|
ФИЛМ
|
Петък 18.03мероприятиеСъбота 19.0311.00ч.МЕЙ -ЧЕРВЕНАТА ПАНДА 2Д БГ АУДИО 8лв12.40ч. ФАБРИКА ЗА СЪНИЩА 2Д БГ АУФИО 8лв14.10ч. МЕЙ -ЧЕРВЕНАТА ПАНДА 2Д БГ АУДИО 8лв .15.50ч. В СЪРЦЕТО НА МАШИНАТА 2Д 8 ЛВ17.50. ЛИНЕЙКАТА 2Д 8.00 лв екшън20.00ч.БАТМАН 2Д 8 лв Неделя 20.0311.00ч.МЕЙ -ЧЕРВЕНАТА ПАНДА 2Д БГ АУДИО 8лв12.40ч. ФАБРИКА ЗА СЪНИЩА 2Д БГ АУФИО 8лв14.10ч. МЕЙ -ЧЕРВЕНАТА ПАНДА 2Д БГ АУДИО 8лв .15.50ч. В СЪРЦЕТО НА МАШИНАТА 2Д 8 ЛВ17.50. ЛИНЕЙКАТА 2Д 8.00 лв екшън20.00ч.БАТМАН 2Д 8 лв Понеделник 21.03мероприятиеВторник 22.03всички филми на 5.99лв15.00ч.ФАБРИКА ЗА СЪНИЩА 2Д БГ АУФИО 5,99лв16.20ч.МЕЙ -ЧЕРВЕНАТА ПАНДА 2Д БГ АУДИО 5.99лв 18.00ч.ЛИНЕЙКАТА 2Д 5.99 лв екшън20.10ч.БАТМАН 2Д 5,99ЛВСряда 23.03всички филми на 5.99лв15.00ч..ФАБРИКА ЗА СЪНИЩА 2Д БГ АУФИО 5.99лв16.20ч..МЕЙ -ЧЕРВЕНАТА ПАНДА 2Д БГ АУДИО 5.99лв 18.00ч. В СЪРЦЕТО НА МАШИНАТА 2Д 5.99 ЛВ 20.00ч.ЛИНЕЙКАТА 2Д 5.99 лв екшън Четвъртък 24.03всички филми на 5.99лв15.00ч.ФАБРИКА ЗА СЪНИЩА 2Д БГ АУФИО 5,99лв16.20ч.МЕЙ -ЧЕРВЕНАТА ПАНДА 2Д БГ АУДИО 5.99лв 18.00ч.ЛИНЕЙКАТА 2Д 5.99 лв екшън20.10ч.БАТМАН 2Д 5,99ЛВ ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Петък 18.031430 Мей червена тапанда 5,001645 Късата клечка 5,001845 Линейката 6,002130 В сърцето на машината 6,000000 Батман 4,00 Събота 19.030945 Мей червената панда 5,001145 Фабрика за сънища 5,001330 Мей червената панда 6,001530 Линейката 6,001800 В сърцето на машината 6,002030 Батман 6,000000 Линейката 4,00 Неделя20.030945 Мей червената панда 5,001200 Ой! 2 къде изчезна Ной?! 5,001345 Мей червената панда 6,001600 Фабрика за сънища 6,001745 Батман 6,002115 Линейката 6,00 Понеделник21.031500 Ой! 2 къдеизчезнаНой?! 4,001645 Линейката 5,001930 Късатаклечка 6,002130 В сърцетонамашината 6,000000 Линейката 4,00 Вторник22.031445 Фабрика за сънища 4,001630 Мей червената панда 5,001845 Линейката 6,002130 Завръщане 2 5,000000 Батман 4,00 Сряда 23.031515 Линейката 5,001800 В сърцетонамашината 6,002030 Батман 6,000000 Линейката 4,00 Четвъртък 24.031530 Мейчервенатапанда 5,001745 Батман 6,002115 Линейката 6,000000 Изгубениятград 6,00 ... още »
|
|
|
ИНТЕРВЮТА
|
„Интрегалде“ представлява челен сблъсък между два свята – на модерните градски алтруисти с уреден живот, джипове и смартфони и жителите на затънтените умиращи села в дълбоката провинция. И тази история може да се случи не само в Румъния, но и в коя да е друга страна – с особена сила това важи и за нашата. Филмът, който е част от Балканския конкурс на 26-ия София Филм Фест, е сериозно изследване на стереотипите, с които живеем едни за други, но борави основно с езика на абсурдизма. „Интрегалде“ е носител на Наградата „Кармел“ за най-добър международен филм на Кинофестивала в Хайфа миналата година, а авторът му разговаря с българската публика на първата му прожекция в рамките на СФФ вчера.Г-н Мунтеан, нека да започнем с констатацията, че двата типа персонажи във филма Ви – градските и селските хора – сякаш обитават не само различни планети, но и живеят в различни времена.Да, те живеят на различни места, в различни епохи, в различни измерения и филмът говори именно за този тип недоразумения, които се получават в такива случаи. Аз и моите съсценаристи участвахме в две такива хуманитарни мисии за раздаване на помощи на възрастни хора в отдалечени села и впечатлението, което имахме от тези акции, беше именно това: идват едни момчета и момичета от града, които искат да помогнат, но всъщност не искат да опознаят хората, на които помагат. Тоест, отиват при тях, доставят им някакви провизии и после отиват да социализират, да си карат джиповете и да се забавляват. И ние разказваме именно за неслучващото се общуване между тези две групи хора.Как избрахте възрастния човек, който играе странния старец Кенте Арон, когото изгубилите се доброволци срещат в гората?Той е местен човек, селянин, не е актьор. Знаех, че ако бях взел професионален актьор с 40 години опит в киното или театъра, той нямаше да може да ми даде тази автентичност, която се вижда във филма. Трябваше ми местен човек. Той в действителност е много умен и в добра физическа форма, за разлика от персонажа, но пък има същата професия като героя – дървосекач. Така че много от историите във филма са негови лични истории, които той ни разказа и които включихме в сценария. Виждате, че той носи нещо като слухово апаратче – това всъщност беше малка слушалка, по която аз му шепнех репликите, защото всичко това беше нещо напълно ново за него – той видя камера за първи път в живота си в първия ден на снимките. Така че се опитвахме да му помагаме и по тоя начин, въпреки че не е и лесно да слушаш едни реплики в слушалка и да трябва да ги произнесеш естествено. Друг похват, който използвахме, е че когато трябваше да разкаже някоя от своите дървосекачески истории, аз му давах знак „сега трябва да разкажеш онази история“…В западното кино историята за група млади, а и не само и задължително млади герои, които се изгубват в тъмната гора, е доста разпространена. Можем ли обаче да говорим за някакви съзнателни или несъзнателни цитати от историята на киното във Вашия филм?Не сме се придържали към някакъв определен модел, но си играхме с много неща при писането на сценария – има доста подобни народни приказки в Румъния, където хората се загубват в някаква гора и срещат някакъв старец, който най-често се оказва Свети Петър или самият Господ, и той ги подлага на някакво изпитание. Бяха ми интересни обаче представите и предразсъдъците на хората на Запад. В почти всички рецензии, които излязоха в Щатите, в Англия и т.н., филмът биваше определян като „трилър“, като „филм на ужасите“. Просто там зрителите като видят, че някой се изгубва в тъмна гора, следва, че това автоматично трябва да бъде „хорър“; ако героят срещне старец, този старец вероятно ще се окаже върколак… Така че нашият филм се занимава именно с предразсъдъците на хората – на градските хора спрямо хората от селата, на селските хора спрямо градските – и в крайна сметка, с предразсъдъците на зрителя. Защото действително от холивудските филми сме научени, когато видим тъмна гора, да очакваме някакви ужаси.Да, ужаси и насилие, примерно. При Вас няма насилие. Е… има, но само на думи - в заканите на единия от героите да пребие стареца…Но то все пак е в отговор на това, че старецът го удря с тояга по челото.Нека обаче продължим с предразсъдъците и стереотипите за „другия“, защото дори в такъв камерен филм, с толкова малко на брой герои, имаме доста шарен спектър от представители на маргинализирани общности – ето, бащата и сина роми, които непрекъснато се карат, намеците за сексуалността на старият човек…Да, и за тези предразсъдъци говорим. Някакви хора се срещат, но те имат съвсем повърхностни познания едни за други. Когато отиваш на откъснато и отдалечено място, ти очакваш или не очакваш да се сблъскаш с дадени неща. Срещаш двама роми в средата на нищото и не знаеш дали те ще ти помогнат или напротив. Попадайки на персонаж като стария човек, за теб е почти невъобразимо, че той може да е гей например. Доста си играехме с тези стереотипи, които всички имаме, но най-важната цел на този филм беше да постави под въпрос и да изследва границите на щедростта. Защото мисля, че щедростта винаги е част от един личен проект. Когато човек проявява щедрост, в известен смисъл той го прави и заради самия себе си. Не казвам, че това е нещо лошо, но въпросът е да сме наясно с това и да не си правим илюзии. Смятам, че няма такова нещо като „чиста щедрост“, а когато човек демонстрира щедрост, той винаги я проявява в голяма степен и заради самия себе си.Гледайте „Интрегалде“ ДНЕС – 17 март от 18:30 ч. в Културен център G8 и на 20 март от 17:00 ч. в кино „Влайкова“. Филмът е достъпен също и ОНЛАЙН (до края на месец април) на online.siff.bg!rnrnrnrnrnrnrnrnrnrnrn ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Най-новият късометражен анимационен филм „Мечтател“ („Dreamer“) е дело на сценариста, режисьор и продуцент Владимир Тодоров, като проектът е ко-продуциран от „Чучков Брадърс“.Някъде в недалечното бъдеще планетата Земя се е превърнала в пустинен остров насред океан, потънал в мрак и тишина. Изоставено на този остров и единствено оцеляло след апокалиптична катастрофа е дете, което отчаяно търси начин да се добере обратно до цивилизацията. „Мечтател“ е антиутопична приказка, визуализираща хипотетичните страхове на милиони деца, растящи в един все по-несигурен и объркан свят. Владимир Тодоров е художник и илюстратор с многогодишен опит в игралното и анимационното кино. След завършването на Художествената гимназия в София и кратък курс по анимация във ВИТИЗ през 1990 г. заминава за Лондон, където започва работа като аниматор в студиото на Стивън Спилбърг Amblimation. През 1995 г. се присъединява към студиото на Ули Майер в Лондон, за което прави „Космически забивки“ и „Изгубени в космоса“. Следващата година е поканен в екипа на Sony Pictures Imageworks в Лос Анджелис, където 7 години работи като аниматор, художник на сториборд и концептуален дизайнер върху поредица от филми, сред които са „Стюарт Литъл“, „Хари Потър и философският камък“, както и носителят на „Оскар“ „The Chubb, Chubbs“. През 2002 г. работи върху дизайна на всички типажи и герои във филма на Робърт Земекис „Полярен експрес“ и след като през 2005 г. напуска Sony Pictures Imageworks, двамата продължават да работят заедно по филмите „Беоулф“ и „Коледна песен“, а в момента и върху няколко нови съвместни проекта. Не пропускайте анимационния филм „Мечтател“ в програмата на 26-ия София Филм Фест – ДНЕС, 17 март (четвъртък), от 18:00 часа, УТРЕ, 18 март (петък), от 15:30 часа и на 25 март, от 18 часа – всички премиерни прожекции са в Дома на киното.Копродукцията на Унгария и Словакия „Диви корени“ („Wild Roots“), пълнометражен дебют на младата режисьорка Хайни Киш, разказва историята за непокорната Ники, която пренебрегва възмущението на баба си и тайно се среща с баща си, освободен наскоро от затвора. След седем години, в които са били разделени, баща и дъщеря са нетърпеливи да узнаят всичко един за друг, да осъзнаят какво означава отговорност и да открият силата на прошката. Автор и на сценария на филма, заедно с Фани Занто, режисьорката разчита на непрофесионални актьори – бивш шампион по бойни изкуства и 12-годишно момиченце, които се справят блестящо с ролите си. Авторката на филма ще го представи лично пред зрителите в София! Не пропускайте „Диви корени“ ДНЕС, 17 март (четвъртък), от 20:30 часа и УТРЕ, 18 март (петък), от 13:00 часа. Филмът е достъпен също и ОНЛАЙН (до края на месец април) на online.siff.bg! „Нетърпение“ („Time of Impatience“) е турското предложение в тазгодишния международен конкурс. Режисьорът Айдън Орак разказва за две деца от бедно кюрдско семейство от Диарбекир, непокорни братя, които на път за училище всеки ден минават покрай луксозен имот с басейн. Те ужасно много желаят да се потопят в този басейн и с всеки изминал ден желанието им расте, докато не се превръща във въпрос на живот и смърт. Басейнът е ограден с висока стена, с бодлива тел и има охрана - нито един от плановете им не сработва. Двамата братя започват собствена класова война в опит да намерят отговор на въпроса, който ежедневно си задават – „Защо светът е толкова благосклонен към едни и несправедлив към други?“... Режисьорът ще представи своята творба пред публиката на 26-ия СФФ! Гледайте „Нетърпение“ УТРЕ, 18 март (петък), от 20:30 часа и на 22 март, от 15:30 часа. Филмът е достъпен също и ОНЛАЙН (до края на месец април) на online.siff.bg! „Липсващият режисьор“ („The Absent Director”) на иранския режисьор Арванд Даштарей e филм, заснет в един кадър. Той показва участниците в млада театрална трупа по време на тайните им репетиции на „Макбет“ в дома на техния режисьор в Техеран, докато той работи с тях дистанционно от Париж. Мечтата им е да представят пиесата на театралния фестивал в Единбург, но нещата се усложняват – лични конфликти ескалират и излизат наяве различни тайни планове. Напрежението се покачва, а мистериозна трагедия заплашва да спре работата им. Сложните пластове на действителността се разплитат бавно, докато филмът събира в едно минало и настояще, реалност и фикция. Арванд Даштарей лично ще представи филма пред публиката в София, заедно с актрисата и продуцента на „Липсващият режисьор“! Не пропускайте „Липсващият режисьор“ УТРЕ, 18 март (петък), от 18:00 часа и на 21 март, от 15:30 часа. Филмът е достъпен също и ОНЛАЙН (до края на месец април) на online.siff.bg! ... още »
|
|