В края на месец септември, тази година, от компанията Universal Pictures разкриха, че подготвят осъвременена версия на режисирания от Хауърд Хоукс филм “Белязаният”, чиято премиера се състоя през 1932-ра година. Лентата на Хоукс се превърна в една от най-известните творби от златната епоха на Холивуд, и затова не бе изненадващо когато през 1983-та година, режисьора Брайън Де Палма създаде едноименен римейк с участието на носителя на “Оскар”, Ал Пачино, който и до ден-днешен се радва на голяма популярност сред феновете на киното.Подготвяната нова версия на Universal Pictures няма да бъде директен римейк или продължение, а отделна продукция, която ще запази основните елементи от предишните два филма, включително и заглавието.Първоначално се смяташе, че едва през следващата година ще има нова информация относно предстоящия “Белязаният”, но изглежда, че продуцентите не желаят да губят никакво време, и малко по-рано днес бе оповестено, че вече е бил нает сценариста, който ще работи по сюжета на амбициозната продукция.Името му е Дейвид Айър, и филмографията му доказва, че той без съмнение има достатъчно голям опит в криминалния жанр. Най-известните заглавия по които Айър е работил са “Улични крале” с Кеану Рийвс, “Черни дни” с Крисчън Бейл, първия “Бързи и яростни” и “Тренировъчен ден”, за който Дензъл Уошингтън получи награда “Оскар” за главна мъжка роля. Сценаристът разкри, че ще започне да работи върху сюжета на новия “Белязаният” веднага след като приключи с работата си по полицейския екшън-трилър с Джейк Гиленхал, “End of Watch”, на който е и режисьор.В “Белязаният” на Хауърд Хоукс, главния герой Тони Камонте бе италианец, пропяващ си път сред престъпните среди в Чикаго, а в римейка на Брайън Де Палма, персонажа на Ал Пачино, Тони Монтана, е кубинец, който попада в центъра на бизнеса с наркотици в Маями. Националността и етноса бяха от изключителна важност в първите два филма, но за момента не се разкрива от къде ще пристигне героя в бъдещата версия. Това, което се знае със сигурност е, че сюжета на предстоящата нова версия отново ще се фокусира върху преживяванията на имигрант, който си пробива път в престъпния свят, с цел да осъществи своята американска мечта.Дейвид Айър: “Все още си спомням когато на 13 години гледах “Белязаният” с Пачино. Беше удивително преживяване, и затова е сбъдната мечта да работя по осъвременената версия. В момента изучавам не само филма на Брайън Де Палма, но и този на Хауърд Хоукс: в никакъв случай не се опитваме да правим римейк на който и да е от двата филма. Просто няма да се получи. Безкомпромисното насилие и приоритетите на главния герой са двете основни неща, които най-добре обобщават света на “Белязаният”. Всеки един от филмите много точно описваше подземния свят, който е бил реалност в съответните години, и това ще се опитаме да направим и ние. Има много примери от истинския живот в момента, които могат да ни помогнат в това начинание.”“Белязаният” все още няма режисьор, но според първоначалната информация от Universal Pictures неговото търсене вече е започнало. Продуценти на бъдещата криминална лента ще бъдат Марк Шмугър (“Пътят към славата”) и Мартин Брегман (“Всяка една неделя”), който бе един от продуцентите и на версията с Ал Пачино.Очакванията са, че в първите месеци на следващата година ще бъде обявено името на човека, който ще седнe на режисьорския стол на новия “Белязаният”. ... още »
от Александър РайчевЖивотът винаги е бил източник на достатъчно увлекателни и в същото време важни истории, които само чакат някой да се сети да ги разкаже на филмова лента. За съжаление сериозните истории все по-често се подминават, защото масовата публика предпочита да си стои затворена в собственото егоистично всекидневие и предпочита отивайки в местния мултиплекс да си остави парите за поредната глава от потресаващо глупава поредица, която ще забрави на секундата след края на прожекцията. Никой не иска да бъде обезпокояван с гледки на разчленени детски тела докато си хрупа пуканките и отпива от безалкохолното. Именно в това състояние на света днес се корени неуспехът на безкомпромисната сатира на Андрю Никол „Цар на войната“ (чийто основен персонаж пресъздаден от Никълъс Кейдж е вдъхновен от истинска личност), който неуспех застигна и настоящата премиера „Проповедникът с картечница“.Под неуспех, разбира се, имам предвид липсата на финансова възвращаемост, а не липсата на художествени качества във всеки един от двата филма, всеки, от които, несъмнено ще допадне на зрителите с повече сиво вещество и будна гражданска съвест.И в „Проповедникът с картечница“, подобно на „Цар на войната“, действието се развива основно в Африка – един определено забравен от Бога континент, който векове наред е разкъсван от Великите сили, които го оставят в състояние на хаос и разруха, което и до днес не се е променило, а само се задълбочава. Глад, болести, кървави граждански войни – населението на Африка (известна още като люлката на живота) се „радва“ на всички екстри, които новинарските емисии едва ли могат да предадат достатъчно ярко за всички нас, които седим удобно във всекидневната на своя дом.Един представител на най-долните прослойки в американското общество, Сам Чилдърс (Джерард Бътлър), обаче решава да скъса с тъмното си минало, приема христовата вяра и поема на път, който ще го отведе до опустошения от гражданска война Судан, в който малки деца са принудени да убиват майките си и да се присъединят към кръвожданите местни военни диктатори.Станал веднъж свидетел на неописуемите зверства в тази изоставена на произвола африканска държава, Сам вече не може да приема за даденост живота си в САЩ и е готов на всичко, за да изгради сигурна среда за безбройните редици деца, останали без родители, които сами ще станат жертви на войната, освен ако някой не ги защити.Сам става човек с мисия, която отива отвъд пределите на която и да било църква и написаното в Библията, защото само с добри помисли нищо на този свят не може да се промени – трябва да вложиш всичко от себе си и да действаш твърдо и решително, когато мигът го налага.Режисьор на филма е Марк Форстър („Пътят към Невърленд“, „Спектър на утехата“), който има достатъчно опит, както с изграждането на убедителни екранни образи, така и с поставянето на амибициозни екшън сцени. Именно подобен автор е необходим за реализирането на проект като „Проповедникът с картечница“ – емоционална човешка история, която се разиграва на фона на активни военни действия, които дават реалната основа за екшън епизодите във филма.Именно под режисурата на Форстър Джерард Бътлър успява да направи една от по-значителните и запомнящи се роли в кариерата си, която ще изтрие спомена от скорошни недоразумения като „Геймър“ и „Отстреляй бившата“. Негласна холивудска истина е, че Бътлър е нещо като по-евтин вариант на Ръсел Кроу.Въпреки че наистина не е на нивото на австралийския носител на „Оскар“, Бътлър вероятно притежава повече актьорски талант отколкото изискват досегашните му проекти и „Проповедникът с картечница“ е стъпка в правилната посока към роли, които да оставят някакъв стойностен отпечатък в историята на филмовото изкуство, а не да бъдат просто маркери в една лесно забравима кариера.Интерес буди и следващата му роля, която го изправя срещу Ралф Файнс в модерна интерпретация по пиесата на Шекспир „Кориоланус“, която бележи режисьорски дебют за прочутия британски актьор от артистичната фамилия Файнс. Военната драма очевидно е жанр, който приляга на Бътлър, защото още два от бъдещите му проекти са в тази плоскост.„Проповедникът с картечница“ е независима продукция, защото големите студия в Холивуд едва ли искат да имат нещо общо с подобна тематика, която да срещне американската публика със суровата действителност в една африканска държава, в която хората измират като мухи, докато популацията на САЩ харчи над 50 милиарда долара за покупки само в рамките на един уикенд. Чест прави все пак на тези продуценти, които са се нагърбили с подобен проект, при все, че вероятно добре са си давали сметка за ниските парични постъпления.Ако следваме обаче философията на самия Чилдърс, то трябва да се запитаме кому е нужно да се хвърлят 30 милиона долара за направата на игрален филм, когато със същата сума децата, които Сам брани с цената на живота си, могат да живеят предълго време в блажено спокойствие. Ако обаче и неколцина последват примера му в реалния живот, то значи филмът е изпълнил една по-висша задача от това да бъде просто произведение на изкуството. ... още »
С церемонията в Ню Йорк започна сезонът на филмовите награди, чиято кулминация са "Оскарите". "Дървото на живота" на Терънс Малик и "Новаци" на Майк Милс си поделиха наградата "Готам" за най-добър независим филм, съобщиха Асошиейтед прес и Ройтерс.Отличието се печели от два филма за първи път в 21-годишната история на наградите "Готам". Натали Портман, която е член на журито, обясни, че са били изправени пред изключителна дилема."Дървото на живота", който спечели "Златна палма" на кинофестивала в Кан, проследява историята на две момчета, отгледани от строг и взискателен баща (Брат Пит). В "Новаци" млад мъж (Юън Макгрегър) се опитва да осмисли факта, че хомосексуалният му баща (Кристофър Плъмър) е тежко болен от рак.Наградата за най-добър документален филм получи "По-добре този свят". Филмът е за двама приятели от детинство, обвинени, че са искали да поставят бомба на конгрес на републиканците.Актрисата Фелисити Джоунс бе избрана за най-добър дебютант ("Луди от любов"), а Дий Рийс спечели отличието за режисьорски дебют.Наградата на публиката получи "Приятелка" - филм за младеж със синдрома на Даун, който се влюбва в самотна майка с много проблеми.Почетните награди получиха режисьорът Дейвид Кроненбърг, актьорът Гари Олдман, актрисата Чарлийз Терон и президентът на "Фокс Филм Ентъртейнмънт" Том Ротман.Водещи на церемонията за наградите "Готам" бяха Еди Фалко и Оливър Плат. Статуетките връчваха любимци на независимото кино като Стенли Тучи, Алек Болдуин, Мелиса Лео, Вера Фармига, Тилда Суинтън.Наградите "Готам" се присъждат от организацията "Independent Feature Project", основана през 1979 г. в подкрепа на независимото кино. Отличията често служат за ориентир кои независими продукции имат най-големи шансове да се включат в сезона на холивудските награди.Миналогодишният носител на наградата "Готам" за най-добър филм "Зимен дар" получи четири номинации за "Оскар". Победителят от 2008 г. "Войната е опиат" спечели "Оскар" за най-добър филм. ... още »
Световният номер едно в мъжкия тенис - Новак Джокович, кацна на 28 ноември вечерта в София, за да се влее в екипа на кинопродукцията "Непобедимите 2", която се снима в страната вече два месеца.Той е получил малка роля в хитовия екшън, която най-вероятно ще е на отрицателен герой. Той е поканен лично от продуцента на продукцията Силвестър Сталоун.Сърбинът ще е в столицата ни за кратко. Според предварителната програма трябва да си замине в сряда сутринта.В България снимките на продукцията ще продължат още броени дни, след което екипът ще довършва "Непобедимите 2" в Китай, където към актьорския състав се очаква да се присъедини и Джет Лий. ... още »
от Les InrocksДве планети, две сестри, два противоположни характера (два полюса), две части (плюс пролог) - „Меланхолия" е филм дуел. Един от най-красивите и предизвикали най-малко спорове филми на ужасното дете Ларс фон Триер.Красота, изискваща известно търпение, което да преодолее първоначалното безразличие и недоумение. Да вземем пролога, съноподобно обобщение на предстоящия филм. Всичко е изложено от самото начало, премахвайки всякакъв съспенс или по-скоро залагайки огромна пръчка динамит с дебел фитил в трюма на започващия филм: кон, ударен от гръм, горяща картина на Брьогел, Земята, пронизана от друга планета - всичко на забавен каданс, в светлината на здрача и под гръмкия съпровод на Вагнер.Този пролог би ни се сторил великолепен, ако си падаме по помпозния академизъм, по живописта на немския романтизъм, имитирана от киното и ако сме решили да нападнем Полша (copyright Woody Allen). А също и ако не се смущаваме от факта, че режисьорът връхлита върху зрителя от самото начало, натрапвайки му високата си култура и самооценката за формалисткия си гений.Първата част - Джъстин, по името на младата руса жена, чудесно изиграна от Кирстен Дънст, е изцяло посветена на нейната сватба. Пищният празник се разиграва във великолепното имение на Клер (Шарлот Генсбург, също изключителна), сестрата брюнетка на Джъстин, която изглежда държи стриктно на организацията на празненството и социалните порядки. Участват толкова звезди - странният баща (Джон Хърт), недостойната майка антиконформистка (Шарлот Рамплинг), деверът бизнесмен (Кийфър Съдърланд), шефът на Джъстин (Стелан Скарсгаард) , че се чудим дали Ларс снима сватбата на Джъстин или триумфа на изкусителската си мощ в световното кино. Всъщност семейното тържество със задължителните сцени на програмирана радост, на жлъч и притъпена ненавист, е доста познато (най-вече във филмите на северните режисьори, Бергман, Винтерберг). А златистата светлина и дразнещите бързо сменящи се широки планове са толкова запазена марка за Триер, колкото и препратките към движението Догма 95.Подобно на Джъстин и ние искаме да избягаме, но въпреки всичко вниманието ни е задържано от няколко прекрасни широки плана на внезапно забуленото от меланхолия лице на Кирстен Дънст. А и тази тайнствена червена звезда, която ту се появява, ту изчезва от небето и очевидно е свързана с експлозията от пролога.Втората част - Клер, е тази, в която филмът напълно се разгръща. Джъстин е разрушила всичко - брака, кариерата, бъдещето си. Тя страда от странна, тежка депресия, едвам се движи и се опитва да възстанови здравето си при сестра си Клер, която е доста по-грижовна, отколкото бихме предположили. Червената звезда е вече планетата Меланхолия, расте в небето и някои учени предричат възможен сблъсък със Земята. Мъчителната тревога на Джъстин се превръща в планетарен страх, а филмът намира ритъма и сюжетната си линия и логичната си красота.Това е филм за края на света, но Ларс фонТриер нарушава всички холивудски правила на жанра. Няма сцени на масова психоза, няма рушащи се градове, нито пък мрачни новинарски емисии. Голямата идея се състои в това световният катаклизъм да се покаже посредством семейната клетка, сведена до две сестри, живеещи в луксозно уединение. От тук и чудесният ефект на контрапункт, който пронизва цялата втора част на филма: краят на света наближава, но спокойно, протяжно и нежно на място, изтъкано от ред и красота, охолство, покой и наслада.Както казва деверът, тази планета Меланхолия сякаш е "приятелска". Знаците, предвещаващи края, са смътни и поетични: дъжд от полени, градушка, неспокойни коне, двойно пълнолуние ...Двете сестри се променят с нарастването на Меланхолия. Богатата и уравновесена Клер прогресивно губи почва под краката си и Триер предава чудесно бавното надигане на паниката. Джъстин от своя страна се подобрява, сякаш светът се настройва към мрачното ѝ настроение и придава смисъл на меланхолията ѝ, доставяйки парадоксалното усещане за равновесие и унищожителен вътрешен покой.Друга чудесна кино хрумка е теленият обръч, измайсторен от момченцето на Клер: за да се прецени траекторията на наближаващата планета, е достатъчно само да се насочи към небето този наивен уред, тази детска играчка.В Кан нямаше как да не направят връзка между планетата Малик и планетата Фон Триер. Диалогът между тези два космически и противостоящи филми продължава. Американецът е от страната на сътворението, на светлината, на търсенето на изкупление, на религиозното дирене на смисъл, докато датчанинът си представя края на човечеството в една нощ без бог, управлявана от физичните закони, определящи безстрастния ход на звездите.Без да са идеални, „Меланхолия" и „Дървото на живота" показват психичното състояние на нашия свят и ни изпращат парчета незабравимо кино. ... още »
Първи трейлър Във филма "Талисманът" военен се прибира в Северна Каролина след третата си мисия в Ирак и започва да издирва непозната жена, за която е убеден, че му е донесла късмет по време на престоя му в Ирак. Филм на номинирания за „Оскар” /”Блясък”/ австралиец Скот Хикс. Главната роля е поверена на звездата от „Училищен мюзикъл” Зак Ефрон, на когото партнират Тейлър Шилинг /„Болница „Мърси””/, ветеранката Блайт Данър /поредицата „Запознай се с нашите”/, специализиралия се в поддържащите роли Джо Крест /”Ерин Брокович”, „Авиаторът”/ и Адам Лефевър от телевизионния сериал „Закон и ред”. Премиера в България: 27.04.2012 ... още »
С последствията от своите тайни и постъпки ще се сблъскат някои от героите в следващия епизод на „Столичани в повече”. Димо вече е взел своето решение за годежа си с Мария, след като разбра за срещите й с Андрей.Ще бъде ли простена изневярата или обидата ще надделее над любовта, зрителите ще разберат утре вечер от 21:00 часа по bTV.Рангел все още не подозира, че Гълъбина знае за тайните му разходки с Деси. Тя обаче е силно огорчена и ще му покаже и лошата си страна. Гълъбина отново ще намери отдушник на болката си в лицето на Пацо и двамата ще преживеят един от най-романтичните си моменти досега.Скулпторът Жан-Пиер е готов със скиците за бюстa на премиера и с ентусиазъм ще ги представи на семейство Лютови. Йордан и Славка обаче никак няма да бъдат въодушевени от видяното и ще се впуснат в разгорещен творчески спор. В утрешния епизод на „Столичани в повече” зрителите ще видят и актьора Вълчо Камарашев, който ще влезе в ролята на магазинер.Иван Юруков, който играе Андрей в хитовия сериал, бе специален гост в последното издание на „Нека говорят…с Росен Петров” по bTV. Какво разказа за семейството, детството, ученическите години, професионалната реализация и любовта в живота му, можете да видите ТУК. ... още »
Преди няколко седмици бе оповестена новината, че поради финансови причини снимките на дългоочаквания фантастичен екшън с Вин Дизел, “Ридик”, са били прекратени. В продължение на няколко дни, екипа и актьорите работеха в канадско филмово студио, но след като стана ясно, че продуцентската компания One Race Films, която финансира проекта, не е заплатила цялата сума за помещението, режисьора Дейвид Туохи бе принуден да прекрати за неопределен период от време снимачния процес.От студиото-разпространител Universal Pictures не коментираха създалата се ситуация, което породи слухове, че проблемите около проекта са по-сериозни и снимките може и да не бъдат възобновени.Това изглежда няма да се случи, и за радост на почитателите на култовия екранен герой Ричард Ридик, работата по мащабния фантастичен екшън ще започне отново в края на следващия месец. Източници близки до продукцията потвърдиха пред сайта TMZ, че продуцентите и режисьора са получили нужните средства, дълга към канадското студио е бил изплатен, и снимките ще бъдат официално възобновени на 28-ми декември.“Ридик”, чиито бюджет се равнява на 90 милиона долара, ще продължи историята на антигероя Ричард Ридик, който бе представен за първи път на екран в “Пълен мрак”, от 2000-та година. Заедно с персонажите Доминик Торето (“Бързи и яростни”) и Ксандър Кейдж (“Трите хикса”), Ридик се превърна в една от най-известните роли на екшън-звездата Вин Дизел, а благодарение на успеха на “Пълен мрак” се появи и продължението “Хрониките на Ридик”, което се завъртя по световните киноекрани през 2004-та година. Втората част не се превърна в очаквания от продуцентите хит, но все пак натрупа достатъчно стабилни приходи, които да гарантират появата на поне още един филм от поредицата.По думите на Вин Дизел, “Ридик” ще бъде много по-мрачен филм в сравнение с първите два, и ще представи няколко напълно нови извънземни персонажи. Сюжетът на лентата ще се развива няколко години след събитията, които бяха описани във втория филм.Ридик е предаден от своя собствен народ, и е оставен сам на отдалечена пустинна планета, която е обитавана от едни от най-смъртоносните хищници във Вселената. Там, той се изправя не само срещу тези безмилостни същества, но и срещу група наемници, чиято цел е да го елиминират за да получат голямата парична награда за главата му.Освен Вин Дизел, в “Ридик” ще участват още кечиста Дейв Батиста, Бокийм Уудбайн, Кейти Саккоф, Андреас Аперджис, Матю Нейбъл и познатия от “Хрониките на Ридик”, Карл Ърбън, който за втори път ще изпълни ролята на Ваако. Споменават се още и имената на актьорите Клиф Къртис (“Тренировъчен ден”) и Холт МакКолъни (“Боен клуб”), но за момента тяхното участие не е потвърдено от Universal Pictures.Режисьорът Дейвид Туохи: “Мисля, че ще се получи един мрачен филм с много обрати, който ще напомни на хората за първата част. “Ридик” няма да бъде по-мащабен от “Хрониките на Ридик”, но ще предостави на феновете някои наистина уникални герои и моменти. Засега, само това мога да разкрия.”Сценарият на “Ридик” е написан от Кен Уеат (“План без грешка”), Джим Уеат (“Мухата”) и режисьора Дейвид Туохи, а продуценти са Вин Дизел, Скот Крупф (“Мъглата”) и Тед Фийлд (“Летателен план”). Все още не се знае дали продукцията ще се разпространява в триизмерен формат.Проблемите около снимачния процес на “Ридик” няма да окажат влияние на премиерата, и готовия филм ще тръгне по кината в края на 2012-та година. Точната премиерна дата все още не се разкрива. ... още »