Триизмерната екшън-комедия “Зеленият стършел” е отново на първо място в българския бокс офис. За близо две седмици по кината, филма в който участват Сет Роугън и Камерън Диас, е натрупал сумата от 166 241 лева.
Въпреки че лентата успя да запази лидерската си позиция и през втората седмица, приходите до момента съвсем не са достатъчни за високобюджетен филм, който също така разчита и на по-високите цени за 3D прожекциите. Имайки в предвид тези скромни приходи, може да се каже със сигурност, че “Зеленият стършел” остана на първата позиция поради липсата на сериозна конкуренция, а не защото е успял да привлече голяма част от публиката.
Все пак трябва да се отбележи, че комиксовата поредица по която е базиран игралния филм не е позната в България, и това е може би основната причина, поради която приходите не са на очакваното за триизмерна продукция ниво.
На второ място в класацията застава премиерната германска анимация “Епоха на животните 3D”, която спечели общо 45 967 лева. Точно както и в по-голямата част от света, така и в България анимационните продукции, които се разпространяват в 3D формат се радват на нестихващ зрителски успех. Спечеленото от “Епоха на животните 3D” не може да се сравнява с резултатите на конкурентния “Рапунцел и разбойникът”, който само за премиерния си уикенд натрупа 207 961 лева, но въпреки това то е прилично за европейски анимационен филм неразполагащ със средствата на Walt Disney.
Филмът “Туристът”, със звездите Анджелина Джоли и Джони Деп, е на трета позиция с приходи от 504 215 лева, след триседмичен престой в българските кина.
За разлика от представянето си в САЩ, в България филма се превърна в безспорен финансов успех.
По всичко изглежда, че тандемът Джоли/Деп се е харесал на публиката и без съмнение приходите ще продължават да се покачват.
Второто премиерно заглавие, “Булевард Лондон”, заема четвъртото място със спечелени до момента 42 605 лева. По света, продукцията на режисьора Уилям Монахан се сдоби с ограничено разпространение, и затова въпреки талантливия си актьорски състав, който включва Колин Фарел, Дейвид Тюлис и Кийра Найтли, няма да може да се похвали с големи приходи. Но все пак четвъртата позиция в България е напълно прилична, особено като се има в предвид, че “Булевард Лондон” не разчита на масивна рекламна кампания.
Петата позиция е за приключенския “Сезонът на вещиците”, който регистрира приходи от 197 896 лева за близо две седмици престой по кината.
Филмът с Никълъс Кейдж стартира представянето си със сравнително слаб премиерен уикенд, но изглежда вече е открил своята публика.
Както повечето продукции от този жанр, и “Сезонът на вещиците” не успя да натрупа стабилни приходи в Америка, но за сметка на това спечеленото до момента по света, най-вече от европейските страни, се равнява на приличните 50 милиона долара.
“Запознай се с малките” е на шеста позиция с общи приходи, пет седмици след премиерата, от 623 575 лева. Със сигурност може да се каже, че третия филм от популярната комедийна поредица с Робърт де Нирo и Бен Стилър надмина всички очаквания, и вече се нареди сред най-печелившите чисто комедийни продукции излезли в България през последната година. Успехът на филма сред българската публика не е случаен, защото в САЩ приходите са вече над 140 милиона долара, а общо по света наближават границата от 300 милиона.
Триизмерната анимация “Рапунцел и разбойникът” заема седмо място в класацията. За осем седмици на екран, продукцията на Walt Disney е спечелила впечатляващите 1 159 377 лева.
Без съмнение, лентата се е харесала на голяма част от българските зрители повечето, от които са посетили киносалона поне два пъти и са допринесли за този огромен успех. По света, “Рапунцел и разбойникът” също може да се похвали с големи приходи – над 400 милиона долара.
Фантастичният “TRON: Заветът” е на осма позиция със спечелени 859 845 лева за шест седмици.
В последните две седмици, филма на Джоузеф Косински получи нужния тласък от българската публика и въпреки слабия премиерен уикенд, приходите до момента са напълно достатъчни за да го превърнат в безспорен бокс офис успех.
3D комедията “Пътешествията на Гъливер” заема девето място, като за един месец е успяла да събере сумата от 187 533 лева. Както и в останалата част от света, новия филм с Джак Блек не се превърна в очаквания голям комедиен хит, но също така не се превърна и във финансов провал.
Лeнтата вече се счита за “скромен успех”, а създателите очакват много по-добри резултати от продажбите на DVD и Blu-ray.
Както и миналата седмица, комедията “Такъв е животът” е отново на десета позиция. За шест седмици в България, лентата с Джош Дюамел е натрупалa приходи от 241 692 лева. Очакванията към филма не бяха големи и затова тази сума може да се нарече напълно прилична.
Световните приходи на “Такъв е животът” вече наближават границата от 100 милиона долара, и имайки в предвид бюджета от 35 милиона долара, продукцията е без съмнение успешна във финансово отношение.
Филмите за супергерои не са нещо ново, но от скоро започна да се появява една друга порода, които аз наричам „реални“ супергерои. Те се различават от комиксовите по това, че са обикновени хора, които са решили да сложат маски и да спират престъпността без помощта на каквито и да било суперсили.
„Зеленият стършел“ е поредното попълнение към този тип филми, но за съжаление не успява да прибави нищо ново към жанра, а просто следва универсалните клишета, гарнирани с доза плосък хумор.
Когато отидох да гледам „Зеленият стършел“, не очаквах много. Рекламите не бяха особено впечатляващи, но се надявах, че филмът няма да се вземе насериозно и ще граничи с пародия на филм за супергерои. Оказа се, че крайният продукт е пародия на филм. Лишен от каквато и да е оригиналност, „Зеленият стършел“ е една бавна и скучна поредица от сцени, които са нито вълнуващи, нито смешни. Историята е лишена от дълбочина, хуморът би допаднал на някой прогимназист, а екшънът почти липсва.
Един от основните проблеми на „Зеленият стършел“ е липсата му на постоянонен тон. На моменти филмът е сатиричен, целенасочено иронизирайки филмите за супергерои, но в по-голямата си част, аудиторията трябва да взима насериозно случващото се на екрана.
За да станат нещата още по-трагични, жалките опити на Сет Роугън да бъде забавен между и по време на екшън сцените са просто отчайващи. За капак, Сет Роугън е може би най-пасивния супергерой, който някога съм виждал. Партньорът му върши почти всичко за него, а накрая „зеления стършел“ обира лаврите. Може би това е целенасочено и идеята е да се иронизира героичността на комиксовите герои, но подходът е толкова плосък, че тази идея се губи някъде между плоските шеги и скучния диалог.
Но какво е един супергерой без суперзлодей? В случая имаме носителя на "Оскар" Кристоф Уолц, който беше брилянтен злодей в „Гадни Копилета“ и основната причина да искам да гледам „Зеленият стършел“. За съжаление сценаристите са дали на актьора много малко, с което да си служи в изграждането на образа и крайният резултат е леко разочароващ. Идеята лошият да е глупав е донякъде интересна, но във филма изглежда някак си неразвита. На моменти има пробялъци на потенциал, но те са толкова кратки, че лесно могат да бъдат изпуснати.
Мисля напълно да пропусна Камерън Диас, чието участие е почти изцяло, за да има някакво женско присъстивие на екрана. От целия актьорски състав, единствено Кайто (Джей Чоу) е интересен персонаж, който търпи някакво развитие по време на филма и също така е отговорен за няколкото интересни екшън сцени. Не мога да не отбележа и кратката поява на Джеймс Франко, който внася доза свежест в иначе сивия сюжет на „Зеленият стършел“.
За съжаление „Зеленият стършел“ е поредният филм, който се възползва от манията около супергерои и се опитва да изтръгне парите ни със скучен и клиширан сюжет и още по-ненужно 3D. Бих ви препоръчал да си запазите 12-те лева за някой друг филм, а този да гледате някой път у дома, когато наистина няма какво друго да правите.
Премиерната високобюджетна екшън-комедия “Зеленият стършел” застана на лидерската позиция в българската бокс офис класация. За дните от 14 до 16 януари, лентата с участието на Сет Роугън и Камерън Диас спечели общо 78 177 лева.
Имайки в предвид че комиксовата поредица “Зеленият стършел” е почти непозната в България, скромния премиерен уикенд на триизмерната филмова адаптация не е изненадващ. Ситуацията е подобна и в останалата част от света, където рекламната кампания набляга основно на известните актьори, участващи в продукцията. “Зеленият стършел” няма да може да повтори успеха на филми като “Спайдър-мен” и “Железният човек”, но в най-добрия случай ще събере достатъчно приходи по света, които да покрият бюджета от над 140 милиона долара.
“Туристът”, в който главните роли се изпълняват от Анджелина Джоли и Джони Деп, заема второ място в класацията с приходи от 418 982 лева, за две седмици по кината.
Разбира се, основната атракция във филма е участието на две от най-популярните холивудски звезди в момента, и според бокс офис анализаторите отвъд океана, това е причината поради която повечето зрители се насочват към филма. Успехът на “Туристът” в България съвсем не е случаен, защото само до момента общите световни приходи на лентата доближават границата от 200 милиона долара.
На трета позиция е приключенския екшън с Никълъс Кейдж, “Сезонът на вещиците”, който за премиерния си уикенд регистрира приходи от 59 052 лева.
Продукцията на режисьора Доминик Сена не разчиташе на масирана рекламна кампания и няма да предизвика изненади в бокс офиса. Но въпреки сравнително слабия премиерен уикенд, самото присъствие на Кейдж, който е достатъчно познат на българската публика, е достатъчно да помогне на филма да натрупа по-стабилни приходи през следващите няколко седмици.
Четвърти в класацията е анимационния “Рапунцел и разбойникът”. Триизмерната лента на Walt Disney се превърна в огромен успех сред широката публика – за седемте седмици след премиерата си, филма е спечелил общо 1 118 763 лева.
Тази сума директно поставя “Рапунцел и разбойникът” сред най-успешните филмови заглавия появявали се на голям екран в България.
На пето място застава комедията “Запознай се с малките”, която за четири седмици е натрупала приходи от 565 693 лева.
Както в САЩ, така и в България, третия филм от успешната комедийна поредица се представя много по-добре от очакваното. По всичко изглежда, че тандема Робърт де Нирo/Бен Стилър все още привлича не само американската, но и българската публика.
“TRON: Заветът” се намира на шеста позиция с приходи от 827 180 лева, спечелени за пет седмици. Фантастичната продукция е от редките случаи в които слабия премиерен уикенд не е показател за това как ще завърши представянето на даден филм.
Въпреки сравнително скромните резултати които регистрира в дните след премиерата си, “TRON: Заветът” успя бавно, но сигурно да привлече достатъчно голям брой зрители, които от своя страна превърнаха лентата в хит.
За три седмици по кината, филмa с Джак Блек е спечелил 171 607 лева.
За триизмерна продукция, приходите не могат да се нарекат впечатляващи, но за комедия без претенции за лидерска позиция в класацията, “Пътешествията на Гъливер” се представя прилично.
Анимацията “Мегаум” заема осмата позиция с приходи, пет седмици след премиерата, от 377 529 лева.
Триизмерната лента на Paramount Pictures и DreamWorks Pictures се превърна в неочакван хит в Америка, и въпреки че няма да постави бокс офис рекорди в България, може да се похвали със стабилни приходи.
Филмът, който се превърна във финансово разочарование в САЩ, успя да привлече над 39 хиляди зрители в България и натрупа прилична сума, но все пак не успя да се превърне в големия триизмерен блокбастър, който се очакваше.
Комедията “Такъв е животът”, с участието на Джош Дюамел, е на последната десета позиция с общи приходи от 226 101 лева.
По принцип, подобни заглавия се представят много по-добре на DVD и Blu-ray пазара, и затова постигнатото от “Такъв е животът” за пет седмици по кината, е повече от задоволително. По света, филма също се представя добре, и до момента е спечелил над 96 милиона долара.
Продукцията на Sony Pictures Entertainment, “Зеленият стършел”, застана на първо място в американския бокс офис.
За премиерния си уикенд, екшън-комедията с участието на Сет Роугън и Камерън Диас успя да спечели 34,000,000 долара.
Според анализатори, приходите не могат да се нарекат впечатляващи, но са индикатор за това, че филма ще се представи напълно прилично, въпреки конкуренцията. А това от своя страна ще доведе до направата на продължение.
На втора позиция застава другото премиерно заглавие в класацията – комедията с Винс Вон и Кевин Джеймс, “Да кажа или да не кажа?”, която регистрира приходи от 17,419,000 долара. Имайки в предвид екипа зад филма (режисьор е Рон Хауърд, а продуцент Брайън Грейзър), очакванията бяха по-големи, но изглежда, че те няма да бъдат оправдани.
Независимо от това, Вон и Джеймс остават едни от най-печелившите комедийни изпълнители през последните пет години, и има голям шанс в следващите две седмици “Да кажа или да не кажа?” да получи по-голяма подкрепа от техните почитатели.
“Непреклонните”, на Итън и Джоуел Коен, се намира на трето място с приходи от 126,412,000 долара за четири седмици по кината. Лентата вече надмина очакванията както на създателите си, така и на анализаторите.
Първоначално се смяташе, че филма ще завърши представянето си с 45-50 милиона долара бокс офис, но досегашните приходи са повече от впечатляващи за филм от този жанр, който също така не разчита на по-високите цени на 3D билетите. В класацията за най-печелившите уестърни на всички времена, “Непреклонните” се намира на второ място, след филма на Кевин Костнър, “Танцуващият с вълци”.
Четвъртата позиция е заета от историческия “The King's Speech”, който за осем седмици е спечелил 44,595,000 долара. Не беше сигурно дали независимата продукция на The Weinstein Company ще получи широко разпространение в САЩ.
Благодарение на множеството номинации за “Златен глобус”, лентата не само започна да се прожектира в над 1500 киносалона, но и успя да събере доста стабилна сума, която вече покри малкия бюджет от 15 милиона долара.
На пето място е “Черен лебед”, с участието на Натали Портман. За седем седмици по американските кина, филма на Дарън Аронофски натрупа приходи от 72,993,000 долара.
Също както “The King's Speech”, “Черен лебед” доби по-голяма популярност сред публиката благодарение на номинациите си за “Златен глобус”.
Комедията “Запознай се с малките” заема шеста позиция с приходи, близо един месец след премиерата, от 134,224,000 долара.
Изненадващо, филма с Робърт де Нирo и Бен Стилър успя много бързо да надмине границата от 100 милиона долара, въпреки конкуренцията от страна на “TRON: Заветът”. До момента по света, лентата е спечелила над 245 милиона долара.
На седмо място застава 3D-продукцията на режисьора Джоузеф Косински, “TRON: Заветът”, която спечели 156,913,000 долара за пет седмици по кината. Очакванията филма да надмине приходите на “Аватар” не се сбъднаха, и дори може да се каже, че “TRON: Заветът” не се представя толкова добре. Според анализатори, това се дължи на факта, че оригиналния “ТРОН” не е достатъчно познат на широката публика, и че повечето хора са били привлечени в киносалоните благодарение на масивната рекламна кампания, а не защото лентата е продължение на продукцията от 1982 година.
Но, въпреки че не се превърна в голям хит от ранга на “Аватар” или “Алиса в страната на чудесата”, “TRON: Заветът” вече събра стабилни приходи по света, до момента равняващи се на 325 милиона долара.
На осмо място в класацията е триизмерния “Мечето Йоги”.
За пет седмици, лентата озвучена от Дан Акройд и Джъстин Тимбърлейк натрупа приходи от 82,095,000 долара и в най-добрия случай ще успее да надмине границата от 100 милиона долара.
На девета позиция се намира драмата “The Fighter”, която спечели, за шест седмици, 65,770,000 долара.
Бюджетът от 25 милиона долара вече е покрит, и въпреки че модерните филми разказващи за боксьори не могат да се похвалят с големи успехи в бокс офиса, “The Fighter” доказа, че все още има достатъчно голяма публика, която изпитва интерес към тези заглавия.
“Сезонът на вещиците”, с участието на Никълъс Кейдж и Рон Пърлман, е на десето място. За две седмици след премиерата, филма на Доминик Сена е спечелил скромните 17,998,000 долара.
Въпреки добрия актьорския състав, “Сезонът на вещиците” не успя да привлече американската публика и по всичко изглежда, че лентата ще завърши представянето си с разочароващ бокс офис. Но все пак има надежда за по-добро представяне извън границите на Съединените Щати.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 14 януари - 16 януари 1 The Green Hornet - $34M / $34M 2 The Dilemma - $17.4M / $17.4M 3 True Grit - $11.2M / $127M 4 The King's Speech - $9.07M / $44.6M 5 Black Swan - $8.12M / $73M 6 Little Fockers - $7.14M / $134M 7 TRON: Legacy - $5.67M / $157M 8 Yogi Bear - $5.34M / $82.1M 9 The Fighter - $5.12M / $65.8M 10 Season of the Witch - $4.5M / $18M
Новата година стартира с изключително силен филмов афиш. По традиция през януари и февруари гледаме фаворитите на различните филмови гилдии, които в последствие се борят и за мечтаните от всеки статуетки „Златен глобус” и „Оскар”.
Тази година обаче тези заглавия отсъстват от януарската програма, като изключим „Туристът” и „Бурлеска”, но затова пък имаме стабилно количество европейски премиери, а по-точно 7, от които една българска.
И като говорим за евро филми, още в първата седмица на януари по екраните ще тръгне „Баария” на Джузепе Торнаторе.
Филмът е строго препоръчителен за всеки, който е обсебен от италианското, иначе е доста хаотичен и дълъг. Мяркат се култови италиански актьори като Моника Белучи, Раул Бова, Микеле Плачидо и Енрико Ло Версо.
Подарете си една филмова разходка из Лондон с „Булевард Лондон”, режисьорския дебют на Уилям Монахан, носител на „Оскар” за сценария на „От другата страна”.
Филмът следва историята на престъпник от Южен Лондон, който излиза от затвора и започва работа при млада актриса, която живее уединено в имението си. В главните роли Колин Фарел и Кийра Найтли, освен тях приятни британски актьори като Рей Уинстоун, Дейвид Тюлис и Бен Чаплин.
Продължаваме евро атаката с френската романтична комедия „Сърцеразбивач”, с която на голям екран се завръща половинката на Джони Деп – красивата Ванеса Паради.
Тя е в компанията на новия секс символ на френското кино Ромен Дюри /”Европудинг”, „Сърцето ми спря да бие”/ и британеца Андрю Линкълн /”Наистина любов”/.
Цели три анимации, произведени в европейски страни ще имат своята премиера през януари.
В „Sammy's Adventures: The Secret Passage” белгийският режисьор Бен Стасен представя проблема с глобалното затопляне по един много приятен начин, достъпен за хлапетата, чрез околосветското пътешествие на една 50-годишна костенурка.
В немския „Епоха на животните” пък имаме група обитатели на африканската савана, които решават да издирят изчезналата вода.
Децата ще са изключително доволни, защото ще може да видят целия отбор животни в 3D формат.
В края на месеца отново за малчуганите е предвидена и френската анимация „Истинската история на Котарака в чизми”, в която синът на млад воденичар наследява говореща котка с магически ботуши.
Филмът е базиран по приказката на Шарл Перо, но не следва плътно произведението, така че и на родителите също ще им бъде интересно.
На 28 януари се очаква премиерата на българския филм „Стъпки в пясъка”. Трети опит като режисьор за Ивайло Христов и впечатляващ актьорски състав включващ някои от най-добрите имена у нас като Иван Бърнев, Деян Донков, Асен Блатечки, Яна Титова, първа среща на голям екран за брата и сестрата Рахал – Башар и Карла, както и стабилна подкрепа от по-старото поколение в лицето на Велко Кънев, Васил Михайлов, Валентин Танев и Пламена Гетова.
Филмът представя обърканата история на Слави, чийто живот преминава през вълнуващи периоди в България, Австрия и Щатите.
След шумната рекламна кампания около срещата на красивата с най-красивия, дойде време да видим какво са забъркали Анджелина Джоли и Джони Деп в „Туристът”. Режисьор на филма е германецът Флориан Хенкел фон Донерсмарк, който преди 4 години представи европейския хит на 2006-та „Животът на другите”.
Сега римейкът на френския шпионски трилър „Антъни Цимър” е номиниран в 3 категории за наградите „Златен глобус” – най-добър филм, най-добър актьор и най-добра актриса в разделите за комедия и мюзикъл.
Убийственият Мишел Гондри, който спечели „Оскар” за сценария на „Блясъкът на чистия ум” и засне някои от най-добрите видеоклипове ever, представя поредната си шантава история „Зеленият стършел”.
Имаме Сет Роугън, Камерън Диас и Том Уилкинсън. Имаме и Крисотф Валц, което вече прави филма задължителен! Все пак първа роля след изключителното превъплъщение в полковник Ланда от „Гадни копилета”.
Няма как киноафишът да мине без фентъзи заглавие. „Сезонът на вещиците” е втората съвместна среща на режисьора Доминик Сена с Никълъс Кейдж след култовия „Да изчезнеш за 60 секунди”.
Действието ни връща назад във времето в 14-ти век, когато Европа е покосена от чума. Кейдж е в ролята на смелия рицар Бемен, който ще се опита да разруши проклятието надвиснало над континента.
Щатското романтично предложение на месеца е „Сутрешен блок”.
В компанията на любимите Даян Кийтън и Харисън Форд, ще се пренесем в студиото на замрял сутрешен блок, ръководен от ослепителната блондинка Рейчъл Макадамс и чаровния Патрик Уилсън.
Ако предпочитате малките смъртоносни рибки, ще може да ги гледате в „Пираня” , в 3D формат и в компанията на Ричард Драйфус, Елизабет Шу и Винг Реймс.
Новата история на Клинт Истууд „Светлина в тунела” също ще ви държи в напрежение, защото е свързана с паранормални явления.
Режисьорът проследява историите на трима души, които могат да разговарят с мъртвите. Сценарият е дело на Питър Морган, двукратно номиниран за „Оскар” /”Кралицата”, „Фрост/ Никсън”/, а сред актьорския състав откриваме Мат Деймън, Брайс Далас Хауърд и Сесил де Франс.
И за финал един истински екшън – „Механикът” с любимеца Джейсън Стейтъм. От „Транспортер” насам Стейтъм е емблема за безкомпромисен екшън.
„Механикът” е голямото завръщане за Саймън Уест, който преди години дебютира с „Въздушен конвой”, а след това засне и първата част за приключенията на Лара Крофт.
Той получи една от главните роли в проекта на Мишел Гондри - "The Green Hornet". Първоначално продуцентите се бяха спряли на малко по-познато име - Никълъс Кейдж, но заради финансови неразбирателства, той отказа предложението.
Иначе в актьорския състав ще блестят още Сет Роджен, Камерън Диас и Джей Чу. Лентата, която е адаптация на популярен в средата на миналия век тв сериал, разказващ за американски супергерой, борещ се срещу силите на злото.
Официално, лентата трябва да се появи на екран, на 17 авсгуст, 2010-та година.