ще предложи на публиката изживяване, след което, излизайки от киносалона, ще си помислят: „Точно това щях да направя и аз ако имах телекинетични способности.”, добавя автора на сценария Макс Ландис. Продуцентът Джон Дейквис отбелязва, че „Хроники”: „е всичко друго, но не и предсказуем” и отговаря на нуждата от смел и нетрадиционен подход към пресъздаването на истории, който да грабва съвременната публика. „Той е наистина свеж и различен”, твърди Дейвис. „Хроники” представя неповторим поглед, който остава непокътнат още от първия разговор между Джош и Макс относно концепцията. Той използва познати жанрове като филмите за супергерои например или „псевдодокументалното” кино, които трансформира в нещо ново.”Заглавието само по себе си е достатъчно красноречиво за манията ни да себе документираме чрез социалните мрежи или дори само заснемайки с камера живота си просто защото имаме средствата за това. „Живеем в свят, в който можем да заснемем всичко по всяко време.”, казва Транк. „Благодарение на това поколение се заражда нова естетика. Децата в горен курс са хората, които правят най-много снимки на самите себе си. Почти всеки има камера под някаква форма и ъплоудва снимки в социалните мрежи през няколко секунди. Все повече филми са вдъхновени от този нов на чин на заснемане.”Транк, чиито експериментален късометражен филм „Stabbing at Leia’s 22nd Birthday” се превръща в онлайн сензация с над един милион посещения, използва много този похват и отразява неговия потенциал и влияние. „Работата на Джош в „Хроники” е следващата крачка в приложението на този стил.”, обяснява продуцентът Адам Шрьодер. „Има филми, в които широко се използва нечия гледна точка или ръчна камера, но не и по начина, по който ние го правим тук. Това е повече от средство за пресъздаване на историята, това е герой, или продължение на главния ни герой.”По-голямата част от филма пресъздава гледната точка на Андрю, угрижен, но градивен и проницателен младеж с HD-камера. „Хроники” не е конвенционален псевдодокументален филм.”, заявява Транк по повод на заснетите с люшкаща се ръчна камера филми. „Вместо това, искахме да направим много премерен, заснет със замисъл филм, през погледа на един талантлив младеж. Андрю си служи интелигентно с камерата при заснемането на все по-невероятните събития.”Новооткритите телекинетични способности на Андрю добавят неочаквани измерения в операторските му умения, което прави „Хроники” единствен по рода си по отношение на художествения похват. „Андрю започва да снима, използвайки телекинетичните си способности, което му разкрива един нов свят.”, обяснява Транк. „Камерата е в известен смисъл прикачена към мозъка му и той може да я накара да се носи, лети и да снима по неповторим начин. На половината филм осъзнаваш, че гледаш нещо, невиждано, а през последните 15 минути става направо окачено. Действието непрекъснато се развива, преминава през интимното и земното до епичното и неочакваното.”Със започването на филма, Андрю е представен като интровертен, социално неумел тийнейджър, който е като залепен към камерата си, дори преди да придобие телекинетични си способности. Това е единственото нещо, към което Андрю е привързан. „Той е момчето, което документира живота в училище и всички познават, но игнорират или се отнасят зле с него.”, разказва Транк. От неуверен тийнейджър, Андрю се превръща в напълно завършен нарцис, така както може да се случи със всеки при необикновени обстоятелства. „Когато получиш изключителна сила и изживяваш нещо, което никой не е изпитвал, определено можеш да развиеш комплекс за величие.”, обяснява Дейн ДеХаан.„Андрю е самотник, но е визуално градивен.”, добавя Транк. „Постоянният му спътник, дигиталната камерата, не е просто средство. Начинът, по който тя се движи и какво Андрю вижда през нея, говори много за него.”През по-голямата част от филма, Андрю присъства като невидимия герой зад обектива, затова е важно за ролята му да се избере актьор с достатъчно силно присъствие, което да е доловимо, дори когато е невидим за зрителя. Известен с представянето си на театралната сцена, ДеХаан притежава необходимите качества за да се превъплъти в ролята. „Дейн е много естествен актьор, което беше важно защото искахме героят да изглежда реален.”, казва Адам Шрьодер.„Наистина се вълнувах, защото „Хроники” е толкова нов и различен.”, споделя ДеХаан. „Достоверен е въпреки, че в третото действие се случват някои доста невероятни неща.”Гледната точка на Андрю – той е зад камерата и записва всичко, което вижда – позволява на ДеХаан да поеме някои допълнителни операторски задължения и подходът му към ролята е сякаш наистина снима с камера.Същевременно директорът на фотографията на „Хроники”, Матю Дженсън и операторите трябва да разсъждават като актьори.За да пресъздадат гледната точка на Андрю, операторите трябвало да „забравят” уменията си. Дженсън често снима над рамото на ДеХаан за да създаде илюзията, че героят документира преживяването, докато екип от професионалисти работи с оборудването.Тран дава пълна свобода на Дженсън и екипът му по отношение на идеите и изработването на съоръжения за окачване на камерата, с които да пресъздадат „телекинетичния” стил на заснемане. Резултатът е впечатляващ: елегантна и умела операторска работа, която отразява способностите на героя. „Джош беше толкова подробен, че скицира всяко движение на камерата.”, обяснява Дженсен. „В края на филма, камерата лети над улиците на Сиатъл (където се развива действието). Камерата има удивителна свобода и гъвкавост, които отразяват нарастващите сила и мощ, които героите ни са развили.”Останалите двама от новообладаното от свръхсили трио са братовчедът на Андрю, Мат (в ролята – Алекс Ръсел) и училищния крал Стив (Майкъл Б. Джордан). В началото на историята Мат е циничен всезнайко, на който не му пука. Подобно на сподвижниците си обаче, Мат се променя драстично след като мистичната сила го надарява с невероятни способности.„Това, което ме привлече към проекта беше сюрреалистичната идея – става въпрос за тийнейджъри със суперсили – и същевременно историята е толкова реалистична. Мат е доста да е по-различен от Андрю и Стив – те никога нямаше да станат приятели при нормални обстоятелства – но стават невероятно близки благодарение на споделеното преживяване.”, разсъждава австралийският актьор Алекс Ръсел.Майкъл Б. Джордан, който участва в сериала Friday Night Lights и в историческия филм на Джорд Лукас „Червени опашки” (Red Tails), изпълнява ролята на Стив. „Стив е всичко, за което един тийнейджър мечтае. Той е най-популярният ученик и атлет, и е на път да стане и училищния президент. Той влиза в живота на Андрю като ангел хранител и го въвежда в социалния живот на училището.”, коментира героя си Джордан.Актьорският състав включва ветерана Майкъл Кели, в ролята на бащата на Андрю – Ричард, бивш пожарникар, който е повлиял на Андрю не по-слабо от новопридобитите му способности. Ашли Хинщоу изпълнява приятелката на Мат – Кейси, която разкрива тайната му след като се озовава насред невероятна въздушна битка.Виждането на Транк за „Хроники” е педантично описано преди началото на продукцията. Транк създава предварителен план за всеки визуален ефект и ъгъл на заснемане и пише подробно „режисьорско изявление”, в което излага плановете си, темите и методологията. Предвид предизвикателството в лицето на плавното съчетаване на заснемането на актьорската игра, каскадите, визуалните ефекти и специалните ефекти, планът се оказва ценен ориентир за ръководителите на отдели.Напътствията на Транк са за придържане към реализма. „Различното в този филм е, че представя лична история. Ние опознаваме добре момчетата.”, обяснява Робърт Хаброс, един от отговорниците за специалните ефекти. „Искаме публиката да преживее това, което се случва на Андрю, без да се замисля как лети. Визуалните ефекти се губят сред сюжета, героите и емоциите.”Сцените с летене във филма са голямо предизвикателство и стават реалност благодарение не само на визуалните ефект, но и чрез новаторските съоръжения, дело на Саймън Хансен. Хансен въвежда техника и съоръжения, които според Транк превръщат летенето в „нещо невиждано във нито един филм досега.”. „Това е най-реалистичното летене, което някога съм виждал.”, споделя режисьора.Хансен проектира кръгообразно въжено съоръжение, с което да се симулира свободата на летенето и да позволява всякакво интерактивно осветление и сложни летателни маневри като свредел и обръщане на 180 градуса. Създателите на филма искат героите да изглеждат сякаш са прекарали целия си живот летейки. Актьорите преминават обширно обучение, което да го подготви за съоръжението. „От самото начало Джош искаше да заснеме възможно най-голяма част от филма с камера на живо, с актьори, които изпълняват собствените си каскади.”, разказва изпълнителния продуцент Джеймс Додсън. „Трябваше без усилие да съчетаем тези страхотни ефекти, заснети на живо с допълнителните елементи, които Саймън създаде дигитално.” Щателната подготовка, иновативните съоръжения за летене и сложната операторска работа са изключително важни за третата част на филма - сблъсъка на суперсилите над улиците на Сиатъл. Сцените съдържат не само битка, но и запратени във въздуха автомобили, автобус, който се разбива странично в сграда и цял един град под обсада. Очевидно, неизменната камера на Андрю, вече унищожена, е заменена с изобилие от записващи устройства, които заснемат битката, включително камери на мобилни телефони, както и охранителни, банкови и полицейски камери. Това е наситената кулминация, която води до емоционален завършек. Но какво става в началото? Откъде идват тези свръхсили? Транк и Ландис обгръщат отговора в мистерия. Дизайнера на продукцията, Стивън Алтман се забавлява със създаването на мястото, от където започва всичко – мрачна дупка в земята, в която се намира камера, която съдържа голямо кристално каменно образувание, което излъчва тънки облаци светлина.Алтман признава, че създаването на тази непозната материя е върха за него. „Не прилича на нищо друго, което съм проектирал досега и се надявам де нещо, което никой не е виждал. Спорд визията на Джош, това нещо не трябваше да е със земен произход. Не знаем дали е животно, растение или минерал. Вероятно е комбинация от трите. Създаването на образуванието почива на геологията, биологията и органичните и неорганични вещества.”Тази сцена и последвалите я събития ще предизвикат множество въпроси и точно към това целят и създателите на филма. „Джош и аз знаем какво се е случило в онази пещера. Целта на филмът обаче не е да обясни.”Освен визуалните ефекти и съоръжения, във филма са използвани впечатляващи специални ефекти. Два автомобила са запратени във въздуха на височина тридесет фута, след което унищожени от сблъсъка със земята при приземяването им. Друга сцена, за която мнозина ще сметнат, че е компютърно генерирана, всъщност е реално заснета, показва Андрю, който вдига ръка и чрез телекинеза смачква автомобил. Колата е смачкана благодарение на хидравличните помпи които всмукват метала, създавайки незабравим звук от извиване и огъване на метал.Да смачкваш коли само с мисълта си. Да летиш. Да имаш достатъчно мощ за да изравниш цял град. Кой не би искал такава сила? Кой не би искал да направи невъзможното? Какво би направил ти, ако беше на мястото на Андрю, Мат или Стив? Това са въпросите, които задава „Хроники”. На какво си способен? ... още »
Носителката на "Оскар" Рийз Уидърспун ще се превъплъти в известната американска художничка Маргарет Кийн, а Райън Рейндолдс – в нейния бивш съпруг, с когото тя се съди за авторството на своите картини в продължение на години, изпълнявайки главните роли в независимата биографична кино продукция "Big Eyes", разработвана от Тим Бъртън.Режисьорът на "Едуард Ножиците", "Кошмари преди Коледа", "Булката труп" и предстоящия "Тъмни сенки" е дългогодишен почитател на Маргарет Кийн, на която възлага да нарисува портрет на първата му съпруга - актрисата Лиза Мари Смит.Родена през 1927 г., Кийн продава първата си творба през 60-те години, но подписана от името на съпруга й Уолтър Кийн, който в последствие претендира за авторството на тази и следващите й картини. Когато се изправят един срещу друг в съда, Маргарет взима четката и демонстрира таланта си пред съдията, което Уолтър отказва да стори, оправдавайки се с травма на рамото. Картините на Маргарет Кийн са лесно разпознаваеми и често имитирани по извънредно големите меланхоличните очи, които имат нейните персонажи, най-често деца.След развода си с Уолтър, тя се преселва на Хаваи, където се присъединява към Свидетелите на Йехова."В истински екстаз сме, имайки мечтания екип за нашия проект – мечта", споделят в общото си изявление Скот Алекзандър и Лари Карасевски, които ще работят в тандем и по сценария, и по режисурата на "Big Eyes", чиито снимки трябва да стартират тази пролет.Алекзандър и Карасевски, чиято филмография включва лентите "Народът срещу Лари Флинт" и "Човек на Луната", вече имат един съвместен проект с Бъртън – комедийната драма "Ед Ууд" с Джони Деп, на която са съсценаристи. Рейнолдс и Уидърспун ще колаборират за първи път както помежду си, така и с Бъртън. Най-новите филми с тяхно участие, "Секретна квартира " и "Шпионски свалки", излизат по кината в две поредни седмици през февруари т. г. ... още »
София Филм Фест 2012 ще представи едни от най-важните имена и филми от румънската нова вълна. Фокус Румъния е посветен на десетте години шеметен възход на киното, което удиви световните фестивали и върна зрителите към авторския филмов език.В партньорство с Romanian Film Promotion и Transilvania International Film Festival през март в София ще бъдат представени близо 10 румънски кинозаглавия от началото на ХХI век, ще гостуват утвърдени творци от северната ни съседка като продуцента, режисьор и фестивален директор Тудор Джурджу, сценариста и режисьор Каталин Митулеску, продуцента Даниел Митулеску и други. Любопитна е връзката между развитието на един кинофестивал и една кинематография. Фестивалът в Клуж и налагането на новото румънско кино по света са потвърждение, че промоцията на националната кинематография има нужда от международна/национална платформа, която да изтласка творческата енергия в международното кинополе. Това се случи в Румъния през последното десетилетие. Фестивалът е Трансилвания, Клуж. А част от филмите, които се реализираха през годините, представяме в София.„4 месеца, 3 седмици и 2 дни”, носител на „Златна палма" в Кан 2007 и на наградата за най-добър балкански филм от София филм фест 2008 е несъмнено най-популярният румънски филм. Това е разказ за румънска студентка, на която й се налага да направи нелегален аборт в последните дни на комунизма... Според режисьора Кристиан Мунджиу, „това е история за решенията, отговорностите и избора в живота, за солидарността и приятелството в контекста на тогавашната епоха“. „12:08 източно от Букурещ” на Корнелиу Порумбою („Златна камера” в Кан 2006) обобщава иронично, забавно и оригинално някои от най-спорните тези относно преврата в Румъния на 22 декември 1989 г. и оттеглянето на диктатора Николае Чаушеску. Сюжетът се върти около токшоу по местния телевизионен канал в малко градче, точно 16 години след революцията. Флорин Шербан получи Голямата награда на журито на Берлинале 2010 за „Ако искам да свиря, аз свиря” – историята на последните пет дни, които младият Силвиу прекарва в дома за малолетни престъпници. Сюжетът си остава докрай непредсказуем, емоционалната реакция на зрителя се променя рязко с напредването на филма, а да не забравяме и експеримента – актьорският състав е почти изцяло от криминално проявени.Кристи Пую се смята за основоположник на новата вълна в съвременното румънско кино. Всички негови филми са показвани на София Филм Фест.В тазгодишната програма Пую ще бъде представен с един от последните си филми („Аврора“ или „Смъртта на г-н Лазареску”).Сред румънските заглавия, поканени за панорамата в рамките на СФФ 2012, са също „Вторник, след Коледа” на Раду Мунтеан, „Най-щастливото момиче на света” на Раду Джуде (представян като проект в издание на София Мийтингс и получил наградата на ФИПРЕССИ на 13-ия София Филм Фест през 2009 г.) и „Сънят на Адалберт” на Габриел Ахим. Първият разказва за любовен триъгълник и според режисьора „не е филм за вината, а за избора, за онези житейски кръстопъти, на които усещаш, че можеш да контролираш съдбата си и чувстваш, че имаш сили да обърнеш живота си в друга посока”. Вторият е семейна драма за 18-годишната Делия, която печели скъп автомобил от промоционалната кампания на фирма за напитки, но това предизвиква неочакван конфликт с родителите й. А „Сънят на Адалберт” е участник в международния конкурс на София Филм Фест 2012 и ще бъде представен допълнително, заедно с останалите съперници за Голямата награда.Тудор Джурджу ще бъде сред специалните гости в София и ще представи пред българската публика късометражния си филм „Супермен, Спайдермен или Батман“. Джурджу е основател и президент на фестивала в Трансилвания/Клуж. През годините има опит като президент на румънската национална телевизия TVR (2005-2007). Той е шеф и на една от най-продуктивните продуцентски компании - „Libra Film”, също разпространител и мениджър на киносалони.Друг румънски гост в София се очаква да бъде Каталин Митулеску, носител на „Златна палма” в Кан 2004 за късометражния си филм „Трафик”, шеф на продуцентската компания „Strada Films”, съпродуцент и сценарист на „Ако искам да свиря, аз свиря”, сценарист и режисьор на „Любовникът” (2011). Последният филм разказва за чаровен съблазнител на млади жени, посредник в търговията с плът в западналия румънски черноморски курорт Констанца, и за любовта като призма, през която може да се погледне и осмисли секстрафика. Сред специалните гости на 16-ия София Филм Фест ще бъде и Даниел Митулеску, продуцент на „Ако искам да свиря, аз свиря” и „Любовникът”. ... още »