🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Филмът на Джоузеф Мадмъни "Restoration" спечели голямата награда на фестивала в Карлови Вари в конкуренцията на 12 други заглавия от 13 страни.Призът донесе на автора на лентата и чек за $30 000, докато специалното отличие на журито и $20 000 отидоха у чехо-словашкия "Gypsy" на Мартин Сулик.За най-добър режисьор бе определен французинът Паскал Рабате заради комедията му "Holidays by the Sea".Стине Фишер Кристинсен бе коронясана в категорията за женска роля (в немския "Cracks in the Shell"), а колегата й Дейвид Морс бе отличен за мъжко изпълнение (в дебютния за Мартин Донован "Collaborator"). Канадско-щатската лента, проследяваща разговора на двама бивши съседи по теми като жените, бирата и войната, по време на заложническа криза, спечели симпатиите на критика и публика.Наградата за творба, идваща от страна от бившия източен блок, бе присъдена на "Punk's Not Dead" (Македония/Сърбия) на Владимир Блажевски. За най-добра документална продукция бе определена "The Good Life" (Дания) на Ева Мулвад, а разказът за алпинистки приключения на Марчин Кожалка "Declaration of Immortality" бе избран за най-силен късометражен документален проект.„Независимото" отличие бе присъдено на канадската комедия "Sunflower Hour", докато призът на публиката бе за "Nicky's Family" с автор Матей Минак, разказващ за англичанина Никълъс Уинтън, спасил доста деца от концентрационните лагери през Втората световна война.На феста присъстваха повече от 12 000 гости и зрители, които видяха програма от 179 филма. ... още »
„Болница на надеждата” – така се казва първата продукция, създадена специално и ексклузивно за онлайн излъчване. Тя може да се гледа само по Nova Play – всяка неделя от 18.00 ч.Първите епизоди вече може да се видят на http://www.novatv.bg/shows/view/799/Болница-на-надеждата/. Те ни запознават с екипа и съвременните технологии в Анадолския медицински център (АМЦ), както и с пациентите, чиито лични истории ще бъдат проследени в 9 поредни епизода. Едно от основните послания на продукцията е, че раковите заболявания не са страшни, когато бъдат открити навреме и бъде проведено правилно и професионално лечение.Екипът на предаването ни среща именно с подобни щастливи случаи на пациенти, претърпели успешно лечение и завърнали се отново към нормалния ритъм на живот. Как да заченем ин-витро, как да се преборим с рака на белите дробове или рака на гърдата са само част от темите, които ще бъдат разгледани в отделните епизоди.„Над 600 са случаите в АМЦ, завършили с щастлив край през първите шест месеца на тази година, а близо 1200 пациенти са били излекувани за изминалата 2010 г.”, коментира изпълнителният продуцент Иван Тодоров.„Само преди няколко дни научихме и за добрите резултати на едно 20-годишно момче от Перник, успяло да се пребори с тумор на белите дробове. Това е и основната причина, поради която решихме да направим „Болница на надеждата” – да вдъхнем вяра на хората и да покажем, че ракът може да бъде победен”, допълва още той.„Радваме се, че именно с подобно позитивно послание и продукция правим първата стъпка в създаването на съдържание специално и ексклузивно за онлайн излъчване”, споделя Маркус Хартвал, Директор „Нови медии” в Нова телевизия”. „Вярваме, че това е правилният път, в който да развиваме нашата онлайн платформа Nova Play. Едновременно с това обаче силно се надяваме, че ще бъдем полезни и ще помогнем на много хора”, добавя той. ... още »
Патрик Бейтман от "Американски психар"Бейтман е абсолютно брутален персонаж. Сериен убиец, психопат (или социопат, по ваш избор), но в същото време предизвиква в зрителя чувство на симпатия и уважение. Той е красиво, богато и стилно юпи, водещо се на собствени принципи и на всичкото отгоре звучи като Фил Колинс.Осъзнаваме изцяло садистичните му действия и въпреки това, на определени моменти изпитваме съжаление към това егоцентрично чудовище, което има всичко, за което някога сме мечтали. Уважаваме го и заради финалната реплика, в която изцяло в стила на Достоевски признава: "Дори и след като съм признал, че катарзис не съществува, наказанието ми продължава да ми се изплъзва и не постигам по дълбоко себепознание. Реално погледнато, от моите признания не можете да спечелите нищо, а тази изповед е толкова безмислена, колкото и всичко останало".Симпатягите от "Криминале"Едно от най-добрите качества на Тарантино е да съчетава елементите на брутално насилие с типичното човешко ежедневие. Това вероятно обяснява и защо иначе страховитите персонажи на Брус Уилис, Винг Реймс, Траволта и компания от култовия "Криминале" изглеждат и се държат като момчетата, с които вечер пием по бира или ритаме футбол в квартала. Е как да не ги харесваш?! Те са лоши, садистични маниаци, които убиват за удоволствие и въпреки това в тях има нещо толкова земно и чаровно.Помните ли как Брус и Винс се дебнеха в магазина в желанието си всеки да тегли куршума на другия и въпреки това си бъбреха по приятелски за сексуалните си предпочитания?! На това му се вика да подходиш с нужното уважение…Джон Доу от "Седем"Това да разплачеш самия Брад Пит, не е шега работа. Анджелина не успя, но виж Кевин Спейси направо му "разката майката" в "Седем". С майтапа дотук, този филм е един от най-страховитите и потресаващи трилъри, които сме гледали някога и признаваме си, не бихме повторили без нужното осветление.Заслугата до голяма степен е на персонажа на Кев, който може и да е тотален сбърканяк, садист и перверзник, но е толкова умен, хитър и интелигентен, че пред него Морган Фрийман и Брад изглеждаха като абсолютни първолаци. При това Джон Доу се появява на екран за не повече от 15-20 минути, но те се оказват абсолютно достатъчни да го сравним дори с Ханибал Лектър. И повярвайте ни, веднъж като го видите, няма да го забравите…Вик Вега от "Глутница кучета"След "Криминале", дойде ред и на друг ненормалник от хит на Тарантино. Вик обаче и до днес е сред най-сполучливите му екранни персонажи заради уникалното си черно чувство за хумор. Няма как да забравим сцената, в която отрязва ухото на горкото ченге, след което крещи в него: чуваш ли ме, ало, чуваш ли ме?!Вероятно ви звучи твърде брутално, но в крайна сметка с тези кадри Майкъл Медсън се завърна в голямото кино, а Куентин се утвърди като Краля на екранния жаргон…Даниел Плейнвю от "Ще се лее кръв"Този филм и до ден днешен е сред класиките в световното кино, въпреки че бе направен преди едва няколко години, а изпълнението на Даниел Дей Луис не само показа, че е перфектен за отрицателни роли, но дори и му донесе дългоочаквания "Оскар".Даниел е алчен и циничен търсач на петрол, който е готов да продаде и собствената си майка в името на черното злото, да се откаже от всичко ценно в живота си, стига да постигне целта си. И все пак, той предизвиква симпатия. На финала Плейнвю остава съвсем сам, разрушил връзката с единственото същество, което все пак запазваше човешкото в него - сина му, а за компания останаха само бутилката с алкохол и тоталната омраза към човешкия род. И парадоксално, но някак си започнахме да го харесваме, когато убива основния си конкурент Илай Съндей, виждайки в него всичко това, в което сам се е превърнал през годините...Томи де Вито от "Добри момчета"За актьор, висок едва 163 сантиметра, Джо Пеши е твърде впечатляващ в шедьовъра на Скорсезе – "Добри момчета".Когато убива някой с… химикалка в гърдите или пък застрелва невинен сервитьор заради това, че го е обидил, никой не припознава в него, да речем, Дани де Вито. Той е завършен и брутален мафиот и все пак… притежава неповторима харизма. Способен е след кърваво убийство да седне на стола и да похапне спагети, докато разменя шеги с околните. Има завидно чувство за хумор и умее да се забавлява. Изглежда точно като човек, с който да "убиеш" един два часа по приятен начин. И това всъщност е най-страшното в Томи Де Вито. Защото той не е луд, просто не му пука за никой и нищо...Карл от "Sling Blade"Когато става дума за персонаж на чаровни шизофреници, едва ли на този свят има по-подходящо име за пресъздаването им от Били Боб Торнтън. В това отношение бившият съпруг на Анджелина Джоли просто няма равен и изпълнението му в "Sling Blade" е най-яркото доказателство за това.В лентата, която дефакто е и режисьорският му дебют, той изпълнява ролята на умствено изостаналия Карл Чайдлърс, излежал 25 години в затвора още от 12-та си година, след като убива майка си и нейния любовник.Когато излиза на свобода, той се завръща в родния си град, където се сприятелява с малкия Франк и постепенно ни убеждава в истински доброто си сърце. Затова, когато на финала убива доведения баща на момчето - Дойл, единственото, което можем да изпитаме е просто тъга, че понякога животът е твърде предвидим за тези, които не се вписват в традиционните рамки на обществото…Мики и Малъри от "Родени убийци"Те са готини, естествени и чаровни! Те са забавни, усмихнати и щури! Те са най-сексапилните серийни убийци в света! Кажете "здравей" на Мики и Малъри Нокс. Филмите на Оливър Стоун винаги са изпълнени с твърде реалистично насилие и "Родени убийци" не прави изключение.Сатиричният критичен поглед върху американското общество, така типичен за режисьора, обаче присъства и тук, и именно той смекчава някои от сцените до степен, в която дори започваме да съчувстваме на главните герои.Мики и Малъри са брутални убийци и в това спор няма. Те обаче не са родени такива, а са продукт на американската социална система и точно затова всъщност не ги съдим. Всичките им садистични актове изразяват собствените им виждания за по-добър свят или са просто в името на нещо положително. Трудно е да кажем, че ги харесваме. Със сигурност обаче не ги мразим…Антон Чигур от "Няма място за старите кучета"Този филм е шедьовър, братя Коен са гении, а Антон Чигур е един от най-впечатляващите килъри в историята на киното. Той изглежда като пълен идиот - прическата му е способна да разплаче и най-некадърния фризьор, а в същото време е социопат, който трепе като муха всичко живо, което се изпречи на пътя му.Един от най-зловещите и завършени екранни психопати убийци досега, Чигур убива толкова спокойно, сякаш пие сутрешното си кафе и решава дали да запази живота на някой… подхвърляйки монета. Каменното му, лишено от всякаква емоция, лице по време на поредното убийство и новаторския подход откъм оръжие – пушка, свързана към резервоар със сгъстен въздух , ни карат ако не друго, то поне да изпитаме нужното уважение към него. Изпитаха го и в Холивуд, където за ролята си Хавиер Бардем стана първият испански актьор, отличен с "Оскар". Убийствен изстрел, не мислите ли?! ... още »
Един акт на състрадание и арогантност ще доведе до невиждана война и до „Възходът на планетата на маймуните”. Удостоеният с „Оскар” екип по специални ефекти, работил над безспорни хитове като „Аватар” и „Властелинът на пръстените”, уверено се заема да надмине предишните си постижения като създаде компютърни изображения, които ни предлагат драматични изпълнения с безпрецедентна емоционалност и интелигентност. В допълнение ще станем свидетели и на епични битки, които ще решат съдбата на хората и приматите.„Възходът на планетата на маймуните” е един напълно нов поглед върху вселената от една от най-любимите и успешни поредици на Twentieth Century Fox. Но филмът дължи своето създаване колкото на „Аватар”, толкова и на по-ранните филми от поредицата. Студиото за ефекти Weta Digital надгражда върху отличената си с „Оскар” работа по „Аватар, за да предложи нещо революционно ново – фото-реалистични маймуни, а не използваните досега костюмирани актьори. Новите технологии позволяват на публиката да се почувства емоционално свързана с шимпанзето Цезар, което реално не съществува. „Това е радикално отклонение от предишните епизоди в поредицата, защото Цезар е централния герой и по-голямата част от случващото се е представена през неговия поглед. Това ви кара да се вълнувате истински от случващото се с него,“ казва продуцентът Питър Чернин.В допълнение към представянето на тези изключително реалистично изглеждащи маймуни, филмът ни предлага и място на действие, което всеки веднага може да разпознае. Историята, смесица от научна фантастика и научни факти, се развива в днешен Сан Франциско и ни отправя предупреждение за това докъде могат да доведат генетичните експерименти на хората, а именно – до война за надмощие с видове, които считаме за по-нисши.„Това е модерен прочит на идеята за планета на маймуните,“ казва продуцентът Дилън Кларк. „Нашият филм е замислен като първокласно и мащабно забавление, но в същото време е дълбоко свързан с реалността благодарение качеството на сценария, емоционалния заряд и дълбочината на героите. В сърцевината си това е история, задвижвана от отделните персонажи, която не разчита основно на специални ефекти, за да спечели публиката на своя страна.“Емоционалната сърцевина на филма е основна притегателна сила за актьорите, включително и за Джон Литгоу. „Необичайно е голям научнофантастичен филм да черпи вдъхновение от развиващите се вътре в човека емоции и конфликти,“ споделя номинираният за Оскар актьор. „Бях изумен от емоционалната автентичност на сценария. Филмът напълно ще преобърне очакванията на публиката.“Подобно на оригиналния „Планетата на маймуните“ новият филм използва научнофантстичния жанр, за да разглежда много по-обширни проблеми и идеи. „ВЪЗДОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ" ни показва как нашата цивилизация може да стигне до точка, от която няма връщане назад,“ казва режисьорът Рупърт Уайът. „Събитията се развиват през погледа на супер-интелигентното шимпанзе Цезар, което в началото вижда, че хората са способни да създават красиви произведения на изкуството и да използват ума си за постигането на множество неща. Впоследствие обаче Цезар започва да опознава и тъмната страна на хората – подтисничество, лицемерие и отхвърлянето на това, което не разбират.“ Друга ключова тема е човешката арогантност, която ни кара да мислим, че може да изкривим, измамим или заобиколим природните закони без да си платим за последствията. „В оригиналния филм човешката арогантност доведе полковник Тейлър (изигран от Чарлтън Хестън) на онзи плаж пред Статуята на свободата и му разкри стряскащата съдба на човечеството,“ отбелязва сценаристът и продуцент Рик Джафа. „Не по прищявка на съдбата всичко се е стекло по този начин.“И във „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” хората са изправени срещу природата и срещу самите себе си, което ще доведе до развръзка, която поставя нашият вид и маймуните пред появата на нов и шокиращ световен ред.GEN-SYS: В НАЧАЛОТОУил Родман (Джеймс Франко) е учен, който работи в Gen-Sys – голяма фармацевтична компания, която провежда генетични изследвания в желанието си да разработи доброкачествен вирус, който възстановява увредената тъкан на мозъка. Уил е напълно отдаден на целта да открие лекарство за Алцхаймер, от каквато болест страда баща му Чарлс (Джон Литгоу). Младият учен е буквално „венчан за работата си“ по думите на Рик Джафа, което не му позволява да изгради каквито и да било лични отношения с друго човешко същество.Единствено болестта на баща му ги сближава, макар и по труден начин. „Уил е студен и изолиран човек,“ споделя номинираният за Оскар за ролята си в 127 ЧАСА Джеймс Франко. „По-голямата част от енергията му е насочена към работата. Баща му страда от прогресивна деменция, така че Уил се връща в родния си дом, за да се грижи за него. Грижите за друг човек са нещо, с което Уил трябва да се сблъска за пръв път.“Точно преди Gen-Sys да започне тестове върху хора на обещаващо ново лекарство, опитните маймуни на Уил внезапно показват учудващо агресивно поведение. Ръководството решава, че изследванията са провал и Уил трябва да прекрати програмата.Сред хаоса, който съпътства рязкото спиране на научния процес, Уил се оказва натоварен с грижите за новородено шимпанзе, което е мъжката рожба на най-обещаващия му тестов субект. Тази малка маймунка, на която й предстоят велики дела, се казва Цезар.ЕВОЛЮЦИЯТА НА ЕДНА РЕВОЛЮЦИЯУил тайно отглежда Цезар в дома си, докато в същото време се грижи и за болния си баща. „Уил се оказва с голяма отговорност спрямо две живи същества,“ казва Джеймс Франко. „С развитието на историята той става все по-човечен и все по-малко обсебен от науката. Започва да го е грижа много повече за Цезар, отколкото за успеха на лекарството.“Цезар е много повече от домашен любимец за Уил; всъщност Уил приема бащинска роля спрямо тази толкова специална маймуна. „До голяма степен това е история за отношенията между бащи и синове,“ споделя продуцентът и сценарист Аманда Силвър, която написва сценария заедно със съпруга си Рик Джафа. „Уил се превръща в баща, както за собствения си баща, така и за Цезар.“„Връзката Уил-Чарлс-Цезар е изключителна,“ казва Джон Литгоу. „Уил губи баща си в борбата с Алцхаймер, но в същото време печели едно „дете“ в лицето на Цезар. Този емоционален триъгълник дава отправна точка на нашата история.“Цезар отвежда Уил при Каролин (Фрейда Пинто) – приматолог, който се грижи за здравето на Цезар и се превръща в централна фигура в живота и на двамата. „Каролин се възхищава от грижите на Уил за шимпанзето, което е третирано като роден син,“ обяснява Пинто. „Тя е посветила живота си на приматите, така че любота и грижите за техния вид идват дълбоко от сърцето й.“Като резултат от излагането му на експерименталното лекарство още докато е износван от майка си, Цезар започва да демонстрира интелигентност и поведение, които не са привични за която и да било друга маймуна. Вдъхновен от неочакваните заложби на Цезар, Уил тайно успява да изнесе достатъчно дози лекарство от Gen-Sys и против правилата на здравия разум започва собствени проучвания в дома си, използвайки баща си и Цезар за тестови субекти. С течение на времето приматът развива удивителни когнитивни умения и интелект. В същото време симптомите на Алцхаймер у Чарлс изчезват като по чудо. По всичко изглежда, че нарушаването на лабораторните правила си е струвало риска. Но както сам Уил скоро ще открие, този му дързък акт е запратил цялото човечество по пътя на разрухата.„Уил прекрачва границата,“ казва Рик Джафа. „Той си мисли, че няма нищо лошо в това да излекуваш Алцхаймер и да повишиш интелекта на даден субект. В този момент обаче започваш да си играеш на Бог и положението става рисковано.“„ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” изследва един от най-големите проблемите на нашето съвремие,“ заявява Питър Чернин. „Имаме на разположение невероятни научни и медицински достижения, но трябва да се запитаме до каква степен може да ги използваме преди наистина да окажем пагубно влияние върху природните закони? Какви са границите?“Уил Родман отива далеч отвъд тези граници и резултатите са катастрофални. Но преди да се разиграят тези драматични събития публиката става свидетел на израстването на Цезар, който подобно на всяко човешко дете е любопитен да опознае света, който го заобикаля. С напредването на годините високата му интелигентност се сблъсква с агресивните и опасни отбранителни инстинкти, присъщи на зрелите мъжки маймуни. Цезар скоро се превръща в бреме, с което Уил и Каролин не могат да се справят сами.Уил няма желание да се раздели с животното, което приема за собствен син. Уил добре го разбира, но в същото време осъзнава, че не е възможно Цезар да остане с тях. „Каролин настоява, че всяко животно се нуждае от пространство и не би могло да се развие напълно, докато е затворено в човешки дом,“ обяснява Пинто.Уил отвежда Цезар в Убежището за примати Свети Бруно. Той обаче не знае, че това т.нар „убежище“ е по-скоро долнопробен затвор, където попадат всички нежелани маймуни. Мястото се управлява от Ландън (Брайън Кокс) и синът му Додж, в чиято роля влиза Том Фелтън, който публиката по целия свят добре познава от превъплащението му като Драко Малфой в поредицата за Хари Потър.Цезар далеч не е най-силното шимпанзе и бързо осъзнава, че за да оцелее ще трябва да наложи интелектуалното си преимущество над страховития мъжкар Рокет, зловещата и гневна горила Бък и психически неуравновесения орангутан Морис. Цезар скоро се оказва господар на положението и налага нов социален ред. В ключов и въздействащ момент Цезар се противопоставя на човешките си мъчители.„Изградихме структурата на филма си около тази сцена,“ обяснява Дилън Кларк, който обаче иска да запази в тайна случващото се, за да не развали удоволствието на зрителите. „Ще бъде изключително силен и завладяващ момент от филмовата история.“„Искахме този момент да е от типа, който спира привидно непреклонния ход на света, който ни заобикаля,“ добавя Рупърт Уайът. „И в същото време да е неотделима част от идеята за това докъде може да ни доведе еволюцията на видовете.“ Този определящ миг води до дръзко бягство, епичен сблъск на прочутия мост Голдън Гейт в Сан Франциско, мъчителна и съдбовна среща между Уил и Цезар – и в крайна сметка до революция, която завинаги ще промени нашата планета.СЪЗДАВАНЕТО НА ЦЕЗАРПри създаването на Цезар и неговия свят задачата на Weta Digital,подобно на работата по АВАТАР и ВЛЪСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ, е да предложи на публиката нещо невиждано досега. Старши отговорникът по специални ефекти и четирикратен носител на Оскар Джо Летери обяснява предизвикелствата пред неговия екип: „При АВАТАР Джим Камерън създаде един напълно измислен свят, какъвто никой не си е представял. Целта при „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” в определена степен е още по-трудна. Всичко – маймуните и локациите – трябваше да изглеждат истински, защото разказваме история, която е базирана в реалността, а не е напълно научна фантастика.“Летери отдава дължимото на режисьора Рупърт Уайът за желанието да се разкаже история, която изглежда максимално реалистично. „Рупърт постоянно ни повтаряше, че маймуните трябва да изглеждат възможно най-истински. Така че започнахме работа от нулата и подходихме напълно различно от всички предишни филми от поредицата. Приматите ни изглеждат точно така, както всички си ги представяме, но в същото време им придадохме допълнителна доза интелигентност и присъщи на хората черти.“За Летери ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ е нещо като Светия Граал за артистите по специални ефекти, защото оригиналът от 1968 е крайъгълен камък в киното по отношение на зрелището, което предлага. „Привлече ме идеята да работя по предистория, която ще ни покаже как се е стигнало до положението от предишните филми, а също и възможността да фокусираме всичко през погледа на Цезар, който е нашият главен герой.“И докато Weta Digital използват уникалните си технологии, за да ни покажат възможно най-реалистичните маймуни, то известният британски актьор Анди Съркис (познат от изпълнението си като Ам-Гъл във ВЛАСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ) се присъединява към проекта, за да изпълни образа на Цезар с необходимите нюанси, емоции, душа, мъдрост и сърце. „Анди Съркис е Чарли Чаплин на нашето поколение,“ отбелязва Рупърт Уайът.„Под това имам предвид, че той е един от наистина малцината напълно възприели технологията motion-capture (улавяне на движението – бел.ред.), защото добре разбира нейният потенциал. Някои актьори се страхуват, че технологията отделя изпълнението им от истинския свят във филма, което далеч не е така. Анди добре разбира, че всеки един дребен нюанс – всяко вдишване, всяко потрепване на мускул – е визуално отразено във филма. Филмовото изкуство е визуално средство и ако можеш да разкажеш историята на героя си с по-малко думи, то това би било перфектно.“ Историята на Цезар ни води от неговото раждане до мястото му като лидер на революция. Съркис, който освен като Ам-Гъл, е познат и с превъплащението си в Кинг Конг в римейка на Питър Джаксън, споделя, че „Цезар е една от най-сложните роли в кариерата ми във физическо и емоционално отношение. Едно нещо е да играеш шимпанзе, но да го изиграеш от детска възраст до пълна зрялост е съвсем друго. Но пък възможността да се справя именно с такава задача беше неустоима.“„Част от пътуването на Цезар включва детските му години и радостта от откритието и осъзнаването, че притежава интелигентност отвъд годините си,“ коментира Съркис. „Той попива от хората около себе си и усеща, че е изключително надарено същество, но в същото време открива, че светът може да е много жестоко място. Интелект е даден насилна на Цезар. Той не го е поискал сам. На раменето му лежи голяма отговорност без сам да я е пожелал.“Във втората част на филма Цезар се превръща в затворник. „Той е откъснат от среда на обич и се чувства изоставен. Той е затворен в клетка заедно с тези объркани диви животни, след като е отхвърлен от хората, които са били като негови родители. Той започва да се съмнява в собствената си идентичност. Но в крайна сметка намира сили да обедини и поведе останалите маймуни, което го води до третия етап от развитието му, а именно революцията. Той използва интелекта си, за да увлече останалите примати и впоследствие намира сили да се превърне в техен лидер. За мен като актьор това е невероятно приключение,“ обобщава Анди Съркис.Физическите изисквания на ролята са съвсем друга тема на разговор. Прецизност, тренировки и концентрация са от изключително значение, за да се уловят с точност движенията на маймуните. Координаторът по каскади Тери Нотари, бивш изпълнител в световноизвестния Цирк дьо Сюлей, изиграва ключова роля в уточняване движенията на актьорите, чиито изпълнения на екрана се превръщат в пълнокръвни маймунски образи.Докато motion-capture актьорите достигат нови хоризонти с привнасянето на емоционалност и ярко физическо присъствие, то Weta Digital също надграждат успехите си от АВАТАР като за пръв път заснемат визуални ефекти на истински места, а не в контролираната среда на затворено филмово студио.„Както и при АВАТАР използвахме костюмите за улавяне на движения и камери за глава, които улавят лицевите изражения на актьорите,“ обяснява Летери. „Но тук за пръв път използвахме тази технология като напълно интегрирана част от реално заснетите кадри и по този начин елиминирахме бариерата между специални ефекти и действително уловеното от операторските камери. Основното при работата по „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” са изпълненията на актьорите и взаимодействието помежду им. За останалото – истинските визуални ефекти – щяхме да се погрижим на по-късен етап.“„За пръв път успяхме да уловим подобни изпълнения при директна слънчева светлина,“ споделя отговорникът по специални ефекти Дан Лемън.Най-голямото предизвикателство за продукцията е при заснемането на кулминацията на филма, която се развива на моста Голдън Гейт. Декорът е построен на огромна снимачна площадка близо до Ванкувър. Битката между маймуни и хора включва сложни каскади, огън, експлозии, хеликоптери, стотици коли и статисти, както и характерната за Сан Франциско мъгла. А всичко това е гарнирано с кулминацията на драматичните нишки в историята, която е придружена с много емоции и сблъсък на героите.Тази сцена, както и останалите големи сцени са изцяло подчинени на емоционалната сърцевина на филма и неговите основни теми. „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” не се усеща като филм, който залага единствено на специалните ефекти,“ обобщава Анди Съркис. „Усещането е за силно въздействаща история, която се разплита на фона на мащабни събития. Екшън спектакълът си взаимодейства перфектно с драмата. И точно поради това според мен се получи този изключително силен резултат – защото моментите, които имат за цел да ви впечатлят не са самоцелни. Всичко опира до намирането на реализъм и истинност.“„Филмът се възползва от страха ни, че нашата планета може да бъде узурпирана от друг вид и поставя въпроса как би се стекло всичко при подобен сценарий,“ казва в заключение Рупърт Уайът. ... още »
Източници от студиото Working Title разкриха, че се подготвя трети филм от комедийната поредица “Дневникът на Бриджит Джоунс”. За режисьор на бъдещата романтична комедия, продуцентите се опитват да привлекат създателя на тазгодишния изненадващ хит “Шаферки”, Пол Фейг.Преговорите с Фейг вече са започнали, но от студиото уточняват, че продукцията е във все още ранен етап на развитие, и в момента няма подписани договори.Героинята Бриджит Джоунс бе представена за първи път на големия екран в “Дневникът на Бриджит Джоунс” от 2001 година, където главните роли бяха поверени на носителите на “Оскар” Рене Зелуегър и Колин Фърт, а техен партньор беше звездата от “Четири сватби и едно погребение”, Хю Грант.Лентата, базирана на едноименния роман на писателката Хелън Фийлдинг, се превърна в международен хит, с приходи от 281,929,795 долара. Три години по-късно, през месец ноември 2004-та, по кината се завъртя и продължението “Бриджит Джоунс: На ръба на разума”, в което отново участваха звездите от първата част. Филмът успя да привлече вниманието на публиката, и натрупа световни приходи от 262,520,724 долара.Въпреки, че не съществува трета книга за премеждията на Бриджит Джоунс, авторката Хелън Фийлдинг публикува кратка история през 2005-та година, в която вече 40-годишната главна героиня се опитва да забременее преди да е станало прекалено късно. Това е и основата на сценария за третия филм, който е написан отново от самата Фийлдинг.Звездата на поредицата, Рене Зелуегър, заяви през месец юли, 2009-та година, че със сигурност би се превъплътила отново в главната роля – за момента обаче, не се разкрива дали разговорите с нея са били подновени.Подобна е и ситуацията с Колин Фърт и Хю Грант: и двамата актьори нееднократно са заявявали, че биха се завърнали за трети филм, но според първоначалната информация, от студиото Working Title все още на са започнали преговорите с тях. Очаква се в следващите няколко седмици, да бъде разпространена по-подробна информация за състоянието на актьорския състав на бъдещата продукция.Относно режисурата на филма, не е изненадващо, че продуцентите се опитват да привлекат Пол Фейг - с тазгодишната си сватбена комедия “Шаферки” той доказа, че може да превърне филм, насочен главно към женската публика (какъвто е и самия “Дневникът на Бриджит Джоунс”) в голям международен бокс офис хит (само до момента, лентата е спечелила над 190 милиона долара по света).Ако всичко протече според очакванията, снимките на третия, все още неозаглавен, филм за Бриджит Джоунс, ще стартират през пролетта на следващата година. Световната премиера на комедийната продукция ще се състои не по-рано от лятото на 2013-та. ... още »
От филмовата компания Warner Bros разпространиха първите два официални плаката на дългоочакваното продължение на хита от 2009-та година, “Шерлок Холмс”, чието официално заглавие е “Шерлок Холмс: Игра на сенки”.Звездите от първата част, двукратно номинираните за “Оскар” Робърт Дауни-мл и Джуд Лоу, отново се завръщат в ролите на Шерлок Холмс и неговия приятел и партньор, доктор Джон Уотсън, а сред новите актьорски попълнения са шведската актриса Нууми Рапас (“Милениум 1: Момичето с татуирания дракон”), Стивън Фрай (“Алиса в страната на чудесата”) и Джаред Харис (“Странният случай с Бенджамин Бътън”). На публикуваните два плаката могат да бъдат видени както главните герои Холмс и Уотсън, така и техния основен враг професор Мориарти (Харис) и френската ромка Сим, в изпълнение на Нууми Рапас, за която това е първа англоезична роля.Режисурата на “Шерлок Холмс: Игра на сенки” е отново поверена на Гай Ричи, а Рейчъл Макадамс, която изпълни главната женска роля на Айрийн Адлър в първия филм, отново ще се появи на екран. Но този път обаче, присъствието й ще бъде ограничено само до няколко сцени. “Тази роля е една от любимите ми. Знаех, че в продължението присъствието й ще бъде ограничено до няколко възлови сцени, и затова се постарах максимално да я превърна в образ, който се надявам, че ще бъде запомнен от публиката”, заяви наскоро Рейчъл Макадамс. За момента не се разкриват подробности за сюжета на “Шерлок Холмс: Игра на сенки”, но това което се знае е, че филма ще се фокусира върху връзката на Холмс с героинята на Нууми Рапас, Сим, и надлъгването между двамата главни герои и техния най-голям враг, професор Мориарти (Джаред Харис). В лентата ще се появи и брата на Шерлок Холмс, Майкрофт - герой, който по интелект надминава и самия Холмс, но въпреки това няма никакво желание да се изявява като детектив, и отказва да върши каквато и да е физическа дейност свързана с разкриването на даден случай. В тази роля ще видим вече споменатия английски комик Стивън Фрай.Сценарият на “Шерлок Холмс: Игра на сенки” е на Мишел Мълрони (“Paper Man”) и Киерън Мълрони (сериала “Морски детективи”), а продуценти са Лайнъл Уиграм (“Хари Потър и нечистокръвния принц”), Джоуел Силвър (“Честна игра”), Дан Лин (“Раждането на лъжата”) и Сюзън Дауни (“Готика”). Филмът бе заснет с бюджет от 110 милиона долара, а в момента, режисьора Гай Ричи работи по финалния му монтаж. Ричи: “Първият филм беше неочакван успех за всички ни, и затова се стараем да направим продължението още по-интересно и забавно. Има страхотна химия между Робърт и Джуд, и без тях тези филми нямаше да бъдат това което са. С нетърпение очаквам да видя реакциите на феновете след като изгледат “Шерлок Холмс: Игра на сенки”. Надявам се, че ще останат доволни от видяното.”Световната премиера на дългоочакваното продължение ще бъде на 16-ти декември тази година, а в България, лентата ще се завърти по кината една седмица по-късно - на 23-ти декември. ... още »
Актрисата Дженифър Анистън остави отпечатъци от ръцете си пред китайския театър "Грауман", така тя се нареди до легенди като Елизабет Тейлър, Мерилин Монро и Фред Астер.Звездата от "Приятели" сподели: "Никога и в най-смелите си мечти не съм мислила, че ще пъхам ръцете си в цимент".На церемонията присъства и партньорът на Анистън от филма "Шефове гадняри" - Джейсън Бейтман, който излиза по българските екрани на 19-ти август. В лентата Анистън играе лоша, но ужасно сексапилна шефка, която си навлича омразата на подчинените. Той каза, че тротоарът край театъра има късмет, защото "години, след като сме си отишли", ще съдържа "излята в твърдия цимент жената, чийто дух никак не е твърд, но чиято честност е непоколебима".На събитието присъстваше и новият приятел на Анистън - Джейсън Теръкс. Той беше почти неузнаваем, след като е обръснал гъстата си брада. Според запознати, промяната се дължи на Анистън и бележи новия етап в живота на Теръкс.Наскоро актрисата обяви, че си взима почивка от киното за една година, за да се посвети на личния си живот. ... още »
от Александър РайчевНай-новият трейлър за поредната комиксова екранизация „Капитан Америка: Първият отмъстител” гордо отбелязва, че героите се създават в Америка. Но ако има един истински американски герой, то той не е някой маскиран отмъстител с невероятни суперсили, а актьорът, продуцент, сценарист и режисьор Том Ханкс, който вече повече от 30 години е сред най-добрите изпълнители в Холивуд.По уникален начин той успява да бъде еднакво убедителен в романтични комедии, тежки драми или приключенски трилъри, като всеки един негов образ остава здраво стъпил на земята и позволява на зрителят да припознае собствената си съдба в него. Две награди "Оскар" („Филаделфия”, „Форест Гъмп”) и 4 награди Златен глобус са достатъчно признание за човекът, който не спира да експериментира с различни проекти и продължава да търси нови предизвикателства.След мащабно заснетите приключения на професор Робърт Лангдън в „Шифърът на Леонардо” и „Ангели и демони”, Ханкс очевидно е взел правилното решение да се посвети на по-камерен и личен проект, който да отбележи втората изява в кариерата му на режисьор на пълнометражни филми.Резултатът е тазседмичната премиера „Лари Краун”, в която освен режисьор и изпълнител на главната роля, Ханкс се изявява и като продуцент, и автор на сценария съвместно с Ниа Вардалос, позната от „Моята голяма луда гръцка сватба.” Мнозина биха се учудили защо премиерата на филма е позиционирана в една и съща седмица с грандоманското упражнение по високобюджетно кино на Майкъл Бей „Трансформърс 3”, но в същото време изборът е повече от удачен.Още от края на април публиката ежеседмично е заливана с шарени и динамични блокбастъри като „Бързи и яростни 5”, „Тор” и „Карибски пирати 4”, които винаги гарантирано ще се радват на значителен зрителски интерес, но в един момент по-зрялата публика ще поиска да гледа филм, който говори на нейния език и не залага само на взривове и специални ефекти.„Лари Краун” идва точно навреме в сезона на летните филмови хитове, за да предложи една чисто човешка история, която ще ни разсмее и разплаче, като в същото време ни накара да се замислим за хода на собствения си живот.Лари Краун (Том Ханкс) е обикновен човек, който работи във верига универсални магазини и се надява да бъде избран за девети път като служител на месеца. Вместо това бива уволнен под претекст, че няма диплома за висше образование, а 20-те години в служба на американския флот не се броят за особено постижение от корпоративна Америка.Подобно на героя си във „Форест Гъмп” и тук Ханкс не губи време да изпада в депресия, а смело решава да щурмува проблема, за да намери най-подходящото решение. Скоро пътят му го отвежда в местен университет, където решава да се запише в курс по ораторско майсторство.Преподавателка в курса е Мерцедес Таино (Джулия Робъртс) – жена, която дави мъката от оковите на неуспешен брак в безбройни коктейли. Срещата между двамата обещава да се окаже началото на нещо ново и красиво, което може да разреши всичките им проблеми.„Лари Краун” е откровено актьорски филм, който залага основно на играта на две от най-големите холивудски звезди и носители на престижната награда "Оскар" – Том Ханкс и Джулия Робъртс. За реномето на Ханкс вече стана въпрос, а Джулия е все така неотразима дори и повече от 20 години след пробива й с „Хубава жена.”И въпреки присъствието на тези два безпогрешни магнита за зрителския интерес, продуцентът Ханкс е решил да заложи на сигурно и си е осигурил стабилно актьорско присъствие във всички поддържащи роли. Популярният в САЩ Седрик Шоумена и Тараджи П. Хенсън („Странният случай на Бенджамин Бътън”) са колоритната съседска двойка на Лари, която играе ролята на негово своеобразно семейство и допринася за голяма част от забавните моменти във филма.Пам Гриър („Джаки Браун”) играе колежка на Мерцедес, а Брайън Кранстън (култовият ТВ сериал „Малкълм”, „Адвокатът с линкълна”) е в ролята на мързеливият й съпруг, който по цял ден стои вкъщи, преструвайки се, че пише книга, докато в действителност се задоволява с онлайн порно.Истинско откритие е младата Гугу Мбата-Роу, която влиза в ролята на очарователната Талия, чиято любов към живота и заразителен позитивизъм помагат на Лари сам да се почувства по-уверен в собствените си възможности и заложби, които са останали скрити за самия него през всичките години от живота му.А трансформацията от примирил се с мястото си в живота обикновен човек, който няма амбиции и цели, до мъж, който знае накъде да поеме и в чия компания, е съвсем по мярка на Том Ханкс. Големият актьор само в рамките на 90 минути успява да ни покаже каква трансформация може да постигне всеки от нас, като не пропуска да гарнира всичко с добре премерена порция смях, защото какво друго е животът, ако не комедия от грешки. Важното е да се учим от грешките и да не губим желание за борба.Режисьорът Ханкс се е обградил с именити професионалисти и зад камерата, за да си гарантира пълен успех. Носителят на "Оскар" Филип Русло („Шерлок Холмс”) поема отговорност за визията на филма в ролята си на оператор, а именитият композитор Джеймс Нютън Хауърд („Черният рицар”, „Туристът”, „Сватбата на най-добрия ми приятел” и много други) допринася с музиката си за цялостното настроение на продукцията.Резултатът от усилията на всички изброени дотук, а и на всички останали от екипа, които просто няма как да изброим тук поименно, е филм, който видно е създаден с много любов и привързаност към героите и тяхната история. Том Ханкс доказва, че като режисьор се справя не по-лошо от актьорските си превъплащения.Да се надяваме, че публиката ще оцени „Лари Краун” по достойнство и ще покаже с присъствието си в киносалоните, че все още има място за филми, които не са продължение на популярни поредици, не са заснети в 3D и не са свързани с нападението на Земята от всякаква извънземна гад. ... още »