🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Тя се подготвя за своя режисьорски дебют. Елизабет Мос, звездата в сериала на Hulu и MGM „Историята на прислужницата“, ще режисира епизод от предстоящия четвърти сезон. Снимките на новия сезон започнаха на 2 март в Торонто, Канада. Очакванията са те да приключат през август, а премиерата е предвидена за тази есен. Според официалното съобщение Мос ще режисира третия епизод. Все още не е ясно нищо за сюжета на новия сезон, нито в каква посока ще се развие историята по романа на Маргарет Атууд. Все пак за актрисата това е едно ново начало. Тя не само изпълнява главната роля на Джун/ Офред, но и е изпълнителен продуцент на популярния сериал. А в момента се радва на успеха на „Невидимия“, в който изпълнението й бе възхвалявано от критиците. „Радвам се, че ще имам тази възможност. Това означава много за мен и съм сигурна, че няма да ми е лесно. Да изпълнявам главната роля и да бъда изпълнителен продуцент на това шоу през последните три години ми достави невероятно удоволствие, освен това получих своите уроци от всички режисьори, работили по „Историята на прислужницата“. Нямам търпение да работя с талантливия ни екип вече от друга перспектива. Единственото ми препятствие може би ще е работата с актрисата в главната роля, която била невероятно взискателна. Пожелайте ми късмет“, споделя в свое изявление Мос. ... още »
7 дни до 12 март, официалното откриванена 24-тия София Филм Фест!В София Лола Дуеняс ще представи лично филма с нейно участие „Не ме обичай“ (2019), заедно с неговия режисьор и продуцент Луис Миняро, който е член на международното жури на кинофорума.„Говори с нея“ (с 44 филмови награди, сред които „Оскар“ за най-добър оригинален сценарий“, „Златен глобус“ за чуждоезичен филм, БАФТА за сценарий и чуждоезичен филм и др.), „Завръщане“ (2006), „Прекършени прегръдки“ (2009) на Педро Алмодовар, а също и отличеният с „Оскар“ за най-добър чуждоезичен филм „Морето в мен“ (2004) на Алехандро Аменабар, са сред хитовите заглавия, с които киноманите свързват името на популярната испанска актриса. Новият филм с нейно участие „Не ме обичай“ е адаптация на библейската трагедия за Саломе, разказана от Оскар Уайлд, в която принцесата пламенно желае пророк Йоан Кръстител и иска главата му, след като той я отхвърля. Действието във филма си Луис Миняро пренася в Ирак преди войната. „Смело използвайки вдъхновение от най-добрите адаптации на мита за Саломе на автори като Рихард Щраус, Линдзи Кемп и разбира се, Оскар Уайлд, „Не ме обичай“ е мрачен, но закачлив и най-вече проникновен поглед към извращенията на войната“, пише в ревюто си за филма „Hollywood Reporter“. ... още »
Доста неприятна изненада поднесе Джейсън Стейтъм на Sony. Звездата от „Бързи и яростни“ трябваше да участва в екшън комедията „The Man From Toronto“ заедно с Кевин Харт. Сега разбираме, че това няма да се случи.А Sony възлагаха големи надежди на този филм, чийто снимки бяха планирани да стартират до няколко седмици. Стейтъм трябваше да играе най-смъртоносния убиец в света, известен като Мъжът от Торонто. По погрешка той разменя своята самоличност с Теди (Харт), пропаднал тип от Ню Йорк. Двамата са принудени да работят заедно, за да оправят нещата, но въпросът е дали преди това няма да се избият взаимно.Според изтекла информация причина за оттеглянето на Стейтъм били „творчески различния“ между неговото виждане за филма и това на студиото. Любимият актьор на Гай Ричи, който в момента довършва снимките в новия му филм „Cash Truck“, имал желание рейтинга на филма да е забранен за деца. Sony обаче държали той да е подходящ за деца над 13 години.Сега те ще трябва бързо да му намерят заместник. Все пак премиерната дата е предвидена за 20 ноември. Говори се, че заради заформилия се скандал Стейтъм се е разделил със своята агенция WME. ... още »
Една от най-емблематичните придобивки на Батман безспорно е неговия прочут автомобил. Ето че вече разполагаме с първи официални снимки на Батмобила от новия филм на Мат Рийвс. Самият той разпространи снимките в Туитър.Новият Батмобил (ако Рийвс се спре на това име) изглежда по-секси и по-модернизиран от тези досега. В трилогията на Кристофър Нолън автобомилът на рицаря на Готъм сити изглеждаше като комбинация между танк и джип и беше много внушителен, докато във филмите на Тим Бъртън автомобилът беше доста нестандартен и помпозен, в типично Бъртън-стил.Някои анализатори определиха новия Батмобил като комбинация между колите на Джеймс Бонд и тези, използвани в поредицата „Бързи и яростни“. Важен факт е, че на част от снимките виждаме и Робърт Патинсън в поразителния нов костюм на Батман. Вярно, че вече се появиха няколко снимки от снимачната площадка с Патинсън, но тези са далеч по-впечатляващи.Снимките на „Батман“ продължават с пълна сила. Рийвс се хвали, че неговият Батман ще е различен от всички досега. Според появила се информация той се е вдъхновил от комиксите на DC „Batman: Year One“ и „Batman: The Long Halloween“. Очакваме премиерата на 25 юни 2021 г. rnrnrn🦇🏎 #TheBatman pic.twitter.com/qJFNprk1utrnrnrn— Matt Reeves (@mattreevesLA) March 4, 2020 ... още »
Безпрецедентно решение взеха създателите на новия епос за Джеймс Бонд. MGM, Universal и продуцентите Майкъл Дж. Уилсън и Барбара Броколи обявиха, че заради разпространението на коронавируса отлагат премиерата на „Смъртта може да почака“. Световната премиера на дългоочаквания хит трябваше да се състои на 30 март, а по кината той трябваше да излезе през април.Новата му премиерна дата е през ноември, точно преди Деня на благодарността. Така новият филм ще запази традицията филмите за агент 007 да излизат през ноември. Първоначално премиерата му бе насрочена за ноември 2019 г., но покрай забавянето на снимките, свързани с различни рокади в творческия екип, новата дата бе през април тази година.„След като бяха обмислени всички варианти и се направи задълбочена оценка на ситуацията в световния кино пазар, решихме да отложим премиерата на „Смъртта може да почака“ за ноември 2020 г. Филмът ще излезе във Великобритания на 12 ноември, а след това ще бъде разпространен по целия свят. Премиерата в САЩ ще бъде на 25 ноември“, се казва в официалното изявление на екипа.Решението за отлагането на премиерата е взето единодушно. Основната причина е разпространението на коронавируса, достигнало небивали мащаби в Азия, където очакванията са Бонд 25 да постигне невероятен касов успех. Говори се, че това няма да е последният хит с променена премиерна дата. А иначе на 25 ноември последният епос с Даниел Крейг в ролята на Бонд ще се сблъска с „King Richard“ с Уил Смит, анимацията на „Дисни“ – „Raya and the Last Dragon“ и комедията на Sony „The Happiest Season“. ... още »
За почитателите на френските шансони, на Едит Пиаф и Шарл Азнавур, пък и в годината, когато почитаме 50-годишнината на международната организация на Франкофонията, е специалното филмово предложение „Шарл за Азнавур“ (2019), съвместна продукция на режисьорите Марк ди Доменико и Шарл Азнавур. Голяма част от архивните документални кадри, използвани във филма, са дело на самия Азнавур. Известният френски музикант и артист ги прави с първата камера, която Едит Пиаф му подарява през 1948 година – тогава той все още не знае, че тази камера ще се превърне в негово увлечение за цял живот. До 1982 година Шарл заснема часове материал, който поставя основите на неговия филмов дневник. Азнавур снима живота си и в същото време живее като на кино. Където и да отиде, камерата го следва. Тя регистрира всеки един детайл – миговете от живота, местата, през които преминава, приятелите, любимите, проблемите. Няколко месеца преди да напусне този свят, Азнавур започва да систематизира филмите си с помощта на Марк ди Доменико. Така се появява идеята за този документален филм – „Шарл за Азнавур“.„Мариан и Ленърд: любовни думи“ (2019) на режисьора Ник Брумфийлд е задълбочено вглеждане във връзката между легендарния канадски музикант Ленърд Коен и норвежката му муза Мариан Илен. Филмът отвежда зрителите на пътешествие в миналото на Коен и документира детайлите във взаимоотношенията с любовта на живота му и негова муза - Мариан (една от най-известните песни на Коен е „So Long Marianne“, посветена именно на нея). Историята се концентрира върху ранните дни на двойката и показва колко подкрепяща е била Мариан в началото на кариерата на Коен. Двамата живеят заедно на гръцкия остров Хидра през 60-те години на миналия век, във време, когато това място е убежище за художници, съчетали творческите си занимания с красива атмосфера. Коен се бори с депресията, след като романът му „Красиви губещи“ от 1966 година се проваля, а Мариан го насърчава да вплете думите си в музика. Историята на Ленард Коен с Мариан е знакова за неговата музика, както и за неговия живот. След като се разделят, Мариан и Коен продължават да поддържат далечна връзка, дори по време на неговите многобройни връзки - двамата общуват до края на живота си. И двамата си отидоха от този свят в рамките на няколко месеца един след друг през 2016 година и Ленард Коен остави трогателно последнно писмо до Мариан, събрало дълбоката му любов и уважение към нея. „Мариан и Ленард: любовни думи“ е честен и запленяващ портрет на известния музикант и неговата муза, които се фокусира най-вече върху човешките взаимоотношения, а музиката е великолепен фон на историята… Председателят на международното жури на 24-тия София Филм Фест, режисьорът Питър Уебър ще представи лично документалния си музикален филм „Ина Де Ярд“. Историята е портрет на група пионери реге-музиканти, пресъздаващ социалните ценности на този стил в музиката и страстта към нея на едно по-старо поколение в опита му да я предаде на по-младите. Сюжетът напомня историята около създаването на „Буена Виста Сошъл Клъб“. Група ветерани музиканти от Global South се събират за концерт. Филмът представя формацията, която свири кавъри на класически хитове, смесени с кадри от оригиналите, които са отпреди 50 години. Повечето от песните във филма са посветени на любовта и личната драма. Музикантите и певците са интервюирани на фона на красивата ямайска природа. Изглежда, че никой от тях не е направил състояние, но и никой няма нищо против нещата да стоят точно по този начин. Представена е и певицата Джуди Моват, която говори за различната динамика на работа между отделните поколения изпълнители. Част от очарованието на филма и неговите звезди е в това, че те просто искат да правят музика. И да ловят риба. И да се радват на слънцето, а когато са на по 70 години могат смело да кажат, че са си го заслужили. Това е портрет на един не толкова сложен живот, който изглежда доста идиличен под звуците на реге-музиката. „Бащите на хардкора“ (2019) на режисьора Йън Макфарланд проследява историята на двама от най-уважаваните музиканти в света на ъндърграунд музиката – Роджър Мирит и Вини Стигма от американската група „Agnostic Front”, които са в началото на 40-та година от своята кариера, а мейнстриймът въобще не е чувал за тях. Това в никакъв случай не означава, че те не са добри музиканти или нямат своята публика, а само доказва, че хардкорът като под-жанр на пънка е останал в нелегалност от самото си създаване и верен на себе си се превръща в индивидуално движение. Страстта на „бащите на хардкора“ Мирет и Стигма към музикалната сцена разкрива банда, която не е сформирана за няколко изяви или за да спечели пари, а група, която никога няма да спре да съществува. Филмът представя днешния живот на музикантите, като умело преплита в историята и архивни кадри от местната телевизия, както и видео и снимки на групата. Въпреки че днес хардкор-групи съществуват по целия свят, началото може да се проследи по улиците на Ню Йорк през 80-те години, изпълнени с насилие и гняв, с ядосани тийнейджъри, които искат да изразят своето недоволство.Сред кинопредложенията за меломани е и документалният филм за прочутия хелзинкски концерт на „най-лошата рокгрупа в света“ - легендарните „Ленинградски каубои“, и не по-малко известния 150-членен руски ансамбъл на Червената армия „Александров“, които изпълняват заедно класически американски рок парчета, представени на английски, между които и „Sweet Home Alabama”, както и доста традиционни руски песни. Любопитният поглед на Аки Каурисмаки към концерта от 1993 година е представен във филма му „Тотал балалайка шоу“, причудлив хибрид между mockumentary и road movie. В творбата на Каурисмаки границата между реалното и фикцията е доста размита, но това го прави още по-забавен за зрителите.Филмът „Аврора“ (2019) на Стиан Сервос и Бенджамин Лангеланд е поглед към странния свят на норвежката старлетка Аврора Акснес и трудностите около създаването на втория й албум и световното й турне. Филмът е интимен и жизнен портрет на една макар и млада поп-звезда, която се стреми да осмисли своето място в света. Дори и да не вярвате, музикалната индустрия продължава да бъде брутално място за оцеляване на изпълнителите. Докато платформи като YouTube и Instagram предоставят прекалено лесна сцена да станеш известен, да си звезда на музикалната сцена все още коства доста усилия и безпощадни договори с мениджъри и музикални компании, които гарантират най-вече адски труд и почти никакви пари за цената на славата. ... още »
Затегнете коланите! Чад Стахелски, един от създателите на „Джон Уик“, обяви следващия си проект, който ще бъде екшън с шеметни преследвания с коли. Продуценти ще са Брад Фулър и Андрю Форм, постигнали успех с един от големите хитове на 2018 г. - „Нито звук“. Новият филм ще е една от големите надежди на Paramount за следващ касов хит. За момента сюжетът му е обвит в тайна, но той е описван като „улавящ духа на страхотните филми с преследвания с коли“, а в центъра ще е уникалната връзка между двама души. Сценаристи са Андре Немец и Джо Апълбаум, които работиха по двете части на „Костенурките нинджа“. Те ще са и сред продуцентите на бъдещия хит. Самият Стахелски също ще е продуцент, заедно със своята компания 87eleven Entertainment studio. Режисьорът на филма започва кариерата си в Холивуд като каскадьор. Той се прочува като дубльор на Киану Рийвс в „Матрицата“. Впоследствие Стахелски работи с актьора в поредицата „Джон Уик“, чийто трети филм постигна невероятен касов успех през миналата година и вече се подготвя неговото продължение. ... още »
Тази Коледа Sony постигнаха голям успех с новата екранизация на „Малки жени“, дело на Грега Геруиг. Филмът не само се хареса на критиците и бе удостоен с редица номинации и награди, но стана и невероятен касов хит с приходи над 203 милиона долара. Вече е ясен следващият хит на студиото, който ще излезе за Коледа 2020 – „The Nightingale”.Общото между двата филма ще е насочеността към дамската аудитория и това, че е двата са режисирани от известни актриси и актьорския състав е основно женски. Режисьор на „The Nightingale” ще бъде Мелани Лоран, а в главните роли ще са сестрите Ел и Дакота Фанинг.Филмът е екранизация по едноименния бестселър на Кристин Хана. Сценарият е дело на Дана Стивънс. Сюжетът разказва за две сестри, които се събират в навечерието на Втората световна война, за да оцелеят по време на германската окупация на Франция. Историята е вдъхновена от подвига на жени от френската съпротива, помагали на заловени войници на съюзниците и за укриването на еврейски деца по време на войната.Лоран е известна актриса, популярна най-вече с ролята на Шошана в шедьовъра на Куентин Тарантино „Гадни копилета“. Но тя има опит и зад камерата и вече е режисирала четири филма. В последния ѝ режисьорски опит от 2018 г. „Galveston” участва и Ел Фанинг. ... още »