ЕДИН ЛЪВ ПРОМЕНЯ ЖИВОТА НИ ЗАВИНАГИ С МУФАСА: ЦАР ЛЪВ ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ САМО В КИНАТА
Земята ще се разтресе
През 1994 г. светът се запозна с Муфаса - Цар Лъв. Един от най-обичаните и вдъхновяващи образи, създавани някога, оставил дълбока следа в киното, популярната култура и сърцата на няколко поколения зрители. През 2019 г., благодарения на последните технологични достижения, Муфаса се завърна на големия екран по-впечатляващ отвсякога с фотореалистичната версия на Цар Лъв, която, също както своя анимационен първообраз, се превърна в мигновен хит. Този декември с Муфаса: Цар Лъв поемаме на пътешествие далеч отвъд планините и сенките, от другата страна на светлината, за да научим историята на лъва, който без капка благородна кръв се превърна в цар – лъва, който промени живота ни завинаги.
В Муфаса: Цар Лъв, разсейван от обичайните дяволии на Тимон и Пумба, Рафики разказва легендата за Муфаса на малката Киара – дъщерята на Симба и Нала. Срещаме се с осиротялото лъвче Муфаса, което се чувства изгубено и самотно до момента, в който се запознава с Така – кръвен наследник на кралска линия лъвове. Случайната среща на двамата ражда неочаквано приятелство и дава началото на смело пътешествие, към което се присъединява удивителна група неудачници. Всеки от тях жадува да открие себе си и да разбере какво е предопредели съдбата му, но връзката между нетипичните другари е поставена на изпитание, когато се те се сблъскват със страховит и смъртоносен враг.
С познатата по целия свят песен на Лебо М, първият трейлър на Муфаса: Цар Лъв ни отвежда в Лъвските земи и само загатва за невероятното приключение, което ни очаква. Видеото поразява с невероятна и спираща дъха визия, дело на магьосниците по специалните визуални ефекти и анимация, но обещава и силна, вълнуваща история и герои, които ще пленят малки и големи пред екраните тази Коледа, гарант за което е присъствието на носителя на „Оскар“ режисьор Бари Дженкинс (Лунна светлина, Ако Бийл стрийт можеше да говори). Готови ли сте? Съдбата ни очаква.
Режисьор на Муфаса: Цар Лъв е Бари Дженкинс (Лунна светлина, Ако Бийл стрийт можеше да говори). Сценарист е Джеф Нейтънсън (Хвани ме, ако можеш, Цар Лъв), а продуценти са Адел Романски и Марк Серяк. Оригиналните песни са дело Лин Мануел-Миранда с допълнителна музика и изпълнения на Лебо М. Ролите на английски озвучават Арън Пиер, Кевин Харисън Дж., Джон Кани, Сет Роугън, Били Айкнър, Доналд Глоувър, Мадс Микелсен, Танди Нютън, Бионсе Ноус-Картър с дебют на Блу Айви Картър.
Съдбата ни очаква с Муфаса: Цар Лъв от 20 декември само в кината 3D, 4DX и IMAX 3D – дублиран и субтитриран.
КАЗАНОВАIl Casanova di Federico FelliniИталия, САЩ, 1976, 162 мин.реж. Федерико Фелини, по автобиографичната книга на Джакомо Казанова "Историята на моя живот"с Доналд Съдърланд, Тина Омон, Сисли Браун, Кармен Скарпита"ОСКАР " ЗА НАЙ-ДОБРИ КОСТЮМИ, 1977 "Правя този филм най-вече защото съм подписал договор. "Мемоарите" на Казанова прочетох след подписването му. И веднага ме обхвана досадно чувство за съвършена грешка. Сценаристът Бернардино Дзапони се опита да ме успокои, припомняйки, че със "Сатирикон" ми се беше случило същото…Казано накратко - останах безучастен към разказа. И това пълно несъгласие и отсъствие на близост между Казанова и мен, омерзението и отвращението ми посочиха в каква посока да организирам филма: към пустотата. Филм за пустотата. Никаква определеност, никакви усещания, никакви емоции - дори естетически - никакъв осемнадесети век…Над Казанова ще извърша нещо като исторически съд. Ще направя напрегнат и жесток филм, със съзнанието, че моето произведение може да изглежда антикинематографично. Представям си неистов механичен балет в музей на наелектризирани восъчни фигури. Захващам се с Казанова в състояние на възмущение и своеобразна алергия. Ще го обрисувам с недоверие и ярост. " Федерико Фелини 28.01 - 18:00И КОРАБЪТ ПЪТУВА E la nave va...Италия, 1983, 132 мин.реж. Федерико Фелини, с Фреди Джоунс, Питър Селие, Норма Уест, Фелини като самия себе си“Фелини ни “качва” на кораба “Глория” заедно с множество представители на артистичния елит от началото на века не само за да участваме в церемонията по погребението на най-голямата певица на всички времена, наречена от него Едмеа Тетуа, но и за да ни приобщи за пореден път към своето виждане за драмата на света, в който живеем. Както винаги образите, чрез които насочва вниманието ни към неизчерпаемата и за добро и за лошо човешка природа, са по своему причудливи, гротескни, неповторими.”Искра Димитрова25.01 - 19:00СЛАДЪК ЖИВОТLa dolce vitaИталия, Франция, 1959, 175 мин.реж. Федерико Фелини, с Марчело Мастрояни, Анита Екберг, Анук Еме, Ивон Фурно "ЗЛАТНА ПАЛМА", Кан, 1960"ОСКАР" за най-добри костюми на Пиеро Герарди, 1961"Филмът предизвиква остра полемика в печата и сред зрителите, а успехът му е наистина невиждан. Но колкото бурно е възхищението, толкова бурни е и възмущението. "Космически полет през отвратителна мръсотия", "широка фреска", "прозорец към света", "барокова въртележка", "кошмарна панорама на съвременността" - така печатът определя "Сладък живот". Лявата критика защитава филма, подчертавайки безжалостното осъждане на буржоазното общество. Официалният орган на Ватикана - Католическият киноцентър, а след него и Съветът на римските свещеници пък осъждат "Сладък живот" и забраняват на вярващите да го гледат. Дискусията се прехвърля в Парламента…Налага се Фелини да ходи при архиепископа на Милано, за да обяснява истинския характер на своето произведение…Смелият опит да се обхване необичайно широк жизнен материал става стилистичен похват не само в творчеството на самия Фелини, но и на цялото италианско кино."Георгий Богемски23.01 - 18:00АМАРКОРД AmarcordИталия, Франция, 1973, 127 мин.Реж. Федерико Фелини, с Бруно Дзанин, Пупела Маджо, Армандо Бранча„ОСКАР” ЗА ЧУЖДОЕЗИЧЕН ФИЛМ „Амаркорд” - "A m'arcord" означава просто "Спомням си..." на диалекта на Римини - родния град на Фелини. Две десетилетия след "Мамините синчета" Фелини ни поднася разтърсваща филмова изповед като отново се връща към началото на живота си и представя своята уникална визия за любовта и ненавистта, отчуждението и копнежа, обагрени с критичност и съчувствие.27.01 - 19:00ДЖИНДЖЪР И ФРЕДGinger e FredИталия, Франция, ФРГ, 1986, 125 мин.реж. Федерико Фелини, с Джулиета Мазина, Марчело Мастрояни, Франко Фабрици В кичово телевизионно шоу за двойници на известни хора участва и двойка стари актьори, някога имитирали с успех прочутото танцово дуо Джинджър Роджърс-Фред Астер. Сатиричен размисъл за измеренията на актьорската професия, смисълът на забавлението и хищната природа на телевизията.22.01 - 16.30ПЪТЯТ La StradaИталия, 1954, 94 мин.реж. Федерико Фелини, с Джулиета Мазина, Антъни Куин, Ричард Бейзхарт“СРЕБЪРНИЯТ ЛЪВ НА САН МАРКО”, Венеция, 1954“ОСКАР” за ЧУЖДОЕЗИЧЕН ФИЛМ, 1957“Пътят” е осъзнаването на душата и разкриването й пред нас.” Андре Базен“Джулиета е не само лицето, което бих подбрал, а и истинска душа сред филма.” Федерико Фелини25.01 - 17:00РИМFellini RomaИталия, Франция, 1972, 119 мин.реж. Федерико Фелини, с Питър Гонсалес, Фиона Флоранс, Федерико Фелини, Ана Маняни, Гор ВидалГОЛЯМАТА НАГРАДА ЗА ТЕХТНИЧЕСКИ ПРИНОС, КАН, 1972Монументално зрелище, "ослепителен поток ат емоции, усещания, спомени, сънища, желания, обсесии", които великият маестро проектира върху своя любим град. 24.01 - 17:0027.01 - 17:00САТИРИКОНSatyriconИталия, 1969, 138 мин. реж. Федерико Фелини, по романа на Петроний, с Мартин Потър, Хирам Келер, Макс Борн, Марио Романьоли, Магали Ноел“Не е лесно да се направи филм за древния Рим – и то нов, оригинален... Опитвам се да представя този свят като далечен и непознат, като цивилизация сякаш от друга планета, гледана с окото на пришълец от нашия съвременен свят. Нито за момент не съм мислил за някаква историческа реконструкция на тогавашното римско общество... Стремя се единствено към реконструиране на човешката психика от преди 2000 години и към показването на определени контрастни аспекти на този езически свят – от вулгарността на плебейското зрелище в театъра до изтънчените забавления на патрициите, от почти животинското поведение на тълпата до мистичните ритуали... Виждам определено общо подобие между нашия западен свят и света на Римската империя в периода на упадък. Това е приказка. Варварска, жестока, фантастична приказка.”Федерико Фелини22.01 - 19:0024.01 - 19:00 ... още »
Двукратният носител на "Оскар" Шон Пен и звездата от "Здрач" Робърт Патинсън и преговарят за участие в новия проект на FOX -" Water for Elephants".Филмът ще е адаптация по едноименния бетселър на Сара Груен от 2006 година, разказващ за любовен триъгълник между циркови артисти.Нежната компания в лентата най-вероятно ще бъде поверен на Рийз Уидърспун, чиято героиня ще се "разкъсва" между тези на ученика Якоб (Патинсън) и учителя Огъст (Пен).Като най-вероятен режисьор се сочи Франсис Лауренс познат от работата си над хитове като "Константин" и "Аз съм легенда", докато сценарист ще е Ричард Лагравенезе. ... още »
"Майкъл Джексън: THIS IS IT" ще бъде разпространен заедно с вестник ТРУД в първата седмица на февруари.Комплектът ще струва 8,90 лева и ще включва еднодисковото издание на филма."Audio Visual България" ще пусне на пазара специално издание в 2 диска на DVD и Blu-ray диск през март.Специалното издание ще идва с релефна картонена кутия, 2 триизмерни карти, 4 пощенски картички и книжка с 24 страници.Цената на DVD ще бъде 29,99 лева, а на BD 49,99 лева. ... още »
Lionsgate пусна страхотен нов плакат на филма „Kick-Ass”.Ето какво казва режисьорът Матю Вон за неговата визия: - „Подозирам, че това ще е един от любимите ми постери за 2010 г.. Харесва ми как изглежда и ефектът на разлятата боя, вместо кръв. Плакатът идеално подхожда на духа на филма.”Премиерата на лентата у нас е на 23 април 2010 г.Трейлъри и клипове от филма можете да видите тук ... още »
от Ангел ГенчевХилядолетна полумитична традиция, подплатена с шпионска кримка - звучи доста предизвикателно като концепция, и може би нищо чудно, че името на Дж. Майкъл Стразински може да бъде намерено сред създателите на "Нинджа убиец". Ветеран-сценаристът никога не се е свързвал с мейнстрийма, въпреки продължителните години, изкарани на малкия екран, и може би най-добрият пример за това е тройната номинация за Оскар на миналогодишния му дебют на голям екран.Разбира се, настоящата лента, както добре подсказва заглавието, няма нищо общо с тежката психодрама в "Подмяната", и си остава преди всичко нинджа-филм - жанр, който май отдавна може да се причисли към изчезналите видове на западна сцена. А това ще рече огромно количество батални сцени, граничещи с и дори далеч отминаващи предела на човешките възможности, при това обилно поляти в кофи кръв, и вкарани в простичка история за чест, любов и... Всъщност тези две неща.Цялата фабула се завърта около Райзо, едно от многобройните деца-сирачета, възпитани в принципите на деветте тайнствени нинджа-школи. Жестокостта на цялото обучение обаче в крайна сметка го обръща срещу неговия наставник, превръщайки го в ренегат, преследван от доскорошните си съратници. И именно тогава Райзо среща неочакван съюзник в лицето на агентката на Европол Мика Корети.Или пък би могло да се каже точно обратното - в своето разследване на серия необичайни убийства на високопоставени лица, усърдната полицайка се сблъсква с невероятния факт, че митичните общества не само съществуват, но и в продължение на столетия осигуряват своите услуги на всеки, който би могъл да си ги позволи. А това, естествено, са най-влиятелните люде, като цялата тази дейност е добре осигурена и покрита на най-високо ниво.Сюжетът наистина е доволно простичък, и от завръзката стига по напълно очакван път до триумфа на положителния герой, но пък изработката на филма е изненадващо стилна. Като оставим настрана основното му съдържимо, а именно безбройните схватки, двете гледни точки, през очите съответно на двете основни действащи лица, създават доста необичайна за подобни ленти плътност на историята.При Мика, основният проблем се явява резонното недоверие на колегите, а в последствие и препятствията, поставяни от заинтересованите страни от най-различни организации. При Райзо на свой ред се включват поредица ретроспекции от детството, или по-точно обучението му, които дават доста добра яснота що се отнася до неговите мотиви, пък и нелоша представа за самите нинджи като представа. Естествено, всичко това представено относително повърхностно и без някаква страхотна детайлност, но напълно достатъчно, за да може зрителя да изгради за себе си пълнокръвна картина - и въобще, повече от задоволително.Или с други думи, своеобразен реверанс към популярните през осемдесетте години филми за нинжди, но пък за сметка на това направен с вкус и малко мисъл, "Нинджа убиец" се превръща в доста приятно едночасово забавление - хем високоскоростен, мрачен и кървав в най-добрата традиция на жанра, хем достатъчно смислен, та да не дразни чак по-придирчивия зрител. Така че ако ви хрумне да си поприпомните този позабравен вид филми, получавате чудесната възможност вместо да прехвърляте за пореден път кабелярките в търсене на някоя антична лента, да видите дори нещо новозаснето. ... още »
Холивудската звезда Мики Рурк ще пристигне за снимки в България в началото на месец март.Актьорът, който едва през миналата година успя да се върне сред големите имена в киното, ще участва в новия римейк на "Конан Варварина", зад чиято реализация стои New Image Bulgaria. Новината бе съобщена лично от шефа на "Ню Имидж" Дейвид Варод в интервю за Cinefish.bg.Все още обаче няма яснота кой ще е наследникът на Арнолд Шварценегер в един от най-прочутите му персонажи. До финалния кастинг достигнаха три от новоизгряващите звезди - Джаред Падалеки от хитовия сериал "Свръхестествено", колегата му от вампирската сага "Здрач" Кейлън Лъц и Джейсън Момоа, познат от "Старгейт Атлантис".Поне засега като явен фаворит се очертава Падалеки, който вече работи с режисьора Маркус Ниспел над друг римейк - този на хоръра "Петък 13-ти". Иначе официалната дата за начало на снимките е 15 март, като те ще се проведат в киностудията на "Ню Имидж" в Бояна. ... още »
Триизмерната фантастика "Аватар", военната драма "Войната е опиат" и британският "Образование" получиха по осем номинации за наградите "БАФТА", смятани за британския еквивалент на "Оскарите", предадоха световните информационни агенции, съобщи БТА.Трите продукции ще си оспорват отличието за най-добър филм заедно с "Високо в небето" и "Прешъс".Наградите "БАФТА", присъждани от Британската академия за кино и телевизия, се раздават две седмици преди "Оскар"-те и са смятани за важен индикатор за вероятен успех на церемонията по връчването на най-престижните отличия в света на киното.Филмът "Сектор 9" е със седем номинации, а лентите "Гадни копилета" на Куентин Тарантино и "Високо в небето" на Джейсън Райтман - с по шест.Осемте номинации на "Аватар" подсилват надеждите за "Оскар" на Камерън, който с предишния си филм "Титаник" през 1997 г. триумфира при раздаването на най-престижните отличия в света на киното."Аватар", който вече е реализирал над 1,6 милиарда долара в световния бокс офис, вече спечели призовете "Златен глобус" за най-добър филм и най-добър режисьор, припомня Асошиейтед прес.В категорията за най-добър режисьор Джеймс Камерън ще си оспорва наградата "БАФТА" с бившата си съпруга Катрин Бигълоу, която получи номинация за работата си над "Войната е опиат".Останалите номинирани режисьори са Нийл Бломкамп за "Сектор 9", Лоне Шерфиг за "Образование" и Куентин Тарантино за "Гадни копилета".Надпреварата за "БАФТА" за най-добър актьор ще бъде между трима американци - Джордж Клуни за "Високо в небето", Джеф Бриджис за "Лудо сърце" и Джеръми Рънър за "Войната е опиат" и двама британци - Колин Фърт за "Самотен мъж" и Анди Съркис за "Секс, наркотици и рокендрол", съобщава Би Би Си.За ролята на гуруто в кулинарията Джулия Чайлд холивудската звезда Мерил Стрийп получи 13-та си номинация за БАФТА.В категорията за най-добра актриса освен нея са номинирани Кери Мълиган за "Образование", Одри Тоту за "Коко преди Шанел", Сирша Ронан за "Очи от рая" и Габурей Сидебей за "Прешъс".В категорията за най-добра актриса в поддържаща роля са номинирани Ан-Мари Дъф и Кристин Скот Томас за "Nowhere Boy" /"Момче отникъде"/, Вера Фармига и Анна Кендрик за "Високо в небето" и Моник за "Прешъс".С номинации за най-добър актьор в поддържаща роля са Алек Болдуин за "Не е лесно", Крисчън Маккай за "Аз и Орсън Уелс", Алфред Молина за "Образование", Стенли Тучи за "Очи от Рая" и Кристоф Валс за "Гадни копилета".Лентите, които ще си оспорват наградата БАФТА за най-добър чуждоезичен филм, са "Коко преди Шанел", "Прекършени прегръдки", "Let The Right One In", "Пророк" и "Бялата лента".Церемонията по връчването на наградите БАФТА ще се състои на 21 февруари в Кралската опера в Лондон.Миналата година "Беднякът милионер" на Дани Бойл спечели седем отличия на Британската академия за кино и телевизия, в това число и за най-добър филм, след което триумфира на церемонията по връчването на "Оскар"-ите с осем награди, припомня Асошиейтед прес. БТА ... още »
от Иван АтанасовНадали за някой би било изненада, ако кажем, че Тери Гилиъм отново е създал един странен, крайно ексцентричен, визуално богат и приказен филм. След като сме гледали "Барон Мюнхаузен" и "Братя Грим", няма как да не го очакваме - с тях режисьорът и сценарист доказа размаха на богатото си въображение и способността си да го представи по уникален, пълнокръвен начин на екран. Също така обаче едва ли би било нещо неочаквано да споменем, че всичко това по традиция води до трудни за възприемане ленти, с на места доста нелогичен сюжет. Нещо напълно валидно и за "Сделката на доктор Парнасъс".Лентата ни разказва за странен доктор, на необичайна възраст, с още по-необикновени способности и магическо огледало, което запраща хората в странни, вълшебни светове. Както и за неговата шантава трупа, с която обикаля света. Естествено, Парнасъс е придобил всички тези способности от един добре познат източник – Сатаната, който при това си точи зъбите за нещо повече.Всичко това се разгръща до абсурдни граници, гарнирано е с известна доза тънък, но изключително забавен хумор и брилянтна актьорска игра. Няма как да не се изненадаме от Лили Коул, която влиза в ролята на дъщерята на доктора – Валентина. В почти дебютен филм показва изключителни заложби, които, ако развие, може да се превърнат в изключителна актьорска игра в бъдеще. Към момента обаче остава на ниво добра, без да прекрачва в брилянтността - нещо което правят Кристофър Плъмър, Джони Деп, Джуд Лоу и Колин Фарел.Първият успява да направи изключително пълнокръвен образ като доктор Парнасъс. Прави го с майсторство и класа, придавайки почти реалистично усещане на един абсурден персонаж. Нещо трудно, но когато се получи – изключително приятно за гледане. Деп, Лоу и Фарел пък буквално блестят, при това в кожата на персонаж, който като че ли остава сценарийно осакатен.Последното е именно и проблемът на лентата. За близо два часа остават прекалено много въпросителни. Наистина, размахът на филма е доста голям и е нормално да останат някои дупки, но прекалено много неща остават необяснени и зрителя ги усеща като попретупани. Включително и общия герой на споменатите трима актьори, чието присъствие на различни места е малко или много алогично. Дори на фона на цялата приказност.Въпреки тези слабости на ниво сценарий, обаче, лентата действително си заслужава гледането с богатата си визия, огромният капацитет на въображението на Тери Гилиъм, използвано почти докрай, и наистина приятния си хумор. Както и с онова специфично усещане за приказка, връщащо ни към детските дни, гарнирано тук и с мрачни моменти, за да ни напомнят, че не всичко е игра. Така че ни остава единствено да гледаме с удоволствие и да се надяваме на още от същото, при това в най-скоро време. ... още »