ERZA Cosplay се присъединява към журито на косплей конкурса, който тази година праща двама участници в Япония
Актьорът и комик Дан Фоглър (Dan Fogler), познат от хитовия фентъзи спиноф „Фантастични животни“ („Fantastic Beasts“) – предистория на книжната и филмова поредица за Хари Потър, идва в България на 6 и 7 юли като специален гост на Aniventure Comic Con. Актьорът ще има собствен панел на главната сцена на фестивала, както и няколко часа на разположение за автографи и снимки с феновете си в България. Освен с образа на Джейкъб Ковалски (Jacob Kowalski), Дан впечатлява и с участието си в сериалите „The Walking Dead“ и „The Offer“, филмите „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Kung Fu Panda“ и много други. Към него ще се присъедини и едно от най-популярните имена в косплей културата – ERZA Cosplay от Германия. Тя ще бъде част от международното жури на дългоочаквания косплей конкурс, който тази година ще даде невероятната възможност на двама косплейъри да спечелят участие в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония!
По всичко личи, че програмата на тазгодишното издание на Aniventure Comic Con ще бъде пълна с изненади и вдъхновяващи артисти. Освен среща с Рос Марканд („The Walking Dead“, „Avengers: Infinity War“, „Avengers: Endgame“, „Invincible“, „What If…?“), феновете ще могат да се запознаят лично и с актьора Дан Фоглър. Преди да стане част от „Магьосническият свят“ на Дж. К. Роулинг с ролята си във филмите „Фантастични животни и къде да ги намерим“, „Фантастични животни: Престъпленията на Гринделвалд“ и „Фантастични животни: Тайните на Дъмбълдор“, Дан прави своя дебют на Бродуей като Уилям Барфи в пиесата „The 25th Annual Putnam County Spelling Bee“. Това му носи награда „Тони“ за „Най-добър актьор в мюзикъл“ през 2015 година. Звездата му започва да грее все по-ярко, а успехите и предложенията за участия в големи холивудски продукции не спират. Така, днес Дан Фоглър се подписва в редица сериали и филми като „The Walking Dead“, „Тhe Оffer“, „The Goldbergs“, „Hannibal“, „The Good Wife“, „Man Up!“, „Fanboys“, „Balls of Fury“, „Good Luck Chuck“, „Take Me Home Tonight“ и още много други. Запомнящият се глас на актьора озвучава и хитовия анимационен филм „Kung Fu Panda“, където си партнира с Джак Блек и Джеки Чан, а заедно със Стийв Карел и Джим Кери стоят зад гласовете в „Horton Hears A Who!“. Наред с всички тези фантастични роли, Фоглър пише и режисира пиеси и филми. Билетите за среща с актьора вече са налични и в ограничено количество в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Вълнуващите гости на Aniventure Comic Con не спират дотук. Специално от Германия пристига един от най-популярните и уважавани косплей артисти в света – ERZA Cosplay. Като майстор златар, Erza развива креативността и усета си за дизайн до съвършенство. Това я прави един от най-популярните Armor cosplayers в света. Голямата броня е нейният отличителен белег, а работата ѝ в косплей общността за последните 20 години я отвежда в редица страни като съдия и организатор на множество състезания. Ето защо е истинска привилегия да посрещнем ERZA Cosplay като част от журито в косплей конкурса на Aniventure Comic Con. Регистрационната форма за участие в ревюто, което и тази година ще се проведе в различни категории, е отворена. Всеки, желаещ да се включи в надпреварата, може да го направи, като попълни нужните формуляри до 16 юни. Голямата изненада тази година е, че конкурсът ще излъчи двама представители от България, които ще участват в „Pop Culture Hiroshima“ в Япония! Наред с тази извънредно добра новина, организаторите напомнят на всички фенове на популярната култура, че текат записвания за състезанието по K-POP и AMV (Anime Music Videos). Отворена е регистрацията и за манга конкурса на тема „Носталгия“, а всички любители на рисуването могат да кандидатстват със своите творби на тема „Отражения“.
Няма да липсва и богато разнообразие от работилници, лекции и панели с гост- звезди, легендарни художници от света на комиксите, демонстрации и прожекции, гейминг турнири с големи награди и oще много други атрактивни зони и участници. Повече подробности очаквайте скоро!
АNIVENTURE COMIC CON 2024 се провежда с генералната подкрепа на Ozone, A1, Coca-Cola, Nescafe 3in1.
Двудневни, еднодневни, ULTRA и MEET&GREET билети за Aniventure Comic Con 2024 могат да бъдат закупени от https://www.comiccon.bg или в мрежата на Ивентим в цялата страна.
Повече информация и актуални новини за събитието следете на: https://www.facebook.com/comiccon.bg https://instagram.com/comiccon.bg https://www.tiktok.com/@comicconbg https://www.comiccon.bg http://aniventure.net/bg/ https://www.facebook.com/nakamabg https://www.instagram.com/nakamabg
Да, списъкът на филмите, в които има видими за зрителите смешни грешки и недомислици хич не е малък, затова ще продължим с поредната му част, в която ще разкрием различни недоразумения, които са накарали дори най-внимателните зрители да натиснат паузата, за проследят несъответствията във филмовия разказ. Джурасик парк (1993) По време на снимките на незабравимата сцена с Ти Рекс, екипът е забравил нещо много важно. В един момент почти оглозгания до кост крак на козата е ситуиран върху покрива на колата, в която са децата. В следващия момент обаче върху колата няма нищо освен бледа следа от кръв. Тази грешка се пропуска лесно, защото вниманието е насочено върху оцеляването на децата и поведението на динозавъра. Спайдър-Мен (2002) Питър Паркър пробва новите си супер сили в спалнята си и без да иска чупи нощна лампа, изпращайки към нея сноп паяжина. Момент по-късно го виждаме да минава покрай библиотечен шкаф, върху който лампата стои все още невредима. Това осветително тяло е доста забележимо, за да пропуснете повторното му появяване. Във видеото има и други грешки от филма. Европейска ваканция (1985) Одри Грисуолд сънува, че яде толкова много, че бързо започва да се подува и да се изпълва с храна. Освен безумната ситуация, сцената е компрометирана и от факта, че много ясно се вижда зеленият надуваем костюм под дрехите ѝ, когато те започват да се разкъсват от набъбващата маса. Това е доста забележим гаф, трябва да сте сляп, за да не го видите. Ангелите на Чарли (2000) Дилън и Алекс са в бойна сцена със злодея, който обича да мирише женска коса, изигран от Криспин Глоувър . Когато Дилън вдига Алекс, за да я завърти така, че тя да го изрита мощно, можем да чуем как Дрю Баримор казва Луси /името на актрисата/ вместо Алекс /героинята/. Трудно е да чуете репликата ясно, но тези, които могат да четат по устните ще ви докажат, че е така. Хари Потър и Орденът на феникса (2007) В една от сцените Хари Потър преживява зловещ кошмар за Департамента на Мистериите и ние ясно виждаме как той носи бледо синя тениска. Когато обаче се събужда, тениската е със същия цвят, но е с различен вид копчета. Може би няма да забележите дребния грешен детайл в дрехата му, защото Хари е доста изпотен и объркан. Денят, в който Земята спря (1951) В една от сцените в които роботът Горт вдига на ръце Хелън, за да я пренесе в космическия кораб, съвсем ясно може да се видят предпазните въжета, за които тя е закачена. Не е ясно защо е нужна тази добавка. И тъй като филмът е черно-бял, а въжетата зад рамената ѝ се появяват на сив фон, те са доста видни за зрителя. Цар Лъв (1994) През целия филм очите на Нала сменят постоянно цвета си от сини на зелени и обратно. Дали пък често са се изчерпвали точно тези два цвята, докато е бил оцветяван легендарния анимационен филм? Колкото и да се шегуваме, децата едва ли ще забележат този недомислен елемент, но възрастните със сигурност знаят, че цветът на очите на бозайниците не се променят просто така.Монти Пайтън и Свещеният Граал (1975) Гледайте лагерния огън внимателно по време на сцената, в която Крал Артур се сражава с Черния Рицар. Ще забележите, че огънят ту е напълно угаснал, ту е мощен и видим няколко пъти в няколко редуващи се кадъра. Може би няма да обърнете внимание точно на огъня след като рицар без ръка скита наоколо на преден план.Американски пай (1999) Стифлър е в спалнята и си говори с привлекателна девойка. През това време чашата на въпросната дама няколко пъти сменя цвета си – от синя, та чак до прозрачна. Имайки предвид, че във чашата има нещо много гадно, твърде вероятно е да съсредоточите вниманието си върху нея и да забележите това несъответствие. Китайски квартал (1975) В сцената, в която Джейк Гитис кара през портокаловата гора може да видите стоманената възглавница, с която е обвито дървото, в което се блъска автомобила му. Дали се забелязва? Ами вие преценете дали би ви се сторило странно да видите светеща метална плоча върху дърво. ДАС ... още »
Чарлийз Терон ще бъде специален гост на кино фестивала в Сан Франциско. На 8 април звездата от „Бързи и яростни 8“ ще бъде почетена на церемония в нейна чест, която ще завърши с прожекция на новия й филм „Tully“. След прожекцията Терон и режисьорът Джейсън Рейтмън ще отговарят на въпроси на публиката. „Tully“ бе сред премиерните заглавия на фестивала в Сънданс. Той излиза по кината на 20 април.„Талантът на Чарлийз Терон е безспорен и впечатляващ, но ние се възхищаваме от интереса й да пресъздава огромен спектър от героини, редувайки физически сложни с по-интимни превъплъщения“, сподели програмният директор на фестивала Рейчъл Росен. Терон получи „Оскар“ за ролята си на серийната убийца Айлийн Уорнос във филма „Чудовище“. Впоследствие тя изигра поредица от запомнящите се героини, а сред последните й хитове са „Лудият Макс: Пътят на яростта“ и миналогодишния размазващ екшън „Атомна блондинка“.В новия си филм „Tully”, в който играе изнемощяла майка на три деца, намерила изненадваща подкрепа в лицето на млада бавачка, Терон отново работи заедно с режисьора Рейтмън и сценаристката Диабло Коди. Те са създатели и на комедията „Младите възрастни“, донесла на актрисата номинация за „Златен глобус“. ... още »
Всички очаквахме Дани Бойл да се заеме с новия епос за Джеймс Бонд, а и неговият традиционен сценарист Джон Ходж вече беше започнал да пише сценария. Вместо това обаче режисьорът на „Трейнспотинг“ ще снима... музикална комедия. Неин сценарист ще е друго голямо име – Ричард Къртис.Детайли за новия филм се пазят в строга тайна. Според изтекла информация ще става въпрос за музикант, опитващ се да се наложи като звезда във Великобритания през 60-те или 70-те години. Звучи точно като сценарий на Къртис, зарадвал ни преди няколко години с чудесната носталгична комедия „Рок радио“. Той е един от най-уважаваните английски сценаристи, работил по класики като „Четири сватби и едно погребение“ и „Дневникът на Бриджит Джоунс“. Последно Къртис написа сценария на „Mamma Mia: Отново заедно“.Ако бързо бъдат подбрани актьорите, снимките би трябвало да стартират това лято. Така Бойл със сигурност няма да има възможност да режисира Бонд 25, както бе обявено наскоро. Освен ако премиерата му не бъде отложена за вече насрочената дата – 8 ноември 2019 г. ... още »
Ретроспектива, две изложби, разговор и уъркшопСергей Параджанов е сред най-самобитните кинотворци и артисти на ХХ век. Филмите му носят белезите едновременно на арменската, грузинската, руската и украинската култури, а езикът и естетиката на киното, което прави, излизат извън границите и времето. Той е сред малкото знаменити кинорежисьори, създали филми, в които се сливат органично кинематографичното и изобразителното изкуство, смесват се жанровете и стиловете по начин, който силно удивлява и днес.Най-много са почитателите на Параджанов сред самите кинематографисти. Според Жан-Люк Годар той създава истински храм на киното от образи, светлина и истина. Силно впечатлени от забележителните му способности за визуализация са Федерико Фелини, Микеланджело Антониони и Андрей Тарковски.Сергей Параджанов е арменец по националност. Роден е през 1924 година в Тбилиси, след което учи кино във ВГИК в Москва, а после живее и работи доста години в Киев. През 1964 година снима филма „Сенките на забравените прадеди", който му отрежда място сред най-големите имена в киното. Сценарият, написан от Параджанов в съавторство с Иван Чендей, е базиран на едноименната повест на Михаил Коцюбински. Кинотворбата описва традиционния бит и култура на гуцулите, украинска етнографска група, живеещи в Карпатите. Главният герой Иван се влюбва в дъщерята на убиеца на баща си. Когато тя умира, мъката му трае месеци, но в крайна сметка решава да се включи в цветния свят около него и се жени за друга. „Сенките...“ шестват триумфално по света и му носят признание след признание - двайсет и осем награди от международни кинофестивали в двайсет и една страни! Именно тогава възхита и възторг от таланта му изразяват майстори в киното като Фелини, Антониони, Годар, Куросава. Още по-новаторска в изобразително отношение е следващата творба на режисьора-сценарист - „Цветът на нара” (1969). В този филм, състоящ се от няколко миниатюри, Параджанов пресъздава биографията на арменския народен поет Саят-Нова на колоритния исторически фон в Средновековен Кавказ. Кинотворбата му носи и световна слава. Но режисьорът, който работи далеч от провъзгласения „социалистически реализъм” и е недолюбван от съветските власти, в крайна сметка заплаща за своята независимост. В продължение на 15 години той е лишен от възможността да снима филми. През 1974 година дори е арестуван и лежи три години в затвора по скалъпено обвинение в хомосексуализъм и незаконна търговия с произведения на изкуството. Излиза на свобода благодарение и на писменото застъпничество на някои от най-прочутите световни кинорежисьори през онези години, като Франсоа Трюфо, Жан-Люк Годар, Федерико Фелини, Лукино Висконти, Роберто Роселини, Микеланджело Антониони, Андрей Тарковски.Последният завършен филм на Параджанов е „Ашик Кериб“, заснет през 1988 година по едноименната поема на М. Ю. Лермонтов. Главен герой във филма е скитащият се музикант Ашик Кериб. Той се влюбва в дъщерята на богат търговец, но е прогонен от него и е принуден да обикаля по света хиляда и една нощи.През 1989 година Параджанов започва снимките на автобиографичния си филм „Изповед”, но е принуден да прекъсне заради рязко влошаване на здравето. През юли 1990 година Сергей Параджанов умира от рак на белите дробове и е погребан в столицата на Армения. В специалниалния ден – 9 март, посветен на Параджанов на 22-рото издание на кинофорума, публиката ще може да види и късомтражния филм „Нощ в музея на Параджанов“ (1988). Ще го представи лично неговият автор Роман Балаян. Филмът е уникален почит от украинския режисьор, сценарист и продуцент, посветен на неговия учител.Проектът „Параджанов“ на 22-рия София Филм Фест включва още:- Изложба на руския фотограф Юрий Мечитов на тема „Параджанов“ в партньорство с „Фотосинтезис“.- Уъркшоп по фотография с Юрий Мечитов в кафе-галерия „Фотосинтезис Арт Център“ - Фотографска изложба с експонати от музея „Параджанов“ в Ереван- Разговор на тема „Сергей Параджанов“ с участието на режисьора Роман Балаян, директора на музея „Параджанов“ Завен Саркисян, директорът на международния кинофестивал „Златна кайсия“ и кинорежисьор Харутюн Хачатрян и фотографа Юрий Мечитов.Проектът „Параджанов“ в рамките на 22-рия София Филм Фест се осъществява в партньорство с AGBU - Общоарменски благотворителен съюз „Парекордзаган“ - София, „Фотосинтезис“, музея „Параджанов“ в Ереван, международния кинофестивал „Златна кайсия“ в Ереван. ОЧАКВАЙТЕ още изненади – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »
Куентин Тарантино реши Брад Пит да играе заедно с Леонардо Ди Каприо в дългоочаквания му филм. Освен това обяви официално и заглавието му. Деветият филм на култовия режисьор ще се казва „Имало едно време в Холивуд“. Световната му премиера е предвидена за 9 август 2019 г. Тарантино описва филма като „история, развиваща се в Лос Анджелис през 1969 г., в разцвета на хипи Холивуд. Двамата главни герои са Рик Далтън (Леонардо Ди Каприо), бивша звезда на уестърн сериали, както и дългогодишният му дубльор Клиф Бут (Брад Пит). И двамата се борят да направят своя голям пробив в Холивуд, който вече не разпознават. Но Рик все пак има много известна съседка... Шарън Тейт.“Все още не е ясно дали чрез заглавието на новия си филм Тарантино ще отдаде почит на Серджо Леоне и неговите класики „Имало едно време на запад“ и „Имало едно време в Америка“. Може би е точно така, пък и неговият близък приятел Робърт Родригес вече направи „Имало едно време в Мексико“.Тарантино оповести, че е предложил ролята на Тейт на Марго Роби. Той преговаряше и с Том Круз, но в крайна сметка реши отново да се събере с Пит, звезда в неговия филм „Гадни копилета“. „Работя по този сценарий от пет години. Познавам добре Лос Анджелис от 60-те и нямам търпение да разкажа тази история за Холивуд, който вече не съществува в този вид. И не мога да бъда по-щастлив от събирането на Лео и Брад“, допълва режисьорът. ... още »
Време е да разберем кои ще са новите „Мъже в черно“. Както вече стана ясно, „Сони“ започнаха подготовка на отдавна планираната нова глава от печелившата си поредица, а едно от първите имена, спрягани за участие, е това на Крис Хемсуърт. Все пак той участва и в друг опит на студиото за подновяване на популярна поредица – „Ловци на духове“, който за жалост не пожъна очаквания успех. В новия филм няма да видим звездите Томи Лий Джоунс и Уил Смит като агентите Джей и Кей. Вместо тях друга двойка агенти от тайна организация в Ню Йорк ще бранят Земята от враждебни извънземни и ще помага на тези настроените приятелски да се впишат в обществото без да бъдат разкрити.„Мъже в черно“ се превърна в един от най-големите хитове на 90-те, наложи бившия оператор Бари Зоненфелд като режисьор и бетонира популярността на Уил Смит. Трите филма от поредицата спечелиха над 1,7 милиарда долара. Режисьор на бъдещия хит ще бъде Ф. Гари Грей („Бързи и яростни 8“), а Стивън Спилбърг отново ще е изпълнителен продуцент.Предстои да видим Хемсуърт за пореден път в коронната му роля на Тор в „Отмъстителите: Война без край“, както и в трилъра „Bad Times at the El Royale“. ... още »
След сензационния успех на „Най-великият шоумен“, „Фокс“ са готови за нов мюзикъл. Студиото планира филм за Ханс Кристиан Андерсен и май са избрали изпълнител на главната роля – звездата от „Зад волана“ Ансел Елгорт.Песните в новия мюзикъл са дело на прочутия композитор и текстописец Стивън Шварц („Wicked”), а сценаристът на „Мери Попинс се завръща“ Дейвид Магии е автор на сценария. Продуценти ще са създателите на „Чикаго“ Крейг Задан и Нийл Мерън. Припомняме, че всъщност това бе последният мюзикъл, спечелил „Оскар“ за най-добър филм.В новия мюзикъл авторът на „Малката русалка“ ще попадне в плен на един въображаем свят, в който ще се срещне с някои от прочутите си герои, докато се опитва да се върне към реалността. Надеждите са филмът да постави начало на нова поредица, а и да бъде пренесен на Бродуей. Шварц и Магии обиколили няколко филмови студиа и разказали подробно историята, а и изпълнили някои от песните под акомпанимента на пиано. „Фокс“ харесали най-много идеята и ще се опитат да се възползват максимално от повишения интерес към мюзикълите след най-горещия си хит, който тази неделя почти сигурно ще триумфира с „Оскар“ в категорията за най-добра песен („This is Me”). А и ролята ще пасне чудесно на Елгорт, който доказа, че умее да прави добър подбор на песни в „Зад волана“. ... още »
Количеството български филми, които ще видят киноманите в София, е без прецедент в историята на най-авторитетния филмов форум в България. Голям процент от тях са минали през професионалната платформа на фестивала „София Мийтингс“ и са получили подкрепа за реализирането си от ИА „Национален филмов център“.На 22-рия София Филм Фест ще бъдат представени общо 46 български пълнометражни игрални и документални филма, 11 от които са документални премиери, които представяме на вашето внимание.* * *„Синко мой“ (2018) на режисьорката Павлина Иванова ще има своята световна премиера в рамките на СФФ. Филмът е документален разказ за емигрант в Лондон, посветил живота си на музиката. След години лутане и крайности, 43-годишния Мирослав Атанасов – Морски получава нов шанс за семейство и дългоочакван пробив като музикант. Мултинационалната група, в която свири, е на път да запише дебютен албум и да излезе на голямата музикална сцена. Филмът е продукция на Фронт филм. Продуцент е Светла Цоцоркова, оператор - Алекс Самунджи. Оригиналната музика в „Синко мой“ е на „The Turbans“ – интернационална музикална формация, съчетаваща вълнуващи традиционни близкоизточни и източноевропейски стилове и оригинални композиции в модерните си и енергични изпълнения. Групата ще има концерт след премиерата на филма на 14 март във фестивалния център „В парка“ (над кино „Люмиер“).* * *„Нов живот“ е вторият документален филм на един от най-успешните български оператори Стефан Иванов, който ще има своята световна премиера в София през март. От 25 години авторът живее и работи в Канада, а кинотворбата му, посветена на емиграцията, е своеобразен опит за завръщането на Стефан Иванов към неговото житейско и професионално минало в България. Филмът е виртуозен визуален разказ за хора, емигрирали още в първите години след промяната на политическата система у нас, истински герои, чиито пътувания се оказват изключително рискови, неясни и пълни с надежда.* * *Главният герой във филма „Мечтата на Николай“ на Мария Карагьозова е капитан на туристическо корабче. Той си спомня мечтата си, която успява да сбъдне през 1985 година - да обиколи света сам. Преминавайки през „Желязната завеса“, Николай Джамбазов посочва пътя към свободата на едно цяло поколение млади българи. Филмът е копродукция на Белгия и България, а представянето му на фестивала е неговата национална премиера. * * * Френско-българската копродукция „Червено, твърде червено“ („Je vois rouge / I See Red People“) е дело на режисьорката Божина Панайтова. Тя е родена в България, но завършва висшето си образование – специалност Философия в „Ла Фемис“ и създава своите оригинални филмови проекти, пътувайки между България и Франция. Предишният й филм „Космонавтите“ (2014) бе показан на 18-ия София Филм Фест през 2014 година. „Червено, твърде червено“ е разказ за това как самата Божина се изправя пред родителите си с провокативни въпроси за миналото им и евентуални връзки с българската държавна сигурност. В оригиналната трагикомична одисея, която смесва шпионския и семеен филм, историята започва със завърщането на Божина от Франция след 25-годишно отсъствие от България. С камера в ръка, Божина решава да разбере какво би станало, ако семейството й е сътрудничило на политическата полиция и комунистическия режим. Тя прави своето документално разследване и филмира всичко по темата. Продуцент на филма е Рой Арида, копродуцент е Арно Домерк, в копродукция с „Andolfi“, Париж. „Червено, твърде червено“ ще бъде представен в програмата на СФФ непосредствено след премиерата му на 68-ия филмов фестивал в Берлин, като ще участва в международния документален конкурс в София.* * *Най-новият филм на кинодокументалиста Елдора Трайкова „Миниатюра за пиано“ (2017) е разказ за живота и всекидневието на четирима възрастни селски лекари в България. Сценарият е на Асен Владимиров. Филмът е продукция на ПроФилм с подкрепата на ИА „Национален Филмов Център“, а оператор е Емил Христов. Прожекцията на филма в международния документален конкурс на СФФ ще бъде и неговата премиера в София.* * * Най-новият филм на режисьора Костадин Бонев – „Изкореняване“ отправя документален поглед към края на Османската империя и нейната агония, продължила 25 години. Конкретният фокус е върху геноцида срещу арменците, като според статистическите данни жертвите само през 1915-та година (убити и депортирани) са един милион и четиристотин хиляди души. „Изкореняване“ е продукция на Тривиум Филмс и документална студия Хайк, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“, Golden Apricot Film Company и Full Moon Wolf.* * * „Симон срещу страха (Случаят Варсано)“ е документален разказ на сценариста, писателя, драматурга и режисьора Георги Тенев за най-мълчаливия български дисидент Симон Варсано. Той е медицински фотограф, състезател по водна топка, романтик, любимец на жените. За една нощ се превръща в арестант с простреляни крака и враг на тоталитарния режим. Берлинската стена пада, но Симон Варсано отказва да стане герой. Чак три десетилетия по-късно историята се завръща с един секретен филм на комунистическата Държавна сигурност. Предстои среща с младостта, среща с надеждите и илюзиите. И отново среща: Симон срещу страха.Филмът на Георги Тенев получи „Златен ритон“ (2017) за „модерния разказ на необикновената съдба на Симон Варсано“. Той е продукция на АГИТПРОП в лицето на Мартичка Божилова. Заснет е от операторите Борис Мисирков и Георги Богданов, с подкрепата на ИА „Национален Филмов Център“* * *„К 22“ на режисьорите Александър Крумов и Антон Богорисов представя атмосферата в една рота от студенти по актьорско майсторство, живопис и симфонична музика. По стечение на обстоятелствата всички те са отбивали заедно военната си служба през 1957 година, а днес са сред най-изявените през последния половин век български художници, актьори, музиканти, скулптори и режисьори. Това, което ги събира заедно, е откриването на необикновената фотографска изложба на Александър Сертев „Добре дошли в родната казарма“. Тя е и повод много от тях да разкажат смешни, куриозни и трагикомични истории от онова време. Като например как Милчо Левиев изрязал демонстративно на плаца с ножица шинела си и той заприличал на фрак - след като старшината много пъти му натяквал, че шинелът трябва да е с 30 см по-къс. Режисьорът Людмил Стайков разказва през смях как заключил с катинар поделението в Мичурин и отишъл на плаж - останал сам като „постови“, докато другите били на учение за целия ден. Обаче минали проверяващи и историята добила гротескови измерения…Филмът е продукция на „Тристан филм“ - Станимир Трифонов, с подкрепата на ИА „Национален Филмов Център“. * * *„Студената война“ (2017) на режисьорите Радослав Илиев и Ивайло Пенчев е по сценарий на Иван Георгиев – Гец. Със средствата на киноархива, интервюта със специалисти и на базата на множество документи и фотоси, документалната творба изследва над 40-годишната борба за надмощие между „западния“ свят и социалистическия лагер. Студената война е време на жестоки драми и на прекършени човешки съдби за милиони обикновени хора от двете страни на Желязната завеса. Оператор на „Студената война“ е Иван Михов. Филмът е продукция на Синемак с подкрепата на ИА „Национален Филмов Център“.* * *„Offline” (2017) на режисьорката Станислава Калчева по сценарий на Геновева Димитрова e „актуален дебат в мрежата за информационния потоп, в който интернет и телевизията ни давят“. Филмът поставя акцент върху идентичността – от спонтанността на желанието до автентичността на съпротивата. Български сюжети от световна тенденция, озаглавена от авторите на филма „Offline“. Кинотворбата е продукция на „АРС Диджитал Студио“, с подкрепата на ИА „Национален Филмов Център“ и Българската национална телевизия.* * *Името на Мартичка Божилова и АГИТПРОП като продуцент стоят и зад още един интересен документален проект - омнибусът „Окупация 1968“ (България-Германия-Унгария-Полша-Русия), който ще закрие официалната програма на 22-ия София Филм Фест на 18 март. Филмът е киноразказ за войниците от „братските“ армии на страните-членки на Варшавския договор, както и за Чехословашката окупация и функциите им в нея през август 1968 година. България участва в тази амбициозна копродукция с филма на Стефан Командарев „Ненужен герой“. Премиерата на пълнометражната версия на филма ще се състои на 29 март в Дома на киното като закриващ филм на цялата програма на фестивала.Вечерта на 9 септември 1968 година младши-сержант Николай Николов, един от малко над две хилядите български войници, изпратени в Чехословакия, за да потушат „Пражката пролет“, напуска поста си и повече не се завръща. Последвалите събития превръщат 21-годишният войник в единствената жертва, дадена от окупационните войски. Петдесет години след трагичните събития филмът „Ненужен герой“ разкрива повече за реалните обстоятелства около убийството на Николов… Днес само братът на загиналия и няколко останали приятели пазят образа на момчето в паметта си…ОЧАКВАЙТЕ още изненади в програмата на 22-рия София Филм Фест – МАРТ е месецът на КИНОТО! ... още »