Филмите за отмъщение 07.11.2016, 12:05 | синефиш.бг
Филмите не разказват обикновени истории. Те не ни представят и обикновени емоции, а ни занимават с човешки състояния на предела. Едно от тях е отмъщението. Каквито и да са моралните забележки към проява на такъв вид поведение, знаем, че то често е двигател на екстремни последствия , а киното винаги се е интересувало от действия и от това да покаже всевъзможните човешки обстоятелства – във всичките им приемливи, а понякога и съвсем противоречиви присъствия. Именно такова поведение е отмъщението, което е основен двигател на безброй филмови сюжети. Нека да видим някои от тях.
Другата в мен (2007)
Трилърът на Нийл Джордан с участието на Джоди Фостър, която играе жена, оцеляла след брутално нападение, по време на което годеникът ѝ е убит. Възстановявайки се след инцидента, тя се сдобива с огнестрелно оръжие и е решена на отмъщение. Започва да отстранява престъпниците, отговорни за смъртта на любимия ѝ един по един.
Гарванът (1994)
За съжаление по време на снимките на този филм на Алекс Прояс, направен по комикс на Джеймс О‘Бар, главният актьор във филма – Брандън Лий (син на Брус Лий) умира при нелеп инцидент. Иначе историята на филма е за рокер, който след като е зверски убит е възкресен от мистериозен гарван. Той започва призрачното си и жестоко отмъщение – елиминирайки бандата, която е отговорна за неговата смърт и тази на приятелката му.
Суини Тод: Бръснарят демон от Флийт Стрийт (2007)
В тази екранна адаптация на сценичен мюзикъл на Стивън Сондхейм отново се събират на снимачната площадка старите приятели и дългогодишни партньори – режисьорът Тим Бъртън и звездата Джони Деп. Суини Тод е бръснар, който прерязва гърлата на клиентите си, след това пласира месото им на съседката си, в ролята Хелена Бонъм Картър, която е майсторка на пайове. Всичкото това патологично поведение е провокирано от един корумпиран съдия, който го осъжда несправедливо и е отговорен за смъртта на жена му.
Мюнхен (2005)
Майсторът на киното Стивън Спилбърг ни разказва тази история по действителен случай за тайната отмъстителска мисия на израелското правителство, свързана с касапницата в Мюнхен по време на Летните Олимпийските игри през 19972 г. Тогава единадесет израелски атлети са убити от палестинската терористична организация Черен Септември. Ерик Бана е в главната роля и е водач на отмъстителната мисия. За изпълнението си той е номиниран за Оскар.
Гадни копилета (2009)
Това е поредната кървава баня, производство на единствения по рода си Куентин Тарантино. Този път преливащия от насилие филм се развива по време на Втората световна война. Мелани Лоран играе парижанка с еврейски произход, която иска да отмъсти на нацистите, които са избили цялото ѝ семейство. Най-страховитият от тях е Ханс Ланда, който е изигран от харизматичния Кристоф Валц, който получава Оскар за ролята си.
Убий Бил I и II (2003–2004)
Куентин Тарантино не може да има само един филм в този съвсем неизчерпателен списък. Това всъщност са две части на едно доста екстравагантно отмъщение, което е по-скоро поклон към киното, отколкото към насилието като цяло. В центъра на историята е Ума Търман – хладнокръвна убийца, решена да отмъсти на група други хладнокръвни убийци, от чиято група е била част в тъмното си минало – те са се опитали да убият нея и нероденото ѝ дете на сватбения ѝ ден.
Гладиатор (2000)
В този епичен филм, награден с много Оскари и режисиран от маестрото Ридли Скот, Ръсел Кроу играе римския генерал Максимус, който е продаден за роб, след убийството на цялото му семейство и на императора, към който той е бил лоялен. Талантлив боец, той постепенно се превръща във велик гладиатор и започва да подготвя своето отмъщение. Негова мишена е новия властолюбящ и жесток император, изигран от Хоакин Финикс, който е виновникът за смъртта на всички, които Максимус е обичал. Битката между двамата се случва в края на филма на арената.
Ретроспективата, която се открива през ноември и ще продължи до април 2010 г., ще включва над 700 творби от 27-годишната филмова кариера на Тим Бъртън.
В рамките на изложбата, наречена "Тим Бъртън", ще бъдат показани всичките 14 игрални филма на режисьора, както и негови късометражни ленти и проекти от студентските му години.
Посетителите ще могат да видят също негови детски рисунки, както и картини, костюми, кукли и скулптури, за които 50-годишният Тим Бъртън е почерпил вдъхновение от поп сюрреализма. БТА
“Златните пуканки” бяха раздадени за 17 път 03.06.2008, 01:40 | синефиш.бг
За 17 поредна година Музикалният канал MTV раздаде своите неконвенционални филмови награди. Причината, поради която те имат толкова много почитатели е защото са далеч от мартенската суета на “Оскарите”. Водещ на церемонията бе комикът Майк Майърс, любен и мразен заради ролята си в поредицата за Остин Пауърс.
Най - интересните “Златни пуканки”, които са запазена марка на Филмовите награди на MTV взеха Браяна Евигън и Робърт Хофман за “най - добра целувка” в "Step Up 2: the Streets”, Шон Ферис и Кам Джигандет за “най- добър бой” в "Never Back Down", а злодейската статуетка естествено получи Джони Деп за героя си в "Суини Тод: Бръснарят демон от улица Флийт". ... още »
Наградите Оскар 2008 25.02.2008, 09:19 | синефиш.бг
Рано тази сутрин в Кодак тиатър, Лос Анджелис бяха раздадени за 80-ти път най-престижните награди в света на киното – Оскарите. „Няма място за старите кучета" единият от двата филма с най-много номинации за призовете на Американската киноакадемия – 8, се оказа големият победител на вечерта – 4 награди. Филмът на братятя Коен взе златните статуетки в ключовите категории: „най-добър филм", „най-добър режисьор" и „най-добър адаптиран сценарий". Оскарът за Хавиер Бардем за подърджаща роля не бе никаква изненада.
Изненадващо на второ място с три златни статуетки (макар и в по-маловажни категории) се нареди „Ултиматумът на Борн". "Ще се лее кръв" спечели в две категория – най-добър актьор за изпълнителят на главната роля , Даниъл Дей-Луис, чиято победа не будеше почти никакви съмнения – и за най-добра операторска работа.
Френската актриса Марион Котийар добави към колекцията си от Златен Глобус и наградата на британската киноакадемия и Оскар за превъплъщението си в Едит Пиаф. Оценен с Оскар беше и приносът на гримьорите й във филма.
С $23.4 милиона това е най-силният френски дебют като събрани пари, но не и като брой зрители. Това е и филмът, който тръгва едновременно в най-много кина от повече от година насам – почти в толкова салона, в колкото даваха заедно последните големи хитове "Едит Пиаф: Животът в розово" и "Такси 4". Успехът в другите територии варира от малък до много голям в зависимост от популярността на поредицата на всеки отделен пазар.
Например в Обединеното кралство "Астерикс на Олимпийските игри" спечели умерено - $19 585 от три екрана, но Гърция се представи жестоко – първо място с $1.8 милиона от 60 екрана. Други добри резултати бяха отчетени в Австрия ($579 310), Белгия ($1.7 милиона), Унгария ($267 057) и Португалия ($660 554). Филмът стартира солидно и в Русия, където "Астерикс на Олимпийските игри" натрупа $4.4 милиона, като едва не детронира хита от миналата седмица "Самый лучший фильм", който се срина със 72 процента след рекордно силния си дебют. Предстои "Астерикс на Олимпийските игри" да тръгне на още няколко пазара до края на февруари, но там не се очакват забележителни резултати.
На второ място вече се изкачи "Чудовищно", който събра $18.7 милиона от 32 страни, с което общите му приходи до $36.1 милиона, като все още продължава да се радва на умерен интерес. В Южна Корея печалбата се гмурна със 79 процента надолу от и без това не много силния старт. В Германия филмът е на 6-то място с $1.4 милиона, докато в Испания дебютира трети с $2.1 милиона. Много силно стартира само във Великобритания ($6.9 милиона и първо място), Мексико ($1.5 милиона) и Италия ($2.3 милиона).
„Чудовищно” ще се бори да изкара поне $73 милиона - колкото взе на родна територия. Без забележителна премиера, "Суини Тод: Бръснарят демон от Флийтстрийт" изгуби 48 процента от зрителите си и събра $9.5 милиона от 19 страни и $46.5 милиона общо. Кървавият мюзикъл все още не е показван на много места и би трябвало с лекота да стигне до границата на $100-те милиона преди да се оттегли от екраните.
На четвърто място през миналия уикенд бе "Аз съм легенда" с 51 спад на осмата си седмица, $8 милиона за уикенда и $304 милиона общо. "Американски гангстер" се завърна сред първите пет, със $7.9 милиона миналия уикенд и $114.9 милиона общо. Криминалната драма изкара $2.3 милиона и взе второ място в Япония. През уикенда бе и дебютът й в Мексико – на пето място с незначителните $820 482. "Американски гангстер" е на път да настигне "От другата страна", който получи $157.5 милиона. ... още »
• Това е шестият филм, в който Джони Деп и Тим Бъртън са заедно. Предишните са „Едуард Ножиците” (1990), „Ед Ууд” (1994), „Слийпи Холоу” (1999), „Чарли и шоколадовата фабрика” (2005) и „Булката труп” (2005).
• В подготовката си за ролята Хелена Бонам Картър преминала разширен курс по пеене и готвене.
• Ан Хатауей била почти утвърдена за ролята на Джоана, но Тим Бъртън искал напълно непозната актриса и се спрял на Джейни Уайзънър. За ролята на мис Лъвет били обсъждани Мерил Стрийп, Синди Лопър и Ема Томпсън. Анет Бенинг и Тони Колет също се борели за ролята на мис Лъвет, но загубили от Хелена Бонам Картър.
• По време на първия месец от снимките в Лондон, на Джони Деп му се наложило да отсъства десет дни заради тежко заболяване и постъпване в болница на дъщеря му Лили-Роуз (което, естествено, не е разкрито пред медиите). По това време режисьорът Тим Бъртън снимал сцени, в които героят на Деп не участва.
• В подготовката си за ролята на Адолфо Пирели Саша Барон Коен наел личния си бръснар като консултант за бръснарските техники. Необходими му били 16 часа да се научи да се справя с бръснача.
• Кодовото име на филма било "Скунк" - заради бялата ивица в черната коса на Суини Тод.
• В началото на снимките трябвало да участват и духовете на жертвите на Суини Тод (сред тях били актьорите Антъни Хед и Кристофър Лий), които щели да пеят "Балада за Суини Тод" и "Епилога". Тези песни били записани, но в крайна сметка Бъртън решил, че звучат твърде театрално за филма.
• В края на песента A Little Priest Суини Тод и мис Лъвет са в същата поза както от рекламните материали, използвани за оригиналната бродуейска постановка на мюзикъла.
• Първите Суини Тод и мис Лъвет са били Лейн Кариу и Анджела Лансбъри в бродуейската постановка на мюзикъла от 1979.
• Няколко песни от бродуейския мюзикъл не са включени във филма. Това са: "Баладата за Суини Тод" (и многото й репризи); "Ah, Miss Johanna" (версията на съдията Търпин); „Kiss Me", „Parlour Songs", „City on Fire" и „Epilogue". Всички ансамблови (хорови) изпълнения също са премахнати. Много от останалите песни, включени във филма, са скъсени. Единствените непроменени песни са: „Epiphany"; „Pretty Women", „Johanna" (и двете версии са на Антъни и на Суини), „The Worst Pies in London", „Poor Thing" и „My Friends".
• На кастинга Саша Барон Коен изпял всички песни от "Цигулар на покрива"(1971) пред Тим Бъртън.
• Британският драматург Кристофър Бонд написва през 1973 пиеса, озаглавена "Суини Тод", в която за първи път Тод има различен мотив от чистата алчност. Бонд прави Тод несправедливо осъден бръснар, който се завръща в Лондон след 15 години изгнание в Австралия, за да открие, че съдията, отговорен за осъждането му, е изнасилил младата му жена, която след това се е самоубила. Пиесата на Бонд е адаптирана през 1979 от Стивън Зондхайм и Хю Уийлър в бродуейски мюзикъл, на който е базиран филмът.
• Докато репетирала песните си, Хелена Бонам Картър тренирала и приготвянето на пайове, за да усъвършенства насечения, синкопиран ритъм на музиката.
• Композиторът Стивън Зондхайм, известен с ревностната защита на сценичните си произведения, дълго отказвал да продаде правата за филмиране на тази история. Но когато интерес проявил Тим Бъртън, Зондхайм останал доволен от идеите на Бъртън и приел да му продаде правата, при условие че той ще одобри основните изпълнители. Бъртън обаче държал да снима филма само с Джони Деп в главната роля и въпреки че Зондхайм се опасявал, че вокалите на Деп ще бъдат "твърде рок ориентирани", след като го чул как пее, се съгласил. За одобрението на Хелена Бонам Картър и за предотвратяването на всякакви приказки за непотизъм (Картър и Бъртън отдавна живеят заедно), актрисата изпратила на композитора 12 ленти със записи на своето пеене. Много впечатлен от вокалните й способности, Зондхайм незабавно я одобрил за ролята.
• Хелена Бонам Картър е бременна по време на снимките с с второто си дете от режисьора Тим Бъртън и в различните сцени от филми си личи как талията и гърдите й наедряват или намаляват (сцените не са снимани последователно).
„Суини Тод” начело в Русия 05.02.2008, 11:08 | синефиш.бг
Международният боксофис показа повишение миналия уикенд след, триседмичен спад. За това помогна дебюта на "Самый лучший фильм", ("Най-хубавият филм").
Руският филм направи забележителна премиера в, родната си страна с поразителните $16.5 млн. от 702 екрана. Само за, сравнение – най-силният дебют досега в Русия бе за грандиозния "Карибски пирати: На края на света" - $14 милиона, а досегашният най-силен първи уикенд на руски филм бе на "Ирония на съдбата. Продължението" (досега спечелил $49 млн.). В Украйна "Самый лучший фильм" е с втори резултат за всички времена след "На края на света" с $1.3 милиона от 88 екрана. Филмът дебютира в Естония ($42 843 от 5 екрана), Латвия ($71 917 от 4 екрана) и Литва ($111 599), и макар навсякъде да оглави класациите, не постигна рекорди като в Русия и Украйна.
18-те милиона долара на "Самый лучший фильм" през уикенда бяха малко по-малко от печалбата на "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" - $18.3 милиона от десет пазара. "Суини..." излезе начело във Франция със солидния приход от $3.9 милиона от 365 екрана, двойно по-добър резултат от старта на "Момичета-мечта" и с 50 процента повече от "Чикаго", ако го сравняваме с предишни успешни мюзикли. В Обединеното кралство $9-те милиона на "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" от 436 екрана са дори повече от печалбата на "Слийпи Холоу" и двойно повече от приходите на "Фантомът от операта".
Все пак мюзикълът не се представя толкова впечатляващо в Австралия и Нова Зеландия. В Австралия събра само $1.3 милиона от 127 екрана, като на третия си уикенд бе изпреварен от "27 сватби", а в Нова Зеландия стигна до третото място в боксофиса с $222 429 от 39 екрана. На останалите пазари интересът към "Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт" остава голям: в Япония филмът вече има $8.8 милиона, а в Южна Корея спечели $4.3 милиона - все отлични резултати. В световен мащаб парите от билети за "Аз съм легенда" намаляха с 44 процента и филмът с Уил Смит отиде на трето място с $16.2 милиона от 57 пазара, като общата печaлба стигна до $290 милиона.
В Швеция научно-фантастичният хорър регистрира приличните 595 424 долара при старта си на 87 екрана, а в Турция се представи даже малко по-добре с $815 905 от 111 екрана, като и на двете места е номер едно. "Аз съм легенда" остава на върха за втори уикенд също и в Мексико ($8.6 милиона общо) и Бразилия ($6.1 милиона общо).
С дебютен уикенд от $5.4 милиона в Германия "Съкровището: Книгата на тайните" подсили местния боксофис с 52 процента до $12.5 милиона – и $158.7 милиона общо за филма. В Бразилия приключенското продължение не предизвика много голям интерес и е на второ място с $1.1 милиона от 227 екрана.
"Чудовищно" влезе в „Топ 5” с $9.2 милиона за уикенда от 18 пазара с почти $15 милиона общо. Засега „чудовищният” филм се представя по-зле в останалия свят, отколкото в Северна Америка. Особено разочароващ бе премиерният му уикенд в Южна Корея - второ място и $2.5 милиона от 344 екрана, независимо от близостта на сюжета с южнокорейския боксофис първенец за всички времена "The Host" и скорошният успех на "Аз съм легенда".. На останалите пазари "Чудовищно" падна с 61 процента в Австралия до шесто място с бледия резултат от $876 844 за уикенда и $3.9 милиона общо, както и се представя умерено добре в Русия с $1.9 милиона от 394 екрана.
Още два филма – "Гушни букета" (The Bucket List) и "Рамбо" – дебютираха извън Северна Америка през последния уикенд. "Гушни букета" се представя по-добре от двата с $4.8 милиона от седем територии, в сравнение с приходите от $3.8 милиона за "Рамбо" от 11 територии. "Гушни букета" се гледа доста в Италия ($1.1 милиона) и Германия ($1.8 милиона), но не се радва на много голям интерес на останалите места.
"Рамбо" има приличен старт в Русия ($1.6 милиона), Малайзия ($481 467) и Норвегия ($215135), но страда от голямата пропаст във времето между настоящия и предишния филм от поредицата. Вече с по-широко разпространение, "Астерикс на олимпийските игри" се представи леко разочароващо в Полша.
11-та част от много успешния френски комикс спечели $913 076 от 136 екрана. Това е подобрение на резултата от най-успешния филм за Астерикс досега - "Астерикс и Обеликс: Мисия „Клеопатра" от 2002 година. Семейната комедия тръгна в дванайсет страни през миналия уикенд, включително и Франция, където "Мисия „Клеопатра" направи $74.3 милиона. ... още »
Съкровището: Книгата на тайните - остава на върха! 10.01.2008, 12:00 | синефиш.бг
И през първия уикенд на новата година киносалоните в Северна Америка продължават да се пълнят предимно от същите филми, който бяха най-успешни и в самия край на миналата година. Екшън-приключението с Никълъс Кейдж „Съкровището: Книгата на тайните” си остава на върха трета поредна седмица. Независимият Juno привлече дори още повече зрители и вече е на трето място, а единственият нов холивудски филм „Пропуснато обаждане” зае пета позиция и се представя по-силно от прогнозите.
С приходи от $20.2 млн. през третия си уикенд, продължението на „Съкровището: Книгата на тайните” увеличи зрителите си с 45% от миналата седмица. След само 17 дни на екран, блокбъстърът на Disney вече има забележителните $171 млн. или почти толкова, колкото първият филм събра за 6 месеца - $173 млн. „Съкровището: Книгата на тайните” ще надхвърли тази сума още в началото на седмицата и ще стане най-успешният филм в цялата кариера на Никълъс Кейдж.
Позволеното и за деца приключение вече надмина и другия хит „Като рокерите” и засега е на 12-място сред блокбъстърите на 2007. „Съкровището: Книгата на тайните” има всички шансове следващата седмица да влезе и в десетката. В крайна сметка очакванията за филма са той да събере около $220 млн. в Северна Америка. В чужбина печалбите от „Съкровището: Книгата на тайните” вече надхвърлиха $100 млн., с което общата сума стана $271.6 млн. засега.
Три филма се борят ожесточено за сребърния медал тази седмица - последният човек на земята, бременна тийнейджърка и трио катерици. Засега на второ място е суперхитът с Уил Смит „Аз съм легенда”, с $16.4 млн. или 40 процента спад в печалбите. Но вече с $228.7 млн. за 24 дни, екшън-хитът е сред най-успешните филми в кариерата на суперзвездата Смит и следва по петите „Денят на Независимостта” ($306.2 млн.) и „Мъже в черно” ($250.1 млн.). „Аз съм легенда” вече е и шестият най-касов филм на 2007 и вторият от филмите, които не са продължение, след „Трансформърс” ($319.1 млн.). В останалия свят екшънът на Warner Bros. е много гледан в Австралия, Нова Зеландия и Гърция, с приходи от $170.2 млн. или общо съвсем малко под $400 млн. В Северна Америка „Аз съм легенда” ще събере сума в рамките на $260-270 млн.
Хитовата комедия на Fox Searchlight „Juno” вече може да се гледа в 1925 салона (миналата седмица бяха 1019) и това й помогна да събере $16.2 млн. през уикенда – отличен резултат за независим филм. А общо той вече е спечелил забележителните $52 млн. и това далеч не е всичко, на което е способен. „Juno” със сигурност ще надмине спечелилия $71.5 млн. „Отбивки”, който засега е най-касовото заглавие в историята на Searchlight. Филмът с бюджет $2.5 млн. вероятно ще донесе приходи от около $100 млн. или дори повече, ако спечели „Златен глобус” или получи номинация за „Оскар”. Хитът с Елън Пейдж може да надмине дори и хита на Disney с Ейми Адамс „Омагьосана” и да стане най-успешният филм за годината с жена в главната роля.
Точно зад него с $16 млн. е сензационната комедия на Fox „Алвин и чипоносковците”, която намали зрителите си с 45% през четвъртия си уикенд. Семейният филм вече е събрал цели $176.7 млн. и след по-малко от седмица може да надмине $183-те милиона, спечелени от „Семейство Симпсън: Филмът”, като стане най-успешният филм на студиото за 2007. С бюджет под $70 млн., „Алвин и чипоносковците” ще завърши пътя си по екраните с печалба между $210 и 220 млн.
Единственият нов филм през уикенда дебютира директно на пето място. „Пропуснато обаждане”, римейк на японски хорър, спечели $13.5 млн. от 2240 салона или средно по $6038 – добър резултат. Том Ханкс и Джулия Робъртс се оказаха на пето място с политическата драма-комедия „Войната на Чарли Уилсън”, който намали постъпленията си само с 32% до $8.2 млн. Струващият $75 млн. и номиниран за „Златен глобус” филм на Universal е спечелил досега $52.6 млн. и ще завърши с някъде около $70-75 млн. Съвсем малко зад него с $8 млн. е романтичната история с Хилари Суонк и Джерард Бътлър „P.S. I Love You”, който се радва на най-малък спад сред първите десет филма – само 14%. След бавен старт публиката откри заглавието на Warner Bros., което вече е събрало $39. млн. и накрая вероятно ще стигне до $60-65 млн.
Следва детското приключение „The Water Horse” с $6.3 млн., с понижение от 31% и $30.9 млн. дотук. Може би ще стигне до около $50 млн. в Северна Америка. Кървавият мюзикъл с Джони Деп„Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” намали зрителите си с 34% и взе $5.4 млн., за да докара общата си сума до $38.5 млн. Струващият $50 млн. филм на DreamWorks/Warner Bros. сигурно ще спечели донякъде разочароващите $50-55 млн. в Северна Америка. Извън Америка перспективите на мрачния филм изглеждат значително по-светли.
Focus постепенно увеличава салоните на „Изкупление” и така драмата влезе в първите десет. Романтичната история с Кийра Найтли и Джеймс Макавой увеличи екраните си от 310 на 583 и събра $5.1 млн. – при отличната средна сума от $8789 на екран – най-високата от първите десет филма. Номиниран за седем „Златни глобуса” или повече от всеки друг филм, „Изкупление” е спечелил $19.2 млн. в Америка, плюс $38.5 млн. по света. Следващия уикенд филмът има премиера на важни пазари като Франция, Испания, Швеция и Бразилия.
От първите десет изпаднаха научно-фантастичният хорър „Пришълците срещу Хищникът 2”, чийто приходи се сринаха с 58% до $4.3 млн. през втория му уикенд и за 13 дни събра $36.8 млн. Вероятната сума накрая ще е около $45 млн. или значително по-малко от $80-те милиона на предшественика си от 2004 „Пришълецът срещу хищникът”. ... още »
„Съкровището: Книгата на тайните” - твърдо на първото място 02.01.2008, 10:51 | синефиш.бг
През последния уикенд на 2007 кинозрителите си харесаха най-много филмите, които бяха на върха на класацията и по-миналата седмица. Приключението на Disney „Съкровището: Книгата на тайните” остана твърдо на първото място с $35.6 млн. Екшънът без ограничения намали зрителите си само с 20% и вече събра общата сума от $124 млн. Вторият филм от поредицата с Никълъс Кейдж събра отличната сума от по $9299 средно на екран от 3832 салона. „Съкровището: Книгата на тайните” вече намери място в Toп 20 на тазгодишните блокбъстъри и има шанс да се вмъкне и в Top 10. И без това 5 от шестте най-касови филма на годината са продължения.
Още един филм без ограничения в показа се хареса много на зрители от всякакви възрасти и е на второ място.
Семейната комедия на Fox „Алвин и чипоносковците” увеличи резултатите си от миналата седмица със 7% до $30 млн., с което вече събра изненадващо високата сума от $142.4 млн. само за 17 дни. Ако интересът на публиката не намелее, „Алвин и чипоносковците” ще стане първият филм от година и половина насам, който ще спечели $30 млн. или повече и през третия си уикенд.
Мегахитът с Уил Смит „Аз съм легенда” спечели $27.5 млн. през третия си уикенд, като регистрира спад с 18% и общо сензационнните $194.6 млн. за 17 дни. Блокбъстърът на Warner Bros. до два дни ще стане деветият филм, спечелил $200 млн. или повече през 2007.
Начело сред филмите, които най-младите зрители не могат да гледат, е „Войната на Чарли Уилсън” с $11.8 млн. С края на коледните празници възрастните имат повече време за себе си и филмът с Том Ханкс и Джулия Робъртс вече е спечелил приличните $34.5 млн. или почти толкова, колкото студиото събра точно преди година с ЦРУ драмата „Добрият пастир” за първите си десет дни.
Политическият филм е насочен към същата публика и е на път да спечели $60 млн. у дома си, при производствена цена от $75 млн.
Независимият любимец „Juno” продължава да се катери успешно и вече е на пето място с $10.3 млн. от 998 салона. Всеки филм над него в класацията върви в поне 2500 салона. Историята за забременялата тийнейджърка се представя великолепно с $10 321 в четвъртия си уикенд и има общо $25.7 млн. „Juno” вече изпревари миналогодишния независим хит на Fox Searchlight „Мис Слънчице”, който в четвъртия си уикенд спечели $5.6 от 691 екрана и общо $12.7 млн.
Сезонът на наградите е още в началото си, за филма тепърва ще се говори и нищо чудно „Juno” да се превърне в най-успешния филм на този разпространител, като изпревари дори и наградения с „Оскар” „Отбивки”, събрал $71.5 млн.
На шесто място дебютира научно-фантастичното екшън продължение „Пришълците срещу хищникът 2”, с $10.1 млн за уикенда и $26.9 млн. за шестте дни, откакто е на екран. На следващото седмо място е фентъзи-приключението на Sony „Легенда за езерото” с $9.2 млн. през уикенда и $16.8 млн. за първите си шест дни.
На значително подобрение в сравнение с миналата седмица се радва романтичната история „P.S. I Love You”, който със спечелените $9.1 млн. повишава резултатите си от слабия си старт с 40%. Warner Bros. вече е събрал $23.4 млн. за десет дни и филмът най-сетне е намерил точната си публика.
Кървавият мюзикъл с Джони Деп „Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” е гледан от 14% по-малко зрители и има $8 млн. през втория си уикенд. Струващият $50 млн. филм на Paramount е спечелил $26.7 млн. за десет дни. „Омагьосана” на Disney е последен в десетката с $6.5 млн. и общо вече $110.7 млн.
Изненадващо извън десетката дебютира режисьорският и актьорски проект на Дензъл Уошингтън „The Great Debaters” с $6.3 млн от 1171 салона. С най-силния уикенд средно на екран за годината стартира петролната сага на Paramount Vantage „Ще се лее кръв” - само от два салона филмът получи $186 000 или потресаващите $92 763 средно на екран. Филмът на Пол Томас Андерсън с Даниъл Дей Луис вече спечели много награди и номинации и се смята, че ще е сред главните претенденти в битката за „оскарите”. ... още »
Четири нови филма, прицелени към възрастната публика, дебютираха с различни резултати по време на последния пазарен уикенд преди Коледа. Топ 10 филмите спечелиха над $150 млн. втори пореден уикенд и през последните дни на годината приходите продължават да са много силни.
Кейдж направи една от най-силните премиери в кариерата си със „Съкровището: Книгата на тайните”, който дебютира на върха с $45.5 млн. след масираната атака в 3832 салона. Продължението на хита на Disney от 2004 събра отличната средна сума от по $11 874 на екран, което е почти същото като първия филм „Съкровището: Книгата на тайните” от ноември 2004 - $11 648, донесъл $35.1 млн. от 3017 места.
Тогава филмът спечели $173 млн. в Северна Америка и $347 млн. по света. Студиото се надява „Съкровището: Книгата на тайните” да надхвърли и двете числа и тогава ще има и трета част.
Предишният най-силен дебют на филм с Кейдж беше $45.4 млн през февруари с „Призрачен ездач”. Със своята PG категория „Съкровището: Книгата на тайните” привлича аудитория от всички възрасти. Според проучванията на студиото, 54% от зрителите са мъже, а 55% са на възраст на 25 години.
При толкова много филми, на които непълнолетните не могат да отидат, тези дни „Съкровището: Книгата на тайните” остава един от малкото, които могат да привлекат цели семейства. Но отзивите на критиците са предимно отрицателни.
След като миналия уикенд стана №1 и разби няколко рекорда, научно-фантастичният блокбъстър с Уил Смит „Аз съм легенда” слезе едно място надолу с приход от $34.2 милиона, като изгуби 56% от зрителите си. Хитът на Warner Bros. вече е събрал зашеметяващите $137.5 млн. само за десет дни и без проблеми ще стигне до $200 млн. след празниците, с което Смит за четвърти път ще премине тази граница.
В останалия свят „Аз съм легенда” дебютира на първо място в седем страни и събра $25.3 млн. от всичките 15 пазара, където вече имаше премиера. С това парите му извън Северна Америка нараснаха до $54.3 млн. а общата сума стана впечатляваща - $192 млн., при това без още да е пуснат на големи пазари като германския, британския и австралийския.
„Алвин и чипоносковците” направи страхотен втори уикенд като намали приходите си само с 35% и взе $29 млн., с което печалбата от първите десет дни стигна $84.9 млн. С малко други възможности за гледане на детски филми през празниците, семейната комедия ще продължи да привлича много зрители и вероятно ще прехвърли границата на $150-те млн.
На четвърто място, но с много по-слаб резултат, е филмът с Том Ханкс и Джулия Робъртс „Войната на Чарли Уилсън”, който се представя по-добре от останалите нови филми през уикенда - с $9.6 млн. От 2575 салона забраненият за непълнолетни филм е събрал средно умерената сума от $3736 на екран. От Universal се надяват, че макар и по-бавно, филмът им ще намери своята публика през празниците и през януари.
„Войната на Чарли Уилсън”, има пет номинации за „Златен глобус”, което го поставя на второ място след „Изкупление” със седем и струва $75 млн. Като цяло отзивите са положителни. Проучване на студиото показва, че 52% от публиката му са жени, 88% са бели и 80% са над 30-годишна възраст.
Paramount разпространи мюзикъла на DreamWorks „Суини Тод: Бръснарят Демон от Флийт Стрийт” на средно ниво в 1249 киносалона и филмът зае доброто при това разпространение пето място с $9.4 млн. Лентата с Джони Деп, режисирана от Тим Бъртън, изкара средно по $7486 от екран и получи добри отзиви от критиката, заедно с четири номинации за „Златен глобус”.
Сред публиката му жените са с 4% повече от мъжете, а зрителите над 25 години са 65%. Струващият $50 млн. филм ще тръгне в повече кина от 11 януари, но пътят му може и да не е много лек, предвид изненадващите 25% спад в продажбите на билети от петък до събота.
Без много шум този уикенд бе и премиерата на романтичния "P.S. I Love You", който зае шестото място с $6.5 млн. Драмата с Хилари Суонк и Джерард Бътлър не се справи много добре - средно по $2651 на екран от 2454 салона предимно пред публика от по-възрастни жени. Критиката също не остана с добри впечатления.
Приказката за изгубената в Ню Йорк принцеса на Disney's „Омагьосана” загуби само 25% от зрителите си и взе $4.2 млн., с което общият приход стигна до $98.4 млн. Хитът с Ейми Адамс ще стигне $100 млн. по Коледа. Най-зле в предколедния уикенд се представи комедията "Walk Hard: The Dewey Cox Story" - на осмо място с $4.1 млн.
Забраненият до 18 г. филм на Дж. Апатоу с Джон С. Рейли изкара от екран нещастната средна сума от $1547 въпреки предимно позитивните отзиви. За сравнение, предишните комедии на същия продуцент, отново с категория R – „Позабременяла” и „Супер яки”, тази година дебютираха с $30.7 млн. и $33.1 млн.
Sony рекламира "Walk Hard" като филм от създателите на „Супер яки”, и „Рики Боби: Лудият на макс”, но този път публиката не се хвана. „Walk Hard” струва $35 млн. и доказа, че не всичко, до което се докосне Апатоу, се превръща в злато.
Фентъзи-приключението „Златният компас” се срина с още 55% през третия си уикенд до приход от $4 млн. и девето място. Филмът на New Line е събрал само $48.4 млн. у дома си, но вече над $100 млн. в останалия свят. Последен сред първите десет е комедийния хит „Juno” с $3.4 млн. от само 304 екрана, или средно смайващите $11 184 на екран. Fox Searchlight разшири разпространението на комедията за тийнейджърската бременност от 40 салона миналия уикенд и все още събира добра средна сума на салон.
С спечелените $6.4 млн. дотук, „Juno” може да се придвижи и по-нагоре в класацията през коледните празници, когато ще може да се гледа в 998 салона. Но това ще зависи и от представянето на новите филми, които ще дебютират в коледния ден – „Пришълците срещу хищникът 2” и „Легенда за езерото”. ... още »