🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Номинираният за „Оскар” Томас Хейдън Чърч (“Спайдър-мен 3”) ще се присъедини към Матю Макконъхи (“Призраци на бивши гаджета”) и Емил Хирш („Сред дивата природа”) в новия филм на режисьора Уилям Фридкин (“Екзорсистът”) – независимата черна комедия “Killer Joe”.Филмът е базиран на едноименната бродуейска пиеса от 1998 година на носителя на Пулицър Трейси Летс, в която участваха актьорите Скот Глен, Сара Полсън, Майкъл Шанън и Аманда Плъмър.Сюжетът на филмовата адаптация ще разказва за на пръв поглед нормални брат (Хирш) и сестра, които тайно планират убийството на властната си майка, а крайната им цел е да се доберат до парите от застраховката й. Тъй като не разполагат с нужния кураж, те решават да наемат Джо (Макконъхи) – завеян полицай през деня, и професионален поръчков убиец през нощта, известен в престъпните среди като Джо “Killer” Купър.Без да се замисля той приема поръчката, но много скоро всички замесени в заговора разбират, че потенциалната жертва няма намерение да се предаде лесно.За момента не се разкрива каква ще бъде ролята на Томас Хейдън Чърч и не са избрани актриси за ролите на майката и сестрата. Въпреки това, продукцията се движи по график и режисьора Фридкин разкри, че “”Killer Joe” ще бъде много забавен и нестандартен филм, с черен хумор в стила на “Войната на семейство Роуз” и “Мансардата”.Сценаристът на филма е създателя на оригиналната пиеса Трейси Летс (“Bug”), а продуценти ще бъдат Никълъс Шартие (“Войната е опиат”) и Скот Ейнбиндър (“Заветът”). Независимата компания Voltage Pictures финансира проекта, а отделения бюджет е 10 милиона долара. Снимките започват в началото на следващия месец в Ню Орлиънс, а премиерата е насрочена за 2011 година. ... още »
Фронтменът на Лим Бизкит Фред Дърст изглежда все по-силно привлечен от седмото изкуство.След "The Education of Charlie Banks" и "The Longshots" сега музикантът смята да режисира черната комедия с екшън привкус "Pawn Shop Chronicles", съобщава The Los Angeles Times.Сценарият ще е дело на Адам Минарович (актьор, сценарист и режисьор на нискобюджетни филми като „Wiseguys vs. Zombies") и ще разказва за изчезването на годежен пръстен, което води главните герои към страхотни перипети, в които за замесени "мета-амфетаминови наркомани, скинари и имитатор на краля на рокенрола Елвис Пресли".Очаква се снимките на продукцията да стартират в началото на следващата година. ... още »
Макар и лятото вече да отмина, сърф вълната все още държи Холивуд. Поредното доказателство за това е последният проект на Twentieth Century Fox.Компанията е насочила усилията си в създаването на мюзикъл по мелодиите на Бийч Бойс. Филмовият гигант вече спечели правата над музиката на легендарната група.Бъдещата продукция е по сценарий на Сузана Грант („Ерин Брокович") и ще бъде под продуцентството на Крейг Зейдън, Нийъл Мерън и Джон Стеймъс.В доста усилена битка за проекта Fox успя да пребори конкурента си Universal за правата над Beach Boys-лентата. Мюзикълът ще следва измислена история, подобно на сюжетната нишка при друга лента от същия жанр - „Mamma Mia!".Известно е, че продуцентското дуо Мерън и Зейдън са работили съвместно както на театралната, така и на филмовата сцена, създавайки два от най-успешните мюзикъла в последно време - „Лак за коса" и „Чикаго". Интересна подробност е, че това не е първи сблъсък на двамата продуцента с идеята за филм, свързан с Бийч Бойс. През 2000 Джон Стеймъс участва в продукцията на Мерън и Зейдън „The Beach Boys: An American Family".Засега актьорският състав на сърфистката лента остава неизвестен. ... още »
Класиката на Алфред Хичкок "Непознати във влака" от 1951 г. ще бъде модернизирана. Това не трябва да се разбира като вид реставрация и визуално подобрение на филма.Става дума за превръщането на филма в лента за тийнеджъри. Заглавието съответно от "Strangers On A Train" ще премине към... "Teens On A Train".Историята във филма ще покълне от новелата на Патриша Хайсмит, но разгръщането й ще претърпи значителни промени.В новата версия фокусът ще попадне върху линията "момче среща момиче във влак, но тя се оказва неконтролируем психопат". Филмът ще бъде съвместна продукция на Slingshot Productions и BBC Films, а сценарият е резултатът от конкурс, насочен към тийнейджъри, организиран от Slingshot преди три години.Автентичната лента на Хичкок разказва историята на двама непознати, които се срещат във влак. Когато и двамата осъзнават, че в живота им има някой, който ги кара да се чувстват нещастни, те решават да сътворят съвършеното убийство. ... още »
Холивудските знаменитости Мерил Стрийп и Джулия Робъртс ще участват в екранизацията на пиесата „August: Osage County", чиято режисура и сценарий Джон Уелс („The Company Men") подготвя.Пиесата на драматурга Трейси Летс, която е базирана на собствения му живот, е черна комедия, спечелила награда „Тони" за най-добра пиеса и „Пулицър" за драматично произведение."Дядо ми се самоуби, когато бях по-млад и това остави траен отпечатък в съзнанието ми. Тази тема ме преследва през почти целия ми съзнателен живот. Стигнах до извода, че най-добрият начин да разкажа историята е като вкарам в нея 13 герои и я развия в три действия - получи се много обширна, истинска американска пиеса", споделя автора.Номинираната за рекордните 16 награди „Оскар" Стрийп ще играе Вайълет Уестън - пристрастената към хапчета властна майка на Робъртс, чието възпитание тотално е невротизирало дъщеря й.Никак не би било учудващо проектът на Уелс да бъде един от основните фаворити на Американската академия за филмово изкуство при следващото раздаване на златните статуетки. ... още »
Новото превъплъщение на талантливия български актьор Калин Врачански, звезда от хитовия сериал на bTV “Стъклен дом”, ще въвлече зрителите в забавните 3D приключения на рисуваните герои в анимационните комедии „Рапунцел и разбойникът” и „Мегаум”.Филмите, които ще видим в 3D киносалоните в България преди коледните празници, ще променят представата ни за съвременна приказка.“Историята е толкова зарибяваща, образът те повлича и е адски забавен”, споделя Калин за героя си Флин в „Рапунцел и разбойникът” на Disney. Най-търсеният и най-чаровен бандит в кралството - Флин Райдър - се скрива в тайнствена кула, където се озовава в плен на затворената там Рапунцел (с гласа на джаз певицата Надя Панайотова).Красива и смела девойка с вълшебна златисторуса коса, дълга 21 метра, чудатата похитителка на Флин е жадна за приключения и сключва сделка с красивия бандит, опитвайки се да избяга от кулата, където е заключена от малка. Невероятната двойка се заплита в комични и авантюристични преживявания, в които са въвлечени расов жребец, особено грижовен хамелеон и хайка недоволни бандити.Другата роля, в която ще чуем Калин Врачански тази зима е на супергероят с огромно самочувствие Метро Мен – главно действащо лице в новата 3D анимация на на DreamWorks „Мегаум”.Озвучен в оригинал от чаровника Брад Пит, Метро Мен винаги застава на пътя на брилянтния и изключително умен супер злодей Мегаум (озвучен от Петър Калчев), който от 20 години иска да завладее Метросити.Всичко се променя, когато един ден Мегаум случайно убива Метро Мен в поредния, но недоизпипан зъл план и внезапно остава без противник, с когото да се бори. Суперзлодей без супергерой! Тогава Мегаум осъзнава, че единственият начин да оправдае своето съществуване е да си създаде нов враг. Той, обаче, се оказва по-силен и по-опасен от Метро Мен ... и хиляди пъти по-лош от него.В един момент новият злодей с име Титан (с гласа на Иван Петков) създава свой собствен план за унищожението на света и Мегаум се изправя пред проблема дали може да се справи със собственото си диаболично създание. Ще вземе ли най-умният човек в света най-умното решение? Може ли злият гений да се промени и да стане положителният герой в своята собствена история?Сред въпросите за анимационните персонажи, естествено, се появява един, който ги обединава - по какво си приличат разбойникът Флин и супергероят Метро Мен, които ще чуем с гласа на Калин Врачански?„Ами и двамата са леко нафукани”, смее се актьорът, „и единият лети”.Защо след появата на Мегаум и летящия Метро Мен света на супергероите никога няма да бъде същият, ще разберем в анимацията „Мегаум”, чиято премиера в България е на 17 декември 2010г. Но преди това, на 03 декември 2010 г. ще попаднем в увлекателния и комичен свят на „Рапунцел и разбойникът” с приключения, за които българският „разбойник” ни споделя, че ще са „ужасно забавни за малки, големи и още по-големи”. Повече и любопитна информация за двете истории може да намерите на фен страниците на филмите във Фейсбук: www.facebook.com/Rapunzel.bg и www.facebook.com/MegaUm. ... още »
На фокус: „Обърната елха”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие. Представяме на вашето внимание „Обърната елха” на Иван Черкелов и Васил Живков. Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори.„Обърната елха” - филмътОгромна елха е отсечена от сърцето на планината за коледна украса. Пътуването й до центъра на столицата свързва шест истории, които се занимават с празника или с липсата на празник в ежедневието на отделните герои. Структурата на филма е фрагментарна, какъвто е и съвременният ни живот, а историите приличат на моментални снимки на битието – мигове на жестокост и копнеж, на красота и безобразие… Елхата е вече украсена – празникът може да започне!Сценаристи и режисьори на филма са Иван Черкелов и Васил Живков, камерата е поверена на виртуоза Рали Ралчев. Художник на продукцията е Ванина Гелева, продуценти са Росица Вълканова (КЛАС Филм) и Йенс Коернер (filmkombinat). Филмът е копродукция между България и Германия, в копродукция с Българската Национална Телевизия. Филмът е финансиран от Национален Филмов Център и Mitteldeutsche Medienförderung, FFA Берлин.Във филма участват Александра Василева, Антон Радичев, Слава Дойчева, Георги Черкелов, Драгомир Шолев, Тихомир Жиков, Красимир Доков и др.За филма Световната премиера на филма се състоя през юли 2006 в рамките на 41-ия международен филмов фестивал Карлови Вари, където филмът бе селектиран за официалната състезателна програма. Там той бе отличен със специалната награда на журито с председател световно известния сръбски режисьор Горан Паскалевич. След бляскавото начало не закъсняха поканите за едни от най-престижните световни фестивали – Монреал, Пусан, Ротердам, а също така и Атина, Анталия, Букурещ, Котбус и редица други, между които заслужава отбелязване фестивалът „Манаки” в Битоля, Македония – един от най-известните фестивали с фокус върху операторската работа. През 2007 година „Обърната елха” бе селектиран за номинациите 2007 на Европейската Филмова Академия – европейските „Оскари”.Критиката за филма “Обърната елха” на Иван Черкелов и Васил Живков (награда за мъжка роля и за операторско майсторство) беше най-одумваният филм (на фестивала “Златната роза” във Варна), защото естетическото (и не само!) предизвикателство там беше най-силно. Той е едно предложение за съпреживяване – на онова, което в шестте новели авторите наблюдават. Някои гледат и виждат (всеки своето си), други предпочитат да си затворят очите още на шокиращата (но за кого?) сцена с клането на телето. Нееднородна смес от спокойно съзерцание (при ромите и хорото) и разказване на притчи (при Дървения ангел и Сократ), между битова достоверност и иносказателност, между мъдрост и проповед. Ръбато чаровната Слава Дойчева, засмукващо мрачният Красимир Доков, запомнящите се натуршчици са вплетени в космична мозайка, в която елементи са още животни, предмети, возила и всякакви значещи образи. Мощен и дълбок филм, който ме кара да се чувствам като “трева в бездната”.Петя Александрова, сп. „Лик”, октомври 2006Световната премиера на “Обърната елха” е показателна за онова, което МФФ Карлови Вари прави най-добре: едно истинско откритие, което зрителите едва ли щяха да имат възможност да преживеят другаде – при това, събитието насочва вниманието към развитието на киното в една новопоявила се на хоризонта част от Европа. Този епизодичен разказ, който пристига в готов вид направо от монтажната, представя шест отделни истории от съвременния живот в селска и градска България.МФФ Карлови Вари си поставя за цел да открива и поощрява такива интересни произведения, като политиката на фестивала е да включва само по един филм от отделните страни в официалната конкурсна програма за “Кристален глобус”. “Обърната елха”, открит на София Филм Фест, където се показват и недовършени филми, е показателен за ползата от качественото разузнаване. Този пленителен съвместен проект между България и Германия е финансиран с помощта на ко-продуцента Йенс Кьорнер, който работи в тясно сътрудничество с уважаваната българска продуцентка Росица Вълканова от Клас Филм.Кьорнер се среща със сценарния и режисьорски екип на Иван Черкелов и Васил Живков (двамата са едновременно автори на филма като сценаристи и режисьори) чрез общия колега, талантливия оператор Рали Ралчев. Богатите цветове, светлината, движението и атмосферата, уловени от Ралчев, заснел и “Луна Папа” представляват съществена част от въздействието на “Елхата”. И наистина, мнозина от зрителите ще бъдат приятно изненадани от визуалното качество на един филм от страна, която все още полага огромни усилия, за да развива икономиката си. Уил Тизард, официалния дневник на 41-ия МФФ „Карлови Вари”„Обърната елха” е с общочовешко, космическо послание, именно защото същността му извира от недрата на българското. Така че, ако не ни достигне ще е тъжно, но пак ще си бъде голям филм, а ако ние не вникнем в него ще е нелепо, защото ще сме си останали същите малки хорица.Марияна Христова, cult.bg, ноември 2006Филмът е пълен с атмосфера, много музика и великолепен усет за детайла. Не всеки детайл е с ясен смисъл, но именно зрителят ги запълва със собствен смисъл и по този начин той ства съавтор на историята. Свободната конструкция и атмосферата на историите разкриват българския народ и страната от много страни – млади и стари, богати и бедни, цигани и българи, щастливи и огорчени, озлобени и примирени.Идеята на филма е амбициозна и същевременно проста. Амбициозна, защото филмът като че ли отразява всички емоции и въпроси на живота. Проста, защото филмът само наднича за кратко в живота на обикновените хора.Даниел Брандсема, www.movie2movie.nl, януари 2007Фестивални участия и награди2006МФФ Карлови Вари, Чехия – Специалната награда на журитоМФФ МонреалМФФ АтинаМФФ Евразия, АнталияМФФ Братя Манаки, МакедонияНю Йоркски ФФФилмфест ХамбургМФФ ПусанПанорама на европейското кино, АтинаМФФ Батуми, ГрузияМФФ ЛийдсМФФ Котбус МФФ Ситенджи, Кейп Таун, Южна АфрикаМФФ СтокхолмМФФ Balkan Black Box, БерлинМФФ Da-Kino RomaniaМФФ Маракеш2007МФФ ТриестМФФ РотердамМФФ София Филм ФестМФФ ИстанбулМФФ Bafici, Буенос АйресТренто Филм Фест, ИталияNEFF Фест, ИспанияМФФ Букурещ, РумънияМФФ Eurocine 27, Брюксел-Люксембург-Мадрид-Париж-РимМФФ СиатълМФФ Crossing Europe, ЛинцМФФ Сидни, АвстралияМФФ ТайпеМФФ Йерусалим, ИзраелМФФ Der neue Heimatfilm Festival Freistadt, АвстрияМФФ СеулМФФ МалтаМФФ Калгари, КанадаМФФ Raindance, ЛондонЕвропейски фестивал 4 Ecrans, ПарижМФФ Валенсия, ИспанияМФФ Севиля, ИспанияЕвропейски филмов фестивал, Вашингтон, САЩМФФ Любляна, СловенияМФФ Колката, ИндияМедфилмфестивал, Рим2008Фабиофест, ПрагаКартагена Филм Фест, КолумбияАрсеналс Филм Фест, Рига, Латвия ... още »
Новият филм на Дейвид Финчър - "Социалната мрежа" очаквано оглави американския бокс офис през този уикенд.Лентата, която разкрива пред масовата аудитория историята на Facebook, регистрира 23 милиона долара само в дебютния си уикенд на екран. Цифрата е впечатляваща не само с оглед на сюжета от общо 50 млн. долара, но и в сравнение с далеч по-рекламирания сикуел на "Уолстрийт: Парите никога не спят", който потегли по-слабо - с 19 млн. долара.Майкъл Дъглас и компания пък нямат особени поводи за радост, след като от лидерската позиция миналото издание вече са на трето място (10,1 млн.). Второто остава запазено за анимационната комедия "Легенда за пазителите". Предложението на Warner Bros заработва 10,8 млн. през почивните дни, но все още има да наваксва твърде сериозното си изоставане спрямо похарчените за реализацията му 80 млн, още повече че е в далеч по-модерния 3D релийз.Размествания има и извън челната тройка - вторият режисьорски опит на Бен Афлек "Градът" губи една позиция и вече е на четвърто място в подреждането с 10 млн. долара. Въпреки това романтичният трилър успява да увеличи приходите си на общо 64,3 млн. долара, което автоматично го слага над дебюта на Афлек в това амплоа (макар и високо оценен от критиците, "Жертва на спасение" успя да донесе едва 20 млн. в американския бокс офис и общо 34, 6 от екраните в цял свят).На петата позиция се нарежда комедията “Лесна, А?” , която се очертава като една от приятните изненади в света на киното тази есен. Реализиран с бюджет от само 8 млн., филмът е регистрирал до момента 42,4 млн. само в САЩ и Канада (7 млн. през уикенда), въпреки че не разполага нито с особено сериозни имена в каста, нито с доказан режисьор (едва втори проект за Уил Глик в кариерата му).Следва друго предложение в същия жанр "Пак ли ти?" с 5,5 млн., което е далеч по-атрактивно откъм състав - сред актьорите отличаваме Сигорни Уивър, Кристен Бел, Джейми Лий Къртис, а над лентата е работил Анди Фикман, който принципно е едно от доказаните имена в комедийния бранш.На седма и осма позиция имаме две нови заглавия - "Case 39" (5, 35 млн.) e насочен изцяло към любителите на хоръра, въпреки че разчита на звезди със съвсем друго амплоа като Рене Зелеуегър, Брадли Купър и др.Сюжетът разказва за социален работник, борещ се да спаси дете от малтретиращите го родители, но скоро разбира, че ситуацията е много по-опасна, отколкото някога е очаквал. Режисьор на филма е германецът Кристиян Алварт - същия този Алварт, разбунил преди няколко години духовете със скандалния Pandorum, цензуриран в няколко държави заради бруталното естество на някои от сцените в него.Второто ново предложение в класацията е фентъзи драмата "Let Me In", разказваща за необикновеното приятелство между затворен в себе си тийнейджър и момиче.. вампир. Лентата, която е екранизация по шведския роман на Йон Линдквист - "Let The Right One In", дебютира на екран с 5,3 млн. Все по-стремително пропада и новият проект на М.Найт Шаямалан - "Дявол”. За едва три седмици от дебюта си хорърът е на път да изпадне от челната десятка, като с припечелените 3, 6 млн. събира общо 27, 3 млн. долара – постижение, твърде далеч от границата над половин милиард, спечелена от дебюта на индиеца като режисьор с "Шесто чувство”.На последната позиция тази седмица е комедията "Алфа и Омега" с 3 млн., насочена предимно към детската аудитория, въпреки че разказва за любовните взаимоотношения между два вълка от различни враждуващи племена.ОбобщениеТази седмица, на върха в боксофиса нямаше изненади, като изключим факта, че "Уолстрийт: Парите никога не спят" е на път да изпадне от челната тройка до дни. Лидерската позиция обаче бе изцяло очаквана, още повече, че интересът към "Социална мрежа" бе значителен далеч преди официалната му поява на екран.Въпреки, че не разчита на особено познати имена и единственото такова от каста, което предизвиква интерес е поп звездата Джъстин Тимбърлейк (до известна степен и Андрю Гарфийлд, избран да замести Тоби Магуайър като новия Спайдър-мен), все пак не бива да забравяме, че режисурата е дело на самият Дейвид Финчър.Автор на такива заглавия като "Седем", "Зодиак", "Боен Клуб", "Странният случай на Бенджамин Бътън", той е гаранция за доста комерсиалната визия на филма, разкриващ историята около създаването на най-популярната социална мрежа Facebook.Лентата е адаптация по романа на Бен Мезрич "Милиардери по неволя", а най-любопитното е, че според данни на Sony Pictures 53% от аудиторията на филма е… женска, а 55% са над 25 -годишни. Това показва, че напоследък се отчита тенденция за вдигане на възрастовата граница сред зрителите - "Социалната мрежа" е третата adult ориентирана драма, която покорява бокс офиса в последния месец, след “Градът” и "Уолстрийт: Парите никога не спят".Очаквания за 9 - 11 октомвриПрез тази седмица на екран в САЩ излизат няколко любопитни заглавия, от които можем да отличим две. Първото, което се очертава като фаворит с оглед на атрактивния си каст - Stone, разказва за безскрупулен затворник, който използва красивата си жена, за да манипулира отговарящия за него офицер с цел по-бързото му освобождаване.Сюжетът, макар и наглед банален, се превръща в достатъчно интригуващ, като се има предвид, че в ролите ще видим такива имена като Робърт Де Ниро, Едуард Нортън и Мила Йовович. Не са за подценяване и шансовете на романтичната комедия "Такъв е животът".В нея тандемът Катрин Хейгл и Джош Дюамел, познати най-вече от незабравимите си персонажи на малкия екран - в "Анатомията на Грей" и "Лас Вегас" са принудени да съжителстват заедно като неочаквани родители на малката си кръстничка, чиито родители загиват при катастрофа. От първоначална антипатия чувствата им започват да добиват съвсем други измерения…Бокс офис класация на Северна Америка за периода01 октомври - 03 октомври1 The Social Network - $23M / $23M2 Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole - $10.9M / $30M3 Wall Street: Money Never Sleeps - $10.1M / $35.9M4 The Town - $10M / $64.3M5 Easy A - $7M / $42.4M6 You Again - $5.55M / $16.4M7 Case 39 - $5.35M / $5.35M8 Let Me In - $5.3M / $5.3M9 Devil - $3.67M / $27.4M10 Alpha and Omega - $3M / $19M ... още »